پک کامل متافیزیک و آموزش اصولی با اساس متافیزیک

پک کامل متافیزیک و آموزش اصولی با اساس متافیزیک | موضوع متافیزیک شاخه ای از فلسفه است که به ماهیت هستی، هستی و جهان می پردازد. مسلماً متافیزیک پایه و اساس فلسفه است: ارسطو آن را «فلسفه اول» (یا گاهی فقط «حکمت») می‌نامد و می‌گوید این موضوعی است که به «علل اولیه و اصول اشیا» می‌پردازد.

? پک کامل متافیزیک | آموزش اساس متافیزیک | بخش متافیزیک PDF :

? ۱- بالا کشیدن انرژی در پرواز روح

? ۲- بعد ذھنی در پرواز روح

? ۵- قدرتھای روانی در پرواز روح



قیمت : ۷.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


این پرسش‌ها را مطرح می‌کند: «ماهیت واقعیت چیست؟»، «جهان چگونه وجود دارد و منشأ یا منشأ خلقت آن چیست؟»، «آیا جهان خارج از ذهن وجود دارد؟»، «چگونه می‌تواند غیرجسمانی باشد». ذهن بر بدن فیزیکی تأثیر می گذارد؟»، «اگر اشیا وجود دارند، ماهیت عینی آنها چیست؟»، «آیا خدا (یا خدایان زیادی، یا اصلاً خدایی) وجود دارد؟»

پک کامل متافیزیک | آموزش اساس متافیزیک | در اصل، واژه یونانی «متافیزیکا» (به معنای واقعی کلمه «پس از فیزیک») صرفاً به بخشی از آثار ارسطو اشاره می‌کند که به ترتیب بعد از آن فصل‌هایی که به فیزیک می‌پردازند آمده است.

بعدها، مفسران قرون وسطی متون کلاسیک آن را به‌عنوان چیزی فراتر یا فراتر از فیزیکی تعبیر کردند، و بنابراین با گذشت زمان، متافیزیک عملاً به مطالعه آنچه فراتر از فیزیک است تبدیل شد.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


پک کامل متافیزیک | آموزش اساس متافیزیک | کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی

ارسطو ابتدا متافیزیک خود را به سه بخش اصلی تقسیم کرد و اینها شاخه های اصلی متافیزیک باقی می مانند:

  1. هستی شناسی (مطالعه هستی و هستی، شامل تعریف و طبقه بندی موجودات، فیزیکی یا ذهنی، ماهیت ویژگی های آنها و ماهیت تغییر)
  2. الهیات طبیعی (مطالعه خداوند، از جمله ماهیت دین و جهان، وجود خداوند، سؤالات مربوط به خلقت، و سایر مسائل دینی یا معنوی)
  3. علم جهانی (مطالعه اصول اولیه منطق و استدلال، مانند قانون عدم تضاد)

متافیزیک در زمان های مختلف تاریخ به عنوان بیهوده و بیش از حد مبهم مورد حمله قرار گرفته است، به ویژه توسط دیوید هیوم، امانوئل کانت و ای. آیر. شاید مفیدتر باشد که بگوییم یک گزاره متافیزیکی معمولاً متضمن ایده ای در مورد جهان یا جهان است که ممکن است معقول به نظر برسد اما در نهایت از نظر تجربی قابل تأیید، آزمایش یا اثبات نیست.

لینک مفید : راز خود هیپنوتیزم

وجود (واقعیت یا حالت تداوم هستی) بدیهی است (به این معنا که برای اعتبار بر چیزی تکیه نمی‌کند و با هیچ مقدمه‌ای «اساسی‌تر» نمی‌توان آن را ثابت کرد) زیرا برای همه دانش‌ها لازم است و نمی‌تواند.

پک کامل متافیزیک | آموزش پایه و اساس متافیزیک : بدون اقرار به حقیقت آن انکار شود (انکار چیزی تنها در صورت وجود امکان پذیر است). بنابراین «وجود وجود دارد» بدیهی است که بیان می‌کند چیزی وجود دارد، در مقابل هیچ.

هشیاری توانایی ادراک و شناسایی چیزهای موجود است. رنه دکارت در فرمول معروف خود “Cogito ergo sum” (“من فکر می کنم پس هستم”) استدلال کرد که آگاهی بدیهی است، زیرا شما نمی توانید منطقاً وجود ذهن خود را همزمان با استفاده از ذهن خود برای انجام انکار انکار کنید.

لینک مفید : ذهن خوانی

با این حال، چیزی که دکارت روشن نکرد این است که آگاهی توانایی ادراک آنچه وجود دارد است، بنابراین برای عمل کردن به چیزی خارج از خود نیاز دارد: به وجود نیاز دارد و به آن وابسته است.

تقدم وجود بیان می کند که هستی اولیه است و شعور ثانویه، زیرا بدون وجود چیزی برای ادراک، آگاهی وجود ندارد.

پک کامل متافیزیک | آموزش پایه و اساس متافیزیک : هستی مستقل از آن است، ممکن می سازد و پیش نیاز آگاهی است. آگاهی مسئول ایجاد واقعیت نیست: کاملاً به واقعیت وابسته است.

بحث های اولیه در مورد ماهیت ماده بر شناسایی یک اصل اساسی واحد (مونیسم) متمرکز بود: آب توسط تالس، هوا توسط آناکسیمنس، Apeiron (به معنی “بی نهایت نامحدود”) توسط آناکسیماندر و آتش توسط هراکلیتوس.

دموکریتوس یک نظریه اتمی (اتمیسم) را قرن ها قبل از اینکه توسط علم مدرن پذیرفته شود، مطرح کرد.

ماهیت ذهن و ارتباط آن با بدن نیز هزاران سال است که بهترین مغزها را تمرین داده است.

پک کامل متافیزیک | آموزش پایه و اساس متافیزیک : در اینجا تداخل زیادی با فلسفه ذهن وجود دارد، که شاخه‌ای از فلسفه است که ماهیت ذهن، رویدادهای ذهنی، عملکردهای ذهنی، ویژگی‌های ذهنی و آگاهی و رابطه آنها با بدن فیزیکی را مطالعه می‌کند.

لینک مفید : جن و اجنه

در قرن هفدهم، دکارت راه حلی دوگانه به نام ثنویت جوهری (یا ثنویت دکارتی) ارائه کرد که به موجب آن ذهن و بدن کاملاً جدا و متفاوت هستند: ذهن در فضا امتداد ندارد و ماده نمی تواند فکر کند.

پک کامل متافیزیک | آموزش پایه و اساس متافیزیک : ایده آلیست ها، مانند اسقف جورج برکلی و مکتب ایده آلیست آلمانی، ادعا می کنند که اشیاء مادی وجود ندارند مگر اینکه درک شوند (ایده گرایی اساساً یک نظریه مونیست است و نه دوگانه، از این نظر که یک جوهر یا اصل جهانی واحد وجود دارد).

لینک مفید : چاکرا اول

باروخ اسپینوزا و برتراند راسل هر دو به طرق مختلف نظریه ای دو جنبه ای به نام مونیسم خنثی را پذیرفتند که مدعی است وجود از جوهری تشکیل شده است که به خودی خود نه ذهنی است و نه جسمانی، بلکه قادر به جنبه ها یا صفات ذهنی و فیزیکی است.

در قرن گذشته، علم (به ویژه نظریه اتمی، تکامل، فناوری کامپیوتر و علوم اعصاب) راه های زیادی را نشان داده است که در آن ذهن و مغز به روشی فیزیکی با هم تعامل دارند، اما ماهیت دقیق این رابطه هنوز قابل بحث است.

پک کامل متافیزیک | آموزش پایه و اساس متافیزیک : بنابراین، متافیزیک غالب در قرن بیستم، نسخه‌های مختلفی از فیزیکالیسم (یا ماتریالیسم) بوده است، یک راه‌حل مونیستی که ماده و ذهن را صرفاً جنبه‌های یکدیگر یا مشتقات یک جوهر خنثی توضیح می‌دهد.

لینک مفید : احضار روح اصولی

جهان شامل بسیاری از چیزهای منفرد (اشیاء یا جزییات)، اعم از فیزیکی و انتزاعی است، و آنچه این چیزها با یکدیگر مشترک هستند، کلیات یا خصوصیات نامیده می شوند. متافیزیکدانان به ماهیت اشیاء و خواص آنها و رابطه بین این دو علاقه مند هستند

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *