نام های خداوند و آشنایی با راز و رمز پنهان خداوند

راز اسم های خداوند | کلمه اسم به معنای نشانه است. هر اسمی نشانه یک چیزی است. برخی از اسامی، اعتباری و فاقد مسمّای خارجی هستند و برخی حاکی از مصداق و حقیقت خارجی.

? راز اسم های خداوند | بخش مذهبی PDF :

? ۱- راز هر اسم خدا در چیست ؟

? ۲- اسم های خداوند چیست ؟



قیمت : ۷.۰۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


√ اسماء مشترک که شامل ۲۲ نام بودن که بر اساس نیت افراد خواص هر دو گروه قبلی را دارست.

√ اسماء جمالی که شامل ۴۵ نام بوده و برای کسب روزی و رحمت پروردگار به کار می‌رود.

√ اسماء جلالی که شامل ۲۲ نام بوده که برای از بین بردن دشمنی و خصومت کاربرد دارد.

اگرچه ممکن است اسمی به غلط بر شخصی یا چیزی گذارده شود که با مسمّا نباشد مثل اسم «عبدالله» برای کافر، اما در اینجا، مراد ما از اسم، نام‌هایی است که داری مسمّا و مفهوم اند.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


راز اسم های خداوند | کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی

در اندیشه توحیدی، خداوند به عنوان برترین موجود، خالق و هدف اصلی ایمان تصور می شود. معمولاً خدا را قادر مطلق، دانای مطلق، همه جا حاضر و خیرخواه و همچنین دارای وجودی ابدی و ضروری تصور می کنند.

لینک مفید : ختم برای خانه دار شدن (مجرب)

غالباً خدا را غیر جسمانی می‌دانند، و ویژگی مذکور مربوط به مفاهیم متعالی یا ماندگاری است.

راز اسم های خداوند : برخی از ادیان خدا را بدون اشاره به جنسیت توصیف می کنند، در حالی که برخی دیگر از اصطلاحاتی استفاده می کنند که مربوط به جنسیت و تعصب جنسیتی است. خدا به عنوان شخص یا غیرشخصی تصور شده است.

در خداباوری، خدا خالق و نگهدارنده جهان است، در حالی که در دئیسم، خدا خالق هستی است، اما حفظ کننده جهان نیست. در پانتئیسم، خدا خود جهان است. آتئیسم عدم اعتقاد به هر خدا یا خدایی است، در حالی که آگنوستیک وجود خدا را ناشناخته یا ناشناخته می داند.

لینک مفید : راز صفت های خداوند

خداوند را نیز منشأ همه الزامات اخلاقی، و «بزرگترین موجود متصور» دانسته اند. بسیاری از فیلسوفان برجسته استدلال هایی را برای و علیه وجود خدا ارائه کرده اند.

راز اسم های خداوند : هر دین توحیدی به خدای خود با نام‌های مختلف اشاره می‌کند که برخی به ایده‌های فرهنگی درباره هویت و ویژگی‌های خدا اشاره می‌کنند. در آتنیسم مصر باستان، احتمالاً نخستین دین توحیدی ثبت شده، این الوهیت آتن نامیده می‌شود[۵] و به عنوان یک خدای متعال «حقیقی» و خالق جهان اعلام می‌شود.

در کتاب مقدس عبری، القاب خدا شامل الوهیم (خدا)، آدونای (خداوند) و دیگران و نام YHWH (به عبری: יהוה) است. نام‌های یهوه و یهوه، آواهای احتمالی YHWH، در مسیحیت استفاده می‌شود.

لینک مفید : وصیت نامه شهید مصطفی صدرزاده

در یهودیت برخی از القاب عبری خدا نام مقدس شمرده می شود. در آموزه مسیحی تثلیث، خدای واحد در سه «شخص» به نام‌های پدر، پسر و روح‌القدس وجود دارد. در اسلام، عنوان خدا (“الله” در زبان عربی) اغلب به عنوان یک نام استفاده می شود، در حالی که مسلمانان بسیاری از القاب دیگر را نیز برای خدا به کار می برند.

راز اسم های خداوند : در آیین هندو، برهمن اغلب مفهومی مونیستیک از خدا در نظر گرفته می شود.[۷] در دین چینی، شانگدی به عنوان اجداد (جد اول) جهان، ذاتی در آن و به طور مداوم نظم بخشیدن به آن تصور می شود.

نام‌های دیگر خدا عبارتند از بها در آیین بهائی، وهگورو در آیین سیک، اهورا مزدا در آیین زرتشتی، و سانگ هیانگ ویدی واسا در هندوئیسم بالی.

لینک مفید : دعای دفع نحسی مجرب

اولین شکل مکتوب کلمه ژرمنی خدا از کتاب مسیحی قرن ششم آرجنتئوس گرفته شده است. خود کلمه انگلیسی از زبان پروتو-ژرمنی * ǥuđan گرفته شده است. شکل پروتو-هندواروپایی بازسازی شده * ǵhu-tó-m احتمالاً بر اساس ریشه * ǵhau(ə)- بوده است که به معنای “صدا کردن” یا “استناد کردن” است.

راز اسم های خداوند : واژه‌های آلمانی برای خدا در ابتدا خنثی بودند – برای هر دو جنس اطلاق می‌شدند – اما در طول فرآیند مسیحیت مردمان ژرمنی از بت‌پرستی ژرمنی بومی‌شان، کلمات به شکل نحوی مذکر تبدیل شدند.

لینک مفید : دعای جلب معشوق

در زبان انگلیسی، حروف بزرگ زمانی به کار می رود که کلمه به عنوان اسم خاص و همچنین برای نام های دیگری که یک خدا با آنها شناخته می شود، استفاده شود. در نتیجه، شکل بزرگ خدا برای خدایان متعدد یا زمانی که برای اشاره به ایده عمومی یک خدا استفاده می شود، استفاده نمی شود.

راز اسم های خداوند : کلمه انگلیسی خدا و همتایان آن در سایر زبان ها معمولاً برای هر یک و همه مفاهیم استفاده می شود و علیرغم تفاوت های قابل توجه بین ادیان، این اصطلاح به عنوان یک ترجمه انگلیسی مشترک برای همه باقی می ماند.

همین امر در مورد ال عبری نیز صدق می کند، اما در یهودیت به خدا یک نام خاص نیز داده شده است، چهار دستوری YHWH، که در اصل احتمالاً نام خدای ادومی یا مدیانی، یهوه است.

لینک مفید : دعای سریع محبت

در بسیاری از ترجمه‌های انگلیسی کتاب مقدس، وقتی کلمه LORD با حروف بزرگ نوشته می‌شود، نشان‌دهنده این است که این کلمه بیانگر چهار دستوری است.


کلمه الله در رسم الخط عربی

الله (به عربی: الله) اصطلاحی عربی است که مسلمانان و مسیحیان و یهودیان عرب زبان از آن به معنای «خدا» استفاده نمی‌کنند، در حالی که ایلاه (به عربی: إِلَٰه، جمع «علیها آلِهَه) اصطلاحی است که برای یک خدا یا یک خدا به کار می‌رود. خدا به طور کلی.

راز اسم های خداوند : همچنین ممکن است در جریان‌های توحیدی هندوئیسم که بر ماهیت شخصی خدا تأکید می‌کنند، با اشاره‌های اولیه به نام او به‌عنوان کریشنا-واسودووا در باگاواتا یا بعداً ویشنو و هاری، نامی مناسب به او داده شود.

لینک مفید : خرد معنوی در غلبه با ترس

اهورا مزدا نامی است برای خدا که در آیین زرتشتی به کار رفته است. “مزدا”، یا به عبارت بهتر، شکل ساقه اوستایی Mazdā-، اسمی Mazdå، منعکس کننده زبان پروتوایرانی *Mazdāh (مونث) است.

به طور کلی به عنوان نام خاص روح در نظر گرفته می شود و مانند هم خانواده سانسکریت آن medhā به معنای “هوش” یا “خرد” است.

راز اسم های خداوند : هر دو واژه اوستایی و سانسکریت بازتاب دهنده پروتو-هندوایرانی *mazdhā-، از پروتو-هند-اروپایی mn̩sdʰeh1، به معنای واقعی کلمه به معنای «قرار دادن (dʰeh1) ذهن (*mn̩-s)»، از این رو «عاقلانه» است.

درباره ماهیت یا وجود خداوند اتفاق نظر روشنی وجود ندارد.[۲۴] برداشت های ابراهیمی از خدا شامل تعریف توحیدی خدا در یهودیت، دیدگاه تثلیثی مسیحیان و مفهوم اسلامی از خدا می شود.

لینک مفید : دعا ترک مشروب خواری

همچنین تصورات مختلفی از خدا در جهان یونانی-رومی باستان وجود داشت، مانند دیدگاه ارسطو در مورد یک متحرک بی حرکت، مفهوم نوافلاطونی از یگانه و خدای پانتهیستی فیزیک رواقی.

راز اسم های خداوند : ادیان دارمی در دیدگاه خود نسبت به امر الهی متفاوت هستند: دیدگاه های خدا در هندوئیسم برحسب منطقه، فرقه و طبقه متفاوت است، از توحیدی تا شرک.

بسیاری از ادیان شرک آلود در ایده خدای خالق مشترکند، اگرچه نامی غیر از «خدا» دارند و همه نقش‌های دیگری که ادیان توحیدی به خدای واحد نسبت داده‌اند، ندارند. گاهی اوقات سیکیسم به عنوان پانتئیست در مورد خدا دیده می شود.

راز اسم های خداوند : مذاهب شرامانا عموماً غیر آفرینش گرایانه هستند، در حالی که معتقدند موجودات الهی (به نام دیوها در بودیسم و ​​جینیسم) با قدرت و طول عمر محدود وجود دارند. جینیسم به طور کلی خلقت گرایی را رد کرده است و معتقد است که جوهرهای روح (Jīva) مخلوق نیستند و زمان بی آغاز است.

لینک مفید : استخاره قرآن کریم با حروف ابجد

بسته به تفسیر و سنت، بودیسم را می توان غیر خدایی، فرا خدایی، پانتهیستی یا چند خدایی تصور کرد. با این حال، بودیسم به طور کلی دیدگاه توحیدی خاص در مورد خدای خالق را رد کرده است. بودا نظریه خلقت گرایی را در متون اولیه بودایی نقد می کند.

راز اسم های خداوند : همچنین، فیلسوفان بزرگ بودایی هندی، مانند ناگارجونا، واسوباندو، دارماکیرتی و بوداگوسا، به طور پیوسته دیدگاه‌های خدای خالق ارائه شده توسط متفکران هندو را نقد می‌کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *