آموزش تعمیر اتومبیل های سواری

? آموزش تعمیر اتومبیل های سواری | بخش خودرو PDF :

? ۱- آشنایی با وسایل مورد نیاز تعمیر خودرو

? ۲- راه های تعمیر



قیمت : ۷.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


بدون مراجعه به مکانیک با دستگاه دیاگ خودکار مشکلات خودرو را تشخیص دهید. به سادگی آن را به سیستم کامپیوتری خودرو وصل کنید، سپس بازخوانی کد مشکل را تفسیر کنید تا ببینید چه تعمیراتی ممکن است لازم باشد انجام دهید. نحوه شکستن کد یک کدخوان را اینجا ببینید.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش خودرو


کمی آشنایی با خودرو

چراغ های جلو را تعویض کنید : سخت ترین قسمت کار انتخاب یک لامپ جدید است. می توانید زمان بیشتری را صرف خرید لامپ ها نسبت به نصب آنها کنید. انتخاب ها گیج کننده هستند.

هر تولید کننده لامپ نام های گیج کننده خود را برای هر سبک دارد که مقایسه را دشوار می کند. اما به چهار دسته ارتقاء خلاصه می شود – سطح روشنایی، طول عمر، رنگ روشن و مصرف انرژی. ببینید کدام لامپ را انتخاب کنید و چگونه یک چراغ جلو جدید نصب کنید.

لینک مفید : کیا سراتو همراه با راهنمای جعبه فیوز کیا سراتو

تشخیص اینکه چه زمانی تیغه های شما نیاز به تعویض دارند آسان است. به سادگی دکمه شستشو را فشار دهید و ببینید که آیا تیغه های شما تمیز می شوند یا خیر. اگر رگه‌ای شوند، نان تست هستند.

فروشگاه قطعات خودرو دارای تعداد زیادی تیغه اقتصادی خواهد بود، اما به جای آن با نام تجاری (ANCO، Trico یا Bosch) همراه باشید. آنها قیمت بیشتری نسبت به تیغه های اقتصادی دارند، اما لاستیک با کیفیت بالاتر آنها بهتر پاک می شود، محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش بهتری دارد و دوام بیشتری دارد.

دستورالعمل نصب روی بسته را دنبال کنید. پس از برداشتن تیغه قدیمی، مطمئن شوید که بازوی برف پاک کن را محکم بگیرید. اگر از شما دور شود، می تواند با نیروی کافی به شیشه جلو برخورد کند تا آن را ترک کند.

لینک مفید : دفترچه راهنمای فارسی سوناتا

بالابر لاستیک زاپاس خورد شده را شل و روغن کاری کنید تا بتوانید در صورت نیاز به لاستیک زاپاس خود برسید. ببینید چگونه بالابر لاستیک زاپاس را شل نگه دارید تا بتوانید در صورت نیاز لاستیک را تهیه کنید.

Rough Idle را با تمیز کردن شیر EGR حل کنید

بیکار خشن؟ یک دوش خوب با پاک کننده بدنه دریچه گاز ممکن است برای بازگرداندن دریچه EGR شما به وضعیت تقریباً طبیعی کافی باشد و یک دور آرام را به یک صدای آرام بخش تبدیل کند. برای یکی از آن تعمیرات آسان تر خودرو، شیر EGR را با این دستورالعمل ها تمیز کنید.


نشتی واشر پوشش سوپاپ را تعمیر کنید

درب واشر نشتی موتور ۴ سیلندر را به راحتی و در کمتر از یک ساعت با کمتر از ۲۵ دلار تعویض کنید. ما در اینجا به شما نشان می دهیم که چگونه یک واشر نشتی را تعمیر کنید.


پیوندهای انتهای نوار Sway را جایگزین کنید

رفع انقباض در هنگام برخورد خودرو با دست انداز یک فرآیند آزمون و خطا است. با استفاده از یک ابزار خاص، با بوش های تثبیت کننده و سپس پیوندهای انتهایی نوار شروع کنید.

لینک مفید : مشخصات فنی k132‌ ایران خودرو

تعویض لینک‌های نوار نوسان بسیار ارزان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید، ببینید که چگونه لینک‌های نوار نوسان را جایگزین کنید و چقدر هزینه دارد.


یک چراغ جلو کم نور را تعمیر کنید

به سادگی اتصال زمین را تمیز کنید تا روشنایی چراغ های جلوی کم نور را بازیابی کنید. و کمی گریس دی الکتریک بزنید.

لینک مفید : دفترچه راهنما آپاچی RTR 180 دفترچه راهنما ۱۸۰

یا در صورت مشاهده یک لایه خاکستری/قهوه ای در داخل شیشه، لامپ را تعویض کنید. نحوه تعیین محل اتصال زمین و نحوه تمیز کردن آن را ببینید.


آنتن برق گیر کرده را تعمیر کنید

آنتن برق گیر کرده را با تعویض موتور سوخته یا کابل/دکل خراب رفع کنید. شما می توانید هر دو را در حدود دو ساعت انجام دهید و از هزینه ۵۰ تا ۱۰۰ دلاری خدمات فروشنده اجتناب خواهید کرد.

شما فقط به یک ابزار مخصوص نیاز دارید، یک آچار آنتن. نحوه تعمیر آنتن را اینجا ببینید.


آموزش تعمیر اتومبیل های سواری

رفع مشکل شاخ : از یک جامپر ذوب شده ساده برای مشخص کردن مشکل با یک بوق بد استفاده کنید. اغلب این تعمیر ساده و ارزان است. نحوه تعمیر بوق ماشین را اینجا ببینید.


روشن کردن چراغ های جلوی ابری

لنزهای مه آلود یا زرد شده چراغ جلو را در ۴۵ دقیقه با کمتر از ۱۵ دلار تمیز کنید، نه اینکه ۱۰۰ دلار برای تعویض آنها هزینه کنید. راز تمیز کردن چراغ های جلو را اینجا بیاموزید.


پیچ فیلیپس گیر کرده را بردارید

آیا از پیچ فیلیپس که شروع به کنده شدن می کند ناامید شده اید؟ با یکی از این نکات وضعیت را نجات دهید قبل از اینکه از بدبختی سوراخ کردن پیچ عبور کنید.


ترموستات را تعویض کنید

تعویض ترموستات خودرو (یا T-stat) یک تعمیر آسان و کم هزینه است و در بیشتر موارد مشکل گرمای بیش از حد یا عدم گرما را برطرف می کند و در زمان و هزینه مورد نیاز برای تشخیص متخصص صرفه جویی می کند. تمام مراحل تعویض ترموستات را در اینجا بیاموزید.


عیب یابی ماشین لباسشویی

یک شیشه شوی که مایع کافی پمپاژ نمی کند آزاردهنده و حتی خطرناک است. راه حلی برای تعمیر یک شیشه شوی مشکل ساز پیدا کنید.


سیستم ورودی هوا/سوخت خود را تمیز کنید

آیا وقتی پدال را روی فلز قرار می دهید، موتور در حالت آرام آرام یا واکنش ضعیفی نشان می دهد؟ ممکن است دوده و کربن روی سوپاپ‌ها، منیفولد ورودی و مجموعه بدنه دریچه گاز و همچنین انژکتورهای سوخت مسدود شده باشد.

مغازه ها برای انجام خدمات تمیز کردن القایی سوخت ۸۰ دلار به بالا دریافت می کنند. اما می‌توانید همین کار را در حدود ۳۰ دقیقه با کیت تنظیم سیستم سوخت ۳M No. 08963 Do-It-Yourself Fuel System انجام دهید.

لینک مفید : لیست نمایندگی مجاز شرکت آسان موتور

۳۵ دلار از آمازون. com دی وی دی آموزشی را تماشا کنید. سپس کیت، یک پیچ گوشتی، عینک و پارچه های پارچه ای را بردارید و آماده شکستن مواد اولیه هستید.


قفل برقی درب خود را تعمیر کنید

قفل های برق شکسته را با تعویض محرک که یک مشکل رایج در فوردهای مدل اخیر است، تعمیر کنید.

در هزینه فروشگاه به اضافه مقداری از هزینه قطعات جدید صرفه جویی خواهید کرد. با نحوه تعمیر قفل برقی درب آشنا شوید، می توانید تا ۱۰۰ دلار صرفه جویی کنید.


گل میخ چرخ شکسته را تعویض کنید

سفت کردن مهره ها بدون آچار گشتاور می تواند دستور العملی برای فاجعه باشد. اگر بدتر شد و میخ چرخ را شکستید، در اینجا نحوه تعویض آن آورده شده است.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : ۱۰۰-super-simple-car-repairs-you-dont-need-to-go-to-the-shop-for

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *