سوالات فنی آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی

? سوالات فنی آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی | بخش اجتماعی PDF :

? ۱- مجموعه سوالات آزمون آیین نامه



قیمت : ۴.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


به عنوان یک راننده تدافعی، می توانید از تصادفات جلوگیری کنید و به کاهش ریسک پشت فرمان کمک کنید.

اگر در جاده ها رفته اید، می دانید که همه خوب رانندگی نمی کنند – اما بیشتر مردم فکر می کنند که دارند. سرعت برخی از رانندگان بسیار زیاد است. دیگران به دلیل بی توجهی به خط دیگری سرگردان می شوند.

رانندگان ممکن است خیلی دقیق دنبال کنند، بدون علامت دادن ناگهانی بپیچند، یا از ترافیک خارج شوند.

رانندگان پرخاشگر خطرات جاده ای شناخته شده هستند که باعث یک سوم تصادفات رانندگی می شوند.

اما رانندگی بی توجه یا حواس پرت به یک مشکل تبدیل می شود زیرا مردم با صحبت کردن با تلفن، ارسال پیامک یا چک کردن پیام ها، غذا خوردن یا حتی تماشای تلویزیون در حین رانندگی “چند وظیفه” را انجام می دهند.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش اجتماعی

شما نمی توانید اقدامات رانندگان دیگر را کنترل کنید. اما به روز رسانی مهارت های رانندگی دفاعی می تواند به شما کمک کند از خطرات ناشی از رانندگی بد دیگران جلوگیری کنید.


مهارت هایی که شما را تحت کنترل قرار می دهد

قبل از اینکه پشت فرمان آن قاب شیشه ای و فولادی دو تنی بنشینید، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند کنترل خود را حفظ کنید:

متمرکز بمان. رانندگی در درجه اول یک کار فکری است و وقتی پشت فرمان هستید باید به چیزهای زیادی فکر کنید: شرایط جاده، سرعت و موقعیت شما، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، علائم، علائم، علائم جاده، دنبال کردن مسیرها، آگاهی از ماشین‌های اطرافتان، آینه‌هایتان را چک می‌کنید – این فهرست ادامه دارد. تمرکز بر رانندگی – و فقط رانندگی – برای رانندگی ایمن بسیار مهم است.

لینک مفید : سوالات پر تکرار آزمون آیین نامه

حواس پرتی، مانند صحبت کردن با تلفن یا غذا خوردن، باعث می شود راننده کمتر بتواند مشکلات احتمالی را ببیند و به درستی به آنها واکنش نشان دهد.

فقط رانندگان نوجوان مقصر نیستند: افرادی که برای مدتی رانندگی کرده‌اند، می‌توانند بیش از حد به توانایی‌های رانندگی خود اعتماد داشته باشند و اجازه دهند مهارت‌های رانندگی آن‌ها شلخته شود. همه رانندگان باید به خود یادآوری کنند که تمرکز خود را حفظ کنند.

هوشیار باشید هشیار بودن (خواب آلود نبودن یا تحت تاثیر قرار گرفتن) به شما امکان می دهد به سرعت به مشکلات احتمالی واکنش نشان دهید – مانند زمانی که راننده در ماشین جلویی در آخرین لحظه ترمز می زند.

لینک مفید : بخش کنکور

بدیهی است که الکل یا مواد مخدر (از جمله داروهای با نسخه و بدون نسخه) بر زمان واکنش و قضاوت راننده تأثیر می گذارد. رانندگی در حالت خواب آلودگی نیز همین تاثیر را دارد و یکی از دلایل اصلی تصادفات است. پس قبل از سفر جاده ای استراحت کنید.

مراقب پسر دیگر باش بخشی از حفظ کنترل، آگاهی از سایر رانندگان و کاربران جاده در اطراف شما (و کارهایی که ممکن است ناگهان انجام دهند) است، بنابراین کمتر احتمال دارد که غافلگیر شوید.

به عنوان مثال، اگر خودرویی در بزرگراه با سرعت از کنار شما رد شود اما فضای زیادی بین خودرو و کامیونی که کند حرکت می کند در همان خط وجود ندارد، مطمئناً راننده سعی می کند مستقیماً در مقابل شما به خط شما بپیچد.

لینک مفید : بخش مذهبی

پیش بینی کاری که راننده دیگری ممکن است انجام دهد و انجام تنظیمات مناسب به کاهش خطر کمک می کند.


راز رانندگی فوق العاده

وقتی به صورت تدافعی رانندگی می کنید، برای هر اتفاقی آگاه و آماده هستید. شما محتاط هستید و در عین حال آماده اید که دست به کار شوید و سرنوشت خود را به دست سایر رانندگان نگذارید. طبق گزارش وزارت حمل و نقل ایالات متحده، ۹۰٪ از تمام تصادفات به اشتباه راننده نسبت داده می شود.

رعایت این نکات رانندگی تدافعی می تواند به کاهش خطر شما در پشت فرمان کمک کند:

اول به ایمنی فکر کنید اجتناب از تمایلات رانندگی پرخاشگرانه و بی توجه، شما را در موقعیت قوی تری برای مقابله با رانندگی بد دیگران قرار می دهد. فضای زیادی بین خود و ماشین جلویی بگذارید.

لینک مفید : بخش روانشناسی

همیشه درهای خود را قفل کنید و کمربند ایمنی خود را ببندید تا از پرت شدن از خودرو در هنگام تصادف محافظت کنید.

از محیط اطراف خود آگاه باشید – توجه کنید. آینه های خود را مرتباً بررسی کنید و شرایط را ۲۰ تا ۳۰ ثانیه جلوتر از خود اسکن کنید.

چشمان خود را در حرکت نگه دارید. اگر وسیله نقلیه ای نشانه هایی از رانندگی پرخاشگرانه را نشان می دهد، سرعت خود را کم کنید یا جلو بروید تا از آن اجتناب کنید.

اگر راننده آنقدر خطرناک رانندگی می کند که شما نگران هستید، سعی کنید با پیچیدن به راست یا خروج از خروجی بعدی در صورت ایمن بودن، از جاده خارج شوید. همچنین مراقب عابران پیاده، دوچرخه سواران و حیوانات خانگی در کنار جاده باشید.

لینک مفید : بخش ورزشی

به رانندگان دیگر وابسته نباشید. مراقب دیگران باشید اما مراقب خودتان باشید. تصور نکنید که راننده دیگری قرار است از مسیر خارج شود یا به شما اجازه ادغام بدهد.

فرض کنید رانندگان از چراغ قرمز یا علائم ایست عبور می کنند و آماده واکنش هستند. حرکات خود را با پیش بینی بدترین سناریو برنامه ریزی کنید.

قانون ۳ تا ۴ ثانیه را دنبال کنید. از آنجایی که بیشترین احتمال برخورد پیش روی شماست، استفاده از قانون ۳ تا ۴ ثانیه به شما کمک می کند تا فاصله ایمن را ایجاد و حفظ کنید و زمان کافی برای ترمز گرفتن تا توقف در صورت لزوم فراهم می کند.

لینک مفید : انتخاب آمریکا

اما این قانون فقط در ترافیک عادی و در شرایط آب و هوایی خوب کار می کند. در آب و هوای بد، برای هر شرایطی مانند باران، مه، رانندگی در شب، یا دنبال کردن یک کامیون یا موتورسیکلت بزرگ، مسافت زیر را یک ثانیه بیشتر افزایش دهید.

سرعت خود را پایین نگه دارید محدودیت های سرعت اعلام شده برای شرایط ایده آل اعمال می شود. این مسئولیت شماست که اطمینان حاصل کنید که سرعت شما با شرایط مطابقت دارد.

علاوه بر این، سرعت های بالاتر کنترل وسیله نقلیه شما را در صورت بروز مشکل بسیار دشوارتر می کند. برای حفظ کنترل وسیله نقلیه خود، باید سرعت خود را کنترل کنید.

راه فرار داشته باشید در تمام شرایط رانندگی، بهترین راه برای جلوگیری از خطرات احتمالی این است که وسیله نقلیه خود را در جایی قرار دهید که بیشترین شانس را برای دیدن و دیده شدن دارید.

داشتن یک مسیر جایگزین برای سفر نیز ضروری است، بنابراین همیشه خود را کنار بگذارید – مکانی برای حرکت وسیله نقلیه خود اگر مسیر فوری سفر شما به طور ناگهانی مسدود شد.

ریسک های جداگانه هنگامی که با چندین خطر مواجه می شوید، بهتر است آنها را یکی یکی مدیریت کنید. هدف شما این است که از رویارویی همزمان با خطرات بیش از حد اجتناب کنید.

عوامل حواس پرتی را حذف کنید حواس پرتی هر فعالیتی است که توجه شما را از کار رانندگی منحرف کند. رانندگی سزاوار توجه کامل شماست – پس روی کار رانندگی متمرکز بمانید.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : The Keys to Defensive Driving

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *