چگونه توبه کنیم و ‌دیگر گناه نکنیم ؟ روش اصولی توبه کردن

چگونه توبه کنیم و ‌دیگر گناه نکنیم ؟ انسان جایز الخطا هست و خداوند همیشه بخشنده و مهربان. خیلی جاها ما میشنویم که خدا فلان گناه را نمیبخشد و‌ یا در شرایط خاص میبخشد، برای اینکه گیج نشویم و هر کسی نتواند بر روی ذهن ما تاثیر بگذارد باید ابتدا خوب خدا را بشناسیم

? چگونه توبه کنیم و ‌دیگر گناه نکنیم ؟ بخش مذهبی PDF :

? ۱. الله کیست ؟

? ۲. گناهان چند دسته هستند ؟

? ۳. چه گناه هایی بخشودنی است

? ۴. توبه چیست ؟

? ۵. چگونه توبه انجام دهیم ؟

? ۶. خدا چند بار توبه را قبول میکند ؟



قیمت : ۶.۰۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


خیلی از ما انسان ها نیز برای اینکه کسی که کار بدی در حقش انجام دادیم ما‌ را ببخشد سعی میکنیم ببینیم چگونه دلش را میتوانیم به دست بیاوریم.

در بحث گناه نیز همین هست باید یاد بگیریم که چگونه میتوانیم آن گناه را پاک کنیم و بخشیده شویم.

خداوند همیشه به قدری مهربان هست که دلش نمیاید بنده خود را ناراحت و نادم ببیند و همیشه راه هایی میگذارد تا کار بد بنده ها را ببخشد و‌پاک شوند.

در این مقاله این راه ها را برای رسیدن به خدا و بخشیدن گناه ها برای شما توضیح میدهیم.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


چگونه توبه کنیم و ‌دیگر گناه نکنیم ؟ کانون آموزشی و فرهنگی خرد ماندگار ایران انواع PDF و فایل صوتی – مذهبی

گناه یعنی انتخاب عمدی تسلیم شدن در برابر میل در لحظه وسوسه. (یعقوب ۱:۱۴-۱۵) میل به شایعات. میل به تماشای پورنوگرافی. میل به از دست دادن عصبانیت. شما کاملاً آگاه هستید که این گناه است، اما قدرت مقاومت در برابر آن را ندارید.

شما قبلاً بارها برای این گناه آمرزش دریافت کرده اید، اما دوباره اینجا هستید. تسلیم وسوسه شدی، با اینکه می دانستی اشتباه است.

چگونه توبه کنیم و ‌دیگر گناه نکنیم ؟ با خود می اندیشی: «خدا را به خاطر لطفش شکر کن». پر از پشیمانی به گناه خود اعتراف می کنی و یک بار دیگر طلب بخشش می کنی. و چون ما واقعاً به واسطه ثروت فراوان فیض او، آمرزش گناهان را دریافت کرده ایم، شما تازه و نو شده اید.


زندگی در یک دور و بر

اما دفعه بعد که در همان موقعیت قرار گرفتید چه اتفاقی می افتد؟ آیا قرار است در همان دوری که می رود وسوسه شدن – گناه – اعتراف – طلب بخشش – دریافت فیض – وسوسه شدن – گناه – و غیره بمانید؟ آیا به دور و بر خود ادامه خواهید داد، بدون پایان؟

چگونه توبه کنیم و ‌دیگر گناه نکنیم ؟ یوحنا به وضوح به ما می گوید که “هر که گناه کند، برده گناه است.” (یوحنا ۸:۳۴) و این همان چیزی است که «زندگی در اطراف» است. برده داری است تو برای شکستن این چرخه بی پایان ناتوانی.

لینک مفید : ذکرهای مجرب

نگرش شما در مورد گناه چیست؟ ما به دلیل خون گرانبهایی که عیسی برای ما ریخت، قطعاً فیض بخشش گناه را داریم. اما لطف او به همین جا ختم نمی شود. این تمام چیزی نیست که خون او برای آن ریخته شد.


یه امید بهتر

ما امیدی بهتر از این داریم! امید ما این است که بتوانیم به طور کلی از گناه دست برداریم! بخش دوم، حتی شگفت‌انگیزتر از فیض او، این است که بعد از توبه و استغفار، او تمام کمک و قدرت لازم را به شما خواهد داد، نه اینکه دوباره مرتکب آن گناه شوید! این بخشی است که عمیق تر از بخشش عهد عتیق است. آمرزش می گیرید و فیض می گیرید تا از قدرت گناه و شیطان رها شوید.

لینک مفید : دعای ام داوود (اصلی)

چگونه توبه کنیم و ‌دیگر گناه نکنیم ؟ پس چگونه از لطفی که برای کمک در دسترس است استفاده می کنید؟ چگونه می توانید زنجیرهایی را که شما را می بندد، بشکنید و یک بار برای همیشه در همان گناه نیفتید؟

شما باید متواضع باشید، ضعف و نیاز خود را بپذیرید و جرأت داشته باشید که قبل از زمین خوردن کمک بخواهید. شما باید مایل باشید که اراده خود – شهوات و امیال خود – را به قتل برسانید تا با اراده کامل خدا مطابقت داشته باشید.

شما نقاط ضعف خود را می دانید. خودتان را آماده کنید. در مورد آن دعا کنید. در کتاب مقدس کمک بیابید.

لینک مفید : رجبعلی خیاط کیست ؟

چگونه توبه کنیم و ‌دیگر گناه نکنیم ؟ به خودتان آموزش دهید که پاداش این زندگی وفادارانه که فقط برای انجام اراده خدا انتخاب شده است چیست. آن را به بهترین چیز در جهان تبدیل کنید. بسیار بزرگتر از آن لحظه گذرا لذتی که از گناه ناشی می شود، که به سرعت تبدیل به حسرت و اندوه می شود.

عیسی را از طریق کلام او بشناسید. عشق شخصی و ارتباط با او، گناه را چنان گناه آلود می کند که قابل بحث نیست.


فعال باشید

هوشیار باشید؛ هوشیار باشید تا وسوسه ها شما را غافلگیر نکنند. از موقعیت هایی که می دانید خطرناک هستند اجتناب کنید. وقتی تصدیق کردی که ضعیف و ناتوان هستی، آنگاه خداوند از جانب تو قوی خواهد بود.

چگونه توبه کنیم و ‌دیگر گناه نکنیم ؟ تمام قدرت باورنکردنی او – قدرتی به قدری عظیم که آسمان ها و زمین را از هیچ آفرید – در دسترس شماست. از خدا بخواهید که آن را روی شما بریزد، تا شما را با روح القدس و آتش تعمید دهد، تا بتوانید در آن لحظه ای که گناه بر در ایستاده و در می زند، محکم بایستید.

لینک مفید : دعای از بین بردن نحسی فوری

عیسی درست بر تخت خداست و برای شما نیز شفاعت می کند. (رومیان ۸:۳۴) هیچ دلیلی در دنیا وجود ندارد که نتواند برای شما موفق باشد.

فعال باشید. کامپیوتر را خاموش کنید و در صورت نیاز از خانه خارج شوید. دهان خود را ببندید و از مکالمه دور شوید.

چگونه توبه کنیم و ‌دیگر گناه نکنیم ؟ برو و کتاب مقدس را بردار. ذهن خود را با چیزهای بهشتی پر کنید. به دنبال معاشرت و تشویق با افراد همفکر باشید. یاد بگیرید که از زمان خود به عنوان ابزاری برای عدالت استفاده کنید، تا زمانی برای زندگی برای شهوات و امیال خود نداشته باشید.


دگرگونی

خدا می تواند در شما معجزه کند. او می تواند خلق و خوی داغ را به صبر، مهربانی و عشق تبدیل کند. او می تواند یک فرد نجس و معتاد را به فردی پاک و صالح و آزاد تبدیل کند. او قبلا این کار را کرده است. شکی نیست که او نیز می تواند این کار را در شما انجام دهد.

لینک مفید : دعای ازدواج سریع

چگونه توبه کنیم و ‌دیگر گناه نکنیم ؟ نکته شگفت انگیز این است که با نبرد و وفاداری در هر وسوسه ای، گناهی که جزئی از ذات انسانی شماست، ذره ذره به کلی محو می شود. شما تبدیل به یک فرد تغییر یافته خواهید شد. خواهید دید که با گذشت زمان دیگر حتی به گناهی که قبلاً شما را آزار می داد وسوسه نمی شوید.

“زیرا مصیبت سبک ما، که فقط برای یک لحظه است، جلال بسیار فراتر و ابدی را برای ما به ارمغان می آورد.” دوم قرنتیان ۴:۱۷.

شما باید از ثروت فراوان فیض او برای چیزی بیش از بخشش استفاده کنید. از آن برای عرضه نامحدود کمک استفاده کنید که بخشی جدایی ناپذیر از آن در هنگام اطاعت است.

چگونه توبه کنیم و ‌دیگر گناه نکنیم ؟ تعجب خواهید کرد که چگونه آن غلام پیر به وسیله ای آزاد، شاد، و ابزار عدالت برای خدا تبدیل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *