یوگا درمانی چگونه است ؟ آشنایی با یوگا درمانی

? یوگا درمانی چگونه است ؟ درمان درد با یوگا | بخش ورزشی PDF :

? ۱- فواید درمانی یوگا

? ۲- اساس یوگا چیست ؟

? ۳- درمان بیماری ها با یوگا

? ۴- حرکات ورزشی موثر یوگا



قیمت : ۹.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


این شکل از درمان از اصول و تمرین‌های یوگا، مانند وضعیت‌های فیزیکی یوگا، مدیتیشن، تکنیک‌های تنفسی و تمرین‌های آرامش‌بخش برای بهبود سلامت ذهنی و جسمی استفاده می‌کند.

برخلاف تصور مردم، یوگا درمانی شبیه یک کلاس یوگا معمولی نیست. در عوض، یوگا درمانی معمولاً به صورت تک به تک با یک درمانگر انجام می شود.


انواع یوگا درمانی

رومانوف می گوید در حالی که یوگا درمانی به طور معمول به صورت فردی انجام می شود، یک نوع فرعی از یوگا درمانی شامل یک عنصر گروهی است که در آن افراد متعددی با یک درمانگر در یک گروه کوچک با هم کار می کنند و قدرت گروه بخشی از روند درمان است.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش ورزشی

رومانوف می‌گوید طرح درمانی و تکنیک‌های مورد استفاده در یوگا درمانی می‌تواند بر اساس سن، توانایی فیزیکی و نیازهای منحصر به فرد شما متفاوت باشد.

یوگا درمانی چگونه است ؟ علاوه بر این، او توضیح می دهد که تمام تمرینات و وضعیت های به کار رفته در یوگا درمانی برای به حداکثر رساندن همزمانی عملکرد ذهن و بدن طراحی شده اند.

لینک مفید : درمان بیماری های کمر با یوگا درمان بیماری ها

به عنوان مثال، درمانگر اهمیت و ارزشی را که هر حرکت ورزشی و یوگا می تواند در کاهش نگرانی شما داشته باشد، توضیح می دهد و در نتیجه پلی بین تمرین و چارچوب شناختی آن ایجاد می کند.

یوگا درمانی چگونه است ؟ بنابراین، برای مثال، برای فردی که اضطراب را تجربه می‌کند، درمانگر او را از طریق ژست‌هایی مانند ژست کودک و ژست درختی راهنمایی می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه این حالت‌ها به تسکین اضطراب کمک می‌کنند.

لینک مفید : چگونگی مصرف مکمل در ورزش های قدرتی

رومانوف می گوید که تکالیف یک عنصر مهم در یوگا درمانی است به طوری که می توان تمرینات را به جای تمرینات مستقل در جلسات درمانی هفتگی در زندگی روزمره فرد گنجاند.

یوگا درمانی چگونه است ؟ اشکال سنتی‌تر یوگا درمانی همچنین می‌تواند شامل تکنیک‌های دیگری مانند ذکر، دعا، مطالعه متنی، تشریفات، تصویرسازی و مشاوره معنوی باشد.


چه چیزی یوگا درمانی می تواند کمک کند

یوگا درمانی می تواند در درمان بیماری های روانی مانند:

  • وابستگی به الکل
  • اختلالات اضطراب و هراس
  • اختلال کمبود توجه بیش فعالی
  • اوتیسم
  • اختلال دو قطبی
  • افسردگی
  • اختلالات اشتها
  • بیخوابی
  • فوبیاها
  • اختلال استرس پس از سانحه
  • جنون جوانی
  • فشار
  • سوء مصرف مواد

به گفته رومانوف، علاوه بر این، یوگا درمانی می تواند به ویژه برای درمان شرایط متمرکز بر بدن، ناشی از درد مزمن، استرس، یا ضربه ای که در بدن ذخیره شده و از طریق علائم مرتبط با اضطراب یا افسردگی ظاهر می شود، موثر باشد.


فواید یوگا درمانی

برخی از مزایای یوگا درمانی عبارتند از:

تمرکز یکپارچه ذهن و بدن: تمرینات و وضعیت های یوگا درمانی به طور همزمان بر روی ذهن و بدن تمرکز می کنند و آگاهی ذهنی و فیزیکی را توسعه می دهند. این به یکپارچگی ذهن و بدن کمک می کند و ذهن آگاهی را بهبود می بخشد.

فواید سلامت جسمانی: یوگا درمانی علاوه بر کمک به شرایط سلامت روان، می تواند آمادگی جسمانی را نیز بهبود بخشد و قدرت، تعادل و انعطاف پذیری را افزایش دهد.

یوگا درمانی چگونه است ؟ همچنین می تواند به شرایط سلامت جسمانی مانند درد، فشار خون، بیماری قلبی، دیابت، چاقی و آرتریت کمک کند.

لینک مفید : بخش متافیزیک

عوارض جانبی کمتر: دارو برای درمان شرایط سلامت روان می تواند عوارض جانبی مانند افزایش وزن و سایر عوارض متابولیک داشته باشد که می تواند منجر به افزایش خطر بیماری قلبی شود. در مقابل، یوگا درمانی عوارض جانبی کمتری دارد

رومانوف می‌گوید: شکل جایگزین درمان: یکی از مزایای اصلی یوگا درمانی این است که برای کسانی که ممکن است برای گفتار درمانی سنتی آماده نباشند یا کسانی که ممکن است از طریق تمرکز یکپارچه ذهن و بدن نتایج معنی‌داری پیدا کنند جذاب است.


فواید یوگا و مدیتیشن در جوامع رنگی

رومانوف می‌گوید: «یوگا درمانی به دلیل کارآزمایی‌های کنترل تصادفی‌شده محدود نسبت به اشکال شناخته‌شده‌تر درمان، شواهد تجربی زیادی از اثربخشی آن ندارد.

یوگا درمانی چگونه است ؟ با این حال، تحقیقات فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد یوگا درمانی ممکن است فوایدی داشته باشد.

لینک مفید : بخش درمانی

به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۲۱ نشان داد که یوگا می تواند به درمان شرایطی مانند اضطراب، افسردگی، اختلال دوقطبی، اختلال استرس پس از سانحه، وابستگی به الکل و اسکیزوفرنی کمک کند. بیماری ها با عوارض جانبی کمتر نسبت به دارو.


چیزهایی که باید در نظر بگیرید

یک نکته مهم این است که یک درمانگر را پیدا کنید که از آموزش و اعتبار کافی برخوردار باشد. رومانوف می‌گوید، می‌خواهید مطمئن شوید که درمانگر شما یک درمانگر معتبر یوگا است یا آموزش مشابهی در یک برنامه آموزشی معتبر دارد.

رومانوف توضیح می دهد که از آنجایی که یوگا درمانی کاملاً سبز است، در تمرین تفاوت هایی وجود دارد.

یوگا درمانی چگونه است ؟ به عنوان مثال، او می گوید که درمانگران یوگا اغلب به عنوان روان درمانگر، روانشناس، درمانگر فیزیکی یا مربی یوگا شروع می کنند و کار خود را با ادغام سایر عناصر در تمرین خود تکمیل می کنند.

لینک مفید : بخش خدمات مشاوره

رومانوف توصیه می‌کند مطمئن شوید که با کسی کار می‌کنید که به او اعتماد دارید و می‌توانید با او یک اتحاد درمانی قوی تشکیل دهید، که به کار او اعتقاد دارید.


چه طور باید شروع کرد

اگر می‌خواهید یوگا درمانی را بررسی کنید، می‌توانید به دنبال یک یوگادرمانگر معتبر در نزدیکی خود بگردید یا از دوستان، خانواده یا ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود بخواهید که ارجاع دهند.

یوگا درمانی چگونه است ؟ به گفته رومانوف، یوگا درمانی معمولاً به عنوان یک درمان کمکی علاوه بر سایر اشکال درمانی استفاده می شود.

لینک مفید : بخش فال ابجد

بنابراین، اگر در حال حاضر به یک درمانگر مراجعه می کنید، ممکن است ارزش داشته باشد که با او در مورد اینکه آیا یوگا درمانی می تواند برای شما مفید باشد یا خیر مشورت کنید و در مورد اینکه چگونه به موازات شکل فعلی درمان شما کار می کند، بحث کنید.

یوگا درمانی چگونه است ؟ توجه به این نکته مهم است که شما می توانید بدون توجه به سن، انعطاف پذیری یا قدرت خود در یوگا درمانی شرکت کنید. بسته به توانایی ها و نیازهای شما، جلسات می توانند ساده یا پیشرفته باشند.

یوگا درمانی نوعی درمان است که از تمرینات، تمرین‌ها و فلسفه‌های یوگا برای بهبود سلامت روحی و جسمی استفاده می‌کند.

یوگا درمانی چگونه است ؟ در حالی که تمرین یوگا معمولاً با کاهش استرس همراه است، یوگا درمانی می تواند در درمان چندین بیماری روانی دیگر نیز مفید باشد. ممکن است در ترکیب با نوع دیگری از درمان به شما توصیه شود.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : What Is Yoga Therapy?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *