لوح شرف شمس چیست ؟ آشنایی دقیق با الواح شرف شمس

لوح شرف شمس چیست ؟ در باور عامیانه شرف الشمس نگینی زرد رنگ است اما طبق منابع اسلامی شرف شمس سنگ نیست، بلکه ذکری منسوب به امام علی (ع) است که با آدابی خاص پشت نگین عقیق زردرنگ توسط افراد باتجربه حکاکی می شود.

? لوح شرف شمس چیست ؟ بخش مذهبی PDF :

? ۱- تصویر لوح شرف شمس اصلی



قیمت : ۷.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


شرف شمس سالی یکبار در ساعات خاصی از روز ۱۹ فروردین که از تقویم های نجومی استخراج می شود بر روی عقیق زرد حکاکی می شود.

این ذکر که گفته می شود از اسامی خداوند می باشد ۱۳ حرف دارد که ۴ حرف از تورات ۴ حرف از انجیل و ۵ حرف از قرآن کریم می باشد.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


لوح شرف شمس چیست ؟ کانون آموزشی و فرهنگی خرد ماندگار ایران انواع PDF و فایل صوتی – بخش مذهبی

مبحث تعویذ و طلسمات اسلامی موضوع بسیار گسترده ای است و من به برادران و خواهرانم توصیه می کنم در این زمینه مطالعه کنند، به خصوص که بتوانند بین این موضوع و موضوع جادو و افسانه / خرافات تعریف کنند. [۱]

لوح شرف شمس چیست ؟ قبل از شروع توضیح در مورد حرز بسیار مهم شرف الشمس، اجازه دهید برخی از اصطلاحات رایجی که در این زمینه استفاده می کنیم را درک کنیم:

لینک مفید : استخاره قرآن کریم با حروف ابجد

حرز: این کلمه در مورد دعا، نوشته یا حرز برای محافظت به کار می رود. معنای لغوی آن «ظروف مستحکمی است که از چیزی محافظت می کند». [۲] به معنای حفظ، تقویت، حفظ و حراست است.

در کاربرد فنی این کلمه به معنای استفاده از کشتی مستحکم برای محافظت از خطرات است. هرز (مجموع احراز) برای حفظ خود از چشم بد و بدبختی و کسب روزی و سلامتی به کار می رود. چیزی است که خوانده شود، نوشته شود یا پوشیده شود. هرز معمولاً کلمات و جملات خواندنی است.

لوح شرف شمس چیست ؟ تعوید: یا تعویذ، معنایی مشابه حرز دارد، همچنین به معنای پناه جویی است. این کلمه از «الاوضه» به معنای پناه بردن و توسل به حق تعالی آمده است. تعویذ خوانده می‌شود، [۳] نوشته می‌شود یا می‌پوشند تا از آسیب، دزد، حیوانات وحشی، ترسیدن و در امان ماندن از چیزهای دیگر محافظت شود. این اصطلاح معمولاً توسط مسلمانان شبه قاره استفاده می شود.

لینک مفید : فرآوانی در قرآن

حجاب: این اصطلاح در مورد حرز یا تعویذ نیز به کار می‌رود. این اصطلاح معمولاً در میان مسلمانان لبنان به کار می رود.

لوح شرف شمس چیست ؟ طلسم: در زبان عربی طلسم نوشته می شود، معادل انگلیسی آن طلسم است که از کلمه عربی و یونانی telesma آمده است. در فارسی به صورت تلسم تلفظ می شود. اصطلاح طلسم یک کلمه آشنا در زبان انگلیسی است، مانند اصطلاح amulet، و معمولاً یک شیء مقدس است که به عنوان یک طلسم برای خوش شانسی و از بین بردن شر استفاده می شود.

یک دیدگاه این است که طلسم خلاف آن را «مسلط» یا «کنترل» می‌خواند، یعنی طلسم «کنترل» می‌کند. در سنت اسلامی، تلسم معمولاً از شکل ها یا نمادهایی ساخته می شود که بر روی سنگ حک می شود.

لینک مفید : تغذیه سالم در ماه رمضان

رقیه: این اصطلاح (الرقیه الشرعیه) معمولاً در میان مسلمانان اهل سنت به کار می رود و به روشی برای تلاوت مکرر آیات منتخب قرآن به منظور درمان بیماری، چشم بد، جن و سحر گفته می شود. رقیه از کلمه رقع به معنای بالا بردن آمده است و معنای فنی آن توسل به خدا برای غلبه و برتری بر بیماری یا مشکل است. معادل انگلیسی برای این کلمه “فحر” خواهد بود.

لوح شرف شمس چیست ؟ هرز یا طلسم می تواند یک شی آغشته به قدرت محافظتی باشد. شیء هر چه که باشد، کتیبه‌هایی از قرآن، یا نام‌های خداوند متعال، یا معصومین یا نشانه‌هایی را بر آن تداعی می‌کند.

لینک مفید : دعای دفع نحسی مجرب

اگر چه وقتی در این مورد در زبان انگلیسی می خوانید، ممکن است با کلمه جادو مواجه شوید، در این حرزها و طلسم ها که «قدرت جادویی» دارند، اما ما از به کار بردن این کلمه «سحر» (sihr) در فرهنگ اسلامی خود اجتناب می کنیم، زیرا ما بدان که سحر حرام است و احراز و تالسیم به صحر تعریف نمی شود.

لوح شرف شمس چیست ؟ این به این معنا نیست که ما طلسم جادو یا حرام نداریم، زیرا برخی هستند، اما اینها چیزی نیستند که در اینجا بحث می کنیم.

به طور خلاصه و پس از این مقدمه سریع و توضیح اصطلاحات، می توانم بگویم که کلمه صحیحی که برای شرف الشمس باید به کار ببریم، تلسم است و نه حرز، زیرا شرف الشمس شکل و نماد هستند و نه حرز. کلمات ولى چون همه ما به آن حرز مى‏گوییم، عیبى ندارد که آن را آنچه مردم به شنیدن و گفتن آن عادت کرده‏اند، حرض شرف الشمس، بنامیم.


شرف الشمس چیست ؟

شرف الشمس در اصل به معنای اشراف خورشید است. به دلیل زمان نوشتن طلسم به این نام می گویند.

لینک مفید : دعا پولدار شدن

لوح شرف شمس چیست ؟ فقط می توان آن را در یک زمان خاص در سال نوشت، در روزی که خورشید با برج الحمل همسو می شود. تاریخ فارسی برای این کار ۱۹ فروردین،[۶] یا در تقویم رایج ۸ آوریل است.

زمان باید بین ۱۱ صبح تا ۱۱ شب باشد.

می گویند این زمان بهترین زمان همسویی زمین، خورشید و ماه است.

طلسمی است منسوب به حضرت علی (ع) به صورت علامت و اعداد خاص که روی کاغذ زرد، پوست آهو، با مرکب زرد،[۷] یا بر پشت سنگ عقیق زرد (عقیق) حک شده است. . باز هم این باید فقط در این تاریخ خاص در سال اتفاق بیفتد.

همچنین شعری منسوب به حضرت علی (ع) در وصف نمادهای شرف الشمس است

این تاریخ همچنین مصادف با یکی از جشن‌های باستانی ایران است که زرتشتیان آن را جشن می‌گرفتند.

نام دیگر آن طلسم سلیمانی به نام حضرت سلیمان (ع) است.

لوح شرف شمس چیست ؟ اطلاعات مرتبط دیگری نیز وجود دارد که از شایستگی و اهمیت این هرز حمایت می کند.


نوشته آن چیست؟

رایج ترین تصور غلط این است که انگشتر یا سنگ را شرف الشمس می گویند.

مسئله این نیست. حرز است که به آن شرف الشمس می گویند.

می گویند حرز مخصوص شرف الشمس شامل اسم اعظم الإسم الأعظم است که نام اعظم پنهان خداوند تعالی است. نظر این است که شامل ۵ اسم از اعظم الله تعالی است.

لینک مفید : دعای برای خیانت همسر

لوح شرف شمس چیست ؟ یک راه متفق القول برای نوشتن حرز وجود ندارد، اما به طور کلی شامل همان نمادها است. این نمادها مقادیر عددی را نشان می دهند که به نام های خداوند متعال اشاره می کنند. در این باره زیاد نمی توان گفت، زیرا از اسرار فراوان عالم و عالم غیب است که ما به آن دسترسی نداریم.

تعابیری ارائه شده است که ممکن است معتبر باشد، اما به هر حال آنچه می توانیم از آن استنباط کنیم این است که این حرز چقدر ارزشمند و قدرتمند است.

پس سنگ عقیق علاوه بر حرز بودن شرف الشمس، خود حرز و حرز مهمی نیز هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *