آکواریوم و روش راه اندازی آکواریم ساخته شده

? آکواریوم و روش راه اندازی آکواریم ساخته شده | بخش تجربه PDF :

? ۱. طریقه راه اندازی آکواریوم ساخته شده

? ۲. مراحل راه اندازی آکواریوم

? ۳. نحوه شستن آکواریوم

? ۴. نحوه انتقال ماهی خریداری شده به تانک

? ۵. نحوه سیفون کردن آب تانک



قیمت : ۱.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


آکواریوم های آب شیرین به عنوان مخازن ساده آب شروع می شوند که آبزیان با هدف ایجاد محیط آبی نهایی در آن قرار می گیرند. کمی دقت و حوصله بیشتر در آغاز راه طولانی برای ایجاد یک آکواریوم سالم و بدون مشکل برای سال های آینده کمک خواهد کرد.

محل:

قبل از اینکه هر کاری با خود مخزن انجام شود، بهترین مکان را برای آکواریوم تعیین کنید. باید دور از پنجره ها، درهای بیرونی، دریچه های حرارتی و تهویه مطبوع قرار گیرد. تغییرات سریع دما برای ماهی ها بسیار استرس زا است و نور مستقیم خورشید به سرعت مخزن زیبای شما را به یک مزرعه جلبک سبز تیره تبدیل می کند.

همچنین، به خاطر داشته باشید که وزن آب حدود ۸ پوند در هر گالن است. این بدان معناست که یک آکواریوم ۲۰ گالن تقریباً ۱۷۰ پوند وزن خواهد داشت و یک ۷۵ گالن وزنی نزدیک به ۶۳۰ پوند خواهد داشت! مطمئن شوید که کف شما این مقدار وزن را تحمل می کند.

برخی از قراردادهای اجاره، اندازه آکواریوم های مجاز را محدود می کنند. آکواریوم خود را در اتاقی قرار دهید که زمان زیادی را در آن سپری می کنید. پریزهای برق اطراف را بررسی کنید، زیرا اکثر مخازن بسته به مقدار تجهیزات مورد نیاز آکواریوم، به حداقل سه تانک نیاز دارند.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش تجربه


روش راه اندازی آکواریم ساخته شده

تصمیم بگیرید که آیا یک آکواریوم آب شیرین می خواهید یا یک آکواریوم آب شور. تفاوت های زیادی بین داشتن آکواریوم آب شیرین با آکواریوم آب شور وجود دارد.

روش راه اندازی آکواریم ساخته شده : این تفاوت‌ها شامل نحوه راه‌اندازی اولیه آکواریوم و کلیه مراقبت‌های مداوم، نگهداری، کارهای روزمره و هزینه‌های مورد نیاز است. چندین موضوع کلیدی وجود دارد که هنگام انتخاب باید در نظر بگیرید:

آکواریوم های آب شور هزینه بیشتری دارند. آکواریوم های آب شور نیاز آبی خاصی دارند که بر خلاف نگهداری از آکواریوم آب شیرین به ابزار و تجهیزات اضافی برای نگهداری نیاز دارند.

لینک مفید : چگونه بفهمیم واتس اپ هک‌ شده یا نه ؟

به عنوان مثال، بیشتر آکواریوم های آب شور علاوه بر سیستم فیلتر معمولی که همه آکواریوم ها به آن نیاز دارند، به اسکیمرهای پروتئینی یا یک قطعه ساز کف نیاز دارند.

روش راه اندازی آکواریم ساخته شده : برخلاف فیلترهای معمولی آکواریوم، کفگیرهای پروتئینی مواد آلی محلول را به طور کامل از آب حذف می کنند که برای آکواریوم های آب شور که در آن تجمع نیترات می تواند کشنده باشد، بسیار مهم است.

لینک مفید : کامل ترین نمونه قرار داد مشارکت در ساخت

تعویض آب برای مخازن آب شیرین آسان تر است. همه آکواریوم ها نیاز به تعویض جزئی آب هفتگی یا دو هفته ای دارند.

برای آکواریوم های آب شیرین، به سادگی تعویض ۱۰ تا ۲۰ درصد آب با جاروبرقی آکواریوم و پر کردن مخزن با شیر دکلره یا آب فیلتر شده کافی است. با این حال، آکواریوم های آب شور از شما می خواهند که چند روز قبل از تغییر جزئی آب برنامه ریزی شده، آب شور جدید را مخلوط کنید.

روش راه اندازی آکواریم ساخته شده : بی مهرگان و ماهی های آب شور بیشتری برای انتخاب وجود دارد. از نظر زیبایی و انتخاب، در صورت انتخاب یک آکواریوم آب شور، گزینه های بیشتری وجود دارد.

لینک مفید : راهنمای نصب و راه اندازی آسانسور دیاموند

می‌توانید ماهی‌های آب‌ شور خیره‌کننده مانند فرشته‌ماهی، دلقک‌ماهی، و شیرماهی و مجموعه‌ای از بی‌مهرگان موجود مانند ستاره‌های دریایی، میگوها، کرم‌ها و مرجان‌ها را پیدا کنید.

روش راه اندازی آکواریم ساخته شده : ماهی های آب شور ممکن است به رژیم های غذایی خاصی نیاز داشته باشند. در بیشتر موارد، گرفتن ماهی های آب شیرین برای خوردن پولک مشکلی ندارد.

با این حال، اگر ماهی‌های آب شور را انتخاب کنید، به‌ویژه ماهی‌هایی که باید از طبیعت صید شوند، ممکن است به رژیم‌های غذایی خاصی نیاز داشته باشند یا برای خوردن تکه‌های ماهی و غذای معمولی از شیر گرفته شوند.

لینک مفید : معامله و‌ نکاتی که قبل از انجام معامله باید بدانیم

رژیم غذایی ناکافی به ماهی می تواند سیستم ایمنی بدن آنها را کاهش داده و باعث بیماری شود که در نهایت منجر به مرگ می شود.

روش راه اندازی آکواریم ساخته شده : به اندازه مخزن مورد نظر خود فکر کنید. راه اندازی یک مخزن ماهی کوچک به طور کلی مقرون به صرفه تر از یک مخزن ماهی بزرگ است. هنگام انتخاب اندازه مخزن خود باید چندین موضوع را در نظر بگیرید:

آکواریوم خود را کجا قرار می دهید؟ بهترین مکان برای قرار دادن مخزن ماهی دور از نور مستقیم خورشید و دریچه های بخاری است.

روش راه اندازی آکواریم ساخته شده : نوسانات دما و نور خورشید می تواند باعث ایجاد جلبک سبز شود و کیفیت آب مخزن شما را کثیف کند. در برخی موارد، بهترین مکان برای یک آکواریوم می تواند اندازه مخزن شما را محدود کند.

لینک مفید : ساعات شبانه روز سعد و نحس

پایه آکواریوم شما باید بتواند وزن مخزن را در خود نگه دارد. برای هر گالن (۴ لیتر) آب، تقریباً ۱۰ پوند (۴.۵ کیلوگرم) وزن وجود دارد. بدیهی است که مخزن کوچکتر وزن کمتری نسبت به مخزن بزرگتر دارد.

روش راه اندازی آکواریم ساخته شده : حفظ کیفیت آب در یک مخزن ماهی کوچک دشوارتر است. این به این معنی است که نسبت به زمانی که یک مخزن ماهی بزرگ داشته باشید، باید تغییرات جزئی آب بیشتری انجام دهید.

اندازه مخزن شما تعیین می کند که چه نوع ماهی می توانید داشته باشید. اکثر ماهی ها به حداقل ۵ گالن (۲۰ لیتر) آب نیاز دارند، به استثنای ماهی های بتا که به آب زیادی نیاز ندارند. با این حال، زنده ماندن در شرایط خاص لزوماً به این معنی نیست که ماهی شکوفا شده یا زندگی شادی دارد.

لینک مفید : معامله و‌ نکاتی که قبل از انجام معامله باید بدانیم

روش راه اندازی آکواریم ساخته شده : نوع آکواریوم آب شور را انتخاب کنید که می خواهید راه اندازی کنید. سه نوع اصلی آکواریوم آب شور وجود دارد: فقط ماهی، فقط ماهی با سنگ زنده (FOWLR)، و تانک ریف.

مخازن فقط ماهی: همانطور که از نام آن پیداست، این مخزن فقط ماهی های آب شور را در خود جای می دهد. این کم هزینه ترین راه برای راه اندازی یک آکواریوم آب شور است. با این حال، معایب خود را دارد.

روش راه اندازی آکواریم ساخته شده : تانک‌های Fish Only زمان بیشتری برای راه‌اندازی نیاز دارند، به تعمیر و نگهداری مکرر مخزن و آزمایش نیاز دارند، و ماندگاری کوتاه‌تری نسبت به انواع دیگر آکواریوم‌های آب شور دارند.

لینک مفید : دفترچه راهنمای پکیج دیواری بوش

سنگ زنده به عنوان یک فیلتر بیولوژیکی طبیعی برای آب شور عمل می کند و مخزن شما را سالم تر از مخزن ماهی فقط نگه می دارد. یک سنگ زنده دارای صدها موجود کوچک و موجودات زیستی است که در داخل و روی سطح سنگ زندگی می کنند.

روش راه اندازی آکواریم ساخته شده : مخزن صخره ای: اگر این نوع آکواریوم آب شور را انتخاب می کنید، به احتمال زیاد به دنبال داشتن بی مهرگان، مرجان ها یا شقایق ها هستید که تمرکز اصلی آکواریوم شماست و ماهی ها فقط یک فکر بعدی هستند.

لینک مفید : کتاب فروشی های ایران و لیست کامل کتاب فروشی ها

مخازن ریف نیاز به بررسی روزانه کیفیت آب، سطوح روشنایی بالا، مکمل های آب اضافی، سیستم های فیلتراسیون سنگین دارند و به طور کلی گران ترین مخازن برای نگهداری هستند. ریف تانک برای علاقمندان آکواریومی با تجربه تر توصیه می شود.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : Set-Up-an-Aquarium

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *