کودک اوتیسم و چگونه با کودکان اوتیسم رفتار کنیم ؟

? کودک اوتیسم و چگونه با کودکان اوتیسم رفتار کنیم ؟ ؟ بخش کودکان PDF :

? ۱. آشنایی با اوتیسم

? ۲. اختلالات طیف اوتیسم

? ۳. مشخصات اولیه و علایم اختلالات طیف اوتیسم

? ۴. عوامل موثر در معماری محیط متناسب با اوتیسم

? ۵. رفتارهایی که پدر و مادرها باید انجام دهند

? ۶. بازی های مناسب برای کودکان اوتیسم

? ۷. نکات مهم برای پدر و مادرها



قیمت : ۶.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


اگر اخیراً متوجه شده اید که فرزند شما به اختلال طیف اوتیسم مبتلا است یا ممکن است داشته باشد، احتمالاً در مورد آنچه در آینده رخ می دهد متعجب و نگران هستید.

هیچ والدینی هرگز آماده شنیدن این موضوع نیست که کودک چیزی غیر از شادی و سلامت است، و تشخیص ASD می تواند به خصوص ترسناک باشد.

ممکن است در مورد بهترین کمک به فرزندتان مطمئن نباشید یا با توصیه های درمانی متناقض گیج شوید.

یا ممکن است به شما گفته شده باشد که ASD یک بیماری لاعلاج و مادام العمر است و شما را نگران می کند که هیچ کاری که انجام می دهید تفاوتی ایجاد نمی کند.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش کودکان


چگونه با کودکان اوتیسم رفتار کنیم ؟

در حالی که درست است که ASD چیزی نیست که یک فرد به سادگی «رشد کند»، درمان‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند به کودکان کمک کند مهارت‌های جدیدی کسب کنند و بر طیف گسترده‌ای از چالش‌های رشدی غلبه کنند.

چگونه با کودکان اوتیسم رفتار کنیم ؟ از خدمات رایگان دولتی گرفته تا رفتار درمانی در خانه و برنامه‌های مبتنی بر مدرسه، کمک‌هایی برای رفع نیازهای ویژه فرزند شما و کمک به یادگیری، رشد و شکوفایی او در زندگی در دسترس است.

هنگامی که از کودک مبتلا به ASD مراقبت می کنید، مراقبت از خود نیز مهم است. قوی بودن از نظر عاطفی به شما این امکان را می دهد که بهترین والدینی باشید که می توانید برای فرزندتان که نیاز دارید باشید.

لینک مفید : ٩ نشانه اختلالات گفتار و زبان در کودکان

چگونه با کودکان اوتیسم رفتار کنیم ؟ این نکات والدین می تواند با آسان تر کردن زندگی با یک کودک اوتیسم کمک کند.


منتظر تشخیص نباشید

به عنوان والدین کودک مبتلا به ASD یا تاخیرهای رشد مرتبط، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که فوراً درمان را شروع کنید. به محض اینکه شک کردید چیزی اشتباه است، کمک بخواهید.

چگونه با کودکان اوتیسم رفتار کنیم ؟ منتظر نمانید تا ببینید آیا فرزندتان بعداً مشکل را حل می کند یا از آن پیشی می گیرد. حتی منتظر تشخیص رسمی نباشید.

لینک مفید : اصلاح رفتار کودکان و نحوه آموزش رفتار کودکان

هر چه کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم زودتر کمک بگیرند، شانس موفقیت درمان آنها بیشتر است. مداخله زودهنگام موثرترین راه برای تسریع رشد کودک و کاهش علائم اوتیسم در طول عمر است.


وقتی فرزند شما اوتیسم دارد

با اوتیسم آشنا شوید. هرچه بیشتر در مورد اختلال طیف اوتیسم بدانید، آمادگی بیشتری برای تصمیم گیری آگاهانه برای فرزندتان خواهید داشت. خود را در مورد گزینه های درمانی آموزش دهید، سوال بپرسید و در تمام تصمیمات درمانی شرکت کنید.

چگونه با کودکان اوتیسم رفتار کنیم ؟ در مورد فرزند خود متخصص شوید. بفهمید که چه چیزی باعث ایجاد رفتارهای چالش برانگیز یا مخرب کودک شما می شود و چه چیزی باعث پاسخ مثبت می شود.

لینک مفید : رانندگی کودکان و آموزش قوانین رانندگی به کودکان

فرزند شما چه چیزی را استرس زا یا ترسناک می داند؟ فرو نشاندن؟ ناراحت؟ لذت بخش؟ اگر بدانید چه چیزی بر فرزندتان تأثیر می‌گذارد، در عیب‌یابی مشکلات و پیشگیری یا اصلاح موقعیت‌هایی که باعث مشکلات می‌شوند، بهتر خواهید بود.

فرزند خود را بپذیرید، خصلت ها و همه چیز. به جای تمرکز بر تفاوت کودک اوتیستیک شما با سایر کودکان و آنچه که او «از دست داده است»، پذیرش را تمرین کنید.

چگونه با کودکان اوتیسم رفتار کنیم ؟ از ویژگی‌های خاص فرزندتان لذت ببرید، موفقیت‌های کوچک را جشن بگیرید و از مقایسه فرزندتان با دیگران خودداری کنید. احساس دوست داشتن و پذیرش بی قید و شرط به فرزند شما بیش از هر چیز دیگری کمک خواهد کرد.

لینک مفید : سقط جنین و آشنایی اصولی با سقط جنین

تسلیم نشو پیش بینی سیر اختلال طیف اوتیسم غیرممکن است. درباره اینکه زندگی فرزندتان چگونه خواهد بود، عجولانه نتیجه گیری نکنید. مانند همه افراد دیگر، افراد مبتلا به اوتیسم یک عمر کامل برای رشد و توسعه توانایی های خود دارند.

کمک به رشد کودک مبتلا به اوتیسم نکته ۱: ساختار و ایمنی را فراهم کنید
یادگیری هر آنچه که می توانید در مورد اوتیسم و ​​مشارکت در درمان کمک زیادی به کودک شما خواهد کرد.

چگونه با کودکان اوتیسم رفتار کنیم ؟ علاوه بر این، نکات زیر زندگی روزمره در خانه را برای شما و فرزندتان با ASD آسان تر می کند:

مقاوم باش. کودکان مبتلا به ASD به سختی می‌توانند آنچه را که در یک محیط یاد گرفته‌اند (مانند دفتر درمانگر یا مدرسه) برای دیگران، از جمله خانه، به کار ببرند.

لینک مفید : قرص سقط جنین و نحوه آشنایی اصولی با سقط جنین

به عنوان مثال، ممکن است فرزند شما در مدرسه از زبان اشاره برای برقراری ارتباط استفاده کند، اما هرگز فکر نکنید که این کار را در خانه انجام دهید.

چگونه با کودکان اوتیسم رفتار کنیم ؟ ایجاد ثبات در محیط کودک شما بهترین راه برای تقویت یادگیری است. متوجه شوید که درمانگران فرزندتان چه می کنند و تکنیک های آنها را در خانه ادامه دهید.

امکان انجام درمان در بیش از یک مکان را بررسی کنید تا فرزندتان را تشویق کنید تا آنچه را که از محیطی به محیط دیگر آموخته است، منتقل کند. همچنین مهم است که در نحوه تعامل با فرزندتان و برخورد با رفتارهای چالش برانگیز ثابت قدم باشید.

لینک مفید : بخش پخش تراکت

به یک برنامه زمانبندی پایبند باشید. کودکان مبتلا به ASD زمانی بهترین عملکرد را دارند که برنامه یا برنامه منظمی داشته باشند.

چگونه با کودکان اوتیسم رفتار کنیم ؟ باز هم، این به ثباتی که هر دو به آن نیاز دارند و میل دارند برمی گردد. برنامه ای برای کودک خود تنظیم کنید، با زمان های منظم برای وعده های غذایی، درمان، مدرسه و زمان خواب.

لینک مفید : بخش خدمات مشاوره

سعی کنید اختلالات در این روال را به حداقل برسانید. اگر تغییر برنامه اجتناب ناپذیری وجود دارد، کودک خود را از قبل برای آن آماده کنید.

به رفتار خوب پاداش دهید. تقویت مثبت می تواند در مورد کودکان مبتلا به ASD کمک زیادی کند، بنابراین تلاش کنید تا آنها را در حال انجام یک کار خوب جلب کنید.

چگونه با کودکان اوتیسم رفتار کنیم ؟ وقتی به درستی عمل می‌کنند یا مهارت جدیدی یاد می‌گیرند، آن‌ها را تحسین کنید، و دقیقاً در مورد اینکه برای چه رفتاری مورد تحسین قرار می‌گیرند، آنها را تحسین کنید.

لینک مفید : بخش فال ابجد

همچنین به دنبال راه های دیگری برای پاداش دادن به آنها برای رفتار خوب باشید، مانند دادن برچسب به آنها یا اجازه دادن به آنها برای بازی با یک اسباب بازی مورد علاقه.

یک منطقه ایمنی خانه ایجاد کنید. یک فضای خصوصی در خانه خود بسازید که کودک شما بتواند در آن استراحت کند، احساس امنیت کند و در امنیت باشد.

چگونه با کودکان اوتیسم رفتار کنیم ؟ این شامل سازماندهی و تعیین مرزها به روش هایی است که کودک شما می تواند درک کند.

لینک مفید : بخش فال ارمنی

نشانه‌های بصری می‌توانند مفید باشند (نوارهای رنگی علامت‌گذاری مناطقی که محدودیت‌ها وجود ندارد، برچسب زدن به اقلام در خانه با عکس).

شما همچنین ممکن است نیاز به اثبات ایمنی خانه داشته باشید، به خصوص اگر کودک شما مستعد عصبانیت یا سایر رفتارهای خودآزاری است.


راه های غیرکلامی برای ارتباط پیدا کنید

ارتباط با کودک مبتلا به ASD می تواند چالش برانگیز باشد، اما برای برقراری ارتباط و پیوند نیازی به صحبت کردن یا حتی لمس کردن ندارید.

چگونه با کودکان اوتیسم رفتار کنیم ؟ شما از طریق نگاهی که به فرزندتان می کنید، با لحن صدایتان، زبان بدنتان – و احتمالاً از طریق لمس فرزندتان ارتباط برقرار می کنید. فرزند شما نیز با شما ارتباط برقرار می کند، حتی اگر هرگز صحبت نمی کند. شما فقط باید زبان را یاد بگیرید.

چگونه با کودکان اوتیسم رفتار کنیم ؟ به دنبال نشانه های غیرکلامی باشید. اگر مراقب و آگاه باشید، می توانید یاد بگیرید که از نشانه های غیرکلامی که کودکان مبتلا به ASD برای برقراری ارتباط استفاده می کنند، استفاده کنید.

لینک مفید : بخش فال شمع

به انواع صداها، حالات چهره و حرکاتی که در هنگام خستگی، گرسنگی یا میل به چیزی استفاده می کنند، توجه کنید.

انگیزه پشت سرگیجه را دریابید. این طبیعی است که وقتی شما را نادیده گرفته یا اشتباه می‌فهمید احساس ناراحتی کنید، و این برای کودکان مبتلا به ASD تفاوتی ندارد.

چگونه با کودکان اوتیسم رفتار کنیم ؟ وقتی کودکان مبتلا به ASD رفتار می کنند، اغلب به این دلیل است که شما نشانه های غیرکلامی آنها را درک نمی کنید. ایجاد عصبانیت راه آنها برای بیان ناامیدی و جلب توجه شماست.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : Helping Your Child with Autism Thrive

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *