طلاق و جلوگیری از مشکلات فرزندان طلاق در بزرگسالی

? جلوگیری از مشکلات فرزندان طلاق در بزرگسالی | بخش کودکان PDF :

? ۱. طلاق با سرنوشت کودکان چه میکند

? ۲. انواع طلاق

? ۳. تاثیرات طلاق

? ۴. مشکلات روانی در کودکان طلاق

? ۵. اثرات کوتاه مدت طلاق بر فرزندان

? ۶. اثرات طولانی مدت طلاق بر فرزندان

? ۷. مشکلات رفتاری و اجتماعی طلاق

? ۸. آثار مثبت طلاق بر فرزندان

? ۹. ازدواج با فرزندان طلاق

? ۱۰. طلاق و کودکان دبستانی

? ۱۱. ازدواج مجدد والدین



قیمت : ۹.۰۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


خانواده به عنوان یک اتحادیه اجتماعی با ویژگی های حیاتی در حد محدودی بیان می شود که مبتنی بر تعهد عاطفی در چارچوب همبستگی است که قابل انتقال به دیگران نیست.

خانواده کامل جامعه ای متشکل از مادر، پدر و فرزندان با عشق متقابل، احترام، حمایت/همبستگی و احساس تعلق به یکدیگر است.

چنین خانواده ای عامل اساسی در رشد عاطفی، اجتماعی و اخلاقی کودک است. در مجموع، خانواده کامل محیطی طبیعی است که در آن کودک به معنای وسیع آن اجتماعی می شود


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش کودکان


جلوگیری از مشکلات فرزندان طلاق در بزرگسالی

مشاهده می شود که دیدگاه/دیدگاه مفهوم خانواده در قرن بیستم شروع به تغییر کرد. این نگاه متفاوت به خانواده نیز باعث شد که پدر و مادر بودن امری مستقل از ازدواج تلقی شود.

بیان شده است که تمایز دیدگاه ازدواج و فرزندآوری در مقایسه با گذشته با تحولات فناوری همراه است.

لینک مفید : بی قراری کودکان و علت بی قراری کودکان در خواب

خانواده ای که توسط «دو فرد متفاوت» تشکیل شده است، به عنوان پیامد طبیعی بودن دو فرد متفاوت، دارای پتانسیل درگیری و اختلاف است.

جلوگیری از مشکلات فرزندان طلاق در بزرگسالی : خیلی خوش بینانه است که انتظار داشته باشیم دو فرد متفاوت با ویژگی های شخصیتی گوناگون که در محیط های مختلف پرورش یافته اند، سال ها همیشه در هماهنگی با یکدیگر باشند، زیرا خانواده ای که نهادی است که به عنوان پناهگاهی در برابر چالش های زندگی تلقی می شود، ممکن است گاهی اوقات.

تبدیل به اقیانوس طوفانی شده و به جای حل آنها مشکلاتی را ایجاد می کنند که در این صورت همسران تصمیم به فسخ معاشرت و طلاق می گیرند که امروزه روز به روز به تعداد فزاینده ای تجربه می شود.

لینک مفید : چگونه با کودکان اوتیسم رفتار کنیم ؟

جلوگیری از مشکلات فرزندان طلاق در بزرگسالی : علاوه بر این که زن یا مرد بیوه به دنبال فوت همسرش هرگز با پیامدهای منفی اجتماعی و روانی طلاق یا بیوه شدن به این شکل در جامعه مواجه نمی شود، خود و فرزندانش حتی این موضوع را به یاد می آورند.

مرحوم با عشق و احترام همسر بیوه در مقایسه با همسر مطلقه، می تواند خیلی راحت تر ازدواج کند و تشکیل خانواده دهد. بنابراین، کودک می تواند یک بار دیگر یک محیط طبیعی را به دست آورد.

جلوگیری از مشکلات فرزندان طلاق در بزرگسالی : فرزندی که مادر خارج از ازدواج داشته باشد هرگز خانواده کاملی نخواهد داشت. در این صورت، توانایی کودک برای غلبه بر مشکلاتی که با بزرگ شدن با آن مواجه می شود، به درک/همدلی که محیط نزدیک اطرافش نسبت به موقعیتش نشان می دهد بستگی دارد.

لینک مفید : قرص سقط جنین و نحوه آشنایی اصولی با سقط جنین

بر خلاف خانواده های سنتی، والدین در خانواده های مدرن تمام منابع مالی و عاطفی خود را در کنار تمام توجه و انرژی خود به تربیت فرزندان معطوف می کنند.

برای یک زن، پس از ازدواج، داشتن فرزند دیگر به یک نقش مرسوم اجتناب ناپذیر تبدیل می شود. درعوض، این به دوره تصمیم/تماس و مسئولیت شخصی از سوی او تبدیل می شود.

جلوگیری از مشکلات فرزندان طلاق در بزرگسالی : استدلال می شود که تغییرات اجتماعی، مانند بچه دار شدن خارج از ازدواج، یا حتی نوآوری های تکنولوژیکی مانند بچه دار شدن از طریق بانک های اسپرم مستقل از پدر آینده منجر به تغییر دیدگاه نسبت به ازدواج و والدین می شود.

لینک مفید : آموزش قوانین رانندگی به کودکان

اکنون به این نکته اشاره می شود که زن تنها به دلیل متاهل بودن صاحب فرزند نمی شود و بچه دار شدن دیگر یک امر عادی ازدواج نیست بلکه تصمیمی است که مستقلاً توسط زن گرفته می شود.

از این رو، همچنین مطرح می شود که والدین رابطه/ارتباط سنتی خود را با ازدواج از دست داده است.

جلوگیری از مشکلات فرزندان طلاق در بزرگسالی : در پی چنین تغییراتی، همچنین بیان می شود که ارزش عاطفی کودک، متفاوت از خانواده های سنتی، بیش از پیش افزایش یافته است. گفته می شود که چشمگیرترین تغییر در زندگی خانوادگی در طول قرن بیستم، افزایش سریع نرخ طلاق بوده است.

لینک مفید : نوجوان سیگاری و نحوه برخورد با نوجوان سیگاری

طبق نظرسنجی ملی رشد خانواده (NSFG)، نرخ طلاق در ایالات متحده ۳.۶ در هر ۱۰۰۰ نفر است. بیشترین میزان طلاق در بین مردان و زنان بین ۲۰ تا ۲۴ سال و این میزان در بین ۳۵ تا ۳۹ سال کمترین میزان است.

تقریبا نیمی از ازدواج ها به طلاق ختم می شود. میزان طلاق از ابتدای قرن بیستم و به ویژه از دهه ۱۹۷۰ در حال افزایش بوده است.

جلوگیری از مشکلات فرزندان طلاق در بزرگسالی : طبق گزارش براون و همکاران (۲۰۰۸)، نسبت خانواده های هسته ای از ۸۵ درصد به ۶۹ درصد در ۳۰ سال گذشته کاهش یافته است. اکنون از هر ۱۰ کودک ۳ نفر در خانه های تک والدی زندگی می کنند.

لینک مفید : ٩ نشانه اختلالات گفتار و زبان در کودکان

مشاهده می‌شود که در سال‌های اخیر میزان طلاق در ترکیه نیز افزایش زیادی داشته است. بر اساس داده‌های موسسه آمار دولتی (SSI)، میزان طلاق از سال ۱۹۹۰ تا حد زیادی رو به افزایش بوده است.

تعداد زوج های متاهل در سال ۱۳۹۰ نسبت به سال قبل ۱.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۲۰.۱۱۷ نفر رسید.

جلوگیری از مشکلات فرزندان طلاق در بزرگسالی : نرخ طلاق تقریبی در سال ۲۰۱۱ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت ۱.۶۲ بوده است. با این حال، تصور می‌شود که در سال‌های اخیر آمار طلاق به‌ویژه در شهرهای بزرگ افزایش یافته است و به همین دلیل، تحلیل طلاق و تأثیرات طلاق بر افراد و جامعه ضروری است.

لینک مفید : بخش گیاهان

بدون شک دلایل متعددی برای افزایش سریع آمار طلاق وجود دارد. طلاق‌ها نیز پیامدهای گوناگون و عمده‌ای دارد که از جمله آن‌گونه که جامعه‌شناسان و دانشگاهیان مطرح می‌کنند، تکان دادن جامعه به پایه‌های آن است.

جلوگیری از مشکلات فرزندان طلاق در بزرگسالی : علت اینکه پدیده/موردی است که پایه های جامعه را متزلزل می کند این است که در درجه اول کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد و در کنار آن روابط بین فرزندان و والدین آنها و بین والدین عموماً از این پدیده تأثیر منفی می گیرد.

لینک مفید : بخش نجوم

طلاق ضربه ای است که بر اعتماد به نفس و عزت نفس زن و مرد وارد می شود. ازدواج هر چقدر هم که وحشتناک باشد، پوچی/جدایی که در پی طلاق تجربه می شود مشکل بزرگی است که باید بر آن غلبه کرد .

طلاق فرآیندی نیست که فقط بین زوجین تجربه شود. اکثر زوج هایی که طلاق گرفته اند بچه دار می شوند. بنابراین، طلاق نیز یک فرآیند بسیار مهم برای کودک است.

جلوگیری از مشکلات فرزندان طلاق در بزرگسالی : خاطرنشان می شود که طلاق به طور بالقوه مجموعه ای از تغییرات را به همراه دارد که ممکن است به طور جدی کودک را تحت تأثیر قرار دهد. در اینجا دلیل استفاده از اصطلاح «بالقوه» این است که طلاق به عنوان فرآیندی تلقی نمی شود که به طور اجتناب ناپذیری به فرزندان آسیب برساند.

لینک مفید : بخش درمانی

اولین قدم در این فرآیند چالش برانگیز این است که به کودک توضیح دهیم طلاق به چه معناست. برخی از والدین اطلاع رسانی به فرزندان خود در مورد قصد طلاق را غیر ضروری می دانند و این واقعیت که سن کودک کمتر است این رفتار را تأیید یا توجیه می کند.

جلوگیری از مشکلات فرزندان طلاق در بزرگسالی : در حالی که هیچ کس – چه پدر و مادرش را دوست داشته باشد چه نباشد – هرگز نمی فهمد که چرا یک روز صبح وقتی از خواب بیدار می شود، یکی از والدینش طوری ناپدید می شود که انگار اصلا وجود نداشته است.

لینک مفید : بخش جنسی

هیچ کودکی سزاوار این نیست که برای مقابله با چنین رفتار ویرانگری رها شود. چنین رفتارها یا اقدامات بی فکری ممکن است منجر به این واقعیت شود که آنها چیزهایی غیر واقعی را می سازند/تصور می کنند تا موقعیت را جبران کنند یا از این موضوع تا حدودی معنا پیدا کنند و همچنین حس طرد شدن را تقویت کنند.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : The Psychological Problems Seen in the Children of Divorced Parents and the Nursing Approach Concerning These Problems

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *