زایمان اورژانسی چیست ؟ آشنایی با زایمان سریع

? زایمان اورژانسی چیست ؟ بخش درمانی PDF :

? ۱. اقدامات قبل زایمان !!

? ۲. اقدامات حین زایمان

? ۳. اقدامات بعد از زایمان

? ۴. نکات مهم !!



قیمت : ۱۷.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


به طور کلی دو روش برای زایمان وجود دارد که عبارتند از :

  • زایمان طبیعی
  • زایمان سزارین

سزارین به معنی ایجاد برش در دیواره شکم و عضلان رحم به منظور خارج کردن جنین می باشد. برخی از افراد به دلیل ترس از زایمان طبیعی، ترس از اختلالات جنسی پس از زایمان و ترس از آسیب رسیدن به لگن به طور داوطلبانه خواهان زایمان سزارین می باشند.

زایمان اورژانسی چیست ؟ در مواردی هم فرد اقدام به زایمان طبیعی می نماید اما به دلایل مختلفی ناچار به انجام زایمان سزارین می شود. در صورت تصمیم گیری فوری به انجام زایمان سزارین، عمل زایمان را سزارین اضطراری می نامند.

عدم پیشرفت زایمان : در برخی از موارد از زمان تعیین شده برای زایمان می گذرد اما پیشرفتی در زایمان دیده نمی شود. در این زمان طبق نظر پزشک تصمیم به عمل سزارین اورژانسی گرفته می شود.

کاهش در روند اکسیژن رسانی به جنین : هنگامی که در زمان زایمان طبیعی اکسیژن رسانی به نوزاد کاهش یابد یا ضربان قلب جنین دچار نوساناتی شود، پزشک تصمیم به سزارین اورژانسی می گیرد.

و اگر شما بی حسی اپیدورال داشتید ممکن است زمانی برای تزریق دوز مناسب برای جراحی نباشد. درباره بی حسی اپیدورال در سزارین بیشتر بدانید.

زایمان اورژانسی چیست ؟ عدم قرارگیری مناسب سر نوزاد : در زمانی که نوزاد با صورت و یا چانه وارد کانال زایمان شود، انجام سزارین اضطراری ضرورت می یابد.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش درمانی

ترس از زایمان اضطراری در زنان باردار و شریک زندگی آنها رایج است. احتمالاً آن را در فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و حتی اخبار محلی دیده‌اید: زنی آنقدر سریع زایمان می‌کند که قبل از بیرون آمدن نوزاد وقت ندارد به بیمارستان برود و یک متخصص غیرپزشکی مجبور است این کار را انجام دهد. در تحویل کمک کند

لینک مفید : ترک اعتیاد به ماری جوانا

زایمان اورژانسی چیست ؟ در حالی که بسیار نادر است که زنان به موقع خود را به بیمارستان یا مرکز زایمان برسانند – بیشتر زنان ساعت‌های ظاهراً بی‌پایانی را قبل از آماده شدن نوزاد صرف کار می‌کنند – این اتفاق می‌افتد. در اینجا همه چیزهایی است که اگر در این موقعیت هستید باید بدانید.


اگر مجبور به زایمان هستید چه باید کرد؟

زایمان یک اتفاق طبیعی است که از ابتدا تاکنون ادامه داشته است. بنابراین نترسید و اعتماد کنید که می توانید این کار را انجام دهید. میلیاردها نفر دارند.


آرام بمانید و خود را آماده کنید

خود را از نظر روحی و جسمی برای کار پیش رو آماده کنید. دو چیز مهم، حفظ آرامش و آرام نگه داشتن مادر است.

چند نفس عمیق بکشید و روی کار پیش رو تمرکز کنید.

به مادر یادآوری کنید که نفس بکشد و او را تشویق کنید که از طریق انقباضات نفس نفس بزند.

لینک مفید : نکات ناگفته درمان انواع بیماری ها با ادویه

اگر در حال رانندگی هستید، خود را کنار بکشید و چراغ های خطر خود را روشن کنید. خطر تصادف نکنید.

زایمان اورژانسی چیست ؟ در صورت فرصت با پزشک یا ماما تماس بگیرید. آنها می توانند از طریق تحویل گام به گام با شما صحبت کنند و برای شما با خدمات اضطراری تماس بگیرند.

اگر زمانی برای تماس با پزشک خود ندارید، با ۹-۱-۱ تماس بگیرید. اگر در خودرویی هستید که مجهز به دکمه اضطراری است، مانند OnStar، آن را فشار دهید تا با کمک به آن متصل شوید. هنگام تماس با خدمات اضطراری، اطلاعات زیر را در دسترس داشته باشید:

مکان شما: اگر در خانه هستید، حتما قفل در را باز کنید و اگر هوا تاریک است چراغ ایوان را روشن کنید تا پلیس و آمبولانس شما را پیدا کنند. اگر کسی با شماست، از او بخواهید که در مقابل خانه شما به پرسنل خدمات اورژانسی سلام کند یا علامت گذاری کند.

زایمان اورژانسی چیست ؟ اگر در خانه نیستید و از تلفن هوشمند برای تماس استفاده می‌کنید، خدمات موقعیت مکانی را روشن کنید. اکثر برنامه های نقشه برداری می توانند مکان دقیق شما را مشخص کنند.

لینک مفید : موسیقی درمانی با نکته های شگفت انگیز

جزئیات مهم: به اپراتور بگویید که زنی در حال زایمان است و نوزاد در حال آمدن است. از مدت زمان بارداری، جزئیات مربوط به زمان انقباض و هر گونه عوارض یا موقعیت های خاص مطلع شوید.

اگر نوزاد قبل از رسیدن تیم اورژانس به دنیا بیاید، اپراتور تلفن احتمالاً در خط خواهد ماند تا به شما در مورد زایمان صحبت کند.


راهنمای گام به گام

مادر را در موقعیت خود قرار دهید: مادر را روی زمین یا روی یک سطح ثابت مانند صندلی عقب ماشین قرار دهید. مطمئن شوید که او تا حد امکان راحت است. به او یادآوری کنید که سعی کند نفس نفس بزند، یا فقط به آرامی با انقباضات فشار دهید.

زایمان اورژانسی چیست ؟ وسایل را جمع آوری کنید: وقتی کودک بیرون می آید بسیار لغزنده می شود و باید بپیچد. بالش ها، حوله ها، پتوها یا چیزهایی که می توانند به عنوان پتو و کوسن استفاده شوند، مانند کت یا پیراهن شما.

دست‌هایتان را بشویید: اگر نزدیک سینک هستید، اگر وقت دارید، دست‌هایتان را بشویید. اگر در ماشین هستید و به بطری آب دسترسی دارید، در صورت امکان از آن برای شستشوی دستان خود استفاده کنید. کودک با سیستم ایمنی بسیار کمی به دنیا می آید و مستعد ابتلا به عفونت است.

سر نوزاد را بگیرید: زمانی که سر نوزاد نمایان می شود، دست خود را روی سر قرار دهید و از آن حمایت کنید تا از بیرون نیفتد. به مادر یادآوری کنید که سعی کند در این قسمت نفس نفس بزند تا از پارگی جلوگیری شود. اگر تنها هستید، به سادگی دست های خود را تا حد امکان بالای سر کودک قرار دهید.

کودک را بیرون هدایت کنید: سر و بدن کودک را نکشید. اجازه دهید نوزاد و انقباضات زایمان کار را انجام دهند. می توانید به آرامی کودک را به بیرون هدایت کنید.

زایمان اورژانسی چیست ؟ بینی کودک را تمیز کنید: هنگامی که کودک بیرون آمد، به آرامی بینی کودک را به سمت پایین بکشید تا به دفع مخاط اضافی و مایع آمنیوتیک کمک کنید.

لینک مفید : شفا بخشی سنگ ها

نوزاد را روی مادر بپوشانید: نوزاد را پوست به پوست روی مادر قرار دهید، طوری که سر نوزاد کمی پایین تر از بدنش باشد (برای کمک به تخلیه مخاط). هر دوی آنها را با پتو یا حوله خشک بپوشانید.

جفت را تحویل دهید: بند ناف را نبرید یا نکشید. در حالی که ممکن است شما این را در تلویزیون ببینید، اما مادر و نوزاد بدون بریدن بند ناف امن‌تر هستند. جفت احتمالاً تا ۳۰ دقیقه آینده آن را تحویل می‌دهد. اگر به دنیا آمد، قبل از رسیدن کمک، آن را در کنار نوزاد قرار دهید. طناب را قطع نکنید.

مادر و نوزاد را ایمن نگه دارید: در حالی که منتظر رسیدن اورژانس و آوردن مادر و نوزاد به بیمارستان هستید، مادر و نوزاد را ایمن و گرم نگه دارید.

دکتر گرگوری وایت در کتاب تولد اضطراری خود می گوید: «هنگامی که شک دارید، کاری نکنید». این احتمالا بهترین توصیه موجود است. آرام بمانید و کاری را که برای دریافت کمک و ایمن ماندن نیاز دارید انجام دهید.


ترس رایج از بارداری

زایمان اورژانسی ترس تقریباً هر زن باردار است. این یک خط داستانی رایج در برنامه های پلیسی و سریال های تلویزیونی است، اما وقوع واقعی آن بسیار نادر است – حدود ۱.۳٪ از نوزادان در ایالات متحده خارج از بیمارستان متولد می شوند.

زایمان اورژانسی چیست ؟ اگر نگران این هستید که این اتفاق برای شما بیفتد، با پزشک یا ماما در مورد ترس خود صحبت کنید.

کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند و داشتن یک برنامه اضطراری به برخی از زنان کمک می کند تا کمتر نگران آن باشند و در صورت زایمان اضطراری واقعی احساس آمادگی ذهنی کنند.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : How to Deliver a Baby in an Emergency

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *