چگونه ترس از ارتفاع را از بین ببریم ؟

چگونه ترس از ارتفاع را از بین ببریم ؟ ترس از بلندی یکی از رایج ترین ترس ها یا فوبیا های ویژه است. برای افرادی که این فوبیا رو دارند تصور بودن در ارتفاعات باعث‌ ایجاد اظطراب میشود.

این افراد وقتی مجبور به انجام هر کاری که در ارتفاع هست میشوند دچار استرس و اظطراب میشوند.

? چگونه ترس از ارتفاع را از بین ببریم ؟ بخش روانشناسی PDF :

? ۱. چگونه ترس از ارتفاع نداشته باشیم ؟

? ۲. درمان ترس از ارتفاع

? ۳. تشخیص فوبیای ارتفاع

? ۴. واکنش به فوبیای ارتفاع

? ۵. دلایل ترس از ارتفاع

? ۶. فوبیای ارتفاع چیست ؟

? ۷. دارو برای ترس از ارتفاع

? ۸. علائم ترس از ارتفاع چیست ؟



قیمت : ۴.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


شاید فکر کنید منظور از ارتفاع بالای برج‌های بلند رو مثال میزنیم اما نه! این افراد ترس از ارتفاعشان در مقیاس بالا رفتن از یک نردبان کوچک هست!

ترس از ارتفاع در زندگی روزمره انسان تاثیر زیادی میگذارد و در خیلی از مواقع باعث میشود از انجام خیلی از کارها شانه خالی کنند هرچند کار مهمی باشد.

ترس از ارتفاع هم مثل بسیاری از مسائل دیگه یک بیماری قابل درمان است و تا وقتی که شخص تو فکر درمان و‌غلبه بر این ترس هست هیچ مشکلی ندارد،اما اگر به فکر درمان نباشد شاید باعث مشکلات زیادی شود!

اگر شما به نقطه ای رسیدید که در حال پیدا کردن یک راه برای غلبه هستید و نمیخواهید در آینده بسیاری از فرصت ها رو بخاطر ترس از ارتفاع از دست بدید این مقاله راه نجات شماست.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


چگونه ترس از ارتفاع را از بین ببریم ؟ کانون آموزشی و فرهنگی خرد ماندگار ایران انواع PDF و فایل صوتی – روانشناسی

در مورد ترس ها، ترس از ارتفاع نسبتاً رایج است. ترس از ارتفاع که رسما به عنوان آکروفوبیا شناخته می شود، بیشتر از ترس یا اضطراب معمولی در ارتفاعات شدید و خطرناک است.

در عوض، آکروفوبیا ترس شدید از ارتفاع است که ممکن است زیاد نباشد. این ترس ممکن است با چیزی ساده مانند قرار گرفتن بر روی یک نردبان کوتاه یا نگاه کردن به بیرون از پنجره از طبقه ای بالاتر از سطح زمین ایجاد شود. آکروفوبیا می تواند برای فرد مبتلا بسیار ناتوان کننده باشد و بر زندگی روزمره تأثیر بگذارد.

چگونه ترس از ارتفاع را از بین ببریم ؟ اگر این را تجربه می کنید و می خواهید کنترل خود را به دست بگیرید، در اینجا چند تکنیک وجود دارد که به شما کمک می کند تا بر ترس از ارتفاع غلبه کنید!


قرار گرفتن تدریجی در معرض ترس

با ترس های خود روبرو شوید – این یک جمله کلیشه ای است که اغلب در نقل قول ها و سخنرانی های انگیزشی گنجانده می شود، اما در مورد غلبه بر ترس از ارتفاع اهمیت زیادی دارد زیرا قرار گرفتن در معرض ترس به کاهش حساسیت خود نسبت به محرک کمک می کند.

چگونه ترس از ارتفاع را از بین ببریم ؟ یک راه عالی برای استفاده از این روش برای غلبه بر ترس از ارتفاع این است که به تدریج خود را در معرض ارتفاعاتی قرار دهید که با آنها دست و پنجه نرم می کنید.

از پایین شروع کنید – با پیاده روی به سمت پایین تپه شروع کنید و خود را بسازید تا بالاتر و بالاتر بروید.

لینک مفید : راز داشتن اعتماد به نفس

از طرف دیگر، می توانید این کار را با یک ساختمان چند طبقه انجام دهید و به تدریج یک سطح را بالا ببرید! این روش نوردهی تدریجی زمان می برد، اما در نهایت، شما در بالای تپه خواهید بود و قادر به انجام کاری خواهید بود که هرگز فکر نمی کردید بتوانید انجام دهید.


ترس خود را منطقی کنید

با آکروفوبیا، ترس اغلب در موقعیت هایی ایجاد می شود که منطقی نیستند. به عنوان مثال، این می تواند ترس از قرار گرفتن در طبقه بالای یک ساختمان امن باشد، علیرغم اینکه بسیار امن است و احتمال اینکه موقعیت منجر به آسیب شود بسیار بعید است.

چگونه ترس از ارتفاع را از بین ببریم ؟ هنگامی که ترس ایجاد شد، مضطرب شدن و فراموش کردن ایمنی موقعیت های خاص آسان است. فکر کردن غیر منطقی و تقویت ترس شما می تواند واقعاً آسان باشد.

لینک مفید : تفاوت مرد و‌ زن

برای مخالفت با این، سعی کنید آگاهانه تلاش کنید تا موقعیت هایی را که باعث ترس شما از ارتفاع می شود در نظر بگیرید و آنها را منطقی کنید.

برای خود توضیح دهید که نیازی به ترس از ارتفاع نیست و شما به شدت در امنیت هستید. این اطمینان واقعا می تواند به شما کمک کند تا برای غلبه بر ترس از ارتفاع تلاش کنید.


خودتان را آماده کنید

وقتی نوبت به رویارویی با ترس می رسد، آمادگی کلیدی است. از قبل فکر کنید که در موقعیتی قرار بگیرید که ترس شما را برانگیزد. تصور کنید که در این موقعیت چه احساسی دارید و به این فکر کنید که چگونه می‌خواهید به آرامش خود کمک کنید.

چگونه ترس از ارتفاع را از بین ببریم ؟ این فرآیند به ویژه در صورتی مفید است که بدانید قرار است در یک موقعیت ترس برانگیز قرار بگیرید، زیرا دانستن اینکه چه چیزی باید انتظار داشته باشید، احتمال وحشت و آشفتگی را در هنگام ایجاد موقعیت کاهش می‌دهد.

لینک مفید : ورای اصل لذت

این فرآیند برنامه ریزی به عادی سازی مفهوم قرار گرفتن در ارتفاع کمک می کند و به شما کمک می کند تا با آنها بیشتر پذیرنده و مطمئن شوید.


تکنیک های آرام سازی را تمرین کنید

ضربان قلب سریع، نفس‌های کوتاه، تعریق بیش از حد – همه اینها علائم رایج مرتبط با ترس از ارتفاع هستند و تجربه این علائم می‌تواند ترس و وحشت را افزایش دهد.

چگونه ترس از ارتفاع را از بین ببریم ؟ تکنیک های آرام سازی می تواند به کاهش این علائم و تحت کنترل درآوردن آنها کمک کند. تمرینات تنفس عمیق یکی از ساده ترین تکنیک ها برای تمرین است و واقعا می تواند به شما کمک کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

همچنین مفید است که به جای تمرکز بر ترس خود، روی انجام کاری تمرکز کنید. Mindbodygreen لیستی از مراحل را ایجاد کرده است تا به شما در انجام یک تمرین تنفسی ساده کمک کند که می تواند ترس را کاهش دهد، آن را بررسی کنید!


فعالیت مناسب را انتخاب کنید

اگر فردی در فضای باز هستید، ممکن است متوجه شوید که آکروفوبیا شما را از مکان ها یا فعالیت های خاص محدود می کند.

چگونه ترس از ارتفاع را از بین ببریم ؟ به چالش کشیدن خود برای فعالیت‌های جدید، روشی درخشان برای رویارویی رودررو با ترس‌ها است، اما می‌توانید به جای شروع کردن با هر چیز خیلی شدید و آزاردهنده، از کارهای کوچک شروع کنید و هدف بلندی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *