اگر مورد تجاوز قرار گرفتیم چیکار کنیم ؟

اگر مورد تجاوز قرار گرفتیم چیکار کنیم ؟ | بخش زناشویی | PDF شامل :

? ۱- عوارض کوتاه مدت تجاوز جنسی

? ۲- نکاتی که بعد از تجاوز باید انجام دهید

? ۳- انواع مختلف تجاوز

? ۴- اقدامات پس از تجاوز

? ۵- چه زمانی میتوان گفت تجاوز صورت گرفته است

? ۶- تجاوز چه عوارضی دارد

? ۷- در ساعت اولیه تجاوز چه باید کرد

? ۸- اقدامات مهم برای جمع آوری مدارک

? ۹- اقدامات پس از تجاوز

? ۱۰- مجازات شخص متجاوز



قیمت : ۸.۰۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


تجاوز جنسی و تجاوز جنسی تجربیاتی آسیب زا هستند که زندگی را تغییر می دهند که می توانند باعث ایجاد احساس سردرگمی، آسیب پذیری، شرمساری و تنهایی در افراد شوند. با این حال، به طرز تکان دهنده ای، این اتفاق بیشتر از آنچه مردم انتظار دارند اتفاق می افتد.

در واقع، طبق گفته‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، از هر پنج زن، یک زن در طول زندگی خود خشونت جنسی را تجربه می‌کند که اغلب توسط فردی که می‌شناسد و به آن اعتماد دارد، انجام می‌شود. مردان و پسران نیز ممکن است مورد خشونت جنسی قرار گیرند.

صرف نظر از سن یا جنسیت، خشونت جنسی و تجاوز، امنیت و امنیت افراد را از بین می برد. در نتیجه، برای افرادی که هدف قرار گرفته اند، مشکلی با اعتماد وجود ندارد. آنها همچنین ممکن است قضاوت، ارزش خود و حتی عقل خود را زیر سوال ببرند.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش زناشویی


کمی آشنایی با آسیب های آن

روابط دیگر احساس امنیت نمی کنند و صمیمیت تقریبا غیرممکن به نظر می رسد. آنها همچنین ممکن است دروغ هایی در مورد خود باور کنند و در سرزنش خود و نفرت از خود افراط کنند.

اگر مورد تجاوز قرار گرفتیم چیکار کنیم ؟ اگر به شما تجاوز شده یا مورد تجاوز قرار گرفته اید، مهم است که به یاد داشته باشید آنچه که احساس می کنید، فکر می کنید و تجربه می کنید یک واکنش طبیعی به ضربه است. و مهم نیست که زندگی در حال حاضر چقدر دشوار است، امید وجود دارد.

لینک مفید : حتما قبل از رابطه زناشویی بخوانید

می توانید احساس امنیت خود را دوباره به دست آورید. شما می توانید یاد بگیرید که دوباره اعتماد کنید.

اگر مورد تجاوز قرار گرفتیم چیکار کنیم ؟ و مهمتر از همه شما می توانید درمان کنید و به زندگی خود ادامه دهید. در اینجا چند قدم وجود دارد که می توانید انجام دهید که شما را در مسیر بهبودی قرار می دهد.

اول چه باید کرد

مورد تجاوز قرار گرفتن به نوعی – چه از طریق تجاوز جنسی، تجاوز جنسی یا سوء استفاده جنسی – ممکن است باعث شود شما احساس شوک، ترس و عدم اطمینان از اینکه چه کاری باید انجام دهید.

اگر مورد تجاوز قرار گرفتیم چیکار کنیم ؟ در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید فوراً برای رسیدگی به وضعیت و شروع روند بهبودی انجام دهید.

به جایی امن بروید

با فرض اینکه این حادثه اخیرا اتفاق افتاده است، اولین قدم این است که مطمئن شوید که ایمن هستید. بسته به جایی که هستید، ممکن است بخواهید به خانه یکی از دوستانتان بروید یا کسی را پیدا کنید که بتواند در بیمارستان به شما کمک کند.

لینک مفید : چکار کنیم تا مردان عاشق شوند ؟

اگر احساس می کنید در خطر فوری هستید، با ۱۱۰ تماس بگیرید. نکته کلیدی این است که شما در امان هستید و از شما مراقبت می شود.

بدن خود را همانطور که هست رها کنید

بیشتر افرادی که مورد تجاوز قرار گرفته یا مورد تجاوز قرار گرفته اند می خواهند فورا دوش بگیرند یا حمام کنند. اما اگر می توانید جلوی خود را بگیرید، بهتر است همه چیز را روی بدن خود بگذارید.

اگر مورد تجاوز قرار گرفتیم چیکار کنیم ؟ تا زمانی که معاینه نشده اید، حتی دندان های خود را مسواک نزنید و موهای خود را شانه نکنید.

لینک مفید : چگونه دوست دختر پیدا کنیم ؟

شما همچنین نباید بخورید، بنوشید، سیگار بکشید یا هیچ دارویی مصرف نکنید. حتی اگر قصدی برای طرح اتهام ندارید، مهم است که مدارک دست نخورده باقی بمانند – به خصوص به این دلیل که ممکن است در این مسیر نظر خود را تغییر دهید.

دریافت درمان پزشکی

قابل درک است که آخرین چیزی که می‌خواهید این است که شما را لمس کنند، نوک بزنند یا برانند، اما برای سلامتی و امنیت شما مهم است که فوراً معاینه پزشکی انجام دهید.

اگر مورد تجاوز قرار گرفتیم چیکار کنیم ؟ پزشکان و پرستارانی که از افرادی که مورد تعرض قرار گرفته اند مراقبت می کنند، متخصصان بسیار آموزش دیده هستند. آنها می دانند که چگونه نسبت به آنچه که شما تجربه کرده اید مراقب و حساس باشند.

لینک مفید : توصیه های امامان در رابطه زناشویی

آنها علاوه بر جمع آوری شواهد، شما را برای بیماری های مقاربتی آزمایش می کنند و می توانند پیشگیرانه های پس از مواجهه را برای کمک به پیشگیری از HIV در اختیار شما قرار دهند.

اگر مورد تجاوز قرار گرفتیم چیکار کنیم ؟ آنها همچنین می توانند برای جلوگیری از بارداری در صورت تمایل، پیشگیری اضطراری برای شما ارائه دهند.

تصمیم بگیرید که آیا می خواهید با پلیس صحبت کنید

حتی اگر اتفاقی که برای شما افتاده یک جرم است، لازم نیست آن را به پلیس گزارش دهید مگر اینکه بخواهید. ۱۰۰% تصمیم شماست.

اگر مورد تجاوز قرار گرفتیم چیکار کنیم ؟ با این حال، برخی از نجات‌یافته‌ها نشان می‌دهند که ارائه گزارش به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا دوباره کنترل زندگی خود را به دست آورند.

لینک مفید : اندام تناسلی تا چه سنی رشد میکند ؟

اگر تصمیم دارید آنچه را که اتفاق افتاده گزارش دهید، ممکن است بخواهید یکی از دوستان یا خویشاوندان را برای حمایت با خود همراه کنید.

اگر ترجیح می دهید یک مدافع آموزش دیده همراه خود داشته باشید، شبکه ملی سوء استفاده از تجاوز جنسی و زنا با محارم (RAINN) می تواند شما را با کسی مرتبط کند. اگر گزارش جرم چیزی است که می‌خواهید جلوی آن را بگیرید، حتماً با محدودیت‌های گزارش تجاوز و تجاوز جنسی آشنا شوید.

اگر مورد تجاوز قرار گرفتیم چیکار کنیم ؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قوانین ایالت خود می توانید از پایگاه داده حقوق ایالت RAINN دیدن کنید.

لینک مفید : تکنیک درمان زود انزالی در چند دقیقه

این مهم است که بدانید اگر نظر خود را تغییر دهید، چقدر زمان دارید تا آنچه را که برایتان اتفاق افتاده گزارش دهید.


اگر مورد تجاوز قرار گرفتیم چیکار کنیم ؟

برخی از قربانیان حتی ممکن است به عنوان راهی برای مقابله، رفتارهای خود تخریبی مانند آسیب رساندن به خود، اختلالات خوردن و سوء مصرف مواد را انجام دهند. اما این چیزها نباید برای شما واقعیت داشته باشند.

برای یافتن راه‌های سالم برای کنار آمدن با آنچه اتفاق افتاده است، باید برای کمک بخواهید. در حالی که مهم است که اطراف خود را با افراد حمایت کننده احاطه کنید، اما عاقلانه است که از طریق گروه های حمایتی، مشاوره فردی و برنامه های بهبودی، از بیرون کمک بگیرید.

اگر مورد تجاوز قرار گرفتیم چیکار کنیم ؟ نکته کلیدی این است که آنچه را که برای شما مناسب است پیدا کنید. در اینجا چند راه دیگر وجود دارد که می توانید از این تجربه شفا پیدا کنید.

لینک مفید : تکنیک درمان زود انزالی در چند دقیقه

بهترین برنامه‌های درمانی آنلاین ما بررسی‌های بی‌طرفانه بهترین برنامه‌های درمانی آنلاین از جمله Talkspace، Betterhelp و Regain را امتحان کرده‌ایم، آزمایش کرده‌ایم و نوشته‌ایم.

اگر مورد تجاوز قرار گرفتیم چیکار کنیم ؟ پس از آسیبی مانند تجاوز جنسی یا تجاوز جنسی، مهم است که از بدن خود مراقبت کنید – حتی اگر نمی خواهید. جدای از التیام هر گونه جراحت، می خواهید مطمئن باشید که درست غذا می خورید، ورزش می کنید و خواب کافی دارید.

اگر مشکل خواب دارید یا کابوس می بینید، حتما با پزشک خود یا متخصص پزشکی دیگری صحبت کنید. آنها ممکن است بتوانند چیزی برای کمک به خوابیدن شما تجویز کنند یا پیشنهاداتی در مورد نحوه برخورد با کابوس ها و فلاش بک ها ارائه دهند.

اگر مورد تجاوز قرار گرفتیم چیکار کنیم ؟ علاوه بر اینکه از نظر جسمی از خود مراقبت می کنید، از نظر عاطفی نیز می خواهید از خود مراقبت کنید. برخی افراد دریافتند که روزنامه نگاری، مدیتیشن، و کتاب های الهام بخش مفید هستند. دیگران از معاشرت با دوستان یا تماشای یک فیلم خنده دار لذت می برند.

لینک مفید : درمان زود انزالی با روشی شگفت انگیز

قبل از مصرف هر رسانه ای، ایده خوبی است که نظرات را بخوانید تا خط داستانی را پیدا کنید. شما نمی خواهید فیلمی با صحنه های جنسی یا عاشقانه را در اوایل تماشا کنید زیرا ممکن است برای شما محرک باشد.

اگر مورد تجاوز قرار گرفتیم چیکار کنیم ؟ بسیاری از مردم دریافتند که گروه های درمانی و حمایتی در بهبودی آنها مفید است. به عنوان مثال، هر دو اغلب فضاهای غیر قضاوتی هستند که می توانید در مورد هر چالشی که تجربه می کنید صحبت کنید و روی آن کار کنید.

همچنین اگر افسردگی دارید یا افکار خودکشی دارید، درمان مفید است. یک مشاور یا روان درمانگر می تواند درمان این شرایط را ارائه دهد.

اگر مورد تجاوز قرار گرفتیم چیکار کنیم ؟ هنگام انتخاب یک درمانگر، مطمئن شوید که فرد در کمک به قربانیان تجاوز جنسی و تجاوز جنسی با تجربه است. مصاحبه با چند درمانگر یا چند جلسه قبل از یافتن درمانگر مناسب کاملاً قابل قبول است.

لینک مفید : چکار کنیم تا مردان عاشق شوند ؟

برای اینکه درمان موثر باشد، مهم است که با درمانگر خود راحت باشید و بتوانید در مورد احساسات و چالش های خود صادق باشید.

اگر مورد تجاوز قرار گرفتیم چیکار کنیم ؟ مهم نیست که چه مسیری را برای بهبودی انتخاب می کنید، مهم است که به خود یادآوری کنید که آنچه برای شما اتفاق افتاده تقصیر شما نیست. شما مقصر نیستید و هیچ کاری که انجام دادید باعث این اتفاق نشد. این انتخاب شخصی بود که به شما حمله کرد.

لینک مفید : تکنیک های پزشکی برای رابطه زناشویی

و مهمتر از آن، افرادی هستند که برای کمک به شما آموزش دیده اند. مطمئن شوید که آن را دراز کرده و آن را بپذیرید.

اگر مورد تجاوز قرار گرفتیم چیکار کنیم ؟ بهبودی پس از تجاوز جنسی یا تجاوز جنسی چیزی نیست که شما به تنهایی انجام دهید. با صبر و پشتکار می توانید شفا پیدا کنید و به زندگی خود ادامه دهید.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : what-to-do-if-you-were-raped-4797508

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *