پنج راه اصولی برای مبارزه با افسردگی

پنج راه اصولی برای مبارزه با افسردگی : اختلالی که این روزها بدلیل مشکلات زندگی بسیار شایع شده است. (بخصوص در زنان)

اگرچه همگی افسردگی را با غم و اندوه می شناسیم اما موضوع فراتر از آن است! چرا که علائم زیادی حتی در جسم شما نیز ایجاد می شود.

? پنج راه برای مبارزه با افسردگی | بخش روانشناسی PDF :

? ۱. مهارت های مقابله با افسردگی

? ۲. سن بروز و‌شیوع افسردگی

? ۳. برخی از راه های مقابله ای در انواع افسردگی

? ۴. انواع افسردگی



قیمت : ۹.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


در مطالعات اخیر مشخص شده است که اختلال افسردگی اساسی در بین تمامی اختلالات روانپزشکی، بیشترین شیوع را در کل دوران زندگی افراد دارد. این آمار نشان دهنده ی آن است که این بیماری بسیار شایع و رایج است.

افراد به روشهای مختلفی افسردگی را تجربه می کنند. افسردگی ممکن است در کار روزانه شما مشکل ایجاد کند و میزان بهره وری شما را کاهش بدهد. همچنین میتواند بر روابط و برخی از حالتهای جسمی شما تاثیر گذارد.

به این نکته توجه داشته باشید که گاهی اوقات داشتن غم و اندوه و یا احساس کمبود، بخشی عادی از زندگی است.

در زندگی همه درگیر اتفاقات غم انگیز و ناراحت کننده می شوند. اما اگر به طور مرتب احساس بدبختی و ناامیدی دارید، ممکن است دچار افسردگی شده باشید.

افسردگی یه اختلال جدی محسوب می شود و می تواند بدون پیگیری و درمان صحیح تشدید شود.

با این وجود افرادی که بطور آگاهانه در صدد درمان بر آمده و پیگیری دارند در طی چند هفته بهبودی علائم و حالات خود را متوجه می شوند.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی خرد ماندگار ایران انواع PDF و فایل صوتی – بخش روانشناسی

افسرده بودن باعث می شود احساس درماندگی کنید. تو نیستی. در کنار درمان و گاهی اوقات دارو، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید به تنهایی برای مقابله با آن انجام دهید. تغییر رفتار شما – فعالیت بدنی، سبک زندگی و حتی طرز فکر شما – همگی درمان های طبیعی افسردگی هستند.

این نکات می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید — از همین الان شروع کنید.


وارد یک روال عادی شوید.

ایان کوک، دکتر می‌گوید: اگر افسرده هستید، به یک روال نیاز دارید. او یک روانپزشک و مدیر برنامه تحقیقاتی و کلینیک افسردگی در UCLA است.

لینک مفید : راز نایاب تقویت اعتماد به نفس

افسردگی می تواند ساختار را از زندگی شما دور کند. یک روز در روز دیگر ذوب می شود. تنظیم یک برنامه روزانه ملایم می تواند به شما کمک کند تا به مسیر خود بازگردید.


هدف گذاری کنید.

وقتی افسرده هستید، ممکن است احساس کنید نمی توانید کاری انجام دهید. این باعث می شود احساس بدتری نسبت به خودتان داشته باشید. برای عقب نشینی، اهداف روزانه را برای خود تعیین کنید.

پنج راه برای مبارزه با افسردگی : کوک می گوید: «بسیار کوچک شروع کنید. “هدف خود را به چیزی تبدیل کنید که بتوانید در آن موفق شوید، مانند شستن ظرف ها یک روز در میان.”

همانطور که شروع به احساس بهتر می کنید، می توانید اهداف روزانه چالش برانگیزتری را اضافه کنید.


ورزش کنید.

به طور موقت مواد شیمیایی حس خوب به نام اندورفین را تقویت می کند. همچنین ممکن است فواید طولانی مدتی برای افراد مبتلا به افسردگی داشته باشد.

پنج راه برای مبارزه با افسردگی : کوک می‌گوید: به نظر می‌رسد ورزش منظم مغز را تشویق می‌کند تا خود را به روش‌های مثبت دوباره تنظیم کند.

لینک مفید : آموزش پیشرفته زبان بدن

چقدر ورزش نیاز دارید؟ برای کسب سود نیازی به دویدن در ماراتن ندارید. فقط چند بار پیاده روی در هفته می تواند کمک کننده باشد.


سالم بخورید.

هیچ رژیم غذایی جادویی وجود ندارد که افسردگی را برطرف کند. با این حال، این ایده خوبی است که مراقب آنچه می خورید باشید. اگر افسردگی باعث پرخوری شما می شود، کنترل غذا خوردن به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید.

لینک مفید : چگونه یک دختر را دیوانه وار عاشق خود کنیم ؟

پنج راه برای مبارزه با افسردگی : اگرچه هیچ چیز قطعی نیست، کوک می گوید شواهدی وجود دارد که نشان می دهد غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ (مانند ماهی سالمون و ماهی تن) و اسید فولیک (مانند اسفناج و آووکادو) می توانند به کاهش افسردگی کمک کنند.


خواب کافی داشته باشید.

افسردگی می تواند به اندازه کافی بسته شدن چشم را سخت کند و خواب کم می تواند افسردگی را بدتر کند.

پنج راه برای مبارزه با افسردگی : چه کاری می توانی انجام بدهی؟ با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی خود شروع کنید. هر روز در ساعت معینی به رختخواب بروید و بیدار شوید.

سعی کن چرت نزنی همه چیزهایی که حواس‌تان را پرت می‌کند را از اتاق خواب خود خارج کنید – بدون کامپیوتر و بدون تلویزیون. با گذشت زمان، ممکن است متوجه شوید که خواب شما بهبود می یابد.

لینک مفید : راز داشتن اعتماد به نفس

مسئولیت‌ها را بپذیرید. وقتی افسرده هستید، ممکن است بخواهید از زندگی عقب‌نشینی کنید و مسئولیت‌های خود را در خانه و محل کار کنار بگذارید.

نکن درگیر ماندن و داشتن مسئولیت های روزانه می تواند به شما کمک کند سبک زندگی خود را حفظ کنید که می تواند به مقابله با افسردگی کمک کند. آنها شما را زمینگیر می کنند و به شما احساس موفقیت می دهند.

پنج راه برای مبارزه با افسردگی : اگر به مدرسه یا کار تمام وقت نرسیده اید، خوب است. به فکر پاره وقت باشید. اگر خیلی زیاد به نظر می رسد، کار داوطلبانه را در نظر بگیرید.


افکار منفی را به چالش بکشید.

در مبارزه با افسردگی، بسیاری از کارها ذهنی است — تغییر طرز فکر شما. وقتی افسرده هستید، به بدترین نتایج ممکن می‌رسید.

دفعه بعد که احساس وحشتناکی نسبت به خود داشتید، از منطق به عنوان یک درمان طبیعی افسردگی استفاده کنید. ممکن است احساس کنید هیچ کس شما را دوست ندارد، اما آیا شواهد واقعی برای آن وجود دارد؟

پنج راه برای مبارزه با افسردگی : ممکن است احساس کنید بی ارزش ترین فرد روی کره زمین هستید، اما آیا واقعا این احتمال وجود دارد؟ این نیاز به تمرین دارد، اما به مرور زمان می توانید آن افکار منفی را قبل از اینکه از کنترل خارج شوند، از بین ببرید.


قبل از استفاده از مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید.

شواهد امیدوارکننده‌ای برای برخی مکمل‌ها برای افسردگی وجود دارد. اینها شامل روغن ماهی، اسید فولیک و SAMe است. اما قبل از اینکه مطمئن شویم باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

پنج راه برای مبارزه با افسردگی : همیشه قبل از شروع هر مکملی با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر قبلاً دارو مصرف می کنید.


کار جدیدی انجام دهید.

وقتی افسرده هستید، در رکود هستید. به خود فشار بیاورید تا کاری متفاوت انجام دهید. به یک موزه بروید. یک کتاب دست دوم بردارید و روی نیمکت پارک بخوانید. داوطلب شدن در یک آشپزخونه در کلاس زبان شرکت کنید.

پنج راه برای مبارزه با افسردگی : کوک می گوید: «وقتی خودمان را برای انجام کاری متفاوت به چالش می کشیم، تغییرات شیمیایی در مغز رخ می دهد. “آزمایش چیزی جدید، سطح دوپامین [مواد شیمیایی مغز] را تغییر می دهد، که با لذت، لذت و یادگیری مرتبط است.”


سعی کنید تفریح ​​کنید.

اگر افسرده هستید، برای چیزهایی که از آنها لذت می برید، وقت بگذارید. اگر دیگر هیچ چیز سرگرم کننده به نظر نمی رسد چه؟ کوک می گوید: «این فقط یک علامت افسردگی است. به هر حال باید به تلاش ادامه دهید.

لینک مفید : درمان استرس به صورت تخصصی

پنج راه برای مبارزه با افسردگی : هر چقدر هم که ممکن است عجیب به نظر برسد، باید برای تفریح ​​تلاش کنید.

چیزهایی را که قبلاً از آنها لذت می بردید برنامه ریزی کنید، حتی اگر احساس کنند کار سختی هستند. به سینما رفتن ادامه بده به بیرون رفتن با دوستان برای شام ادامه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *