جهان های موازی و همه چیز راجب جهان های موازی

جهان های موازی و همه چیز راجب جهان های موازی | موضوع جالب جهان های موازی دیگر فقط ویژگی یک داستان علمی تخیلی خوب نیستند. اکنون برخی از نظریه های علمی وجود دارد که از ایده جهان های موازی فراتر از جهان ما حمایت می کند. با این حال، نظریه چندجهانی یکی از بحث برانگیزترین نظریه ها در علم است.

? همه چیز راجب جهان های موازی | بخش متافیزیک PDF :

? ۱- جهان های موازی

? ۲- ایراد هایی بر فرضیه جهان های متعدد



قیمت : ۹.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


جهان ما به طرز غیرقابل تصوری بزرگ است. صدها میلیارد، اگر نگوییم تریلیون ها، کهکشان در فضا می چرخند که هر کدام حاوی میلیاردها یا تریلیون ها ستاره است.

برخی از محققانی که مدل‌های جهان را مطالعه می‌کنند، حدس می‌زنند که قطر کیهان می‌تواند ۷ میلیارد سال نوری باشد. دیگران فکر می کنند که می تواند بی نهایت باشد.


اما آیا این همه آن چیزی است که وجود دارد؟

داستان های علمی تخیلی ایده یک جهان موازی و این فکر را دوست دارد که ما ممکن است فقط یکی از بی نهایت زندگی های ممکن را داشته باشیم. با این حال، چند وجهی برای «پیشتازان فضا»، «اسپایدرمن» و «دکتر هو» در نظر گرفته نشده است.

نظریه علمی واقعی، موردی را برای جهان‌های خارج، موازی یا دور از جهان ما، اما منعکس‌کننده جهان‌ها، بررسی می‌کند، و در برخی موارد از آن حمایت می‌کند.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


جهان های موازی | همه چیز راجب جهان های موازی | کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی

حدود ۱۳.۷ میلیارد سال پیش، هر چیزی که از آن می دانیم یک تکینگی بی نهایت کوچک بود. سپس، طبق نظریه بیگ بنگ، به عمل آمد و برای کسری از ثانیه سریعتر از سرعت نور در همه جهات باد کرد.

قبل از گذشت ۱۰^-۳۲ ثانیه، جهان در فرآیندی به نام تورم کیهانی به سمت بیرون منفجر شد و به ۱۰^۲۶ برابر اندازه اصلی خود رسید.

لینک مفید : جادو و جادوگر

و این همه قبل از انبساط واقعی ماده است که ما معمولاً آن را به عنوان خود بیگ بنگ تصور می کنیم، که نتیجه این تورم بود: با کاهش تورم، سیل ماده و تشعشع ظاهر شد و گلوله آتشین کلاسیک بیگ بنگ را ایجاد کرد.

جهان های موازی | همه چیز راجب جهان های موازی : شروع به تشکیل اتم‌ها، مولکول‌ها، ستارگان و کهکشان‌هایی کرد که وسعت فضایی را که ما را احاطه کرده است، تشکیل می‌دهند.

آن فرآیند اسرارآمیز تورم و انفجار بزرگ، برخی از محققان را متقاعد کرده است که جهان های متعدد ممکن است، یا حتی بسیار محتمل است.

لینک مفید : جن و جنیان

به گفته فیزیکدان نظری الکساندر ویلنکین از دانشگاه تافتس در ماساچوست، تورم در همه جا به طور همزمان تمام نمی شود. در حالی که ۱۳.۸ میلیارد سال پیش برای همه چیزهایی که ما می توانیم از زمین تشخیص دهیم به پایان رسید، تورم کیهانی در واقع در جاهای دیگر ادامه دارد.

جهان های موازی | همه چیز راجب جهان های موازی : به این نظریه تورم ابدی می گویند. ویلنکین در سال ۲۰۱۱ برای ساینتیفیک آمریکن نوشت و با پایان تورم در یک مکان خاص، جهان حباب جدیدی شکل می گیرد.

آن جهان های حبابی نمی توانند با یکدیگر تماس بگیرند زیرا به طور نامحدود به گسترش خود ادامه می دهند.

اگر بخواهیم به سمت لبه حباب خود حرکت کنیم، جایی که ممکن است در مقابل جهان حباب بعدی قرار بگیرد، هرگز به آن نمی‌رسیدیم زیرا این لبه سریع‌تر از سرعت نور و سریع‌تر از ما از ما دور می‌شود. همیشه می تواند سفر کند

لینک مفید : خود هیپنوتیزم کابوک

اما حتی اگر بتوانیم به حباب بعدی برسیم، طبق تورم ابدی (همراه با نظریه ریسمان)، جهان آشنای ما با ثابت‌های فیزیکی و شرایط قابل سکونتش می‌تواند کاملاً متفاوت از جهان حباب فرضی در کنار جهان ما باشد.

ویلنکین می‌نویسد: «این تصویر از کیهان، یا همان چندجهانی، معمای دیرپایی را توضیح می‌دهد که چرا به نظر می‌رسد ثابت‌های طبیعت برای ظهور حیات به‌خوبی تنظیم شده‌اند.

“دلیل این است که ناظران هوشمند فقط در آن حباب‌های نادری وجود دارند که در آنها، به طور تصادفی، ثابت‌ها برای تکامل زندگی مناسب هستند. بقیه جهان چندگانه عقیم می‌مانند، اما هیچ کس وجود ندارد که از آن شکایت کند. ”

جهان های موازی | همه چیز راجب جهان های موازی : توضیح ویلنکین نشان می دهد که در برخی از جهان های حباب بی نهایت خارج از جهان ما، ناظران هوشمند دیگری نیز می توانند وجود داشته باشند. اما در هر لحظه ای که می گذرد، از آنها دورتر می شویم و هرگز تلاقی نمی کنیم.

لینک مفید : معرفی چاکرا ها

برخی از محققان ایده های خود را در مورد جهان های موازی بر اساس مکانیک کوانتومی، توصیف ریاضی ذرات زیراتمی، قرار می دهند. در مکانیک کوانتومی، چندین حالت وجود برای ذرات ریز همه به طور همزمان امکان پذیر است – یک “تابع موج” همه این احتمالات را در بر می گیرد.

با این حال، وقتی واقعاً نگاه می کنیم، فقط یکی از احتمالات را مشاهده می کنیم. بر اساس تفسیر کپنهاگ از مکانیک کوانتومی که توسط دایره المعارف فلسفه استنفورد توضیح داده شده است، زمانی که تابع موج در یک واقعیت واحد “در هم می ریزد” نتیجه ای را مشاهده می کنیم.

جهان های موازی | همه چیز راجب جهان های موازی : اما نظریه جهان‌های چندگانه پیشنهاد می‌کند که هر بار که یک حالت یا نتیجه مشاهده می‌شود، «جهان» دیگری وجود دارد که در آن یک نتیجه کوانتومی متفاوت به واقعیت تبدیل می‌شود.

لینک مفید : ذهن خوانی

این یک آرایش انشعاب است، که در آن لحظه به لحظه، جهان درک شده ما به جایگزین های تقریبا بی نهایت منشعب می شود.

آن جهان‌های متناوب کاملاً مجزا هستند و نمی‌توانند با هم تلاقی کنند، بنابراین اگرچه ممکن است نسخه‌های غیرقابل شمارشی از زندگی شما وجود داشته باشد که کمی – یا به شدت – متفاوت از زندگی شما در این دنیا باشد، هرگز آن را نمی‌دانید.

فیزیکدان شان کارول در کتاب خود با عنوان «چیزی عمیقا پنهان: جهان های کوانتومی و ظهور فضازمان» (Dutton, 2019) نوشت: نظریه جهان های متعدد «شجاعانه ترین» برداشت از معضل مکانیک کوانتومی است.

جهان های موازی | همه چیز راجب جهان های موازی : او همچنین استدلال کرد که این تئوری ساده ترین است، اگرچه بدون چین و چروک نیست.

یکی از آن چین و چروک ها این است که ایده جهان های متعدد واقعاً قابل ابطال نیست. این یکی از مؤلفه‌های مهم تفکر علمی است و راهی است که جامعه علمی ایده‌هایی را توسعه می‌دهد که با مشاهده و آزمایش قابل بررسی است.

جان هورگان روزنامه نگار علمی در یک پست وبلاگی برای Scientific American استدلال می کند که اگر فرصتی برای یافتن شواهدی علیه یک نظریه وجود نداشته باشد، برای کل علم بد است.

برخی از فیزیکدانان به نسخه مسطح تر از جهان های متعدد اعتقاد دارند. یعنی اگر جهانی که ما در آن زندگی می کنیم برای همیشه ادامه داشته باشد، تنها راه های زیادی وجود دارد که بلوک های سازنده ماده می توانند خود را در حالی که در فضای بی نهایت جمع می شوند مرتب کنند.

جهان های موازی | همه چیز راجب جهان های موازی : در نهایت، هر تعداد محدودی از انواع ذرات باید یک آرایش خاص را تکرار کند. به طور فرضی، در یک فضای به اندازه کافی بزرگ، آن ذرات باید آرایش هایی به بزرگی کل منظومه های خورشیدی و کهکشان ها را تکرار کنند.

لینک مفید : آموزش طی الارض

بنابراین، کل زندگی شما ممکن است در جای دیگری در جهان تکرار شود، تا آنچه دیروز برای صبحانه خورده اید. حداقل، این نظریه است.

اما اگر جهان در یک نقطه محدود آغاز شده است، همانطور که تقریباً هر فیزیکدانی موافق است که چنین بوده است، طبق مقاله Ethan Siegel اخترفیزیکدان در سال ۲۰۱۵، احتمالاً نسخه دیگری از شما وجود ندارد.

جهان های موازی | همه چیز راجب جهان های موازی : به گفته سیگل، “تعداد پیامدهای احتمالی ذرات در هر کیهانی که با یکدیگر برهم کنش دارند، سریعتر از افزایش تعداد جهان های ممکن به دلیل تورم، به سمت بی نهایت می رود.”

“پس این برای شما چه معنایی دارد؟” سیگل نوشت. “به این معنی است که این به شما بستگی دارد که این جهان را حساب کنید.”

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *