بیمه بیکاری و پایه و اساس بیمه بیکاری چیست ؟

? بیمه بیکاری | پایه و اساس بیمه بیکاری چیست ؟ | بخش تجربه PDF :

? ۱- بیکاری چیست ؟

? ۲- شرایط بیمه بیکاری



قیمت : ۵.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


بیمه قراردادی است بین بیمه گر و صاحب بیمه نامه. بیمه نامه تضمین می کند که بیمه گر در ازای حق بیمه پرداخت شده توسط بیمه گذار در طول خود، مبلغی را به ذینفعان نامبرده در هنگام فوت بیمه شده پرداخت می کند.

برای اینکه قرارداد قابل اجرا باشد، درخواست بیمه باید به طور دقیق شرایط سلامت گذشته و فعلی و فعالیت های پرخطر بیمه شده را افشا کند.

بیمه یک قرارداد الزام آور قانونی است که در هنگام فوت بیمه شده، به صاحب بیمه نامه کمک مالی پرداخت می کند.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش تجربه


بیمه بیکاری چیست ؟

برای اینکه بیمه نامه به قوت خود باقی بماند، بیمه گذار باید یک حق بیمه را از قبل پرداخت کند یا در طول زمان حق بیمه معمولی را بپردازد.

هنگامی که بیمه شده فوت می کند، ذینفعان نامگذاری شده بیمه نامه ارزش اسمی بیمه نامه یا مزایای فوت را دریافت خواهند کرد.

بیمه نامه های مدت دار پس از چند سال منقضی می شود. بیمه نامه های دائمی تا زمان فوت بیمه شده، توقف پرداخت حق بیمه یا تسلیم بیمه نامه فعال باقی می مانند.

لینک مفید : بهترین تفریحات مجازی

یک بیمه نامه فقط به اندازه توان مالی شرکت صادر کننده آن خوب است. اگر صادرکننده نتواند، صندوق های ضمانت دولتی ممکن است مطالبات را پرداخت کنند.


انواع بیمه 

انواع مختلفی از بیمه برای پاسخگویی به انواع نیازها و ترجیحات موجود است. بسته به نیازهای کوتاه مدت یا بلندمدت شخصی که باید بیمه شود، انتخاب عمده برای انتخاب بیمه موقت یا دائم مهم است.

بیمه مدت دار

مدت بیمه چند سال طول می کشد، سپس به پایان می رسد. زمانی که بیمه نامه را بیرون می آورید، اصطلاح را انتخاب می کنید. اصطلاحات رایج ۱۰، ۲۰ یا ۳۰ سال هستند. بهترین بیمه نامه های ، مقرون به صرفه بودن را با قدرت مالی بلندمدت متعادل می کند.

بیمه کاهشی – مدت کاهشی، بیمه مدت دار قابل تمدید است که پوشش آن در طول بیمه نامه با نرخ از پیش تعیین شده کاهش می یابد.

لینک مفید : بهترین پیشنهادات خانه نشینی

بیمه با مدت قابل تبدیل – بیمه مدت دار قابل تبدیل به بیمه گذاران این امکان را می دهد که یک بیمه نامه مدت دار را به بیمه دائمی تبدیل کنند.

بیمه با مدت قابل تمدید – یک بیمه نامه قابل تمدید سالانه است که قیمتی را برای سال خرید بیمه نامه ارائه می دهد. حق بیمه سالانه افزایش می یابد و معمولاً در ابتدا کم هزینه ترین بیمه مدت است.

بیمه دائم

بیمه دائمی برای تمام بیمه شده به قوت خود باقی می ماند مگر اینکه بیمه گذار پرداخت حق بیمه را متوقف کند یا بیمه نامه را تسلیم کند. معمولاً گرانتر از مدت زمان است.

کل زندگی – بیمه تمام نوعی بیمه دائمی است که ارزش نقدی انباشته می کند.

لینک مفید : بیمه بیکاری و همه چیز درباره نکات بیمه بیکاری

بیمه ارزش نقدی به بیمه‌گذار این امکان را می‌دهد که از ارزش نقدی برای اهداف بسیاری مانند منبع وام یا پول نقد یا پرداخت حق بیمه بیمه‌نامه استفاده کند.

یونیورسال زندگی – نوعی بیمه دائمی با جزء ارزش نقدی که سود کسب می کند، زندگی جهانی دارای حق بیمه های انعطاف پذیر است. برخلاف مدت و تمام ، حق بیمه ها را می توان در طول زمان تنظیم کرد و می توان آن را با یک سطح سود فوت یا افزایش سود فوت طراحی کرد.

لینک مفید : نشانه های گنج چیست ؟

این نوعی از بیمه جهانی است که به بیمه‌گذار اجازه می‌دهد نرخ بازدهی ثابت یا شاخص‌شده با سهام را در جزء ارزش نقدی کسب کند.

متغیر جهانی – با بیمه جهانی متغیر، بیمه‌گذار مجاز است ارزش نقدی بیمه‌نامه را در یک حساب جداگانه در دسترس سرمایه‌گذاری کند. همچنین دارای حق بیمه انعطاف‌پذیر است و می‌توان آن را با مزایای فوت در سطح یا افزایش سود فوت طراحی کرد.

مدت در مقابل بیمه دائم

بیمه مدت دار از جهات مختلفی با بیمه دائمی متفاوت است اما به بهترین وجه نیازهای اکثر مردم را برآورده می کند.

بیمه مدت دار فقط برای مدت معینی ادامه دارد و در صورت فوت بیمه گذار قبل از انقضای مدت، مزایای فوت را پرداخت می کند. بیمه دائمی تا زمانی که بیمه‌گذار حق بیمه را پرداخت کند به قوت خود باقی می‌ماند.

لینک مفید : دفینه و‌ گنج و آشنایی با نشانه های دفینه و‌ گنج

یکی دیگر از تفاوت های کلیدی مربوط به حق بیمه است – مدت به طور کلی در مقایسه با دائمی بسیار ارزان تر است زیرا شامل ساخت ارزش نقدی نمی شود.

قبل از درخواست برای بیمه ، باید وضعیت مالی خود را تجزیه و تحلیل کنید و تعیین کنید که برای حفظ استاندارد زندگی ذینفعان خود یا برآورده کردن نیازی که برای آن بیمه نامه خریداری می کنید، چه مقدار پول لازم است.

به عنوان مثال، اگر شما مراقب اصلی هستید و فرزندان ۲ و ۴ ساله دارید، می خواهید بیمه کافی برای پوشش مسئولیت های حضانت تا زمانی که فرزندان شما بزرگ شوند و قادر به تامین هزینه های زندگی خود باشند، داشته باشید.

لینک مفید : فینگرفود

ممکن است در مورد هزینه استخدام یک پرستار بچه و یک خانه دار یا استفاده از مراقبت از کودکان تجاری و خدمات نظافت تحقیق کنید، سپس شاید مقداری پول برای آموزش اضافه کنید.

هرگونه وام مسکن و نیازهای بازنشستگی برای همسرتان را در محاسبه بیمه عمر خود لحاظ کنید. به خصوص اگر همسر به میزان قابل توجهی درآمد کمتری داشته باشد یا والدین خانه نشین باشند.

لینک مفید : تهرانی

این هزینه‌ها را در ۱۶ یا چند سال آینده جمع‌آوری کنید، به تورم بیشتری اضافه کنید، و این همان مزیت مرگ است که ممکن است بخواهید بخرید – اگر توانایی پرداخت آن را دارید.

چقدر بیمه عمر بخریم

عوامل زیادی می توانند بر هزینه حق بیمه عمر تأثیر بگذارند. ممکن است برخی چیزها خارج از کنترل شما باشد، اما معیارهای دیگر را می توان مدیریت کرد تا به طور بالقوه هزینه را قبل از درخواست کاهش دهد.

پس از تایید یک بیمه نامه، اگر وضعیت سلامتی شما بهبود یافته و تغییرات مثبتی در سبک زندگی ایجاد کرده اید، می توانید درخواست کنید تا در کلاس ریسک در نظر گرفته شوید.

لینک مفید : انگیزشی

حتی اگر مشخص شود که وضعیت سلامتی شما ضعیف‌تر از تعهد اولیه است، حق بیمه شما افزایش نخواهد یافت. اگر مشخص شد که از سلامت بهتری برخوردار هستید، می توانید انتظار داشته باشید که حق بیمه شما کاهش یابد.

تعیین کنید که چقدر نیاز دارید

به این فکر کنید که در صورت مرگ چه هزینه هایی باید پرداخت شود. چیزهایی مانند وام مسکن، شهریه دانشگاه، و سایر بدهی ها، بدون ذکر هزینه های تشییع جنازه.

به علاوه، اگر همسر یا عزیزان شما به جریان نقدی نیاز داشته باشند و به تنهایی قادر به تامین آن نباشند، جایگزینی درآمد عامل اصلی است.

ابزارهای مفیدی به صورت آنلاین برای محاسبه مبلغ یکجا وجود دارد که می تواند هر گونه هزینه بالقوه ای را که باید پوشش داده شود برآورده کند.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : lifeinsurance

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *