زنان حامله و ‌شیرده

? زنان حامله و ‌شیرده بخوانند | بخش درمانی PDF :

? ۱- تکوین جنین

? ۲- تغذیه و ‌دفع فضولات جنین

? ۳- غشاهای اطراف جنین

? ۴- خون حیض زمان بارداری

? ۵- علت پسر و‌دختر بودن جنین

? ۶- تعیین جنسیت



قیمت : ۱۱.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


زنان حامله و ‌شیرده بخوانند : اگر رحم زن و منی مرد مشکلی نداشته باشند معمولاً قابلیت تکوین جنین را دارند. به عبارتی اگر از سوءالمزاج و مشکلات داخلی و خارجی و علل بدنی و نفسانی که میتواند باعث سقط شوند خالی باشند جنین تشکیل میشود.

زنان حامله و ‌شیرده | بعداً در قسمت مرکزی این ماده بادکرده جائی باز میشود که محلی مناسب برای جنین تشکیل میشود سپس در داخل این قسمت بادکرده ۴ نقطه ظاهر میشود؛ اولی در محل قلب، دومی در محل کبد، سومی در محل مغز و چهارمی در محل ناف. از ناف مانند حبابی برآمده و نقاط دیگر را دربرمیگیرد تا حرارت غریزی و بقیه اعضا را محافظت کند.

اما این دو باید در یک زمان واحد به محلی خاص برسند تا امکان آمیختن و یکی شدن آنها و بارداری باشد. ( زمانی که منی و تخمک با هم یکی میشوند و به رحم میرسند حالت بادکرده پیدا میکنند ) منی دارای سه نیرو در خود است شامل؛ نیروی روان یا نفسانی، نیروی طبیعت و نیروی زیست یا حیوانی که این نیروها باید در جایی استقرار یابند تا اندامی که خمیرمایهاش از آن است را بسازند

زنان حامله و ‌شیرده بخوانند : نقطه قلب در وسط است و روح حیوانی، نفسانی و طبیعی که به وسیله منی آمده است، در ابتدا در آن مستقر است.

این نقطه مانند یک بذر عمل میکند که رشد کرده، دارای شاخ و برگ میشود، شاخهای از آن به سمت راست رفته که مغز است و روح نفسانی به آن تعلق و اختصاص دارد و شاخهای به سمت چپ رفته که کبد است و روح طبیعی مخصوص آن است و شاخهای ناف را تشکیل میدهد.

زنان حامله و ‌شیرده بخوانند : اگرچه کبد مرکز توزیع غذا در بدن است، اما خودش هم به غذا نیاز دارد و تا خودش سهمی از غذا دریافت نکند، نمیتواند غذای بقیه بدن را توزیع کند

زنان حامله و ‌شیرده | اولین اندامی که در جنین تشکیل میشود قلب است. چون هر عضوی برای تغذیه خود به گرمای سرشتی نیاز دارد و بدون آن هیچ غذایی ساخته نمیشود و هیچ کس نمیتواند زنده بماند.

پس قبل از هر عضوی باید اندامی که حرارت سرشتی از آن برمیخیزد یعنی قلب خلق شود که غذادهنده اصلی و اساسی است و همه اندامها در بدن و از جمله کبد برای زندگی به قلب نیاز دارند.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش درمانی

مشاوره تغذیه سنگ بنای مراقبت های دوران بارداری برای همه زنان در دوران بارداری است. وضعیت تغذیه یک زن نه تنها بر سلامت او تأثیر می گذارد، بلکه بر نتایج بارداری و سلامت جنین-نوزاد او نیز تأثیر می گذارد.

زنان حامله و ‌شیرده : پزشکان و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی باید از نیازهای تغذیه ای در دوران بارداری آگاه باشند، زیرا این نیازها به طور قابل توجهی در مقایسه با جمعیت های غیر باردار متفاوت است.

لینک مفید : مشخصات صفراوی ها

علاوه بر این، یک رویکرد فردی برای مشاوره تغذیه که دسترسی زن به غذا، وضعیت اجتماعی-اقتصادی، نژاد-قومیت و انتخاب های غذایی فرهنگی و شاخص توده بدنی (BMI) را در نظر می گیرد توصیه می شود.

علاوه بر این، بسیاری از توصیه‌ها برای حاملگی‌های بدون عارضه تنظیم شده‌اند، بنابراین در صورت بروز عوارضی مانند دیابت بارداری، باید تنظیماتی انجام شود. یک متخصص تغذیه یا متخصص تغذیه می تواند به تسهیل مشاوره و مداخلات غذایی کمک کند.

زنان حامله و ‌شیرده : در این فصل، سازگاری های فیزیولوژیکی مادر و همچنین نیازهای درشت مغذی ها و ریز مغذی ها در دوران بارداری و شیردهی بررسی می شود.

لینک مفید : افسردگی دو قطبی

بحث های دیگر در مورد این موضوعات شامل حاملگی های متعدد، چاقی در بارداری، بارداری پس از جراحی چاقی، رژیم های غذایی خاص و مواجهه های رایج در دوران بارداری خواهد بود.


مصرف انرژی در دوران بارداری

مصرف کالری در دوران بارداری باید تقریباً ۳۰۰ کیلو کالری در روز افزایش یابد. این مقدار از تخمین ۸۰۰۰۰ کیلوکالری مورد نیاز برای حمایت از بارداری کامل به دست می آید و نه تنها باعث افزایش متابولیسم مادر و جنین بلکه برای رشد جنین و جفت نیز می شود.

با تقسیم هزینه انرژی ناخالص بر میانگین مدت بارداری (۲۵۰ روز پس از ماه اول) تخمین ۳۰۰ کیلوکالری در روز برای کل بارداری به دست می آید.

زنان حامله و ‌شیرده : و سپس در سه ماهه دوم افزایش می یابد که به ترتیب ۳۴۰ کیلو کالری و ۴۵۲ کیلو کالری در روز در سه ماهه دوم و سوم تخمین زده می شود.

لینک مفید : راز کاهش وزن با دارو درمانی

علاوه بر این، انرژی مورد نیاز به طور قابل توجهی بسته به سن، BMI و سطح فعالیت یک زن متفاوت است. بنابراین کالری دریافتی باید بر اساس این عوامل فردی باشد.


آزمایشات آزمایشگاهی در دوران بارداری

تغییرات فیزیولوژیکی در دوران بارداری، محدوده طبیعی چندین مقدار آزمایشگاهی را تغییر می دهد. هم توده کل گلبول قرمز و هم حجم پلاسما افزایش می‌یابد، اما حجم پلاسما به میزان بیشتری افزایش می‌یابد که منجر به همودیلوشن و کم خونی در دوران بارداری می‌شود.

در نتیجه، هموگلوبین کمتر از ۱۰.۵ گرم در دسی لیتر یا هماتوکریت کمتر از ۳۲ درصد در طول سه ماهه دوم کم خونی در نظر گرفته می شود (جدول ۱).

لینک مفید : راز درمان بیماری با میوه درمانی

پروتئین کل سرم و آلبومین نیز در مقایسه با مقادیر غیرباردار تقریباً ۳۰ درصد کاهش می‌یابد. ۳ علاوه بر این، از آنجا که استروژن تولید کبدی برخی پروتئین‌ها را افزایش می‌دهد، اتصال پروتئینی بیشتری به کورتیکواستروئیدها، استروئیدهای جنسی، هورمون‌های تیروئید و ویتامین D در دوران بارداری وجود دارد. و در نتیجه سطوح آزاد کمتری ایجاد می شود.


درشت مغذی ها

مصرف پروتئین توصیه شده در دوران بارداری ۶۰ گرم در روز است که نشان دهنده افزایش ۴۶ گرم در روز در کشورهای غیرباردار است.

لینک مفید : ترالی اورژانس کامل

به عبارت دیگر، این افزایش نشان دهنده تغییر به ۱.۱ گرم پروتئین/کیلوگرم در روز در دوران بارداری از ۰.۸ گرم پروتئین/کیلوگرم در روز برای کشورهای غیر باردار است.

زنان حامله و ‌شیرده : ۶-۹ وعده غلات کامل در روز. کل چربی دریافتی باید ۲۰ تا ۳۵ درصد کالری روزانه را تشکیل دهد، مشابه زنان غیر باردار.


ریز مغذی ها

توصیه‌های مصرف روزانه ریزمغذی‌ها برای یک زن باردار توسط «کمک‌های غذایی توصیه‌شده» یا داده‌های RDA تعیین می‌شود.

زنان حامله و ‌شیرده : به طور کلی، این RDA به سطوح دریافت مواد مغذی ضروری اشاره دارد که توسط هیئت غذا و تغذیه مؤسسه پزشکی (IOM) برای برآوردن نیازهای غذایی شناخته شده عملاً همه افراد سالم کافی است. RDA برای زنان باردار اصلاح شده است.

لینک مفید : درمان بیماری ها با یوگا

جدول ۲ میزان مصرف بیشتر ویتامین‌ها و مواد معدنی در دوران بارداری را نشان می‌دهد و در زیر با جزئیات بیشتر بررسی می‌شود.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : Nutrition Recommendations in Pregnancy and Lactation

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *