فواید ورزش یوگا چیست ؟ آشنایی با یوگا و فواید آن

? فواید ورزش یوگا چیست ؟ بررسی دقیق ورزش یوگا | بخش ورزشی PDF :

? ۱- یوگا چیست ؟

? ۲- منافع یوگا در بهبود سلامتی

? ۳- تاثیر یوگا بر بیماری های مختلف



قیمت : ۱۱.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


اگر امروز ژست یوگای “سگ رو به پایین” خود را انجام داده اید، احتمالاً احساس آرامش بیشتری می کنید. صرف نظر از سطح تخصص شما در یوگا، اگر به طور منظم تمرین می کنید، می توانید از سر تا پا احساس بهتری داشته باشید.

یوگا فواید سلامت جسمی و روانی را برای افراد در هر سنی ارائه می دهد. و اگر در حال گذراندن یک بیماری، بهبودی پس از جراحی یا زندگی با یک بیماری مزمن هستید، یوگا می تواند بخشی جدایی ناپذیر از درمان شما باشد و به طور بالقوه شفا را تسریع کند.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش ورزشی

یک درمانگر یوگا می‌تواند با بیماران کار کند و برنامه‌های فردی را تنظیم کند که با درمان‌های پزشکی و جراحی آنها همراه باشد. به این ترتیب، یوگا می تواند از روند درمان حمایت کند و به فرد کمک کند تا علائم را با تمرکز بیشتر و ناراحتی کمتر تجربه کند.


یوگا قدرت، تعادل و انعطاف پذیری را بهبود می بخشد.

حرکات آهسته و تنفس عمیق باعث افزایش جریان خون و گرم کردن ماهیچه ها می شود، در حالی که نگه داشتن یک حالت می تواند باعث افزایش قدرت شود.


آن را امتحان کنید: حالت درختی

روی یک پا تعادل داشته باشید، در حالی که پای دیگر را روی ساق پا یا بالای زانو نگه دارید (اما هرگز روی زانو) با زاویه قائم. سعی کنید در حالی که به مدت یک دقیقه تعادل خود را حفظ می کنید، روی یک نقطه مقابل خود تمرکز کنید.


یوگا به تسکین کمردرد کمک می کند.

یوگا برای کاهش درد و بهبود تحرک در افراد مبتلا به کمردرد به همان اندازه که کشش اصلی است مفید است. کالج پزشکان آمریکا یوگا را به عنوان اولین درمان برای کمردرد مزمن توصیه می کند.


آن را امتحان کنید: ژست گربه-گاو

روی چهار دست و پا قرار بگیرید، کف دست ها را زیر شانه ها و زانوها را زیر باسن قرار دهید.

ابتدا نفس بکشید، در حالی که اجازه می دهید شکم خود به سمت زمین بیفتد. سپس، در حالی که ناف خود را به سمت ستون فقرات خود می کشید، بازدم کنید و ستون فقرات خود را مانند گربه ای که در حال کشش است قوس دهید.


یوگا می تواند علائم آرتریت را کاهش دهد.

بر اساس بررسی جانز هاپکینز از ۱۱ مطالعه اخیر، نشان داده شده است که یوگا ملایم برخی از ناراحتی های مفاصل حساس و متورم را برای افراد مبتلا به آرتریت کاهش می دهد.


یوگا برای سلامت قلب مفید است.

تمرین منظم یوگا ممکن است سطح استرس و التهاب سراسر بدن را کاهش دهد و به سلامت قلب کمک کند.

لینک مفید : یوگا درمانی چگونه است ؟

چندین عامل مؤثر در بیماری قلبی، از جمله فشار خون بالا و اضافه وزن، را می توان از طریق یوگا نیز برطرف کرد.


آن را امتحان کنید: حالت سگ رو به پایین

روی چهار دست و پا قرار بگیرید، سپس انگشتان پای خود را به زیر بکشید و استخوان های نشسته خود را بالا بیاورید، به طوری که به شکل مثلث در بیایید. زانوهای خود را خم کنید و ستون فقرات و دنبالچه خود را بلند کنید.


یوگا شما را آرام می کند، تا به شما کمک کند بهتر بخوابید.

تحقیقات نشان می دهد که یک روال منظم یوگا قبل از خواب می تواند به شما کمک کند تا ذهنیت درستی داشته باشید و بدن خود را برای به خواب رفتن و خواب ماندن آماده کنید.


آن را امتحان کنید: ژست پاها تا دیوار

سمت چپ خود را به دیوار بنشینید، سپس به آرامی به سمت راست بپیچید و پاهای خود را بالا بیاورید تا به دیوار تکیه دهید، پشت خود را روی زمین و استخوان های نشسته خود را نزدیک به دیوار نگه دارید. می توانید ۵ تا ۱۵ دقیقه در این حالت بمانید.

لینک مفید : درمان بیماری های کمر با یوگا درمان بیماری ها

یوگا می تواند به معنای انرژی بیشتر و خلق و خوی روشن تر باشد. ممکن است پس از شروع تمرین یوگا، افزایش انرژی ذهنی و فیزیکی، افزایش هوشیاری و اشتیاق و احساسات منفی کمتری را احساس کنید.


یوگا به شما کمک می کند استرس را مدیریت کنید.

به گفته مؤسسه ملی بهداشت، شواهد علمی نشان می دهد که یوگا از مدیریت استرس، سلامت روان، تمرکز حواس، تغذیه سالم، کاهش وزن و خواب با کیفیت حمایت می کند.


آن را امتحان کنید: ژست جسد (ساواسانا)

در حالی که اندام های خود را به آرامی دراز کرده اید، دور از بدن دراز بکشید و کف دست ها رو به بالا باشد.

لینک مفید : یوگا درمانی چگونه است ؟

سعی کنید هنگام نفس کشیدن عمیق ذهن خود را پاک کنید. می توانید این حالت را به مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه نگه دارید.


یوگا شما را با یک جامعه حامی مرتبط می کند.

شرکت در کلاس های یوگا می تواند احساس تنهایی را کاهش دهد و محیطی را برای درمان و حمایت گروهی فراهم کند.

حتی در طول جلسات انفرادی، احساس تنهایی کاهش می یابد، زیرا فرد به عنوان فردی منحصر به فرد شناخته می شود، به او گوش داده و در ایجاد یک برنامه یوگا شخصی شرکت می کند.


یوگا باعث ارتقاء مراقبت از خود می شود.

تحقیقات علمی در مورد فواید یوگا ، ارتش ایالات متحده، مؤسسه ملی بهداشت و سایر سازمان‌های بزرگ به تأیید علمی ارزش یوگا در مراقبت‌های بهداشتی گوش می‌دهند – و در آن گنجانده می‌شوند.

مطالعات متعدد فواید یوگا را در آرتریت، استئوپنی، مشکلات تعادلی، انکولوژی، سلامت زنان، دردهای مزمن و سایر تخصص ها نشان می دهد.

لینک مفید : درمان بیماری های کمر با یوگا درمان بیماری ها

اگر در یوگا تازه کار هستید، خوب است که در یک کلاس ثبت نام کنید تا بتوانید فرم خوب را یاد بگیرید.

با استودیوهای یوگا، سالن‌های ورزشی، یا مراکز سالمندان محلی تماس بگیرید و بپرسید که آیا کلاس‌هایی را ارائه می‌دهند که توسط معلمی آموزش دیده برای کار با افراد مسن یا افرادی که محدودیت‌های جسمی دارند تدریس می‌شوند.

یک کلاس یوگای ملایم می تواند انتخاب خوبی باشد. به گفته جتر، اگر تحرک یا تعادل شما محدود باشد، یوگا با صندلی (یا نشسته) گزینه عالی است.

لینک مفید : بخش فینگرفود

با سرعت خود حرکت کنید – و به یاد داشته باشید که هر حالت یوگا را می توان تغییر داد تا برای شما مناسب باشد. فقط از معلمت بپرس

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : Benefits of Yoga

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *