سوناتا if همراه با دفترچه راهنمای فارسی سوناتا if

? سوناتا if همراه با دفترچه راهنمای فارسی سوناتا if | بخش خودرو PDF :

? ۱- آشنایی بیشتر با سوناتا

? ۲- دفترچه راهنما



قیمت : ۹.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


سوناتا به جدیدترین فناوری هیوندای SmartSense مجهز شده است که شامل مجموعه ای از ویژگی های ایمنی و کمک رانندگی است که برای هشدار و کمک به شما در موقعیت های مختلف رانندگی طراحی شده است.

استاندارد در تمام مدل های سوناتا ۲۰۲۰

همه مدل‌های ۲۰۲۰ سوناتا به ویژگی‌های SmartSense زیر مجهز هستند:

  • دستیار جلوگیری از برخورد از جلو با تشخیص عابر پیاده (FCA)
  • به شما در مورد کاهش سرعت یا توقف خودرو یا شناسایی عابر پیاده در جلو هشدار می دهد و در صورت لزوم ترمز می کند.
  • کروز کنترل هوشمند با Stop & Go (SCC)
  • از رادار برای حفظ فاصله ایمن از خودروی جلویی در هنگام حرکت کمتر از سرعت تنظیم شده کروز کنترل استفاده می کند.
  • دستیار حفظ مسیر (LKA)
  • در صورت خروج از یک خط شناسایی شده، هشدارهای نوری و صوتی را ارائه می دهد
  • به شما کمک می کند در یک خط شناسایی شده متمرکز شوید.
  • هشدار توجه راننده (DAW)
  • اگر حسگرها رانندگی خواب آلودگی یا بی توجهی را تشخیص دهند به شما هشدار می دهد
  • کمک نور بالا (HBA)
  • ترافیک روبرو را برای درگیر شدن یا جدا کردن خودکار پرتوهای بلند حس می کند.
  • منطق درب هشدار سرنشین عقب (ROA).
  • وقتی موتور خاموش است شما را به یاد سرنشینان عقب می اندازد.

با رفتن به SEL، SEL Plus یا Limited، ویژگی های SmartSense زیر را به دست خواهید آورد:

  • تشخیص نقطه کور (BSD)
  • هنگامی که یک وسیله نقلیه در خط مجاور در کمترین مکان قابل مشاهده باشد، یک
  • هشدار صوتی و تصویری ارائه می دهد
  • کمک جلوگیری از برخورد با نقطه کور (BCA)
  • اگر وقتی وسیله نقلیه در نقطه کور آن طرف قرار دارد از سیگنال های خود استفاده می کنید، ترمز می کند.۶
  • هشدار برخورد متقابل عقب (RCCW)
  • RCCA با هشدار دادن به شما در صورت نزدیک شدن وسیله نقلیه از هر طرف، به شما کمک می کند تا با خیال راحت از آن خارج شوید
  • اطلاعات بیشتر در مورد این ویژگی های SmartSense را می توانید در وب سایت اطلاعات Hyundai SmartSense بیابید.

این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش خودرو


کمی آشنایی با سوناتا 

Highway Drive Assist (HDA) سیستم کروز کنترل هوشمند را با کمک به نگه داشتن وسیله نقلیه شما در مرکز خط خود در حین استفاده از داده های GPS بهبود می بخشد تا بدانید آیا در یک بزرگراه دسترسی کنترل شده مانند یک بین ایالتی هستید یا خیر.

دفترچه راهنمای فارسی سوناتا if : این سیستم را می توان طوری تنظیم کرد که وسیله نقلیه شما را در حد مجاز سرعت بزرگراه نگه دارد.

لینک مفید : خودرو فیدلیتی

اگرچه سیستم HDA کمکی برای رانندگی طولانی در بزرگراه است، اما برای رانندگی ماشین برای شما طراحی نشده است. اگر بیش از چند ثانیه دست های خود را از روی فرمان بردارید، سیستم به شما یادآوری می کند که کنترل فرمان را دوباره به دست آورید.

دفترچه راهنمای فارسی سوناتا if : به عنوان صاحب یک مدل محدود، شما به سادگی همه چیزهایی را که سوناتا برای ارائه دارد، از جمله این وسایل کمکی پیچیده رانندگی در اختیار دارید:

مانیتور نمای فراگیر (SVM)

با مانیتور نمای فراگیر، می‌توانید هر بار در اولین تلاش کاملاً پارک کنید. با داشتن نمایشگر لمسی عریض ترکیبی از دید دوربین‌های جلو، پشت و هر دو طرف، به نظر می‌رسد که می‌توانید هنگام رانندگی سوناتا، مستقیماً از بالای صفحه به پایین نگاه کنید.

دفترچه راهنمای فارسی سوناتا if : اکنون می توانید خطوط فضای پارکینگ را در زمانی که بیشتر به آنها نیاز دارید مشاهده کنید.

لینک مفید : دفترچه آپاچی

علاوه بر این، آیکون‌های روی صفحه به شما امکان می‌دهند نماهای خاصی را از دوربین‌ها انتخاب کنید و به شما امکان می‌دهند موانع احتمالی را که از روی صندلی راننده دیده نمی‌شوند، مشاهده کنید.

مانیتور دید کور (BVM)

همانطور که با انتخاب معکوس، دوربین دید عقب به طور خودکار فعال می شود، هنگامی که در Drive هستید، هنگام فعال کردن چراغ راهنما، مانیتور نمای کور نیز به طور خودکار فعال می شود.

دفترچه راهنمای فارسی سوناتا if : با استفاده از دوربینی که در زیر هر آینه بیرونی نصب شده است، سیستم تصویری را بر روی صفحه نمایش دسته ابزار نمایش می دهد (به طور موقت سرعت سنج برای سمت چپ، سرعت سنج برای سمت راست جایگزین می شود)، و دید جامع تری از وسایل نقلیه احتمالی در خط مجاور نسبت به آنچه که قابل مشاهده است ارائه می دهد.

لینک مفید : دفترچه سانتافه ۲۰۱۸

برای اطلاعات در مورد ویژگی های ادغام گوشی هوشمند سوناتا ۲۰۲۰، لطفاً اینجا را کلیک کنید. برای اطلاعات در مورد سایر ویژگی های فنی سوناتا ۲۰۲۰، لطفاً اینجا را کلیک کنید.

دفترچه راهنمای فارسی سوناتا if : دستیار جلوگیری از برخورد از جلو با تشخیص عابر پیاده (PED) به عنوان مکملی برای شیوه های رانندگی ایمن در نظر گرفته شده است. این سیستم برای تشخیص برخی از اجسام ثابت مانند درختان یا تیرها طراحی نشده است و ممکن است در شرایط خاص همه وسایل نقلیه یا عابران پیاده را شناسایی نکند.

این سیستم یک سیستم کمک راننده است و جایگزینی برای رانندگی ایمن نیست. راننده مسئول مراقبت و حفظ کنترل خودرو است و نباید قبل از ترمز منتظر هشدارهای سیستم باشد زیرا ممکن است زمان کافی برای ترمز ایمن وجود نداشته باشد. برای اطلاعات بیشتر به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید.

دفترچه راهنمای فارسی سوناتا if : کروز کنترل هوشمند (SCC) وسیله ای برای جلوگیری از برخورد یا هشدار نیست.

لینک مفید : راهنمای خودرو دوگانه سوز

SCC فقط برای استفاده در بزرگراه است و نباید در آب و هوای بد، ترافیک سنگین یا متغیر، یا در جاده های پر پیچ و خم یا لغزنده استفاده شود. راننده همچنان مسئول کاهش یا توقف خودرو برای جلوگیری از برخورد است.

سیستم هشدار خروج از خط با سیستم کمکی حفظ خطوط در بیش از ۴۴ مایل در ساعت و تنها زمانی کار می‌کند که خط‌ها به وضوح در جاده قابل مشاهده باشند. مانع از دست دادن کنترل نخواهد شد. برای اطلاعات بیشتر به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید.

دفترچه راهنمای فارسی سوناتا if : این مسئولیت راننده است که همیشه هوشیار بماند. هشدار توجه راننده فقط هشداری برای اطلاع دادن به راننده از عدم توجه احتمالی راننده یا خواب آلودگی است. در هر شرایطی هشداری را شناسایی و ارائه نمی کند.

لینک مفید : دفترچه آپاچی ۲۰۰

هنگامی که خودرو پارک شده و موتور خاموش شده است، هشدار سرنشینان عقب می تواند به راننده کمک کند در صورتی که درب(های) عقب در هر نقطه پس از باز شدن قفل وسیله نقلیه در ابتدای سفر باز شده باشد.

با خاموش کردن موتور، هشدار سرنشین عقب یک هشدار بصری بر روی دسته ابزار ارائه می دهد.

دفترچه راهنمای فارسی سوناتا if : هشدار سرنشینان عقب جایگزینی برای توجه راننده نیست. هرگز کودک را بدون مراقبت در وسیله نقلیه رها نکنید. برای جزئیات و محدودیت‌های بیشتر به راهنمای مالک مراجعه کنید.

Blind Spot Detection با هشدار دادن به خودروهای دیگر در منطقه نقطه کور به راننده کمک می کند. هنگامی که بیش از ۲۰ مایل در ساعت حرکت می کند، قلمرو سمت عقب خودرو را حس می کند. محدودیت هایی برای عملکرد، برد، تشخیص و وضوح سیستم وجود دارد.

لینک مفید : جعبه فیوز کیا سراتو

تمام وسایل نقلیه یا اشیاء را در نقطه کور تشخیص نمی دهد. عملکرد آن به اندازه، مسافت، زاویه و تفاوت سرعت نسبی بین ماشین شما و ماشین های دیگر بستگی دارد.

دفترچه راهنمای فارسی سوناتا if : اگر حسگرها به هر طریقی مبهم باشند، تشخیص نقطه کور ممکن است عمل نکند. به طور انحصاری به تشخیص نقاط کور اعتماد نکنید.

تشخیص نقطه کور یک سیستم تکمیلی است و راننده همچنان باید حواسش را جمع کند و هنگام رانندگی با آن احتیاط کند. مهم است که همیشه علامت دهید، قبل از تغییر مسیر از روی شانه و از آینه خود نگاه کنید.

لینک مفید : مشخصات فنی و راهنما اپتیما

این مسئولیت راننده است که قبل از تغییر مسیر یا تغییر مسیر، از اطراف آگاه باشد و از شفاف بودن آن اطمینان حاصل کند. تشخیص نقطه کور فقط برای کمک به راننده در انجام این مسئولیت ها است.

دفترچه راهنمای فارسی سوناتا if : هشدار برخورد متقابل عقب (RCCW) به رانندگان کمک می‌کند تا با تشخیص ترافیکی که از دو طرف خودرو می‌آیند، از فضای پارک خارج شوند. می تواند راننده را از یک خطر احتمالی آگاه کند.

RCCW زمانی فعال است که خودرو در دنده عقب باشد و با سرعت کم کار کند. هرگز در هنگام خروج از پارکینگ منحصراً به RCCW تکیه نکنید، این جایگزینی برای رانندگی دقیق نیست. برای جزئیات و محدودیت های مهم به راهنمای مالک مراجعه کنید.


دفترچه راهنمای فارسی سوناتا if

دستیار رانندگی در بزرگراه، زمانی که همراه با Lane Following Assist و Smart Cruise Control استفاده می شود، فقط برای استفاده در بزرگراه است و می تواند کمک کند تا وسیله نقلیه در مرکز خط خود بماند و در عین حال فاصله ایمن را از خودروی جلویی حفظ کند، تنها زمانی که خطوط خطوط به وضوح قابل مشاهده باشند.

دفترچه راهنمای فارسی سوناتا if : جاده است و نباید در آب و هوای نامناسب، ترافیک سنگین یا متغیر، یا در جاده های پر پیچ و خم یا لغزنده استفاده شود. HDA تحت هر شرایطی کار نخواهد کرد و از از دست دادن کنترل جلوگیری نخواهد کرد.

لینک مفید : دفترچه سانتافه ۲۰۱۸

راننده همچنان مسئول کاهش یا توقف خودرو برای جلوگیری از برخورد است. برای جزئیات به دفترچه راهنمای مالک مراجعه کنید.

مانیتور نمای نقطه کور (BVM) با ارائه نمای زنده از نقاط کور در دو طرف خودرو و هشدار صوتی در صورت شناسایی وسیله نقلیه دیگر، به راننده در تغییر مسیر کمک می کند. چراغ راهنما باید فعال شود و سایر محدودیت های سیستم اعمال شود.

دفترچه راهنمای فارسی سوناتا if : به طور انحصاری به BSVM اعتماد نکنید. این مسئولیت راننده است که قبل از تغییر مسیر یا تغییر مسیر، از محیط اطراف آگاه باشد و از شفاف بودن آن اطمینان حاصل کند. برای جزئیات و محدودیت‌های بیشتر به دفترچه راهنمای مالک مراجعه کنید. این مسئولیت راننده است که همیشه هوشیار بماند.

هشدار توجه راننده تنها هشداری برای اطلاع دادن به راننده از عدم توجه یا خواب آلودگی احتمالی راننده است. در هر شرایطی هشداری را شناسایی و ارائه نمی کند.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : getting-to-know-the-2020-hyundai-sonata-smartsense-features

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *