زانتیا و آشنایی با دلایل فنی روشن نشدن زانتیا

دلایل فنی روشن نشدن زانتیا | بخش گردشگری | PDF شامل :

? ۱- مشخصات فنی خودرو زانتیا

? ۲- اصول نگهداری ماشین زانتیا

? ۳- نحوه مراقبت فنی زانتیا



قیمت : ۱۷.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


بیایید یک چیز را در همان ابتدا به طور مستقیم بیان کنیم. شما آن را “زن تی آ” تلفظ می کنید. البته اکنون تقریباً همه این را می‌دانند، اما در سال ۱۹۹۳، زمانی که زانتیا میان‌رده شیک سیتروئن با استقبال گسترده مطبوعات و عموم مردم عرضه شد، به این موضوع بازگشتند.

خبر خوب این است که اکنون یک گزینه مقرون به صرفه در بازار کارکرده است – و موارد زیادی در مورد آن وجود دارد.

زانتیا خودرویی بود که کار سختی برای جایگزینی BX داشت، سیتروئن متوسط ​​بدنه پلاستیکی که تقریباً به تنهایی شرکت را به سود بازگرداند. این بازار که چند ماه پس از عرضه به عنوان “زیباترین خودروی اروپا” انتخاب شد، به سرعت خودروهای فرانسوی جدید را به قلب خود برد.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش خودرو


کمی آشنایی با خودرو زانتیا

بیشتر نمونه‌های دست دومی که می‌بینید با موتورهای ۱.۶، ۱.۸ یا ۲.۰ لیتری بنزینی یا ۱.۹ لیتری دیزل‌های تنفس معمولی یا توربوشارژ مجهز خواهند شد.

خودروهای جدیدتر واحدهای ۱.۸ و ۲.۰ لیتری ۱۶ سوپاپه را به دست آوردند که اگرچه غیرقابل انکار نرم‌تر و بی‌صدا‌تر بودند، اما پیشرفت بزرگی را نشان ندادند.

دلایل فنی روشن نشدن زانتیا : دیگر تجهیزات جدید دیگری که ممکن است در قسمت جلویی استفاده شده بیابید، Estate بنزینی توربوشارژ و مدل هوشمند «اکتیوا» با سیستم تعلیق «اکتیو» هستند.

لینک مفید : دفترچه راهنما فارسی آپاچی RTR200 دفترچه آپاچی۲۰۰

این محدوده برای تابستان ۱۹۹۷ تغییری ملایم داشت. خبر اصلی معرفی موتورهای ۲.۱ لیتری توربو دیزل جدید برای تکمیل واحدهای ۱.۹ لیتری موجود بود.

علاوه بر این، یک موتور ۳.۰ لیتری V6 کاملاً جدید ظاهر شد که در نهایت شایعات مربوط به زانتیا شش سیلندر را تأیید کرد که سال ها منتشر شده بود. اکتیوا توربوشارژ تنها مدلی بود که بدون تغییر باقی ماند.

دلایل فنی روشن نشدن زانتیا : در واقع، اکنون هر زانتیا از سپرهای همرنگ بدنه خودرو به اشتراک گذاشته شده است. در حال حاضر یک چراغ توقف در بالا نصب شده است.

در اوایل سال ۱۹۹۸ زمانی که سیتروئن نمای جلویی جدید به خودرو داد و چراغ‌های عقب را اصلاح کرد، تغییر بسیار مهم‌تری اعلام شد. سطح تجهیزات بهبود یافت و قیمت ها کاهش یافت (به ویژه در Activa).

دلایل فنی روشن نشدن زانتیا : پاییز سال ۱۹۹۸ یک موتور ۲.۰ لیتری Common Rail HDi توربو دیزل جدید معرفی شد تا جایگزین واحد ۲.۱ لیتری شود. موتور ۱.۹ لیتری توربو دیزل ادامه داشت – اما فقط تا جولای ۱۹۹۹ که سرانجام یک واحد HDi 90 اسب بخاری جایگزین آن شد.

لینک مفید : روش استفاده از برنامه اندرویدی ریموت خودرو

در پایان سال ۲۰۰۰ با حذف موتور ۳.۰ لیتری V6، اکتیوا توربوشارژ، دیزل HDi 90 اسب بخاری و مدل های بنزینی ۲.۰ ۱۶ ولتی، این محدوده به طور قابل توجهی کاهش یافت. در اواسط سال ۲۰۰۱ به طور کلی با C5 جدید جایگزین شد.

دلایل فنی روشن نشدن زانتیا : یک خودروی خانوادگی پنج در که جزو پیشتازان کلاس متوسط ​​بود. این عمدتا به لطف سیستم تعلیق خود تراز منحصر به فرد سیتروئن است که سواری فوق العاده خوبی را ارائه می دهد. سرعت گیرها فقط ناپدید می شوند.

به من گفته می شود که رانندگان نابالغ به سوء استفاده از سیستم (کنترل ترمز دستی وجود دارد) با بالا و پایین پریدن ماشین در حالی که در چراغ راهنمایی منتظر می مانند – باعث گیج شدن سایر کاربران می شوند. توت، توت…

دلایل فنی روشن نشدن زانتیا : مدیران سیتروئن زانتیا را به عنوان “بازگشت سیتروئن واقعی” توصیف کردند، اگرچه اگر یکی از آن ها را امتحان نکرده اید، خوشحال خواهید شد که بدانید خوشبختانه، این به معنای بازگشت به روزهای ترمزهای عجیب و غریب نیست. سرعت‌سنج‌های چشمی و مکانیک‌های پیچیده.

لینک مفید : دفترچه راهنمای خودرو بسترن B30

در عوض، آنها گفتند، ماشین برای جدایی از گله تولید شده است. به نظر متفاوت از رقبای خود است، رانندگی متفاوتی دارد و داشتن احساس متفاوتی دارد. شاید بازار شعله ور باشد، اما در اولین آشنایی با زانتیا، این لفاظی چندان دور از انتظار به نظر نمی رسد.

مدل‌های گران‌تر را انتخاب کنید و تمام افزونه‌های الکتریکی را که انتظار دارید دریافت خواهید کرد.

دلایل فنی روشن نشدن زانتیا : با این حال، مسلماً ارزشمندتر دسترسی است که دسته چک ضخیم‌تر شما به Hydractive II، جدیدترین سیستم تعلیق رایانه «متفکر» سیتروئن می‌دهد.

لینک مفید : دفترچه راهنمای اپتیما ٢٠١۶

در دسترس بودن آن در پرچمدار زانتیا ۱.۹TD VSX، هندلینگ آن را در کلاس دیزل منحصر به فرد کرده است.

ایده این است که سیستم تعلیق به طور خودکار متناسب با سبک رانندگی شما تنظیم می شود. بنابراین، به محض اینکه به یک پیچ سخت بپیوندید یا به شدت شتاب بگیرید، سیستم از نرم و جاذب به سفت و مقاوم در برابر غلت تبدیل می شود.

دلایل فنی روشن نشدن زانتیا : اگر با قسمتی از جاده ناهموار روبرو شوید، سیستم به همان روش به تنظیمات تعلیق “راحتی” برمی گردد. این مفهوم متعاقباً با مدل Activa “تعلیق فعال” یک گام فراتر برداشته شد.

دنبال چه چیزی میگردی

از نمونه هایی که با سابقه کامل خدمات نمایندگی ارائه نمی شوند خودداری کنید. سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک زانتیا از مایع و گاز استفاده می کند و اگرچه قابل اعتماد است، اما به تعمیر و نگهداری DIY توجهی نمی کند.

دلایل فنی روشن نشدن زانتیا : نگرانی های اولیه در مورد عملکرد ترمز دستی وجود داشت، اما این به سرعت بهبود یافت.

لینک مفید : عاملیت های مجاز شرکت آسان موتور

ترمز رو هم چک کن در جاده، افراد غیر سیتروفیل به سختی می توانند با پدالی که سفر بسیار کمی دارد تنظیم شوند. شما از طریق آن احساس بسیار کمی دریافت می کنید، اما تمایل دارید که خیلی سریع متوقف شوید. مهر زدن توصیه نمی شود.


قطعات تعویضی

(تقریباً بر اساس زانتیا ۱.۹ توربو دیزل بدون مالیات بر ارزش افزوده ۱۹۹۳) مطمئناً ارزان‌ترین نیست، اما آنطور که انتظار دارید گران نیست. یک مجموعه کلاچ حدود ۱۵۰ پوند و یک اگزوز کامل حدود ۲۲۵ پوند است.

دلایل فنی روشن نشدن زانتیا : قیمت لنت ترمز نزدیک به ۵۰ پوند و دینام حدود ۳۰۰ پوند است. موتورهای استارت نزدیک به ۲۵۰ پوند، چراغ جلو حدود ۱۰۰ پوند و رادیاتور حدود ۲۲۰ پوند به فروش می رسند.


دلایل فنی روشن نشدن زانتیا

شتاب مشتاقانه همیشه یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های BX خروجی بود و این ویژگی به زانتیا منتقل شد. این امر به‌ویژه در مدل‌های توربو دیزلی با سرعت ۱۱۱ مایل در ساعت مشهود است که عملکرد انعطاف‌پذیری در محدوده متوسط ​​نسبت به رقبای مشابه بنزینی دارند.

دلایل فنی روشن نشدن زانتیا : البته برای خریداران گازوئیل، اقتصاد بسیار مهم است – و در اینجا ناامیدی کمی وجود دارد. انواع توربو دیزل ۵۶.۵ مایل در ساعت با سرعت ثابت ۵۶ مایل در ساعت و تقریباً ۴۰ مایل در ساعت در اطراف شهر بازگشت می کنند.

لینک مفید : دفترچه راهنمای فارسی سوناتا

زانتیا دارای طولانی ترین فاصله بین دو محور در کلاس بود، واقعیتی که در فضای داخلی موجود احساس می شود. فضای پای صندلی عقب می تواند بیشتر باشد، اما فضای سر و آرنج هر دو چشمگیر هستند.

این خودرو به عنوان یک سالن ارائه نمی شود – که برای اکثر خریداران خوب است زیرا می تواند به راحتی برای یکی از آن ها عبور کند.

دلایل فنی روشن نشدن زانتیا : با این حال، دریچه عقب را بلند کنید و ۱۷ cuft فضا دارید که اگر بخواهید صندلی‌های عقب را با تقسیم ۶۰:۴۰ تا کنید، به ۳۱ Cuft افزایش می‌یابد. همچنین یک فلاپ اسکی در دسته مرکزی عقب برای بارهای نامناسب وجود دارد.

لینک مفید : راهنمای خاموش شدن ال نود

جزئیات داخلی هوشمندانه دیگری نیز وجود دارد. مانند عملکرد بی‌صدا مکانیزم ترمز دستی (چقدر منتظر آن بودیم؟)، کنترل‌های استریو روی فرمان و یک پخش‌کننده کاست رادیویی با طراحی منحصربه‌فرد که در طراحی فاسیا به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر سرقت ادغام شده است.

امنیت در لیست طراحان بالا بود – یا حداقل برای خودروهای با مشخصات بریتانیا. این در اصل تنها خودرویی در کلاس خود بود که دارای سیستم بی حرکت کننده صفحه کلید بود و این سیستم در مدل های بعدی با کلید یکپارچه شده است.

دلایل فنی روشن نشدن زانتیا : به عبارت دیگر، یک شادی سوار معمولی که سعی می کند ماشین شما را سیم کشی کند، خوب نیست، حتی اگر با موفقیت بتواند از بن بست های در و زنگ هشدار محیطی عبور کند.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : xantia-1993-2001

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *