۴۰۰ سوال آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان و ‌برتر

? ۴۰۰ سوال آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان و ‌برتر | بخش دانش آموزی PDF :

? ۱. ۴۰۰ سوال آزمون ورودی

? ۲. پاسخ نامه سوالات



قیمت : ۱۹.۰۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


ما مجذوب افراد با استعداد هستیم، از افرادی با استعدادهای غیرعادی و خاص که در غیر این صورت معمولی یا حتی چالش برانگیز هستند، تا کسانی که تقریباً به عنوان موجودات افسانه ای ظاهر می شوند، قادر به تسلط بر بسیاری از رشته ها و انجام کارها به میزان فوق العاده ای هستند.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش دانش آموزی


۴۰۰ سوال آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان و ‌برتر

افراد با استعداد نادرست با مبارزات دشواری روبرو می شوند، که اغلب در مراحل بعدی زندگی خود به وجود می آیند، اگرچه، کار روی کودکان با استعداد عمیق (PG) به طور فزاینده ای فضایی را برای آنها ایجاد می کند تا بتوانند زودتر در محیط های آموزشی سنتی خوب عمل کنند.

۴۰۰ سوال آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان و ‌برتر : بچه‌های تیزهوش اغلب مورد انگ قرار می‌گیرند، برچسب‌های عجیب و غریب یا ضداجتماعی می‌زنند و بیشتر مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند یا طرد می‌شوند.

لینک مفید : مهره داران علوم نهم فصل ۱۴ آشنایی با مهره داران

از آنجا که استعداد درک ضعیفی دارد، محیط های آموزشی، اجتماعی و حرفه ای ممکن است با فراهم نکردن خانه برای چنین افرادی به مشکلات اجتماعی کمک کنند.

علاوه بر این، بر خلاف آنهایی که تفاوت‌های یادگیری سنتی دارند، سخت‌تر است که بفهمیم استعداد کجا می‌تواند چالش‌هایی ایجاد کند، وقتی نکات مثبت زیادی وجود دارد.

۴۰۰ سوال آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان و ‌برتر : طبق موسسه دیویدسون، افراد PG تمایلات زیر را از خود نشان می دهند: درک سریع، درک شهودی اصول، تمایل به پیچیدگی، نیاز به دقت، انتظارات بالا، علایق متفاوت – و حس شوخ طبعی عجیب و غریب.

لینک مفید : عربی دوازدهم و جزوه کامل درس عربی دوازدهم

آن‌ها معمولاً «توسعه ناهمزمان» را نشان می‌دهند، که در برخی زمینه‌ها به‌طور قابل‌توجهی جلوتر هستند، در حالی که از جهات دیگر متوسط ​​یا عقب‌تر هستند.

تشخیص اینکه در کجا قرار می‌گیرند دشوار است، و محیط‌های آموزشی معمولاً برای تطبیق با تفاوت‌های آنها طراحی نشده‌اند.

۴۰۰ سوال آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان و ‌برتر : به‌ویژه برای کودکان کوچک‌تر، جوان‌ها ظاهر با توانایی های پیشرفته در تضاد است و پاسخگویی معلمان خاص را سخت تر می کند.


آیا تیپ شخصیتی با استعداد وجود دارد؟

در حالی که چیزهای زیادی در استعدادیابی نقش دارند، از جمله انواع مختلف هوش، عوامل ژنتیکی و تربیت، یکی از زمینه های کلیدی مورد علاقه شخصیت است.

لینک مفید : عربی هفتم همراه با آموزش قواعد عربی هفتم

آیا افراد با استعداد از نظر شخصیتی در مقایسه با افراد “غیر تیزهوش” تفاوت دارند؟ در مجله High Ability Studies، محققین Ogurlu و Özbey (2021) متاآنالیز ادبیات شخصیت و استعداد را انجام دادند تا ببینند ۵ ویژگی شخصیتی بزرگ برونگرایی، وظیفه شناسی، گشودگی به تجربه، روان رنجوری و توافق پذیری در کجا قرار می گیرند.

۴۰۰ سوال آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان و ‌برتر : آن‌ها پایگاه‌های اطلاعاتی متعددی را برای یافتن مقالات تحقیقاتی با معیارهای دقیق برای گنجاندن در تجزیه و تحلیل تلفیقی خود بررسی کردند و ۱۰۳ استناد را به گروه نهایی ۱۳ مطالعه با کیفیت بالا برای بازبینی کاهش دادند.

لینک مفید : ضریب مجهول و آشنایی با موازنه از روش ضریب مجهول

آنها ۸۳ عامل مرتبط با استعداد، سن، جنسیت و شخصیت را در نمونه نهایی ۸۰۰۰ نفری شامل ۳۲۴۴ فرد با استعداد شناسایی کردند.

آنها با استفاده از روش‌های آماری پیچیده، معیارهای شخصیتی را بین گروه‌های تیزهوش و غیر تیزهوش مقایسه کردند تا ببینند کدام ویژگی‌های شخصیتی به طور معناداری با استعداد همبستگی دارد.

۴۰۰ سوال آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان و ‌برتر : بین گروه های تیزهوش و غیر تیزهوش از نظر توافق پذیری، برون گرایی، وظیفه شناسی یا روان رنجوری تفاوت معناداری وجود نداشت.

لینک مفید : جزوه جغرافیا دهم

با این حال، گشودگی به تجربه به شدت با استعداد، با اندازه اثر نسبتاً قوی مرتبط بود. علاوه بر این، آنها دریافتند که سایر عوامل، از جمله سن، جنسیت، نمونه مطالعه فردی، و موقعیت جغرافیایی، استعداد یا رابطه بین باز بودن و استعداد را در نظر نمی گیرند.


هدیه استعداد

گشودگی به تجربه جزء کلیدی هوش است که به خلاقیت و ظرفیت در نظر گرفتن گزینه ها و دیدگاه های متعدد در رویکرد به زندگی، حل مشکلات و درک موقعیت های پیچیده کمک می کند.

۴۰۰ سوال آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان و ‌برتر : گشاده رویی با تمایل مشاهده شده افراد با استعداد به پیچیدگی و تفکر واگرا، و استعداد قابل توجه و گاه شگفت انگیز افراد با استعداد برای دیدن چیزهایی که دیگران هرگز متوجه آن نمی شوند یا حتی تصور نمی کنند، مطابقت دارد.

لینک مفید : فارسی یازدهم همراه آموزش و تست فارسی یازدهم

ناگفته نماند حس شوخ طبعی عجیبی که می تواند یک شمشیر دولبه باشد.

پیامد مهم دیگر این مطالعه این است که در حالی که افراد تیزهوش در مواقعی کلیشه ای به عنوان شخصیت های بی دست و پا یا ناسازگار دارند، ویژگی های اجتماعی کمتر از جمله برون گرایی کمتر، سازگاری کمتر و روان رنجورخویی بالاتر با استعداد ارتباطی نداشتند.

۴۰۰ سوال آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان و ‌برتر : به طور جالب توجهی، وظیفه شناسی با استعداد مرتبط نیست، اگرچه به طور مستقل با عملکرد در محیط های کاری و تحصیلی مرتبط است.

لینک مفید : مهره داران علوم نهم فصل ۱۴ آشنایی با مهره داران

با استعداد بودن تضمین کننده موفقیت نیست، اما زمانی که به درستی از آن استفاده شود کمک می کند.

اگرچه همبستگی علیت نیست، اما وسوسه انگیز است که بدانیم آیا می توان گشودگی را افزایش داد یا خیر. تحقیقات نشان می دهد که امکان تغییر شخصیت در جهت های دلخواه وجود دارد.

۴۰۰ سوال آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان و ‌برتر : بسیاری از رویکردهای آموزشی غنی شامل آموزش طراحی شده برای پرورش تخیل، خلاقیت، و تفکر جانبی است.

لینک مفید : عربی هفتم همراه با آموزش قواعد عربی هفتم

آیا بزرگسالان می‌توانند افق‌ها را گسترش دهند یا نگاهی محدود به خود داشته باشند، یا این انتخاب خود در وهله اول تابعی از گشودگی است؟

انگیزه های بیرونی برای افزایش گشودگی، مانند قرار ملاقات با فردی با ذهن بازتر یا تمایل به پیشرفت حرفه ای، ممکن است باعث شود افراد بیشتر از آنچه که به حال خود رها شود، چیزهای جدید را امتحان کنند.

۴۰۰ سوال آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان و ‌برتر : تحقیقات آینده می تواند به مداخلاتی نگاه کند تا بفهمد که آیا در صورت تمایل می توان ذهن باز را به دست آورد یا خیر.

لینک مفید : بخش حیوانات

تحقیق در مورد استعدادها به منظور از بین بردن افسانه‌ها و ننگ‌هایی که موانعی برای رشد افراد با استعداد در طول عمر هستند و همچنین کمک به توسعه و تامین منابع مورد نیاز جامعه برای بهترین بهره‌مندی از این افراد، از طریق اطلاع‌رسانی به سیاست‌ها و عملکرد آموزشی مهم است. ، و ادامه درک علل و راه حل های کم کاری.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : One Personality Trait Distinguishes Gifted People

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *