اصلاح رفتار کودکان و نحوه آموزش رفتار کودکان

? اصلاح رفتار کودکان و نحوه آموزش رفتار کودکان | بخش کودکان PDF :

? ۱- علت خوش رفتاری کودکان چیست ؟

? ۲- محرومیت زمان مند چیست ؟

? ۳- چگونه رفتار کنیم ؟



قیمت : ۷.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


چیزهای زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث عصبانیت، طغیان‌های عاطفی و رفتار کلی «بد» یا غیرمنتظره شود.

اینها می تواند شامل دلایل بیولوژیکی مانند گرسنگی یا خستگی بیش از حد باشد. آنها همچنین می توانند دلایل عاطفی مانند ناتوانی در کنار آمدن یا توصیف احساسات خود را شامل شوند. محیط آنها نیز می تواند بر رفتار تأثیر بگذارد.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش کودکان


اصلاح رفتار کودکان

رفتار طبیعی در کودکان به سن، شخصیت و رشد جسمی و عاطفی کودک بستگی دارد. اگر رفتار کودک با انتظارات خانواده مطابقت نداشته باشد یا مخل باشد، ممکن است مشکل ساز شود.

اصلاح رفتار کودکان : رفتار عادی یا «خوب» معمولاً بر اساس مناسب بودن آن از نظر اجتماعی، فرهنگی و رشدی تعیین می شود.

لینک مفید : قرص سقط جنین

دانستن اینکه در هر سنی باید از کودک خود چه انتظاری داشته باشید به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا رفتار او طبیعی است یا خیر.


برای تغییر رفتار فرزندم چه کنم؟

کودکان تمایل دارند رفتاری را زمانی که پاداش داده می شود ادامه دهند و زمانی که رفتاری نادیده گرفته می شود آن را متوقف می کنند.

اصلاح رفتار کودکان : ثبات در واکنش شما به یک رفتار مهم است زیرا پاداش دادن و تنبیه یک رفتار در زمان های مختلف کودک شما را گیج می کند. وقتی فکر می کنید رفتار فرزندتان ممکن است مشکل ساز باشد، ۳ انتخاب دارید:

تصمیم بگیرید که این رفتار مشکلی ندارد زیرا با سن و مرحله رشد کودک مناسب است.
سعی کنید رفتار را متوقف کنید، چه با نادیده گرفتن آن یا با تنبیه آن.

لینک مفید : از کجا بفهمیم کودک ما آزار جنسی دیده ؟

رفتار جدیدی را که ترجیح می دهید معرفی کنید و با پاداش دادن به فرزندتان آن را تقویت کنید.


مسیر به سوی رفاه

بهترین راه برای جلوگیری از رفتار ناخواسته نادیده گرفتن آن است. این روش در یک دوره زمانی به بهترین وجه عمل می کند.

اصلاح رفتار کودکان : هنگامی که می خواهید رفتار فورا متوقف شود، می توانید از روش تایم اوت استفاده کنید.


چگونه از روش تایم اوت استفاده کنم؟

درباره رفتارهایی که منجر به تایم اوت می شود، زودتر تصمیم بگیرید (معمولاً عصبانیت، یا رفتار تهاجمی یا خطرناک).

اصلاح رفتار کودکان : مکانی را برای استراحت انتخاب کنید که برای کودک جالب نباشد و ترسناک نباشد، مانند صندلی، گوشه یا زمین بازی. وقتی از خانه دور هستید، استفاده از ماشین یا محل نشیمن نزدیک را به عنوان محل استراحت در نظر بگیرید.

لینک مفید : بی قراری کودکان و علت بی قراری کودکان در خواب

هنگامی که رفتار غیرقابل قبولی رخ می دهد، به کودک بگویید که این رفتار غیرقابل قبول است و به او هشدار دهید که اگر این رفتار متوقف نشد، او را در تایم اوت قرار می دهید. آرام بمانید و عصبانی به نظر نرسید. اگر فرزندتان به بدرفتاری ادامه داد، با آرامش او را به محل استراحت ببرید.

اصلاح رفتار کودکان : در صورت امکان، مدت زمانی که فرزندتان در وقت استراحت بوده است را پیگیری کنید. یک تایمر تنظیم کنید تا فرزندتان متوجه شود که چه زمانی زمان استراحت تمام شده است.

لینک مفید : آموزش قوانین رانندگی به کودکان

تایم اوت باید کوتاه باشد (معمولاً ۱ دقیقه برای هر سال سن) و باید بلافاصله پس از رسیدن به محل استراحت یا پس از آرام شدن کودک شروع شود. شما باید در دید یا گوش کودک باشید، اما با او صحبت نکنید.

اصلاح رفتار کودکان : اگر کودک محل استراحت را ترک کرد، به آرامی او را به منطقه برگردانید و تایمر را مجددا تنظیم کنید.

وقتی زمان استراحت تمام شد، به کودک اجازه دهید محل استراحت را ترک کند. در مورد رفتار بد صحبت نکنید، بلکه به دنبال راه هایی برای پاداش دادن و تقویت رفتار خوب باشید.


چگونه یک رفتار جدید و مطلوب را تشویق کنم؟

یکی از راه های تشویق رفتار خوب، استفاده از سیستم پاداش است. کودکانی که یاد می‌گیرند رفتار بد قابل تحمل نیست و رفتار خوب پاداش می‌گیرد، مهارت‌هایی را یاد می‌گیرند که تا آخر عمر برایشان ماندگار است.

لینک مفید : سقط جنین

این در کودکان بزرگتر از ۲ سال بهترین نتیجه را دارد. ممکن است تا ۲ ماه طول بکشد تا کار کند. صبور بودن و یادداشت روزانه رفتار می تواند برای والدین مفید باشد.

اصلاح رفتار کودکان : ۱ تا ۲ رفتاری را که دوست دارید تغییر دهید (مثلاً عادات قبل از خواب، مسواک زدن یا برداشتن اسباب بازی) انتخاب کنید.

پاداشی را انتخاب کنید که فرزندتان از آن لذت ببرد. نمونه هایی از جوایز خوب عبارتند از یک داستان اضافی قبل از خواب، نیم ساعت تاخیر در زمان خواب، یک میان وعده ترجیحی، یا برای کودکان بزرگتر، کسب امتیاز برای یک اسباب بازی خاص، یک امتیاز یا مقدار کمی پول.

اصلاح رفتار کودکان : رفتار مورد نظر و پاداش را برای کودک توضیح دهید. به عنوان مثال، به کودک بگویید: “اگر قبل از اتمام این برنامه تلویزیونی لباس خواب خود را بپوشید و دندان های خود را مسواک بزنید، می توانید نیم ساعت بعد بیدار بمانید.” فقط یک بار رفتار را درخواست کنید. اگر کودک خواسته شما را انجام داد، جایزه را بدهید.

لینک مفید : بخش داستان کوتاه

در صورت لزوم می توانید به کودک کمک کنید، اما زیاد درگیر نشوید. از آنجایی که هرگونه توجه والدین، حتی توجه منفی، برای کودکان بسیار مفید است، ممکن است در ابتدا ترجیح دهند به جای پاداش، توجه والدین را داشته باشند.

لینک مفید : بخش رمان

جملات انتقالی، مانند “در ۵ دقیقه، زمان بازی تمام می شود”، زمانی که به کودک خود رفتارهای جدید را آموزش می دهید مفید هستند.

اصلاح رفتار کودکان : این سیستم به شما کمک می کند تا از جنگ قدرت با فرزند خود جلوگیری کنید.

با این حال، اگر فرزند شما تصمیم بگیرد آنطور که شما می خواهید رفتار نکند، تنبیه نمی شود. او به سادگی پاداش دریافت نمی کند.


چند راه خوب برای پاداش دادن به فرزندم چیست؟

ضرب و شتم ساعت (روش خوب برای یک کودک نوپا)
از کودک بخواهید یک کار را انجام دهد. یک تایمر تنظیم کنید اگر کار قبل از زنگ زدن تایمر انجام شود، فرزند شما جایزه می گیرد.

اصلاح رفتار کودکان : برای تعیین میزان زمانی که باید به کودک بدهید، “بهترین زمان” فرزندتان را برای انجام آن کار مشخص کنید و ۵ دقیقه به آن اضافه کنید.

لینک مفید : بخش کودکان

بازی رفتار خوب (برای آموزش یک رفتار جدید خوب است) فهرست کوتاهی از رفتارهای خوب را روی نمودار بنویسید و هر بار که رفتار خوب را دیدید، نمودار را با ستاره علامت بزنید. بعد از اینکه فرزندتان تعداد کمی ستاره (بسته به سن کودک) به دست آورد، به او جایزه بدهید.

اصلاح رفتار کودکان : نمرات خوب/نمرات بد (بهترین روش برای کودکان دشوار و بسیار فعال) در مدت کوتاهی (حدود یک ساعت) هر بار که او را در حال انجام یک رفتار خوب می بینید، روی نمودار یا روی دست او علامت بگذارید.

لینک مفید : بخش تکنولوژی

برای مثال، اگر می‌بینید که کودکتان آرام بازی می‌کند، بدون دعوا مشکلی را حل می‌کند، اسباب‌بازی‌ها را برمی‌دارد یا کتاب می‌خواند، نمودار را علامت بزنید. پس از تعداد مشخصی نمره، به فرزندتان جایزه بدهید.

اصلاح رفتار کودکان : همچنین می‌توانید هر بار که رفتار بدی رخ می‌دهد، نمره منفی بگیرید. اگر این کار را انجام دادید، فقط در صورتی به فرزندتان جایزه بدهید که نمرات مثبت آن بیشتر از نمره منفی باشد.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : What You Can Do to Change Your Child’s Behavior

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *