نوجوان سیگاری و نحوه برخورد با نوجوان سیگاری

? نوجوان سیگاری و نحوه برخورد با نوجوان سیگاری | بخش کودکان PDF :

? ۱. دلایل سیگاری شدن نوجوان ها

? ۲. علل گرایش نوجوانان به سیگار

? ۳. با نوجوان سیگاری چه کنیم ؟

? ۴. ۱۵ مراحل برخورد با فرزندان سیگاری

? ۵. چگونه فرزندتان را از سیگار دلزده کنید ؟

? ۶. نوجوانانی که کشیدن سیگار را انکار میکنند

? ۷. نوجوانانی که میپذیرند سیگار میکشند



قیمت : ۸.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


همه ما چیزی را پشت سر گذاشته‌ایم که زبان کنونی آن را «بحران نوجوان» توصیف می‌کند. اگر بسیاری از نوجوانان این دوره از تحول را بدون مشکل بزرگ پشت سر بگذارند، دیگران آن را متفاوت تجربه می کنند. بالغ شدن به این راحتی ها نیست.

نوجوانی با تغییرات متعددی همراه است، اجازه دهید تغییرات فیزیکی، روانی یا عاطفی باشد. این یک دوره گذار بین کودکی و بزرگسالی است.

نوجوان باید مسئولیت آینده خود را بر عهده بگیرد که می تواند برای کودکانی که با این «جهش» بزرگ مشکل دارند، مبهم باشد. برای برخی از آنها، این انتقال بدون مشکل انجام می شود، برای برخی دیگر مشکل سازتر است. و در این مرحله است که آنها به ویژه آسیب پذیر هستند و می توانند به اعتیادهای مختلف روی بیاورند: الکل، بازی های ویدیویی و چندین دارو مانند تنباکو.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش کودکان


نحوه برخورد با نوجوان سیگاری

علاوه بر بحران نوجوانی، علل دقیق‌تر دیگری نیز می‌تواند بر روی کودک شما تأثیر بگذارد تا سیگار بکشد.

اول از همه، می توان اراده ای برای تخطی از ممنوعیت های والدین به منظور مخالفت با خود و نشان دادن نشانه رهایی از نظارت آنها وجود داشت.

لینک مفید : سقط جنین

بنابراین ممکن است نوجوان شما جملاتی از این قبیل بگوید: «من الان به اندازه کافی بزرگ شده‌ام، هر کاری بخواهم انجام می‌دهم، برای زندگی خودم تصمیم می‌گیرم».

دلایل دیگری که می تواند فرزند شما را به سیگار کشیدن سوق دهد می تواند یک مسئله خانوادگی (طلاق، مشکلات مالی، بیماری یکی از بستگان و غیره)، یک ناامیدی از عشق اول، یا حتی مشکلات در مدرسه باشد. بنابراین «رعد و برق» به عنوان نوعی تسلی و اطمینان برای نوجوان شما ظاهر می شود.

در نهایت نمی توان پدیده تقلید و تمایل به تعلق داشتن به یک گروه اجتماعی را دست کم گرفت. سیگار کشیدن در واقع می تواند برای پذیرفته شدن توسط گروه های خاص مورد نیاز باشد.

لینک مفید : ٩ نشانه اختلالات گفتار و زبان در کودکان

به خصوص اگر نوجوان شما «رهبر» نباشد، راحت‌تر است که همیشه وقتی دوستی سیگار می‌خواهد پاسخ مثبت بدهد. همچنین، سیگار کشیدن یک تجربه جذاب جدید است!


چگونه با نوجوان سیگاری خود روبرو شویم

اکنون که مرحله سختی که ممکن است فرزند شما در آن باشد و دلایل مختلفی که می تواند او را به سیگار کشیدن سوق دهد را دیدیم، مهم است که نگرش مناسبی نسبت به او داشته باشید.

یعنی باید از نمایش، اخلاقی کردن، تنبیه یا منع کردن خودداری کنید و سعی کنید بفهمید که چرا نوجوان شما سیگار می کشد و چه چیزی باید به شما بگوید.

لینک مفید : اصلاح رفتار کودکان و نحوه آموزش رفتار کودکان

این در مورد کم اهمیت جلوه دادن سیگار نیست، بلکه واقعاً برای متقاعد کردن فرزندتان است که باید خود را از این وابستگی رها کند.

شما همچنین به عنوان والدین باید بپذیرید که ترک سیگار می تواند بسیار دشوار باشد، یعنی اگر نوجوان شما قبل از اینکه شما آن را کشف کنید، زیاد یا مدت زیادی سیگار کشیده است و در نتیجه معتاد شده است.

به همین دلیل است که به ویژه در این شرایط توصیه می شود به ریتم زندگی نوجوان خود و عادات سیگار کشیدن بسیار توجه کنید.

لینک مفید : جلوگیری از مشکلات فرزندان طلاق در بزرگسالی

همانطور که در ادامه این مقاله خواهیم دید، برای اینکه نوجوان خود را بهتر متقاعد کنید، فراتر از استدلال های منطقی، ممکن است بخواهید اطلاعاتی در مورد طیف وسیعی از امکانات و وسایلی که می تواند به فرزندتان در ترک اعتیاد کمک کند، جمع آوری کنید.

در نهایت، شما باید برای حمایت از نوجوان خود در تلاش برای ترک سیگار بدون ترس از قضاوت شدن در مورد مشکلات یا عود احتمالی، اعتماد و توجه داشته باشید.


چگونه می توانید نوجوان خود را متقاعد کنید که سیگار را ترک کند؟

بیایید با آن روبرو شویم: متقاعد کردن نوجوان خود به ترک سیگار به همین راحتی نیست. اول از همه، اگر والدین خود سیگاری باشند یا به مواد دیگری مانند الکل وابسته باشند، ممکن است بحث آنها بیهوده باشد.

نوجوان فقط از والدین خود الگوبرداری خواهد کرد. با این حال، اگر به فرزندتان پیشنهاد دهید که سیگار را با او ترک کند، مطمئناً به هر دوی شما انگیزه بیشتری برای ترک می دهد.

لینک مفید : قرص سقط جنین

اگر سیگاری نیستید، ممکن است بخواهید روی جنبه های زیر تأکید کنید:

سعی کنید کودک خود را متقاعد کنید که سیگار را ترک کند و به او توضیح دهید که سیگار تأثیرات بسیار بدی بر سلامتی دارد، با گفتن آسیب های جسمی، میزان مرگ و میر، تأثیرات منفی بر روابط جنسی و غیره.

شما همچنین می توانید این واقعیت را مطرح کنید که تمام پولی که در سیگار خرج می شود می تواند به روش های بهتری استفاده شود (سرگرمی ها، خرید، گشت و گذار یا موارد دیگر).

از دست دادن استقلال و آزادی به نفع اعتیاد به یک ماده مضر نیز می تواند یک استدلال قوی باشد. بعد از این همه سال سیگار کشیدن به این راحتی خود را از وابستگی رها نمی کند.

لینک مفید : بخش حیوانات

در نهایت، نوجوان خود را وادار کنید تا به این موضوع فکر کند که دوست پسر یا دوست دخترش ممکن است کاملاً با سیگار مخالف باشد، بگذارید برای بوی بد یا بوی بد دهان باشد، و بنابراین به نفع او است که آن را ترک کند!

متأسفانه، آن استدلال ها همیشه کارآمد نیستند. نباید فراموش کرد که افراد سیگاری همیشه فقط برای لذت خود سیگار نمی کشند، بلکه به این دلیل که به سیگار اعتیاد دارند. برای آنها زندگی بدون سیگار غیر قابل تصور است.

بنابراین، مسئولیت شما به عنوان یک والدین است که از نوجوان خود در ترک او حمایت کنید و به او کمک کنید اعتماد به نفس پیدا کند. فرزند شما می تواند سیگار را ترک کند.

لینک مفید : بخش استخدام

از یک طرف، توصیه می شود با سازماندهی مناطق غیرسیگاری (مثلاً در خانه، ماشین یا حضور کودکان)، محدودیت هایی برای سیگار تعیین کنید.

از طرف دوم، می توانید در مورد افراد، روش ها و مکان هایی که به ترک سیگار کمک می کنند، پرس و جو کنید.

Kwit یکی از آن امکانات برای ترک سیگار با سرگرمی است، و بسیار مورد قدردانی جوانان است، به ویژه با استفاده از فناوری های جدید و ماهر در استفاده از برنامه های کاربردی تلفن همراه.

لینک مفید : بخش سالمندان

مهم است که کودک شما احساس حمایت کند، و این چیزی است که Kwit از طریق انگیزه روزانه و پیام های خیرخواهانه ارائه می دهد.

ممکن است کمک به نوجوان خود برای ترک سیگار سخت باشد، اما اگر می‌خواهید این مسئولیت را به‌عنوان والدین به عهده بگیرید، باید همیشه مراقب باشید که این کار را با خیرخواهی و درک نسبت به فرزندتان انجام دهید.

هر چه نوجوان شما زودتر دست از کار بکشد، برای او راحت تر خواهد بود. لازم است هرچه زودتر خطرات مربوط به اعتیاد به دخانیات را درک کند و همچنین ظرفیت ترک قطعی را دارد و می توان بر این اعتیاد غلبه کرد.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : How to help your teenager quit smoking

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *