ماریجوانا و نحوه ترک اعتیاد به ماری جوانا

? ترک اعتیاد به ماری جوانا | بخش درمانی PDF :

? ۱- آموزش خود مراقبتی

? ۲- ویژگی ها

? ۳- شیوع

? ۴- تاثیرات ماری جوانا



قیمت : ۱۷.۰۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


ترک اعتیاد به ماری جوانا : اختلالات مرتبط با مواد ۱۰ طبقه مجزای داروها را در برمی گیرند: الکل، کافئین، حشیش، مواد توهم زا، مواد استنشاقی، مواد شبه افیونی، داروهای آرامبخش، خواب آور، و ضد اضطراب، مواد محرک (آمفتامین، کوکائین و مواد محرک دیگر)

توتون و مواد دیگر (یا نامشخص)

• ویژگی اصلی اختلال مصرف مواد مجموعه ای از نشانه های شناختی، رفتاری و فیزیولوژیکی است که نشان می دهند فرد با وجود مشکلات قابل ملاحظه مرتبط با مواد، مصرف مواد را ادامه می دهد.

ویژگی مهم اختلالات مصرف مواد تغییر اساسی در مدارهای مغزی است که امکان دارد بعد از مسمومیت زدایی ادامه یابد، مخصوصا در افرادی که به اختلالات شدید مبتلا هستند. اختلالات مصرف مواد در دامنه شدت، از خفیف تا شدید روی می دهد.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش درمانی

ترک اعتیاد به ماری جوانا : برخی افراد تصور می کنند که ماری جوانا نسبتاً بی ضرر است، اما تحقیقات نشان داده است که می تواند تعدادی از اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد.

اگر می خواهید سیگار کشیدن را ترک کنید، چندین کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

لینک مفید : ترک اعتیاد به کوکائین

این مقاله به بررسی برخی از تاکتیک‌هایی می‌پردازد که اگر می‌خواهید سیگار کشیدن ماری جوانا را ترک کنید، می‌توانید امتحان کنید. همچنین اطلاعاتی در مورد علائم ترک که ممکن است تجربه کنید و انواع درمان حرفه ای که می تواند کمک کند، پیدا خواهید کرد.


یک رویکرد را انتخاب کنید

هنگامی که تصمیم به ترک سیگار گرفتید، اولین تصمیم شما این است که انتخاب کنید کدام رویکرد برای شما و نیازهای شما مناسب است.

ترک اعتیاد به ماری جوانا : در حالی که ممکن است ترک ماری جوانا برای برخی از افراد آسان‌تر از دیگران باشد، تجربه شما ممکن است به این بستگی داشته باشد که آیا شما به این ماده وابستگی یا اعتیاد پیدا کرده‌اید.

احتمال بروز اختلال در مصرف حشیش در افرادی که در سنین پایین تر شروع به کشیدن علف هرز کرده اند یا به شدت از آن استفاده می کنند، بیشتر است.

مؤسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر (NIDA) پیشنهاد می کند که حدود ۳۰ درصد از افرادی که ماری جوانا مصرف می کنند دارای اختلال مصرف حشیش هستند.

ترک اعتیاد به ماری جوانا : زمانی که می‌خواهید سیگار را ترک کنید، دو روش متداول وجود دارد: کاهش مصرف یا ترک بوقلمون سرد.


کاهش استفاده شما

Tapering فرآیندی است که شامل کاهش تدریجی مصرف دارو با کاهش دوز مصرفی در یک دوره زمانی معین است. هدف این است که به آرامی اجازه دهیم بدن فرد به سطوح پایین این ماده عادت کند و در عین حال علائم ترک دارو را به حداقل برساند.

لینک مفید : ویروس زیکا چیست ؟

انجمن پزشکی اعتیاد آمریکا (ASAM) عموماً از رویکرد کاهش تدریجی برای کمک به به حداقل رساندن علائم شدید ترک حمایت می کند.

اگر تصمیم دارید رویکرد تدریجی را امتحان کنید، کارهایی وجود دارد که می توانید برای کمک به افزایش شانس موفقیت خود انجام دهید.

به خودت مهلت بده تاریخی را انتخاب کنید که دوست دارید سیگار کشیدن ماری جوانا را برای همیشه ترک کنید. سپس مشخص کنید که تا آن تاریخ چقدر باید برای ترک سیگار کاهش دهید.

ترک اعتیاد به ماری جوانا : یک استراتژی کاهشی انتخاب کنید. ممکن است هر روز یا هر هفته مقدار معینی را کاهش دهید. همچنین ممکن است به سراغ یک محصول شاهدانه با قدرت کمتر بروید.

لینک مفید : ترک اعتیاد به شیشه

این رویکرد به سادگی شامل توقف مصرف دارو است. در حالی که ترک بوقلمون سرد آسان نیست و اغلب منجر به علائم ترک شدیدتر می شود، دلایلی وجود دارد که افراد ممکن است این روش را انتخاب کنند.

به عنوان مثال، می تواند یک راه موثر برای ترک عادت شما و شروعی تازه باشد. افرادی که به توانایی خود در کاهش تدریجی مصرف ماری جوانا شک دارند، ممکن است این روش را مؤثرتر بیابند


آماده شدن برای برداشت

هنگامی که تصمیم به ترک سیگار گرفتید، ایده خوبی است که با علائم ترکی که ممکن است در هنگام ترک دارو تجربه کنید، آشنا شوید.

ترک اعتیاد به ماری جوانا : با انجام این کار، از نظر ذهنی آمادگی بیشتری خواهید داشت و می توانید نحوه برخورد با این علائم را برنامه ریزی کنید.

علائم رایج ترک ماری جوانا عبارتند از:

  • پرخاشگری
  • اضطراب
  • اشتها تغییر می کند
  • هوس ها
  • افسردگی
  • علائمی شبیه آنفولانزا مانند تب، تعریق و لرز
  • سردرد
  • تحریک پذیری
  • مشکلات خواب
  • کاهش یا افزایش وزن

برای اکثر افرادی که مصرف ماری جوانا خود را قطع می کنند، علائم ترک معمولاً حدود یک تا دو هفته طول می کشد.

ترک اعتیاد به ماری جوانا : با این حال، برخی از افراد ممکن است این علائم را برای چند هفته یا حتی ماه‌ها ادامه دهند، پدیده‌ای که به عنوان سندرم قطع پس از حاد (PAWS) شناخته می‌شود.

لینک مفید : مشخصات صفراوی ها

علائم ترک می تواند ناخوشایند باشد و می تواند تلاش شما برای ترک سیگار را از بین ببرد. وقتی علائم جسمی و روانی به اندازه کافی بد شد، ممکن است برای یافتن تسکین به مصرف دارو برگردید.

در طول این مدت، داشتن برنامه ای که به شما کمک می کند به تلاش های بهبودی خود پایبند باشید، می تواند مفید باشد.

ترک اعتیاد به ماری جوانا : به دنبال راه هایی برای تسکین علائم خود بدون روی آوردن به ماری جوانا باشید و برای یافتن راه حل هایی که می تواند کمک کند با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.

لینک مفید : نسخه نویسی داروهای دندانپزشکی

یادآوری اینکه این احساسات موقتی هستند و در عرض چند روز بهتر خواهید شد می تواند کمک کننده باشد.


محرک های خود را درک کنید

هنگامی که می خواهید سیگار را ترک کنید، ضروری است که از شر هر وسیله مرتبط با ماری جوانا در خانه خود خلاص شوید.

ترک اعتیاد به ماری جوانا : خلاص شدن از شر دارو به خودی خود بسیار مهم است، اما باید هرگونه پیپ، کاسه، بونگ، ویپ و محصولات مرتبط را نیز حذف کنید.

در دسترس داشتن آنها تسلیم شدن به ولع مصرف مواد مخدر را آسان تر و وسوسه انگیزتر می کند.

لینک مفید : بادکش درمانی سریع

اگر مدتی را نیز صرف فکر کردن در مورد محرک هایی کنید که شما را به کشیدن علف های هرز میل می کند، مفید خواهد بود.

ترک اعتیاد به ماری جوانا : آیا ساعات خاصی از روز وجود دارد که بیشتر سیگار بکشید؟ آیا در موقعیت‌ها، موقعیت‌ها یا اطراف افراد خاص تمایل بیشتری به سیگار کشیدن دارید؟

هنگامی که از چیزهایی که باعث مصرف مواد مخدر شما می شود آگاه شدید، می توانید برای مقابله با این محرک ها برنامه ریزی کنید.

گاهی اوقات این ممکن است شامل اجتناب یا حذف چیزهایی باشد که برای کشیدن ماری جوانا به شما فشار می آورد. در موارد دیگر، باید مکانیسم‌های مقابله‌ای سالم را برای کمک به مدیریت تمایلات خود کشف کنید.

لینک مفید : پماد و کاربرد های آن

اگر اشتباه کردید و دوباره سیگار کشیدید، خیلی به خودتان سخت نگیرید. عود برای هر کسی که سعی در ترک سیگار دارد رایج است.

ترک اعتیاد به ماری جوانا : تحقیقات نشان داده است که معمولاً قبل از اینکه افراد موفق شوند، چند بار تلاش می کنند.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : How to Quit Smoking Weed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *