آموزش کیمیا زکریای رازی (نایاب)

? آموزش کیمیا زکریای رازی (نایاب) | بخش آموزشی PDF :

? ۱- شناخت مواد

? ۲- گونه های مواد

? ۳- راهکارهای نایاب


logo200


قیمت : ۲۰.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


آموزش کیمیا زکریای رازی (نایاب) | پزشک عالیقدر ایرانی که در زمینه‌های شیمی، فیزیک و فلسفه پژوهش‌های ارزنده‌ای داشته است. نام وی محمد، نام پدرش زکریا و نیایش یحیی و کنیه‌اش ابوبکر است.

در نوجوانی به موسیقی گرایش داشته و در نواختن نی توانا بودو گاهی شعر می‌سرود.

او در شعبان سال ۲۵۱ هـ.ق (۸۶۵ م) در ری که شهری کهن (نام این شهر در اوستا آورده شده است) ومرکز علم و ادب ایران آن روزگار بود به دنیا آمده دوران کودکی، جوانی و نوجوانی خودرا در این شهر گذراند.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


منابع

آموزش کیمیا زکریای رازی (نایاب) | کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی



آموزش کیمیا زکریای رازی (نایاب)
آموزش کیمیا زکریای رازی (نایاب)

اگر پزشک وارونه‌ی این انجام دهد به خود و به توانش در این پیشه و کاردانی‌اش بنگرد خداوند بهبود و شفا را از او باز خواهد داشت.

آموزش کیمیا زکریای رازی (نایاب) رازی در جراحی صاحب نظر بود و درباره سنگ کلیه و سنگ مثانه دارای کتابی است که در آن آموزش مقدماتی خط بریل تأکید دارد در صورتی‌که درمان سنگ مثانه با روش‌های طبی امکان‌پذیر نباشدباید به عمل جراحی پرداخت.

آموزش کیمیا زکریای رازی (نایاب)

رازی بسیاری از داروها را ابتدا بر روی حیوانات امتحان و پس از ثبت اثرات آنها در صورت مثبت بودن اثر به بیماران تجویز می‌کرد.

آموزش کیمیا زکریای رازی (نایاب) رازی از اولین کسانی است که بر نقش تغذیه در سلامتی و درمان تأکید بسیار داشته و اسراف در دارو را بسیار مضر می‌داند و معتقد است هر گاه طبیب موفق شود بیماری‌هارا با غذا درمان کند به سعادت رسیده است در غیر این صورت با داروی منفرد و ساده و درصورت آموزش تعمیر سشوار عدم بهبودی با داروی مرکب درمان نماید.

به پاس زحمات فراوان رازی در امر داروسازی روز پنجم شهریورماه (۲۷ اوت) روز بزرگداشت زکریای رازی و روز داروسازی نام‌گذاری شده است.

آموزش کیمیا زکریای رازی (نایاب) او نخستین راهنمایی برای خرید سیم گیتار پزشکی است که داروهای الکالوئیدی غیر سمی را ساخت و در درمان بیمارانش استفاده کرد.

کیمیا زکریای رازی

نام وی محمد، نام پدرش زکریا و نیایش یحیی و کنیه‌اش ابوبکر است. او در شعبان سال ۲۵۱ هـ.ق (۸۶۵ م) در ری که شهری کهن (نام این شهر در اوستا آورده شده است) ومرکز علم و ادب ایران آن روزگار بود به دنیا آمده آموزش کیمیا زکریای رازی (نایاب) دوران کودکی، جوانی و نوجوانی خودرا در این شهر گذراند.

مدتی به زرگری مشغول شد اصلاحات کاربردی تجاری سپس به کیمیاگری روی آورد. در جریان کار با مواد شیمیایی چشمش آسیب دید.

در نوجوانی به موسیقی گرایش داشته آموزش کیمیا زکریای رازی (نایاب) در نواختن نی توانا بودو گاهی شعر می‌سرود.

می‌گویند پزشکی که رازی جهت درمان به او مراجعه کرده بودپانصد دینار طلب کرد و رازی ناچاراً آن را تهیه و پرداخت و با خود گفت کیمیای واقعی علم طب است نه آنکه تو بدان مشغولی.

آموزش کیمیا زکریای

رازی اولین پزشکی بود که تشخیص تفکیکی بین آبله و سرخک را بیان کرد و پیشگام درارایه نظریه ایمنی اکتسابی است. نسخه های نایاب شیخ نخودکی آموزش کیمیا زکریای رازی (نایاب) رازی اولین پزشکی بود که تشریح جسد انسان،استخوان‌ها، عضلات، مغز و بعضی از شعب اعصاب را در سر و گردن مشاهده و توضیح داده است.

به ریاست بیمارستان معتضدی برگزیده و به زودی به جایگاه نخست پزشکی دست یافت رازی پس از مرگ معتضد خلیفه عباسی به ری بازگشت وعهده‌دار ریاست بیمارستان ری گردید و تا پایان عمر در این شهر به تربیت دانشجویان ودرمان بیماران پرداخت.

در صورت عدم تشخیص به شاگردان رازی ارجاع می‌شد. آموزش کیمیا زکریای رازی (نایاب) اگر آنان در تشخیص در‌می‌ماندند شیخ نخودکی و نسخه های طلایی به رازی معرفی می‌شدند

او پایه‌گذار نحوه آموزشی است که امروزه نیز در بیمارستان‌های آموزشی جهان رعایت می‌شود یعنی: در بیمارستان ری در حالی‌که شاگردان و شاگردان شاگردانش پیرامون او بودند به معاینه بیماران می‌پرداخت هر بیمار ورودی ابتدا توسط شاگردان شاگردان معاینه می‌شد.

آموزش زکریای رازی (نایاب)

نسبت به فقرا و بینوایان بسیار رئوف بود و برخلاف بسیاری از پزشکان آن زمان که بیشتر مایل به درمان پادشاهان، امرا و بزرگان بودند رازی تمایل به معاشرت و درمان افراد ضعیف جامعه را داشت.

از مهمترین صفات این پزشک بزرگ می‌توان آموزش فال نخود به سبک هندی خوشخویی و توجه خاص او به بیماران را نام برد که تا تشخیص و مداوای قطعی بیماران از آموزش کیمیا زکریای رازی (نایاب) هیچ کوششی فروگذار نبود.

هنگام ساخت بیمارستان معتضدی جهت انتخاب مکان ساخت با رازی مشورت گردید. رازی دستور داد قطعه‌های مساوی گوشت را در محله‌های گوناگون شهر بیاویزند و مکان بیمارستان را جایی انتخاب کنند که گوشت آنجا دیرتر از مناطق دیگر فاسد می‌شد. او دربیمارستان بغداد بخش ویژه‌ای به بیماران روانی اختصاص داد.

ابن ندیم در کتاب الفهرست خود می‌نویسد: رازی همه بیماران به ویژه بیماران فقیر را مورد تفقد و مهربانی قرار می‌داد و از آموزش فال نخود به سبک ایرانی حالشان مرتب جویا شده و به عیادتشان می‌رفت و برای آنها مقرری معین می‌کرد. رازی در کتابی بنام صفات بیمارستان این عقیده را ابراز می‌دارد.

هر کس لایق طبابت نیست و طبیب باید دارای صفات و مشخصه‌های خاص علمی و اخلاقی باشد. او به شدت با طبابت افراد آموزش کیمیا زکریای رازی (نایاب) کم سواد و دخالت اطرافیان بیمار مخالف واقعیت درمانی بود.

پزشک عالیقدر ایرانی که در زمینه‌های شیمی، فیزیک و فلسفه پژوهش‌های ارزنده‌ای داشته است.

توسط انتشارات دانشگاه تهران به چاپ رسانید این کتاب شومیز و نسبتا قطور است کتاب حاضر یکی از بهترین کتب راجع به علوم کیمیاگری است و در دهه هفتاد نیز باز چاپ شده است.

آموزش اصولی زکریای رازی

برای خرید کتاب  الاسرار و رازهای صنعت کیمیا در ادامه می توانید دانلود کنید…

از آن زمان گرایش به آموختن علم طب پیدا کرده و در آموزش کیمیا زکریای رازی (نایاب) سنین بالا علم طب را آموخت. رازی برای آموزش بیشتر به بغداد سفر کرد و دربیمارستان بغداد در طب استاد گردید.

پزشک در درمان بیماران خود را به خدای بزرگ می‌سپارد و از او شفا و بهبود چشم دارد او روی توان و کارش حساب نمی‌کند بلکه در همگی کارهایش به خدا اعتماد می‌ورزد.

این دانشمند برجسته کتاب های بسیاری راهنمای خطاهای (ارور) ماشین ظرفشویی سامسونگ نوشته شده است و خود ایشان نیز کتاب های مشهوری را تالیف نموده است  یکی از این کتب کتاب الاسرار یا رازهای صنعت کیمیا است که راجع به کیمیاگری و علوم کشف ماده است که توسط حسنعلی شیبانی مترجم خوب ایرانی در اوایل دهه چهل در سال چهل و سه

اولین طبیبی است که سل مفصلی انگشتان آموزش مقدماتی تکنسین داروخانه را شرح داده آموزش کیمیا زکریای رازی (نایاب) است. رازی نخستین دانشمندی است که اجسام را به سه گروه جمادی، نباتی و حیوانی و همچنین مواد را به دو دسته فلز و شبه فلز تقسیم ‌نمود.

او در شیمی بسیار استاد بود و از کشفیات او می‌توان: الکل، اسید سولفوریک، اسید کلریدریک، اکسیدارسنیک و اسید سیتریک را نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *