فرشتگان الهی و وظایف آن ها و نحوه آشنایی با فرشتگان

فرشتگان الهی و وظایف آن ها | کتاب مقدس پر از اسرار است. برخی از اسرار وجود دارند زیرا کسانی از ما که به متون مقدس نگاه می کنیم، این کار را فقط با نگاه های معمولی انجام می دهیم نه با نگاه های عمیق و بازتابنده.

? فرشتگان الهی و وظایف آن ها | بخش متافیزیک PDF :

? ۱- فرشتگان چه هستند ؟

? ۲- وظایف فرشتگان چیست ؟



قیمت : ۱۷.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


فرشتگان الهی و وظایف آن ها | در نظام هستی بی‌نهایت فرشته وجود دارد که نه نامی از آنها ذکر شده و نه کسی را یارای شمارش آنها است ؛ چراکه براساس روایات با هر قطره‌ بارانی که از آسمان فرو می‌ریزد فرشته‌ای پایین می‌آید تا آن‌را در جایی که خداوند به او دستور داده قرار دهد


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


فرشتگان الهی و وظایف آن ها | کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش متافیزیک

این اسرار ناشی از عدم درک ماست و نه فقدان وحی. سپس اسرارى وجود دارد که مورد نظر خداوند است، و هیچ مطالعه اى آنچه را که خدا قصد افشاى آن را ندارد، آشکار نخواهد کرد.

فرشته خداوند یکی از این اسرار است. از یک سو، هویت واقعی او به صراحت فاش نمی شود، اما از سوی دیگر، خواننده مدرن وارد حضور او می شود و می پرسد: “این همان چیزی است که من فکر می کنم؟” خالق ما آشکارا عاشق یک راز خوب است زیرا به نظر می رسد که این راز در نظر گرفته شده است.

فرشتگان الهی و وظایف آن ها : پس این فرشته خداوند کیست و حضور و کار او به پیروان عیسی مسیح چه می گوید؟


فرشته خداوند در کتاب مقدس

فرشته خداوند برای اولین بار در کتاب مقدس در پیدایش ۱۶ ظاهر می شود، جایی که هاجر، خدمتکار سارای، در پاسخ به خشونت و ظلم سارای فرار کرده است.

لینک مفید : خود هیپنوتیزم

هاجر پس از رانده شدن توسط سارای، خود را در کنار چشمه آبی در بیابان می‌بیند، جایی که کتاب مقدس می‌گوید: “فرشته خداوند او را یافت” (پیدایش ۱۶:۷).

فرشتگان الهی و وظایف آن ها : مکالمه ای که در ادامه می آید کاملاً آشکار است، زیرا فرشته خداوند از آینده هاجر سؤال می کند، دستور می دهد، وعده می دهد و پیشگویی می کند به گونه ای که هویت او در کانون توجه قرار می گیرد.

این روایت خاص با پاسخ هاجر به فرشته خداوند خاتمه می‌یابد، جایی که به ما گفته می‌شود: «او نام خداوندی را خواند که با او گفت، تو خدای بینایی هستی، زیرا گفت: «به راستی که من اینجا هستم.

او را دیدم که مراقب من است» (پیدایش ۱۶:۱۳). اگرچه به ما گفته می شود که این فرشته خداوند است که در کنار آب هاجر را می بیند و با او صحبت می کند، اما هنگامی که او صحبت می کند و فرشته را شناسایی می کند، او را “خداوند” می نامد و بدین ترتیب تصدیق می کند که فرشته در واقع خداوند است.

لینک مفید : پک کامل متافیزیک

او اصلاً او را فرشته خطاب نمی‌کند، بلکه او را «خدای بینا» خطاب می‌کند (پیدایش ۱۶:۱۳). چیزی که ممکن است در ابتدا برای ما مرموز به نظر برسد، اصلاً برای هاجر یک راز نبوده است.

فرشتگان الهی و وظایف آن ها : درعوض، هاجر آنقدر مطمئن است که از خدا شنیده است که حاضر است برای بازگشت به ابرام و سارای، هر گونه خطر احتمالی را به خطر بیندازد.

اگر چنین چیزی وجود داشته باشد، واضح است که فرشته خداوند یک فرشته معمولی نیست. فرشتگان را رسولانی توصیف می‌کنند که از جانب خدا فرستاده می‌شوند و از طرف او فرمان او را انجام می‌دهند.

لینک مفید : نامه به فرشتگان برای خرید خانه و ماشین

اما فرشته خداوند به وضوح به عنوان نماینده خدا صحبت نمی کند، بلکه به عنوان خود خدا صحبت می کند.

علیرغم این واقعیت که ما در دنیای لعنت شده و سقوط کرده زندگی می کنیم که به تمام معنا از خالق خود جدا شده است، موقعیت های خاصی وجود دارد که در آن آسمان و زمین بار دیگر برای لحظه ای کوتاه به هم می رسند.

فرشتگان الهی و وظایف آن ها : به نظر می رسد حضور فرشته خداوند نمایانگر نگاهی اجمالی به آسمان و زمین بازسازی شده است، زمانی که همه چیز جدید می شود و انسان بار دیگر در حضور خدا می ایستد.

لینک مفید : پیشگویی های زرتشت

مثال دیگری از کتاب مقدس، به معنای واقعی کلمه در روایت بوته سوزان، به هویت فرشته خداوند نور بیشتری می تابد. در حالی که موسی مراقب گوسفندان یترو بود، کتاب مقدس می گوید: “فرشته خداوند در شعله آتش از میان بوته بر او ظاهر شد” (خروج ۳: ۲).

همانطور که داستان ادامه دارد، متوجه می شویم که وقتی موسی برای بررسی بوته در حال سوختن کنار رفت، خداوند او را دید و موسی را صدا زد.

اما وقتی کسی که از بوته صحبت می کند شناسایی می شود، متوجه می شویم که “خدا او را می خواند” (خروج ۳:۴). غیرقابل انکار است که هاجر و موسی در هر یک از تجربیات خود با یک شخص روبرو می شوند.

فرشتگان الهی و وظایف آن ها : هر دو در مکاشفه خالق ما به عنوان فرشته خداوند، نگاهی اجمالی به همپوشانی آسمان و زمین دارند.

اما این گزارش‌های مجزا نیستند و آخرین موردی نیستند که از فرشته خداوند می‌بینیم. موسی و تمام اسرائیل به زودی در بیابان خواهند فهمید که خدایشان آنها را رها نکرده است.

«خداوند روزها در ستونی از ابر پیشاپیش ایشان می رفت تا ایشان را در راه هدایت کند و شب در ستونی از آتش تا ایشان را روشن کند.»

غیرممکن است که این شرح حضور آتشین خداوند را بخوانیم و پژواک بخش های فرشته خداوند را به یاد نیاوریم.

فرشتگان الهی و وظایف آن ها : اما چه اهمیت الهیاتی را می توان از ظواهر فرشته خداوند قائل شد، و آیا کاربردهای معاصری وجود دارد که بتوان از این عبارات اسرارآمیز خاص استخراج کرد؟


ماهیت فرشته خداوند

کلمه ای هست که ما اغلب برای توصیف ذات متعال خداوند به کار می بریم و آن کلمه تعالی است. این کلمه به سادگی به این معنی است که خالق و پادشاه ما هر روز از هر نظر بالاتر از همه چیز است.

این ایده ای است که در مزامیر طنین انداز می شود، مانند: «از تو خوشحال و مسرور خواهم شد.

فرشتگان الهی و وظایف آن ها : نام تو را ستایش خواهم کرد، ای بلند مرتبه» (مزمور ۹: ۲) و «او قدس خود را مانند آسمانهای بلند بنا کرد» (مزمور ۷۸:۶۹).

لینک مفید : تکنیک های نایاب ارتباط با فرشتگان

مزمورنویس نه تنها برتری خدا را بهتر از هر کسی درک می کند، بلکه مزمور به عنوان یک مجموعه، بیانیه ای برای ذات والای خدا در اعلامیه هایی مانند: “خداوند بر همه امت ها بلند است و جلال او بر آسمان ها است. ! کیست مثل یهوه خدای ما که در بلندی نشسته است؟» (مزمور ۱۱۳:۴-۵).

تعالی عبارات خداوند به ما یادآوری می کند که آفرینش شامل دو بعد مجزای آسمان و زمین است که در ابتدا به عنوان یک جهان کامل ایجاد شده بودند اما در زمان طغیان انسان به یک مرگ غم انگیز تسلیم شدند.

فرشتگان الهی و وظایف آن ها : این گسست در زمان آمدن پادشاه ما به یکدیگر جوش داده خواهد شد، اما در حال حاضر، بازسازی آن صرفاً با رخنه اپیزودیک جلال خدا پیش‌بینی می‌شود.

این همان لحظاتی است که خدای غیرقابل دسترس از فضای خود به بعد فیزیکی ما قدم می گذارد تا ما را تعقیب کند و چشمان ابری و زمینی ما را مجدداً تنظیم کند تا شاید برای لحظه ای به عظمت او نگاه کنیم.

لینک مفید : تله پاتی اصولی

فرشته خداوند، در اصل، دریچه کوچکی را فراهم می کند که از طریق آن از این جهان نگاه می کنیم تا جلالی را که در دنیای آینده در انتظار ماست، ببینیم.

در عهد جدید، هیچ اشاره صریحی به “فرشته خداوند” وجود ندارد، اگرچه به طور کلی ارجاعات زیادی به “فرشته خداوند” وجود دارد.

فرشتگان الهی و وظایف آن ها : اما فقط به این دلیل که حضور او مانند عهد عتیق اعلام نشده است، به این معنا نیست که او به همان اندازه که قبلا بوده است نزدیک نیست.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *