اسپلیت دوو همراه دفترچه راهنمای اسپلیت دوو کامل

? دفترچه راهنمای اسپلیت دوو | بخش تجربه PDF :

? ۱- نحوه استفاده

? ۲- اسپیلت دوو

? ۳- راهنمای نصب و راه اندازی



قیمت : ۹.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


محبوبیت سیستم‌های مینی اسپلیت بدون داکت در حال افزایش است زیرا خنک‌کننده مؤثر و کارآمد را در یک یا چند ناحیه ارائه می‌کنند.

آنها کنترل دمای بیشتری را ارائه می دهند زیرا هر واحد داخلی به طور مستقل کار می کند و می تواند در دماهای مختلف تنظیم شود – به شما امکان می دهد قسمت های خاصی از خانه خود را بدون خنک کردن کل فضا خنک کنید.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش تجربه


دفترچه راهنمای اسپلیت دوو

این خنک‌کننده منطقه به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند، زیرا شما فقط قسمت‌هایی از خانه را خنک می‌کنید که در واقع از آن‌ها استفاده می‌کنید، برخلاف خنک‌کردن کل خانه مانند یک تهویه مطبوع مرکزی.

واحد کندانسور: کندانسور در خارج از خانه یا ساختمان در حال خنک شدن قرار دارد. سیم پیچ کندانسور آن هوای خنک را از طریق خطوط مبرد پمپ می کند که به واحد یا واحدهای داخلی متصل می شوند.

خطوط مبرد: این خطوط مبرد شارژ شده واحد خارجی را به واحد یا واحدهای داخلی متصل می کند.

دفترچه راهنمای اسپیلت دوو : آنها لوله های کوچکی از مبرد خنک کننده هستند و مجموعه خط نامیده می شوند و واحدها را از طریق یک سوراخ کوچک در دیوار یا در موارد نادر از طریق یک پنجره به هم متصل می کنند.

لینک مفید : آشنایی با انواع گنج نامه ها

یونیت یا یونیت های داخلی: می توانند به دیوار نصب شوند، از سقف آویزان شوند یا در سقف نصب شوند. هوای خنک از طریق یونیت یا واحدهای داخلی وارد خانه شما می شود.

کنترل از راه دور یا مانیتور دیواری: کل سیستم را کنترل می کند و به شما امکان می دهد دما، حالت ها و سایر تنظیمات را تغییر دهید.

دفترچه راهنمای اسپیلت دوو : مینی اسپلیت ها مزایای مشخصی نسبت به سایر سیستم های تهویه مطبوع اتاق دارند:

بی صدا: از آنجایی که کمپرسور در خارج از خانه قرار دارد، تنها صدای داخلی از طرف فن واحد است، که باعث می شود آن ها بی صداتر از AC های پنجره یا دیواره باشند.

لینک مفید : رمز گشایی جوغن ها و آشنایی اصولی با جوغن ها

خنک کننده منطقه ای (و گرمایش در صورت وجود): خنک کننده منطقه به شما امکان می دهد یک اتاق یا منطقه ای از خانه خود را در یک زمان خنک کنید.

به عنوان مثال، می توانید تا زمانی که به رختخواب بروید، AC اتاق خواب خود را خاموش نگه دارید.

دفترچه راهنمای اسپیلت دوو : در حالی که AC مرکزی کل خانه شما را خنک می کند، از جمله مناطقی که به ندرت از آن استفاده می کنید، خنک کننده منطقه ای به شما امکان می دهد فقط مناطق خاصی از خانه را خنک کنید، بنابراین مناطق خنک کننده ای که در آن نیستید هدر نمی روند.

لینک مفید : دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی بوش

بدون کانال: نیازی نیست نگران باشید که مجاری کثیف مواد آلرژی زا یا سایر ذرات را در اطراف خانه شما پخش می کنند، زیرا از کانال کشی استفاده نمی کنند.

دفترچه راهنمای اسپیلت دوو : علاوه بر این، تقریباً همه سیستم‌های کانالی درصدی از عملکرد و کارایی خود را به دلیل نشتی، ترک یا قطع اتصال از دست می‌دهند – عدم وجود کانال‌کشی به معنای عدم کاهش عملکرد است.

ویندوز مورد نیاز نیست: بسیاری از کولرهای اتاق برای تهویه و نصب به پنجره نیاز دارند. برخلاف AC های قابل حمل و مدل های پنجره، برای نصب مینی اسپلیت ها به هیچ پنجره ای نیاز نیست.

دفترچه راهنمای اسپیلت دوو : مناطق: تک منطقه ای در مقابل چند منطقه ای

یک سیستم اسپلیت بدون کانال تک منطقه ای با استفاده از ۱ واحد خارجی و ۱ واحد داخلی، منطقه ای از خانه شما را خنک می کند. اینها در اتاق خواب ها یا اتاق هایی که کانالی برای تهویه مطبوع مرکزی ندارند، محبوب هستند.

لینک مفید : نشانه های گنج چیست ؟

نکته اصلی در مورد AC های تک منطقه ای این است که واحد قدرت کافی برای پوشش مساحت اتاق شما را داشته باشد. مینی اسپلیت های بدون کانال تک ناحیه ای را مشاهده کنید.

دفترچه راهنمای اسپیلت دوو : مینی اسپلیت های چند منطقه ای درست مانند مدل های تک منطقه ای کار می کنند اما قسمت های بیشتری از خانه یا محل کار شما را خنک می کنند. هر واحد داخلی (نماینده یک منطقه) از طریق خطوط مبرد به واحد خارجی متصل می شود. به طور کلی تا ۴ منطقه داخلی وجود دارد.

لینک مفید : دفترچه راهنمای کمپرسور ال جی (LG)

اگر تهویه مطبوع مرکزی ندارید، از یک سیستم چند منطقه ای برای خنک کردن مناطق مختلف خانه خود استفاده کنید – که به لطف خطوط طولانی مبرد می تواند در چندین طبقه باشد. مدل های چند منطقه ای در زیرزمین ها، مطب های پزشک و آپارتمان ها محبوب هستند.

دفترچه راهنمای اسپیلت دوو : واحد بیرونی واحد برای رسیدگی به تمام واحدهای داخلی مجهز است، اگرچه معمولاً نمی توان همزمان از همه آنها در بالاترین سطح استفاده کرد. مینی اسپلیت های بدون کانال چند ناحیه ای را مشاهده کنید.

هر واحد بدون کانال داخلی مجموعه ای از BTU های قدرت خنک کننده را ارائه می دهد. برای واحدهای تک منطقه ای، فقط باید تعداد BTU های مرتبط با یونیت داخلی را بدانید و مطمئن شوید که متناسب با متراژ مربعی است که خنک می کنید.

لینک مفید : دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی بوش

برای سیستم های چند منطقه ای، هر دو واحد بیرونی و داخلی دارای رتبه بندی BTU هستند. یکی از مزایای سیستم اسپلیت بدون داکت این است که هر واحد داخلی به طور مستقل کار می کند.

دفترچه راهنمای اسپیلت دوو : به خاطر داشته باشید که اگر یک سیستم چند منطقه ای خریداری می کنید، باید به رتبه بندی BTU برای هر واحد (یا منطقه) توجه کنید. برای مثال، یک AC ممکن است در مجموع از ۳۰۰۰۰ BTU استفاده کند که هر واحد داخلی از ۹۰۰۰ BTU و واحد خارجی از ۱۲۰۰۰ BTU استفاده می کند.

۲۰% BTU برای سقف های بالاتر از ۸ فوت و مناطق عایق کاری ضعیف اضافه کنید.
برای اقلیم هایی با دمای فصلی بیش از ۹۰ درجه فارنهایت، ۳۰٪ BTU اضافه کنید.

لینک مفید : راهنمای ماشین لباسشویی وستل

نصب مینی اسپلیت AC نیاز به نصب حرفه ای دارد زیرا خطوط مبرد را در داخل خانه از خارج از خانه خود از طریق سوراخ کوچکی در دیوار خود اجرا می کنید.

دفترچه راهنمای اسپیلت دوو : باید با یک متخصص تهویه مطبوع تماس بگیرید تا مطمئن شوید AC شما برای کارآمدترین و کارآمدترین کار ممکن نصب شده است.

گزینه های مکان واحد داخلی

اکثر واحدهای تهویه مطبوع داخلی با استفاده از براکت های موجود بر روی دیوار آویزان می شوند، در حالی که مدل های دیگر از سقف آویزان می شوند.

دفترچه راهنمای اسپیلت دوو : قبل از نصب، مطمئن شوید که خطوط مبرد شما به هر واحد آویز داخلی می رسد. قبل از خرید مینی اسپلیت AC، محل نصب واحدهای داخلی خود را بررسی کنید.

ولتاژ

ولتاژ یکی دیگر از ملاحظات مهم برای نصب مینی اسپلیت بدون داکت شما است. مینی اسپلیت‌های کوچک‌تر از یک دوشاخه استاندارد ۱۱۰ تا ۱۲۰ ولتی استفاده می‌کنند که اکثر خانه‌ها برای آن سیم‌کشی شده‌اند، اما واحدهای بزرگ‌تر به ولتاژ بالاتری نیاز دارند. این مدل ها از دوشاخه ۲۲۰ تا ۲۴۰ ولتی استفاده می کنند.

دفترچه راهنمای اسپیلت دوو : قبل از خرید مطمئن شوید که ولتاژ خانه شما با ولتاژ دستگاه شما مطابقت دارد. استفاده از ولتاژ نادرست می تواند باعث قطع شدن مدار، از دست دادن راندمان و یا حتی آتش سوزی شود.

بهره وری انرژی

سیستم های مینی اسپلیت راه هایی کارآمد برای خنک کردن خانه شما هستند. کارایی آنها با نسبت بهره وری انرژی فصلی (SEER) اندازه گیری می شود. هر چه SEER بالاتر باشد، واحد کارآمدتر است.

دفترچه راهنمای اسپیلت دوو : در حال حاضر، مینی اسپلیت های ایالتی نیازمندی های فدرال باید دارای رتبه ۱۳.۰ SEER برای استفاده در ایالات متحده باشد. رتبه بندی انرژی دیگری که باید به آن توجه کرد، نسبت بهره وری انرژی (EER) است که به مصرف انرژی در هر فوت مربع خنک کننده می پردازد.

لینک مفید : چگونه از اعتیاد به مواد ها بیرون بیایم ؟

SEER و EER هر دو کارایی محصول شما را ارزیابی می کنند، بنابراین هنگام مقایسه محصولات مراقب یکی یا دیگری باشید.

همراه با رتبه بندی SEER (و احتمالاً EER)، مدل شما باید با هزینه عملیاتی سالانه تخمینی همراه باشد.

دفترچه راهنمای اسپیلت دوو : این مبلغ متوسط ​​دلاری است که بر اساس هزینه‌های عملیاتی و تعمیر و نگهداری با مدل شما مرتبط است – اگر ۲ مدل را مقایسه می‌کنید، قبل از خرید، هزینه تخمینی سالانه را بررسی کنید.

اگر یک مدل بسیار کارآمد باشد، می تواند به ستاره انرژی تبدیل شود. برای اینکه مدل ها دارای رتبه انرژی ستاره شوند، باید ثابت کنند که به میزان قابل توجهی در صرفه جویی انرژی و ارائه محصولات و عملکرد مورد نیاز مصرف کنندگان کمک می کنند.

دفترچه راهنمای اسپیلت دوو : جایگزینی یک سیستم خنک کننده ناکارآمد با مینی اسپلیت می تواند هزینه های گرمایش و سرمایش شما را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : mini-split-air-conditioner-buying-guide

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *