١٧ فرشته الهی و راهنمایی آن ها و نحوه شناخت فرشتگان

١٧ فرشته الهی و راهنمایی آن ها | وقتی به فرشتگان فکر می کنیم، تمایل داریم تصاویری از نقاشی های رنسانس را تداعی کنیم: کروبی های چاق با بال های کوچک. چهره های مو بلند با لباس های روان؛ یا شاید یک جنگجوی بهشتی، با زره رومی.

? ١٧ فرشته الهی و راهنما آن ها | بخش متافیزیک PDF :

? ۱- انسان و فرشته

? ۲- ١٧ فرشته الهی

? ۳- انسان و فرشته



قیمت : ۱۷.۰۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


١٧ فرشته الهی و راهنما آن ها | در نظام هستی بی‌نهایت فرشته وجود دارد که نه نامی از آنها ذکر شده و نه کسی را یارای شمارش آنها است ؛ چراکه براساس روایات با هر قطره‌ بارانی که از آسمان فرو می‌ریزد فرشته‌ای پایین می‌آید تا آن‌را در جایی که خداوند به او دستور داده قرار دهد


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


١٧ فرشته الهی و راهنما آن ها | کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش متافیزیک

این تصویرها ما را با تصور فرشتگان به عنوان چیزی بین شخصیت های کارت تبریک و ابرقهرمانان اولیه به جای می گذارد.

لینک مفید : آموزش طی الارض

اما آموزه‌های کلیسا در مورد این موجودات بهشتی درک بسیار غنی‌تر و شگفت‌انگیزی از این موجودات بهشتی به ما ارائه می‌دهد.

١٧ فرشته الهی و راهنما آن ها : کلمه فرشته به جای اینکه نام یک نوع یا گونه باشد، مانند “انسان” یا “شیر”، در واقع بیشتر یک شرح شغل است. این کلمه از کلمه یونانی angelos به معنای “پیام آور” گرفته شده است.

این عنوان مناسبی است، زیرا در کتاب مقدس فرشتگان اغلب به عنوان پیک خدا عمل می کنند. ما می بینیم که آنها به ابراهیم، ​​موسی، اشعیا و مریم و بسیاری دیگر ظاهر می شوند و از طرف خدا صحبت می کنند و پیام خدا را به بشریت می رسانند.

حمل پیام چیزی است که فرشتگان تمایل دارند انجام دهند، اما آنچه که هستند روح پاکی است، مانند خدا – اگرچه بر خلاف خدا، آنها محدود و مخلوق هستند و ماهیت و وجود خود را از خدا دریافت می کنند.

١٧ فرشته الهی و راهنما آن ها : اینکه آیا فرشتگان قبل از جهان فیزیکی خلق شده اند یا همراه با آن، سوالی است که پدران کلیسا در مورد آن اختلاف نظر داشتند. در هر صورت، آنها واقعاً بخشی از خلقت خدا هستند.

فرشتگان نیز مانند انسان، افراد صاحب اراده و عقل هستند; اما بر خلاف انسان، فرشتگان هیچ بدنی ندارند، هیچ عضوی از جسم یا مادی در آنها وجود ندارد.

آنها شکافی را در زنجیره بزرگ وجود پر می کنند: بین انسان ها که افراد فیزیکی و محدود هستند و خدا که شخصی، غیر فیزیکی و نامحدود است.

فرشتگان غیر فیزیکی، محدود و شخصی هستند. (این «تناسب منطقی» به این صورت است که ارسطو راه خود را برای وجود آنچه «جوهرهای مجزا» می‌نامد، که بسیار شبیه درک مسیحی از فرشتگان است، استدلال می‌کند.) این نشان‌دهنده پر بودن، کامل بودن خلقت خدا است.

بر خلاف انسان، فرشتگان هیچ بدنی ندارند، هیچ عضوی فیزیکی یا مادی در آنها وجود ندارد.

١٧ فرشته الهی و راهنما آن ها : با داشتن اراده آزاد، به فرشتگان این حق داده شد که خدا را دوست داشته باشند یا خدا را دوست نداشته باشند.

آنها نیز مانند انسانها از فیض خداوند برخوردار شدند. برخی آن را رد کردند و به جای پذیرش آن به عنوان هدیه، به دنبال یافتن شباهت به خدا بودند.

انتخاب فرشتگان در لحظه تقدیم فیض ثابت شد: برای کسانی که خدا را دوست داشتند، فرستادگان او شدند. برای کسانی که خدا را برگزیدند، دیو شدند.

١٧ فرشته الهی و راهنما آن ها : انتخاب‌های آن‌ها ثابت است، زیرا با دیدن خدا «رو در رو»، چه چیزی می‌تواند کسانی را که او را دوست داشتند، دور کند، یا کسانی را که او را رد کرده بودند، بازگرداند؟

چون فرشتگان بدن ندارند، این سوال پیش می آید که کجا هستند؟ یا به بیان مستقیم تر: وقتی برای فرشته نگهبانم دعا می کنم که «در کنار من باشد» به چه معناست؟ قدیس توماس آکویناس معتقد است از آنجا که فرشتگان عقل و اراده هستند، فرشته باید در مقابل هر چیزی که به آن فکر می‌کند یا می‌خواهد حضور داشته باشد.

بنابراین، اگر فرشته شما در کنار شماست، در آن لحظه به شما فکر می کند و شما را دوست دارد!

لینک مفید : جن و اجنه

وقتی من برای فرشته نگهبانم دعا می کنم که «در کنار من» باشد به چه معناست؟

١٧ فرشته الهی و راهنما آن ها : همچنین، فرشتگان مانند ما در زمان مقید نیستند، اما مانند خدا نیز ابدی نیستند. آنها در نوعی حالت میانی به نام “ابدیت” وجود دارند.

آنها پیر نمی شوند، اما مجسمه هم نیستند. آیا این بدان معنی است که آنها آینده را می دانند؟ نه دقیقا. فرشتگان می‌توانند برخی از رویدادهای آینده را پیش‌بینی کنند، زیرا با داشتن هوش فوق‌العاده، علت و معلول را به خوبی درک می‌کنند، بنابراین می‌توانند بگویند که این رویداد اکنون بعداً باعث آن رویداد خواهد شد.

اما یک فرشته نمی تواند از انتخاب های آزاد آینده انسان ها مطلع باشد. به همین ترتیب، یک فرشته نمی تواند مستقیماً افکار پنهانی قلب ما را بشناسد، اگرچه می تواند از مشاهده ما چیزهای زیادی را تشخیص دهد.

١٧ فرشته الهی و راهنما آن ها : همانطور که می‌توانیم به کسی بگوییم وقتی سرخ می‌شود خجالت می‌کشد، فرشته‌ها نیز می‌توانند ما را «بخوانند» و در موارد زیادی به آنچه فکر می‌کنیم بگویند.

فرشتگان اراده و عقل دارند، اما آنها کاملاً مشابه آن انسانها نیستند. از آنجایی که انسان ها دارای جسم هستند و روح نیز دارند، ما از طریق تجربه، گام به گام یاد می گیریم و از تجربه خود ایده های کلی شکل می دهیم.

لینک مفید : احضار روح اصولی

از سوی دیگر، فرشتگان با دانش خود از ایده های جهانی که «از پیش برنامه ریزی شده» می آیند، بلافاصله و به طور شهودی می دانند.

١٧ فرشته الهی و راهنما آن ها : با این حال همه فرشتگان با دانش یکسان خلق نشده اند. دانش آنها به ماموریت یا مسئولیت خاص خودشان بستگی دارد.

فرشتگان علاوه بر خدمت به عنوان پیام آور، نقش های دیگر را نیز ایفا می کنند و به عنوان واسطه و زیردستان خداوند در اداره خلقت عمل می کنند.

نه گروه کر سنتی از فرشتگان، که منشأ خود را در نویسنده پدرشناس شبه دیونیسیوس آرئوپاگیت می‌یابند، فرشتگان را بر اساس حوزه‌های مسئولیت تعیین می‌کنند.

پایین ترین گروه که به سادگی فرشتگان نامیده می شوند، به عنوان فرشتگان نگهبان برای انسان ها عمل می کنند. فرشتگان، مانند Sts. جبرئیل، میکائیل و رافائل، فرستادگان اصلی خدا هستند.

لینک مفید : ذهن خوانی

شاهزادگان نگهبان ملت ها و پادشاهی ها هستند. قدرت ها با شیاطین مبارزه می کنند. فضیلت ها بر عملکرد جهان طبیعی حکومت می کنند، در حالی که سلطه ها بر فضایل حکم می کنند.

١٧ فرشته الهی و راهنما آن ها : تاج و تخت به تفکر حکمت و قضاوت خداوند می نشیند، کروبیان به نظم مشیتی او در جهان می اندیشند، و سرافیم عشق خدا را با وضوحی سوزان درک می کنند.

اگرچه ما آنها را به این نه دسته اختصاص می دهیم، اما هر فرشته کاملا منحصر به فرد است. به این موضوع فکر کنید: هر انسانی دارای ماهیت اولیه انسانی یکسانی است، و یکی از آنها با دیگری متفاوت است زیرا دارای بدن های فیزیکی منفرد هستند – مانند کپی هایی از یک تصویر روی کاغذهای مختلف.

از آنجایی که فرشتگان بدن ندارند، اما باید آنها را نه در سطح جسمانی، بلکه در سطح روحی، فردی کرد، به طوری که هر فرشته به همان اندازه که اسب با مورچه و نهنگ متفاوت است با دیگری متفاوت است.

١٧ فرشته الهی و راهنما آن ها : از یک عقاب هر فرشته ماهیت خودش را دارد، رسالت خودش را دارد، دانش و قدرت خودش را دارد.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *