دفینه و روش شناسایی نشانه های دفینه چیست ؟

? نشانه های دفینه چیست ؟ بخش تجربه PDF :

? ۱- دفینه چیست؟

? ۲- نشانه های اصولی دفینه چیست ؟


قیمت : ۲۱.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


دفع بقایای انسان از طریق رسوب در زمین، قبر یا مقبره، به آب انداختن، یا قرار گرفتن در معرض عناصر یا حیوانات مردارخوار. جغرافیا، مذهب و نظام اجتماعی همگی بر شیوه های تدفین تأثیر می گذارند.

نشانه های دفینه چیست ؟ آب و هوا و توپوگرافی تعیین می کند که آیا جسد در زیر زمین دفن شده است، در آب قرار می گیرد، می سوزد یا در معرض هوا قرار می گیرد. نگرش‌های مذهبی و اجتماعی تعیین می‌کنند که دفن باید چقدر دقیق باشد.

به عنوان مثال، رتبه ممکن است تعیین کند که آیا جسد در سنگر کم عمق یک دفن ساده قرار می گیرد یا در یک اتاق زیرزمینی با ابعاد و ساخت و ساز چشمگیر.

دفن در زمین با سوراخ کردن یک سنگر در زمین برای بدن یا پوشاندن آن با سنگ یا خاک حداقل به دوره پارینه سنگی میانه باز می گردد. دفن قبر، یا تدفین، ممکن است ساده یا مفصل باشد.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش تجربه


نشانه های دفینه چیست ؟

برخی از اسکیموها جسد را با انبوهی از سنگ ها یا در صورت در دسترس نبودن سنگ، با یک ایگلو کوچک یخی می پوشانند. مردم نورس قدیم باروهایی می ساختند که گاهی به ارتفاعات بسیار زیادی می رسیدند.

نشانه های دفینه چیست ؟ در شرق آمریکای شمالی، گوردخمه های بزرگ مشخصه فرهنگ هندی از ۱۰۰۰ قبل از میلاد تا ۷۰۰ پس از میلاد بود.

گورها ممکن است تنها گودال های کم عمقی باشند، یا ممکن است قصرهای زیرزمینی پیچیده و زیبایی باشند که در اعماق زمین فرو رفته اند و به اندازه کافی جادار باشند که تعداد زیادی از افراد را در خود جای دهند.

لینک مفید : بهترین تفریحات مجازی

کاوش‌های گورهای سلطنتی اور (که قدمت آن به حدود ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد) در یک اتاق داخلی یک نفره، جسد فرمانروایی را با چند خدمتکار صمیمی و در اتاق‌های اطراف آن، خدمتکاران، وزیران، دختران رقصنده، ارابه‌رانی با وسایل نقلیه نشان داد.

و حیوانات و سایر افرادی که برای ارائه خدمات در مرگ کشته شده بودند. اکتشافات اخیر در پرو نشان داد که اتاق های دفن پاراکا، که از سنگ های جامد ۱۸ فوتی (۵ متری) زیر سطح زمین تراشیده شده بودند.

نشانه های دفینه چیست ؟ به اندازه ای بزرگ بودند که ۴۰۰ جسد را با تمام وسایلی که تصور می شد به آنها نیاز دارند در خود جای دهد. در آخرت اما معمولاً قبرهایی برای دفن افراد در نظر گرفته شده است.

لینک مفید : راهنمای ماشین لباسشویی بوش

از غارها که پناهگاه طبیعی انسان ها هستند نیز برای مردگان استفاده می شده است. عبرانیان باستان از غارهای تک اتاقکی طبیعی استفاده می کردند و فرورفتگی های مستطیلی را در طول دیوارها تراشیدند تا مردگان را در خود جای دهند، این رسم که ساختن مقبره ها را تشویق می کرد.

نشانه های دفینه چیست ؟ در ابتدا به عنوان مکان‌های مقدس در نظر گرفته می‌شدند، اما ناپاک تلقی می‌شدند. در زمان عیسی مسیح آنها را با آهک پوشانده بودند تا بتوان آنها را تشخیص داد و از آنها اجتناب کرد – منشاء تحت اللفظی استعاره “مقبره های سفید”.

با این حال، در میان بسیاری از مردم، غارهای مقبره همچنان مقدس تلقی می شدند و در نهایت به مکان های عبادت تبدیل شدند. در میان آنها هزاران معبد صخره ای در غرب هند و سریلانکا (سیلان) وجود دارد که برخی از آنها با معماری و مجسمه سازی دقیقی مواجه شدند.

لینک مفید : مدت زمان باطل شدن طلسم

هم غارها و هم گورهای خاکی توسعه سایر شیوه های تدفین را تشویق کردند: استفاده از تابوت و لباس قبرهای غنی و وسایل تدفین.

نشانه های دفینه چیست ؟ حتی موقعیت بدن نیز اهمیت پیدا کرد، که عموما ماهیتی مذهبی داشت. معمولاً بدن را در حالت کشیده، داخل یا خارج از تابوت قرار می دهند، انگار در خواب است.

اجساد مسلمانان در سمت راست و رو به مکه گذاشته شده است. کسانی که بودایی ها را با سر به سمت شمال گذاشته اند.

اجساد مصریان باستان را به سمت غرب قرار می دادند که شاید نشانه ای از اهمیت سرزمین مردگان باشد.

لینک مفید : چگونه از اعتیاد به مواد ها بیرون بیایم ؟

همه گروه ها وضعیت خوابیدن را ترجیح نمی دهند. فرهنگ های اولیه اغلب مردگان خود را در حالت خمیده یا چمباتمه دفن می کردند. در بابل و سومر، موقعیت خواب برای افراد والاتر اختصاص داشت.

نشانه های دفینه چیست ؟ خادمان کشته شده و دفن شده با حاکمان خود را در حالت خمیده قرار می دادند تا به فرمان سلطنتی آماده خدمت شوند.

بسیاری از بومیان آمریکا مردگان خود را در وضعیت جنینی، گاه در یک سبد یا کوزه سفالی، در حالی که زانوها زیر چانه و بدن به طور مرتب در بسته مرگ بسته شده بود، دفن می کردند. دفن عمودی مورد علاقه افراد دیگر، به ویژه برای رزمندگان بوده است.

لینک مفید : راهنمای ماشین لباسشویی وستل

تدفین های غربی نسبتاً استاندارد شده است. در قرن بیست و یکم، مردگان را در تابوت‌هایی با پارچه و تزئینات ساده به نام تابوت دفن می‌کنند و پس از مراسم مداحی و خداحافظی، تابوت را در سوراخی مستطیل شکل پایین می‌آورند و سپس آن را با خاک پر می‌کنند.

نشانه های دفینه چیست ؟ از آغاز قرن نوزدهم، تدفین‌ها به طور فزاینده‌ای در گورستان‌ها انجام می‌شد که مناطق ویژه‌ای هستند که به عنوان مکان‌هایی برای قبرها در نظر گرفته شده‌اند. قبرستان را ببینید؛ سوزاندن را نیز ببینید.

ارتباط بین آب و جاودانگی در اسطوره‌های بسیاری از فرهنگ‌ها منعکس شده است، اسطوره‌هایی که اغلب بر خدای قهرمانی متمرکز می‌شوند که در مرگ از مردم خود دور می‌شود و وعده بازگشت دوباره را می‌دهد. بنابراین، اجساد رؤسا و قهرمانان اغلب در کشتی‌های مرگ بر روی رودخانه‌ها و اقیانوس‌ها رها می‌شوند.

لینک مفید : بهترین پیشنهادات خانه نشینی

در میان اسکاندیناوی‌ها، حتی به کسانی که به خاک سپرده می‌شدند، گاهی چنین بند می‌دادند – این رسم از ایسلند تا انگلستان در قرن‌های هفتم و هشتم میلادی رایج بود. شاید مشهورترین تدفین‌های کشتی‌هایی که حفاری شده، در ساتون هو در سافولک، انگلستان باشد.

نشانه های دفینه چیست ؟ در یک تپه، باستان شناسان بقایای یک قایق چوبی برای ۳۸ پاروزن به طول ۸۵ فوت (۲۶ متر) را یافتند که نیم مایل (حدود ۱ کیلومتر) از رودخانه کشیده شده بود و در زمین فرود آمده بود.

لینک مفید : راهنمای نصب و راه اندازی آسانسور دیاموند

دفن در آب در فرهنگ های دیگر رایج بوده است. در جزایر اقیانوس آرام مرسوم بود که مرده را در قایق سواری می گذاشتند و آن را روی آب می انداختند. با این حال، همه دفن آب شامل یک کشتی یا قایق نیست.

در جزایر سلیمان، اجساد به سادگی بر روی صخره گذاشته شده اند تا توسط کوسه ها بخورند. در جاهای دیگر آنها را با سنگ پیچیده و وزن کرده اند. در فرهنگ‌های غربی، در مواردی که مردم در طول سفر دریایی جان خود را از دست می‌دهند، هنوز از دفن آب استفاده می‌شود.

پاشیدن خاکستر روی آب به ویژه در آسیا به طور گسترده انجام می شود. به عنوان مثال، در لائوس، خاکستر سوزانده شده اغلب در دریا پخش می شود. در هند، مراسم پرتاب استخوان مراسم مرگ هندو را به پایان می رساند.

نشانه های دفینه چیست ؟ در عرض یک سال پس از مرگ، بقایای آن به رودخانه گنگ برده شده و به آب مقدس پرتاب می شود. اگر امکان انجام آن وجود نداشته باشد، آنها را به رودخانه یا نهر دیگری پرتاب می کنند به این امید که در نهایت به گنگ راه پیدا کنند.

لینک مفید : نکاتی که قبل از انجام معامله باید بدانیم

بسیاری از گروه‌ها معتقدند که قرار دادن بدن در جایی که ممکن است توسط پرندگان و حیوانات خورده شود، به دلایل معنوی و همچنین مادی، مطلوب‌ترین شکل دفع است.

زرتشتیان شاید شناخته‌شده‌ترین تمرین‌کنندگان این نوع تدفین بوده‌اند، که به دلیل این باور به وجود آمد که جسد آنقدر نجس است که درون یا سوزاندن آن «عناصر خالص» خاک، آتش و آب را آلوده می‌کند.

از قرن ششم قبل از میلاد این رسم بوده است که اجساد را روی کوه ها یا تپه ها با فاصله از اجتماع رها کنند.

نشانه های دفینه چیست ؟ در بمبئی پارسی‌ها (که به نوادگان هندی پناهندگان ایرانی گفته می‌شود) «برج‌های سکوت»، ساختارهای مدور بلند را حفظ می‌کنند. مردگان را نزد آنها می برند و خادمان تشییع جنازه آنها را روی تخت های سنگی اطراف یک گودال مرکزی قرار می دهند.

لینک مفید : راهنمای ماشین لباسشویی وستل

پس از اینکه کرکس‌های معلق گوشت را از استخوان‌ها جدا کردند – معمولاً در عرض چند ساعت – استخوان‌ها جمع‌آوری شده و به داخل گودال مرکزی می‌ریزند.

تعدادی از افرادی که مرده ها را افشا می کنند از درختان و سکوها (دفن درختان) استفاده می کنند. از جمله مردم بالی آگا از بالی، مردم ناگا از هند، بومیان استرالیای مرکزی و سیوکس و سایر گروه های بومی آمریکا هستند.

نشانه های دفینه چیست ؟ معمولاً سیوکس‌ها مردگان را در بهترین لباس می‌پوشیدند، آن‌ها را به پوست آهو یا کفن گاومیش می‌دوختند و آن‌ها را به سکویی به ارتفاع حدود ۲.۵ متر می‌بردند.

اموال و هدایای مختلف روی داربست گذاشته شد و جسد اجازه یافت یک سال در آنجا بماند. در پایان آن زمان آن را پایین آوردند و خاکی به خاک سپردند.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : burial-death-rite

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *