اپتیما و دفترچه مشخصات فنی و راهنما اپتیما

? اپتیما و دفترچه مشخصات فنی و راهنما اپتیما | بخش خودرو PDF :

? ۱- آشنایی با خودرو اپتیما

? ۲- راهنمای خدمات ، آپشن و مشخصات فنی این خودرو

? ۳- توضیحات و نکات مفید !!



قیمت : ۹.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


سگمنت سدان‌های سایز متوسط ​​مملو از سدان‌های مشهور است که نیازی به معرفی ندارند. کمری. توافق کنید. ذوب. حتی با وجود اینکه کیا اپتیما از سال ۲۰۰۱ در ایالات متحده به فروش می رسد، اخیراً خود را از زیرزمین ارزان تراز کرده و به رقیبی جدی تبدیل شده است.

کیا اپتیما ۲۰۱۶ با شروع یک نسل جدید، سطح پیشینیان ارجمند خود را بالا می برد، خودرویی که در نیم دهه گذشته به تغییر درک برند کمک کرد.

کیا اپتیما ۲۰۱۶ بازطراحی شده ظاهر شیک نسل قبلی را حفظ کرده است، تنها با چند به روز رسانی در جلو و عقب.

یکی از چیزهایی که برای سال ۲۰۱۶ تغییر چندانی نکرده است، طراحی ظاهری اپتیما است. این کیا کمی طولانی‌تر، عریض‌تر و بلندتر از خودرویی که جایگزین می‌شود، هنوز هم سرگردان است، اما برای مشاهده تفاوت‌های ظریف باید به دقت نگاه کنید. زیر پوست داستان دیگری است.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش خودرو


کمی آشنایی با اپتیما

هر کیا اپتیما ۲۰۱۶ دیفرانسیل جلو است. LX و EX به صورت استاندارد با موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر عرضه می شوند که ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ پوند فوت گشتاور تولید می کند. گیربکس شش سرعته اتوماتیک استاندارد است.

همانطور که از نامش پیداست، LX 1.6T با یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با قدرت ۱۷۸ اسب بخار و ۱۹۵ پوند بر فوت عرضه می شود. کیا این موتور را با یک گیربکس کلاچ هفت سرعته اتوماتیک جفت می کند که عملاً به صورت اتوماتیک عمل می کند.

لینک مفید : خودرو فیدلیتی

یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ که ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ پوند فوت گشتاور تولید می کند، استاندارد SX و SXL است. شش سرعته اتوماتیک استاندارد است.

در تست عملکرد ادموندز، یک کیا اپتیما SX 2016 از صفر به ۶۰ مایل در ساعت در ۶.۷ ثانیه رسید که برای یک سدان متوسط ​​با موتور ارتقا یافته زمان کمی کمتر از حد متوسط ​​است.

EPA مصرف سوخت را با موتور ۲.۴ لیتری ۲۸ مایل بر گالن (۲۴ شهر/۳۵ بزرگراه) تخمین می زند. برای موتورهای توربوشارژر، رتبه‌بندی مصرف سوخت ترکیبی ۳۲ مایل بر گالن (۲۸ شهر/۳۹ بزرگراه) برای موتور ۱.۶ لیتری و ۲۵ مایل بر گالن ترکیبی (۲۲ شهر/۳۲ بزرگراه) برای موتور ۲.۰ لیتری است.


راهنما اپتیما

فولاد با استحکام بالا به طور گسترده در شاسی استفاده شده است که کیا می گوید استحکام ساختاری، هندلینگ و پایداری در سرعت بالا را بهتر می کند. علاوه بر موتور پایه ۲.۴ لیتری، یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ هم اکنون در دسترس است که نوید عملکرد و مصرف سوخت بهتر را می دهد.

۲.۰ لیتری توربو اختیاری این بار در واقع قدرت و گشتاور کمتری دارد، اما همچنان انتخاب اسپرت در خط تولید است.

لینک مفید : دفترچه گارانتی خودرو سوناتا هیبریدIF

با وجود اینکه اپتیما از نظر قیمت نسبت به استانداردهای این بخش فاصله دارد، هنوز هم Optima یک انتخاب عالی برای ارزش است.

Optima LX پایه در حال حاضر با مجموعه‌ای از اقلام راحتی عرضه می‌شود، در حالی که پیکربندی‌های جذاب‌تر ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهند که در این سطح غیرمعمول هستند، از جمله کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، تودوزی چرمی روکش دار، سانروف پانوراما و دوربین پارک ۳۶۰ درجه.

چنین محتوای ممتازی در برادر بزرگ اپتیما، کادنزا، بیشتر انتظار می رود، اما در زمینه سدان های خانوادگی دیگر، تمایز آشکاری دارد.

لینک مفید : آپاچی RTR 180

سگمنت سدان های سایز متوسط ​​رقبای شایسته کیا اپتیما ۲۰۱۶ را نمی خواهد. هوندا آکورد ۲۰۱۶ به طور کامل برای امسال به روز شده است و دارای استایل جدید جسورانه و برتری پیشرانه معمول هوندا است.

مزدا ۶ ۲۰۱۶ شیک و برای رانندگی سرگرم کننده است، اما کسانی که موتور ۲.۵ لیتری آن را فاقد قدرت می دانند، انتخابی برای موتور قدرتمندتر ندارند. تویوتا کمری ۲۰۱۶ کمی وانیل تر است، اما شهرت آن برای قابلیت اطمینان بی نظیر است.

همچنین می‌توانید پسر عموی نزدیک اپتیما، هیوندای سوناتا ۲۰۱۶ را بررسی کنید. با این حال، اپتیما ۲۰۱۶ – با ترکیبی از عملکرد، سبک و ارزش – در ترکیب با سدان های خانوادگی متوسط ​​امروزی قرار دارد.

لینک مفید : راهنمای تخصصی خرید رینگ و لاستیک اسپرت

ویژگی های ایمنی استاندارد کیا اپتیما ۲۰۱۶ شامل ترمزهای دیسکی ضد قفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه هوای جانبی صندلی جلو، ایربگ زانوی راننده و کیسه هوای پرده ای جانبی است.

دوربین دید عقب استاندارد است، در حالی که ویژگی های اختیاری شامل دوربین دید فراگیر ۳۶۰ درجه، سنسورهای پارک عقب، هشدار ترافیک متقابل عقب، سیستم نظارت بر نقاط کور، هشدار خروج از خط و هشدار برخورد از جلو و سیستم مداخله با خودکار اضطراری است. ترمز کردن

سیستم تله‌ماتیک Uvo در اکثر تریم‌ها استاندارد است و شامل کمک‌های کنار جاده، اعلان برخورد و محدودیت‌های راننده و ردیابی برای رانندگان ثانویه است.

در طی آزمایش ادموندز، یک اپتیما SX از سرعت ۶۰ مایل در ساعت در ۱۱۲ فوت توقف کرد، که یکی از بهترین مسافت‌های ترمزگیری است که تاکنون برای خودرویی در این بخش با لاستیک‌های تمام فصل ثبت کرده‌ایم.

لینک مفید : سوناتا lf

موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ با قدرت بسیار بیشتر نسبت به موتور بی‌درخشش و پر سر و صدا ۲.۴ لیتری، انتخابی محکم برای قدرت کلی و مصرف سوخت است. ما همچنین تعویض سریع گیربکس هفت سرعته را دوست داریم.

با این حال، برای قدرت مشابه V6، موتور ۲.۰ لیتری توربو-۴ قوی‌تر موتوری است که می‌توان به آن دست یافت. قوی و روان است، اگر به طور کلی به اندازه Accord V6 یا Camry V6 نباشد.

موضوع غالب تجربه رانندگی کیا اپتیما ۲۰۱۶ انزوا است. از یک طرف، این یک چیز خوب است، زیرا اپتیما تقریباً کمبود صدای بیرونی را در سرعت کروز نشان می دهد.

لینک مفید : دفترچه راهنما آپاچی ۲۰۰

شاسی جدید، کاهش صدای گسترده و شیشه‌های جلوی چند لایه اختیاری، کار قابل توجهی در جلوگیری از صدای جاده، باد و لاستیک‌ها انجام می‌دهند.

مکالمه با سرعت بزرگراه به چیزی بیش از یک زمزمه نیاز دارد تا صدای شما را در داخل کابین حمل کند.

موتورهای توربوشارژ اپتیما ۲۰۱۶ قوی هستند، اما فرمان بی‌حس باعث می‌شود که ماشین واقعاً درگیر رانندگی نشود.

در طرف دیگر سکه ایزوله، فرمان اپتیما قرار دارد که در حالت رانندگی عادی بسیار سبک و غیر قابل ارتباط است. هنگام تنظیم روی حالت اسپورت، تلاش فرمان به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد، اما حتی در این حالت، چرخ بازخورد مورد نیاز برای ایجاد اعتماد به راننده را ارائه نمی‌کند.

لینک مفید : خودرو فیدلیتی

اشتباهات فرمان مایه تاسف است، زیرا Optima (به ویژه SX) خونسردی و کنترل بدنه مناسبی را در اطراف پیچ ها ارائه می دهد.

سیستم تعلیق اسپرت در مدل‌های با موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ ظاهراً از آخرین اپتیما تغییر کرده است، زیرا دیگر آن ناراحتی سواری را که در خودروی نسل قبل تجربه کرده بودیم ایجاد نمی‌کند.

کیفیت سواری کمی شلوغ تر از سایر سدان های پرفورمنس در این کلاس است، اما نباید کسی را از در نظر گرفتن این مدل ها منصرف کند. ما هنوز Optima را در پیکربندی‌های ۲.۴ یا ۱.۶ لیتری با سیستم تعلیق استاندارد آزمایش نکرده‌ایم.

لینک مفید : دفترچه راهنمای سانتافه ۲۰۱۸

وارد کیا اپتیما ۲۰۱۶ شوید و یک فضای داخلی زیبا و جادار پیدا خواهید کرد که اگرچه در هیچ زمینه ای چشمگیر نیست، اما بسیار کاربردی و در دسترس است. مانند سایر خودروهای این بخش، پلاستیک‌های نرم و لطیف فراوانی وجود دارد، اما هنوز نقاط لمسی سختی در اطراف پشته مرکزی و روی دسته‌های درب وجود دارد.

صندلی‌های جلو کاملاً راحت هستند، اگرچه پشتیبانی جانبی زیادی را ارائه نمی‌کنند، حتی در مدل SX دارای عملکرد. پوسته بالایی SXL دارای تودوزی چرمی با کیفیتی است که به وضوح هدفش بالاتر از مدل های سدان متوسط ​​است.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : optima/2016/review/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *