افسردگی کودکان و آیا افسردگی سراغ کودکان هم میاید ؟

آیا افسردگی سراغ کودکان هم میاید ؟ اگر کودکی افسرده باشد، احتمال کمی وجود دارد که در این باره با والدین خود صحبت کند.

یکی از اولین نشانه هایی که والدین مشاهده می کنند احتمالا تغییر در رفتار کودک است که خبر از وضعیت روحی نگران و غمگین او می دهد .

? آیا افسردگی سراغ کودکان هم میاید ؟ بخش روانشناسی PDF :

? ۱. افسردگی چیست ؟

? ۲. علایم افسردگی در کودکان و نوجوانان

? ۳. تغییر در احساسات

? ۴. تغیرات فیزیکی

? ۵. تغییر در شیوه تفکر

? ۶. تغییر در رفتار

? ۷. چگونه به کودکان افسرده کمک کنیم ؟



قیمت : ۳.۰۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


در زندگی همه انسان ها فراز و نشیب هایی وجود دارد. مشکلات و شکست ها گاهی سبب می شوند تا انسان احساس بدبختی کند. اما در اکثر مواقع این احساسات زودگذرند.

با این وجود کسانی هستند که این حس ها را برای مدت طولانی و به شکلی عمیق تر تجربه می کنند. برای آشنایی بیشتر با این مساله، شما را به خواندن مطلب زیر دعوت می کنیم


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


آیا افسردگی سراغ کودکان هم میاید ؟ کانون آموزشی و فرهنگی خرد ماندگار ایران انواع PDF و فایل صوتی – بخش روانشناسی

طبیعی است که کودکان، مانند بزرگسالان، فراز و نشیب های عاطفی را تجربه کنند. برای برخی از کودکان، احساس “آبی” برای مدت طولانی می تواند نشانه افسردگی باشد.

اگر سلامت روان فرزندتان با فعالیت‌های اجتماعی، علایق، کارهای مدرسه یا زندگی خانوادگی تداخل دارد، وقت آن است که کمک بگیرید.


افسردگی چیست؟

افسردگی یک اختلال خلقی است که می تواند باعث شود فرد احساس غمگینی، تحریک پذیری یا ناامیدی کند. ممکن است بر خواب، اشتها یا روابط شما با دیگران تأثیر بگذارد.

افسردگی همچنین می تواند باعث شود که علاقه خود را به سرگرمی ها یا فعالیت هایی که زمانی از آن لذت می بردید از دست بدهید. در موارد شدید، افسردگی می تواند منجر به افکار خودکشی شود.

لینک مفید : راز نایاب تقویت اعتماد به نفس

افسردگی معمولاً اگر دو هفته یا بیشتر طول بکشد تشخیص داده می شود. فقط باید توسط یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ارزیابی، تشخیص و درمان شود. اگرچه افسردگی یک وضعیت پزشکی جدی است، اما معمولاً قابل درمان است.


آیا افسردگی کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد؟

افسردگی می تواند افراد در هر سنی از جمله کودکان را تحت تاثیر قرار دهد. اگرچه کودکان به طور طبیعی در حین رشد و تکامل دچار نوسانات خلقی می شوند، اما افسردگی متفاوت است.

آیا افسردگی سراغ کودکان هم میاید ؟ این اختلال می تواند بر نحوه تعامل کودکان با دوستان و خانواده تأثیر بگذارد. ممکن است آنها را از لذت بردن از مدرسه، ورزش، سرگرمی ها یا سایر فعالیت های عادی دوران کودکی باز دارد.

لینک مفید : استرس چیست ؟ چگونه با استرس زندگی کنیم؟

در کودکان، افسردگی و اضطراب اغلب دست به دست هم می دهند. اضطراب یک وضعیت پزشکی است که باعث احساس ترس، وحشت یا نگرانی در مورد موقعیت های روزمره می شود.

گاهی اوقات، افسردگی یا اضطراب در کودکان به “درد رشد” تبدیل می شود. اما اگر در مورد سلامت رفتاری یا روانی نگرانی دارید، با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.


افسردگی و اضطراب دوران کودکی چقدر شایع است؟

افسردگی و اضطراب از شایع ترین اختلالات روانی در کودکان است. حدود ۷ درصد از کودکان ۳ تا ۱۷ ساله دارای اضطراب هستند. حدود ۳ درصد با افسردگی سروکار دارند.

افسردگی و اضطراب در کودکان بزرگتر و نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۷ سال بیشتر است. تخمین زده می شود که ۳.۲ میلیون نوجوان ۱۲ تا ۱۷ ساله در ایالات متحده حداقل یک دوره افسردگی اساسی داشته اند.

لینک مفید : چگونه از رانندگی نترسیم ؟

آیا افسردگی سراغ کودکان هم میاید ؟ این عدد ۱۳.۳ درصد از جمعیت ۱۲ تا ۱۷ ساله ایالات متحده را تشکیل می دهد. تخمین زده می شود که ۳۱.۹ درصد از نوجوانان دارای اختلال اضطراب بوده اند.


روان درمانی چگونه کار می کند؟

درمان شناختی-رفتاری (CBT) نوعی روان درمانی است که می تواند اضطراب یا افسردگی را در کودکان درمان کند. CBT به کودکان کمک می کند تا بیاموزند مثبت تر فکر کنند و رفتارهای منفی را کنترل کنند.

آیا افسردگی سراغ کودکان هم میاید ؟ همچنین می تواند به کودکان کمک کند تا با ریشه یابی ترس ها و نگرانی های خود، اضطراب را مدیریت کنند. درمان به کودکان ابزارهایی می‌دهد تا با اضطراب و افسردگی به روش‌های سالم‌تری کنار بیایند.


داروهای ضد افسردگی چگونه کار می کنند؟

رایج ترین داروهای ضد افسردگی برای کودکان، مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) هستند. این داروها سطح سروتونین را در مغز افزایش می دهند. سروتونین یک ماده شیمیایی است که می تواند به افزایش احساس شادی و رفاه کمک کند.

آیا افسردگی سراغ کودکان هم میاید ؟ در مورد داروهای ضد افسردگی در کودکان با احتیاط بیشتری استفاده کنید. برخی از کودکان با داروها بهبودی نشان نمی دهند یا حتی ممکن است بیشتر احساس افسردگی کنند.

اگر یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی داروهای ضد افسردگی را توصیه می کند، وضعیت کودک خود را از نزدیک تماشا کنید. هرگز اجازه ندهید کودکتان به طور ناگهانی مصرف داروهای ضد افسردگی را قطع کند. انجام این کار می تواند عوارض جانبی جدی ایجاد کند یا افسردگی را بدتر کند.


آیا می توانم از ابتلای فرزندم به افسردگی یا اضطراب جلوگیری کنم؟

افسردگی می تواند ناشی از موقعیت های خاصی در زندگی باشد یا ممکن است علت بیولوژیکی داشته باشد.

آیا افسردگی سراغ کودکان هم میاید ؟ به عنوان والدین، همیشه نمی توانید عوامل استرس زا در زندگی فرزندتان را کنترل کنید. اما شما می‌توانید با اطمینان از اینکه فرزندتان از موارد زیر برخوردار است، به بهبود سلامت روان او کمک کنید:

  • ورزش روزانه.
  • محیط امن و حمایتی در خانه و مدرسه.
  • خواب زیاد.
  • وعده های غذایی متعادل

آیا افسردگی یا اضطراب فرزندم از بین می رود؟

هر کودکی متفاوت است. برخی از کودکان ممکن است از افسردگی یا اضطراب پیشی بگیرند.

دیگران ممکن است نیاز به مدیریت این شرایط تا آخر عمر داشته باشند. اکنون می توانید با اطمینان از تشخیص صحیح و درمان مناسب به کودک خود کمک کنید.


چه زمانی باید با دکتر تماس بگیرم؟

آیا افسردگی سراغ کودکان هم میاید ؟ اگر کودک شما علائم افسردگی یا اضطراب دارد با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تماس بگیرید. اگر کودک شما علائم خودکشی را نشان می دهد، فورا کمک بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *