چاکرا اول و آیا میدانید کار چاکرا اول چیست ؟

چاکرا اول و آیا میدانید کار چاکرا اول چیست ؟ چاکرای ریشه که در پایه ستون فقرات، کف لگن و سه مهره اول قرار دارد، مسئول احساس امنیت و امنیت شما در این سفر زمینی است. کلمه Muladhara به دو کلمه سانسکریت تقسیم می شود: Mula به معنای “ریشه” و Adhara به معنای “پشتیبانی” یا “پایه”.

? چاکرا اول | آیا میدانید کار چاکرا اول چیست ؟ بخش متافیزیک PDF :

? ۱- تغذیه رنگی و چاکرا

? ۲- موسیقی درمانی چاکرا اول

? ۳- پاکسازی چاکرا اول

? ۴- آیا میدانید کار چاکرا اول چیست ؟



قیمت : ۷.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


این اولین چاکرا است. متعادل کردن چاکرای ریشه، پایه محکمی را برای باز کردن چاکراهای بالا ایجاد می کند.

تصور کنید که در حال پی ریزی خانه ای هستید که قرار است برای مدت طولانی در آن زندگی کنید. یک پایه محکم تعبیه شده در خاک سفت، ثبات لازم را برای ایجاد خانه ای پر از شادی برای سال های آینده فراهم می کند.

چاکرای ریشه متشکل از هر چیزی است که شما را به ثبات در زندگیتان می رساند. این شامل نیازهای اساسی شما مانند غذا، آب، سرپناه و ایمنی و همچنین نیازهای عاطفی بیشتر شما مانند رها کردن ترس است. هنگامی که این نیازها برآورده می شوند، شما احساس امنیت و آرامش می کنید و تمایل دارید که روز به روز کمتر نگران باشید.

اینکه اکنون احساس امنیت می‌کنید یا نه، معمولاً کمتر به آنچه در اختیار دارید مربوط می‌شود و بیشتر به میزان احساس امنیت شما در کودکی بستگی دارد.

وقتی مراحل رشد اریک اریکسون روانشناس را در نظر می گیرید، اولین مرحله – اعتماد در مقابل بی اعتمادی – ارتباط نزدیکی با رشد چاکرای ریشه شما دارد. به عنوان نوزاد، اگر مراقبان شما به آسانی آنچه را که برای زنده ماندن با ثبات نیاز داشتید به شما می دادند، در دنیا احساس امنیت می کردید.

شما احساس می کردید که دنیا مکانی است که می توان برای تامین نیازهای اولیه شما به آن اعتماد کرد. با این حال، اگر مراقبان شما در دادن آنچه شما نیاز داشتید خودداری کردند یا تأخیر کردند، یا اگر این دادن متناقض بود، ممکن است با انسداد چاکرای اول مواجه شوید.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


چاکرا اول | آیا میدانید کار چاکرا اول چیست ؟ کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی


عنصر طبیعی چاکرای ریشه: زمین

اولین چاکرای به نام مولادهارا در پایه ستون فقرات قرار دارد. “مولادهارا” به معنای ریشه است و با عنصر زمین مرتبط است که با توانایی شما در حفاری و احساس استحکام در زندگی شما مرتبط است. رنگ مربوط به آن قرمز است، از این رو پیوندهای آن با زمین است.

لینک مفید : احضار روح اصولی

استفانی اسنایدر، معلم یوگا مستقر در سانفرانسیسکو، می گوید که این چرخ انرژی با احساس امنیت، روابط خانوادگی و احساس خانه شما مرتبط است. هنگامی که انرژی در چاکرای اول جریان دارد، احساس می کنید که در خود و دنیای اطرافتان محکم شده اید.


علائم مسدود شدن انرژی مولادهارا | علائم فیزیکی

هنگامی که اولین چاکرای شما از تراز خارج می شود، ممکن است در روده و قسمت پایین بدن خود درد داشته باشید. این ناهماهنگی می تواند در بدن فیزیکی به روش های مختلفی ظاهر شود، از جمله:

  • افزایش وزن
  • کاهش وزن
  • یبوست
  • درد لگن
  • بی اختیاری
  • نشانه های ذهنی

هنگام کار با چاکرای ریشه، به رابطه خود با خود و دنیای اطرافتان فکر کنید. کجا احساس می کنید زمین گیر شده اید؟ چه زمانی احساس آرامش و ثبات می کنید؟ هنگامی که چاکرای ریشه شما مسدود می شود، ممکن است برخی از موارد زیر را تجربه کنید:

  • افزایش حواس پرتی
  • عجله از کاری به کار دیگر
  • احساس خستگی یا بی حالی
  • افزایش احساس اضطراب، استرس یا افسردگی
  • احساس گیر افتادن
  • ناتوانی در اقدام
  • زنی در حال مدیتیشن روی سنگ در فضای باز، چاکرای ریشه

دلایل تراز کردن چاکرای ریشه

هنگامی که اولین چاکرای شما در یک راستا قرار گرفت، می توانید از توانایی آن برای حمایت از انرژی آرام و ثابت در سراسر بدن خود استفاده کنید.

شما احساس می کنید که در بدن خود و دنیای اطراف خود قرار گرفته اید و به راحتی در آن قرار گرفته اید. استرس در مورد حس مکان و تعلق شما از بین می رود.

لینک مفید : معرفی چاکرا ها

وقتی مطمئن شوید که نیازهای اساسی شما برآورده شده است، می توانید روی روابط و اهداف شخصی خود تمرکز کنید.


چگونه چاکرای ریشه خود را تنظیم کنیم

برای شروع به تراز کردن چاکرای ریشه خود، این تمرین تنظیم چاکرای ریشه را امتحان کنید تا حس زمین شدن را در پاها، پاها و کف لگن خود پرورش دهید.

این تمرین شامل کشش های شدید، چمباتمه های عمیق و ژست های نشسته برای اتصال شما به زمین است.


فواید متعادل کردن چاکرای ریشه

همانطور که برای تراز کردن چاکرای ریشه کار می کنید، به انرژی اجازه می دهید آزادانه در بدن شما جریان یابد و ارتباط شما با زمین و محیط اطرافتان برقرار شود.

لینک مفید : تله پاتی

ممکن است زمانی که خود را زمین‌گیری می‌کنید – از لحاظ فیزیکی، ذهنی و عاطفی – به خودتان و خانه‌تان وابستگی بیشتری احساس کنید.


چگونه مولادهارا را متعادل کنیم

در حالی که مدیتیشن شما را به یک سطح معنوی بالاتر متصل می کند، همچنین به شما کمک می کند.

ممکن است همیشه نتوانید اعتماد کنید که دنیا آنچه را که برای زنده ماندن نیاز دارید به شما می دهد، اما ارتباط با خود برتر و اعتماد به قدرتی بالاتر از خودتان آنچه را که برای احساس امنیت نیاز دارید به شما می دهد.

لینک مفید : آموزش پیشگویی

فرقی نمی کند که آن نیروی برتر را آگاهی، طبیعت مادر، خدا یا روح بنامید. اتصال به انرژی جهانی، احساس آرامش و ثبات را برای شما به ارمغان می آورد. حیوانات جنگل نمی دانند که آیا و چه زمانی هر روز غذا پیدا خواهند کرد، با این حال به نوعی به طبیعت برای تامین نیازهایشان اعتماد دارند.

این را امتحان کنید: اندام حسی که با چاکرای اول مطابقت دارد، بویایی است. در حین مدیتیشن، روی نوک بینی خود تمرکز کنید تا به تراز کردن ریشه کمک کنید و ویژگی هایی را که برای متعادل کردن چاکرای ریشه خود نیاز دارید، نشان دهید.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *