ذهن خوانی و آموزش اصولی خواندن ذهن دیگران

ذهن خوانی و آموزش اصولی خواندن ذهن دیگران | ذهن خوانی شبیه داستان های علمی تخیلی است. اما این اصطلاح که به آن «ذهن‌سازی» نیز گفته می‌شود، یک مفهوم روان‌شناختی است که برای توصیف فرآیند درک آنچه دیگران در حال فکر کردن هستند استفاده می‌شود.

? آموزش خواندن ذهن دیگران | ذهن خوانی | بخش متافیزیک PDF :

? ۱- آگاه شدن بر خطور مردم

? ۲- آیات مربوط به فکر خوانی



قیمت : ۱۲.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


ما ممکن است از آن آگاه نباشیم، اما هر روز هنگام تعامل با یکدیگر از ذهن خوانی استفاده می کنیم. این به ما کمک می کند تا دیدگاه شخص دیگری را درک کنیم یا بفهمیم که کسی چیزی را می گوید که منظورش نیست، مانند طعنه یا دروغ گفتن.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


ذهن خوانی | کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی

ذهن خوانی با فرآیند روانی همدلی متفاوت است. این شامل درک افکار یا دانش دیگران است (“سارا می داند که بیسکویت ها کجا نگهداری می شوند”)، در حالی که همدلی شامل درک احساسات دیگران است (“سارا اگر بیسکویت هایش را می بردند غمگین می شد”).

به طور سنتی، دانشمندان به درستی ذهن خوانی را از همدلی تفکیک نکرده اند، بنابراین اکثر آزمون های روانشناختی این دو مفهوم را با هم مخلوط می کنند.

برای بهبود علم ذهن خوانی، ما پرسشنامه ای را ایجاد کرده ایم که در Psychological Assessment منتشر شده است که به دقت ذهن خوانی را از همدلی جدا می کند.

اگرچه این فرآیندها به هم مرتبط هستند، مهم است که آنها را متمایز کنیم تا بفهمیم مردم چگونه در موقعیت های اجتماعی عمل می کنند. برای مثال، برای درک روان پریشی نیز مهم است.

لینک مفید : جن عاشق

سایکوپات ها اغلب در ذهن خوانی خوب هستند، اما در همدلی بد هستند. این بدان معنی است که آنها می توانند دیگران را دستکاری کنند در حالی که از نظر عاطفی از اعمال خود جدا می مانند.

تمایز بین ذهن خوانی و همدلی همچنین به ما کمک می کند تا شرایطی مانند اوتیسم را که با تفاوت های اجتماعی مرتبط است، درک کنیم. افراد مبتلا به اوتیسم اغلب در ذهن خوانی با مشکلات عمده و مشکلات جزئی تری در همدلی با افراد دارند.

داشتن همدلی اندکی کمتر همیشه چیز بدی نیست، به طور بالقوه به افراد کمک می کند تا تصمیمات منطقی تری به جای احساسی اتخاذ کنند. از سوی دیگر، ذهن خوانی ضعیف با مشکلاتی مانند مشکل در دوست یابی و مشکلات سلامت روان مرتبط است.

لینک مفید : پرواز روح چیست ؟

با کمال تعجب، هیچ کس تا کنون تلاشی برای ایجاد پرسشنامه در مورد ذهن خوانی نکرده است. با استفاده از داده های بیش از ۴۰۰۰ نفر در بریتانیا و ایالات متحده، از جمله افراد اوتیستیک و غیر اوتیستیک، متوجه شدیم که برای اندازه گیری ذهن خوانی باید از چهار سوال استفاده شود.

اینها شامل اینکه چقدر برای شما آسان یا دشوار است که چیزها را از دیدگاه دیگران ببینید. این ممکن است ساده به نظر برسد، اما با توسعه چنین آزمایش کوتاهی می‌توانیم داده‌ها را از نمونه‌های بسیار بزرگ جمع‌آوری کنیم.

آیا می خواهید بدانید که توانایی ذهن خوانی شما چقدر خوب است؟ می توانید آزمون را در اینجا تکمیل کنید.

لینک مفید : راز خود هیپنوتیزم

ما همچنین از داده‌های خود برای انجام تحلیل‌های آماری پیشرفته‌ای استفاده کردیم که قبلاً هرگز در مورد ذهن‌خوانی انسان انجام نشده بود.

نتایج ما نشان داد که آزمون پایا بوده و مردان و زنان و همچنین افراد اوتیستیک و غیر اوتیستیک سوالات را به یک شکل تفسیر می‌کنند. این بدان معناست که می توان از آن برای مقایسه دقیق این گروه ها در مهارت های ذهن خوانی آنها استفاده کرد.

البته پرسشنامه ها می توانند نادرست باشند، زیرا شرکت کنندگان گاهی اوقات به گونه ای به سوالات پاسخ می دهند که خود را برای افراد دیگر مطلوب تر نشان می دهند. خوشبختانه این پرسشنامه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

لینک مفید : خود هیپنوتیزم کابوک

در یکی از مطالعاتمان، متوجه شدیم که نمرات ذهن خوانی گزارش شده توسط خود با عملکرد در آزمون های عینی ذهن خوانی مرتبط است.

ما دریافتیم که زنان در ذهن خوانی بهتر از مردان هستند. نمرات زنان فقط اندکی، اما به طور مداوم بالاتر از مردان در سراسر نمونه بود.

با این حال، دلیل تفاوت های جنسی در ذهن خوانی موضوع بحث است. برخی استدلال می کنند که آنها عمدتاً به دلیل ژنتیک یا هورمون ها هستند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که آنها نتیجه عوامل محیطی مانند تربیت ما هستند.

لینک مفید : سحر شدن

تحقیقات ما همچنین نشان داد که افراد مبتلا به اوتیسم نسبت به افراد بدون اوتیسم، مشکلات ذهن خوانی را به طور قابل توجهی بیشتر گزارش کردند. میانگین نمره یک فرد اوتیستیک در کمترین ۲۵ درصد از نمرات غیر اوتیستیک قرار دارد.

شاید این یافته جدیدی به نظر نرسد، اما این یکی از اولین مطالعاتی است که در آن از افراد اوتیستیک به جای اینکه تحت آزمایش های کامپیوتری برای پی بردن به مشکلاتشان قرار گیرند، در واقع در مورد تجربیات ذهن خوانی آنها سوال شد.

البته، فقط به این دلیل که برخی افراد ذهن خوانی را دشوار می دانند، این بدان معنا نیست که آنها انگیزه ای برای تعامل با دیگران ندارند. به عنوان مثال، بسیاری از افراد مبتلا به اوتیسم، برای جبران مشکلات ذهن خوانی خود بسیار سخت کار می کنند، که نشان می دهد انگیزه اجتماعی آنها دست نخورده یا حتی افزایش یافته است.

لینک مفید : کتاب مودارا

به طور کلی، توسعه پرسشنامه کوتاه و با دقت ما اندازه‌گیری سریع‌تر و دقیق‌تر ذهن‌خوانی توسط پزشکان، محققان، مشاغل و حتی عموم مردم را ممکن می‌سازد.

این به درک کامل اینکه چرا انسان ها در مهارت های ذهن خوانی خود، به عنوان مثال به دلیل ژن ها یا عوامل محیطی متفاوت هستند، کمک می کند، زیرا برای استفاده در مطالعات مقیاس بزرگ که شامل داده های ژنتیکی و تصویربرداری مغزی است، مناسب است.

همچنین درک و ایجاد حمایت برای افراد مبتلا به شرایط بالینی مانند اوتیسم مفید خواهد بود. و حتی ممکن است برای کمک به انتخاب پرسنل برای نقش‌های شغلی که نیاز به درک خوب افراد دارند، استفاده شود. کاربردهای دیگر و چندین خط تحقیقات بیشتر وجود دارد، به خصوص که اندازه گیری به صورت رایگان برای دانلود در دسترس است.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *