در قلمرو سکوت دانلود پی دی اف کتاب قلمرو سکوت

در قلمرو سکوت | می گویند بعضی از مردم ، شب ھا در وادی غبارآلوده ی ذھن ھایشان بھ سیر در رویا می پردازند ، اما کسانی کھ با چشم باز بھ مشاھده رویاھا میپردازند ، می توانند کارھایی را عملی نمایند کھ در رویا بھ آن فکر کرده اند و دنیا را دگرگون کنند .

? در قلمرو سکوت | بخش متافیزیک PDF :

? ۱- اساس سکوت

? ۲- راه و اصول

? ۳- پرسش و پاسخ



قیمت : ۹.۰۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


نویسنده این کتاب ، وی . جی اسواران از این گروه دوم است . در ھشت سال گذشتھ ، این افتخار را داشتھ ام کھ از او بیاموزم و با او رشد کنم . مردی کھ خستگی ناپذیر ، آموختن را پیشھ خود کرده و می خواند و تحقیق میکند . کسی را مانند او سراغ ندارم . اسواران اکنون از صمیم قلب می گوید و می نویسد . بخش عمده آموختھ ھا در کتاب ، بر گرفتھ از حکمت باستان است .

ولی نویسنده این سخنان را بھ گونھ ای پرداختھ کھ قابل لمس باشند و بتوانند ره توشھ ای باشند برای زندگی عملی روزانھ . سادگی کتاب نشانھ ای بر عادی بودن مطالب آن نیست . چون اسواران خود فردی عادی نیست .

جایی کھ قلب و روح اوست ، آرمانی ھست ، رسالتی در زندگی و نبردی برای رسیدن بھ ھدفی والاتر . در تمام سال ھایی کھ با او بوده ام آرمان خود را رھا نکرده و در زمانی کھ بیشتر افراد بھ دلیل شتابزدگی یا ضعف شخصیت زانو خم کرده اند ، او با سرسختی ھمچنان ھدف را دنبال کرده است .

در جایگاه سکاندار شرکت خود ، این آرمان را با صلابت پیش برد تا آنجا کھ در دلھا و اندیشھ ھا و نیز در رگھا ی ما جاری شد و تک تک یاختھ ھا ی وجود افرادی کھ با او کار می کردند ، سرشار از این آرمان شد


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش متافیزیک

در دنیای همیشه پر سر و صدای ما، پر از موسیقی پس‌زمینه، نمایش‌ها و پادکست‌های درخواستی، و هواپیماهایی که بالای سرمان پرواز می‌کنند، بسیاری از ما آرامش زیادی را تجربه نمی‌کنیم.

در قلمرو سکوت : کارشناسان و مطالعات تحقیقاتی به طور یکسان تأیید می کنند که، به خصوص در دنیای پر سر و صدا ما، زمان صرف شده در سکوت می تواند فواید سلامتی زیادی به همراه داشته باشد.

اگرچه فقدان صدا ممکن است نشان دهنده پوچی باشد، ممکن است متوجه شوید که با شماره گیری صدا، پری شگفت انگیزی برای بدن، ذهن و روح ایجاد می کند.

در اینجا نگاهی به چند دلیل محکم برای ساکت شدن، به علاوه نکات واقعی در مورد نحوه انجام این کار آورده شده است.

لینک مفید : چاکرا و تمرینات عملی درمانی

سکوت ممکن است به چندین روش به سلامتی شما کمک کند، از جمله:

  • کاهش فشار خون
  • بهبود تمرکز و تمرکز
  • آرام کردن افکار مسابقه ای
  • تحریک رشد مغز
  • کاهش کورتیزول
  • تحریک خلاقیت
  • بهبود بی خوابی
  • تشویق ذهن آگاهی
  • سکوت می تواند به کاهش فشار خون کمک کند

فشار خون بالا، یا فشار خون بالا، اغلب قاتل “خاموش” نامیده می شود. گفته می شود، چیزی طنز آمیز در مورد این واقعیت وجود دارد که سکوت واقعاً می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

در قلمرو سکوت : یک مطالعه در سال ۲۰۰۶ نشان داد که یک دوره ۲ دقیقه ای سکوت پس از گوش دادن به موسیقی به طور قابل توجهی ضربان قلب و فشار خون افراد را کاهش می دهد. حتی در مقایسه با موسیقی آرام و آرام، سکوت باعث کاهش بیشتر این معیارهای مهم سلامت قلب می شود.

لینک مفید : طالع بینی هندی در ایران

تحقیقات قدیمی‌تر در سال ۲۰۰۳ یک محیط پر سر و صدا مزمن را با افزایش ضربان قلب و فشار خون مرتبط می‌دانست.

تحقیقات بیشتری برای تعیین اثرات طولانی مدت سکوت بر سلامت قلب و عروق مورد نیاز است، اما این نتایج امیدوارکننده است.


سکوت ممکن است تمرکز و تمرکز را بهبود بخشد

دلیلی وجود دارد که امتحانات مهم با صدای موسیقی در پس‌زمینه برگزار نمی‌شوند. سکون شنوایی به ما کمک می کند تمرکز کنیم.

در قلمرو سکوت : مغز ما که از محرک بیرونی سروصدا رها شده است، بهتر می‌تواند روی کار در حال انجام تمرکز کند. این می تواند مزایایی برای کار، تحصیل، روابط و موارد دیگر ما داشته باشد.

در مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۱، ۵۹ شرکت‌کننده کارهایی را انجام دادند که نیاز به تمرکز داشتند، با سکوت، گفتار یا صداهای دیگر در پس‌زمینه. کسانی که در سکوت کار می کردند کمترین بار شناختی و کمترین سطح استرس را تجربه کردند.

لینک مفید : همه چیز درباره حس ششم

سوپریا بلر، روانشناس بالینی و مربی ذهن آگاهی، روانشناس، توضیح می دهد: “تمرکز روی یک چیز در یک زمان با توجه کامل می تواند به ارتقای کارایی و آرامش در میان فعالیت کمک کند.”

“زندگی به ترتیب اتفاق می افتد. وقتی در یک زمان روی یک چیز تمرکز می کنیم، پراکنده نمی شویم. توجه و انرژی ما با هم هماهنگ است.»


سکوت می تواند افکار مسابقه ای را آرام کند

افکار مسابقه ای نشانه بارز اضطراب هستند. ممکن است سکوت فضای باز گسترده ای برای پر کردن افکار در حال چرخش به نظر برسد، اما لازم نیست اینطور باشد.

در قلمرو سکوت : درعوض، می توان اجازه داد که سکوت باعث سکون ذهنی شود.

بلر می‌گوید: «یادگیری ساکت شدن به ما کمک می‌کند از صرف انرژی غیرضروری خودداری کنیم و بی‌پایان در چرخ همستر افکار در سرمان شرکت نکنیم.

در نهایت، سکون ذهنی می‌تواند دروازه‌ای برای تمرکز حواس باشد، که مزایای ثابت شده‌ای برای اضطراب دارد.

آدری همیلتون، که عقب‌نشینی‌های بی‌صدا را با برادران کارملیت تپه گرازها در بریتانیا تسهیل می‌کند، می‌گوید: «در سکوت، می‌توانیم سرعت خود را کاهش دهیم، برای مشاهده چیزهای اطرافمان وقت بگذاریم و فقط باشیم.

این به ما کمک می‌کند تا هر کاری که می‌کنیم، توجه کنیم و در لحظه حاضر باشیم.»


سکوت ممکن است رشد مغز را تحریک کند

آرام کردن ذهن ممکن است به مغز سالم‌تری منجر شود.

در قلمرو سکوت : یک مطالعه حیوانی در سال ۲۰۱۳ نشان داد که ۲ ساعت سکوت باعث تحریک رشد سلول های جدید در هیپوکامپ در موش ها می شود، منطقه ای از مغز که با حافظه و احساسات مرتبط است.

لینک مفید : آموزش خلسه

در حالی که این لزوماً به این معنا نیست که انسان‌ها اثرات مشابهی را تجربه خواهند کرد، اما دعوتی جذاب برای تحقیقات بیشتر است.


سکوت ممکن است کورتیزول را کاهش دهد

همه ما احتمالاً در یک کنسرت با صدای بلند سینه یا جشن تولد کودک پر سر و صدا احساس غرق شدن را تجربه کرده ایم.

همان مطالعه ای که اثرات نویز را بر تمرکز نشان داد همچنین نشان داد افرادی که وظیفه خود را با سر و صدا در پس زمینه انجام می دهند سطوح بالاتری از هورمون استرس کورتیزول داشتند.

در قلمرو سکوت : دکتر مارتین پرانتی، روانشناس بالینی، می گوید: «انباشته شدن صدای ناخوشایند می تواند منجر به استرس روانی و ترشح بیش از حد کورتیزول شود.

هنگامی که افزایش می یابد، می تواند منجر به افزایش وزن، احساس بیش از حد شدید، مشکلات خواب و بیماری های مزمن شود.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *