بادکش درمانی سریع نحوه اشنایی با بادکش

? بادکش درمانی سریع | بخش درمانی PDF :

? ۱- انواع بادکش

? ۲- درمان بیماری ها با بادکش

? ۳- نکات مهم



قیمت : ۱۷.۰۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


بادکش درمانی سریع | امروزه بادکش را به دو دسته گرم و سرد تقسیم بندی می کنند؛ به این ترتیب که بادکش به شـیوه سـن ّتی را که با استفاده از آتش و لیوان یا کوزه انجام می شود بـه عنـوان بـادکش گـرم و بـادکش از طریـق دسـتگاه ھـای ساکشن دستی یا برقی را به عنوان بادکش سرد می شناسند.

بادکش سرد تقریبا معادل بادکش ھایی است که در طب ّ قدیم و با ابزاری مانند شاخ و با ایجاد مکش از سویحج ّام انجام می شده است. طبق نظـر حکمـا و اطباء و بنابه تجربیات فراوان، پرواضح است که تاثیر بادکش گرم در درمان دردھـا و بیمـاری ھـا بیشـتر از بـادکش سرد است.

از این جا که دستگاه دردکش با مکانیسم سرد و خشک عمل مى کند، براى تکمیل درمان، بھتر است محل مورد نظر را با حوله ى گرم و روغن مالی و ماساژ ، گرم کرده، سـپس بـا اسـتفاده از ایـن دسـتگاه اقـدام بـه بـادکش گذارى کرد.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش درمانی

پمپ بالون داخل آئورت (IABP) نوعی وسیله درمانی است. این به قلب شما کمک می کند تا خون بیشتری را پمپاژ کند. اگر قلب شما نتواند خون کافی برای بدنتان پمپاژ کند، ممکن است به آن نیاز داشته باشید.

IABP از یک لوله نازک و قابل انعطاف به نام کاتتر تشکیل شده است. به نوک کاتتر یک بالون بلند متصل است. این بالون داخل آئورت یا IAB نامیده می شود.

بادکش درمانی سریع : انتهای دیگر کاتتر به کنسول کامپیوتر متصل می شود. این کنسول مکانیزمی برای باد کردن و تخلیه بادکنک در زمان مناسبی که قلب شما می تپد دارد.

قلب شما خون اکسیژن دار و مواد مغذی را به تمام قسمت های بدن پمپ می کند. خون از طریق شریان ها، رگ های خونی که خون اکسیژن دار را حمل می کنند، از قلب خارج می شود.

لینک مفید : دارو و‌ درمان در سنت اوستایی

دیواره های بیرونی قلب نیز دارای شریان هایی است. به این عروق کرونر می گویند. قلب از طریق این عروق اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می کند.

بادکش درمانی سریع : وقتی قلب منقبض می شود، خون را به بدن می فرستد. همانطور که آرام می شود، خون به داخل عروق کرونر جریان می یابد تا اکسیژن را به قلب برساند.

IABP به خون اجازه می دهد تا راحت تر در شریان های کرونر جریان یابد. همچنین به قلب شما کمک می کند با هر انقباض خون بیشتری پمپاژ کند.

بالون به آئورت شما وارد می شود. آئورت شریان بسیار بزرگی است که قلب شما را ترک می کند.

لینک مفید : زنان حامله و ‌شیرده

در بسیاری از موارد، این روش از طریق یک برش کوچک در قسمت داخلی بالای ساق شما انجام می شود. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما کاتتر پمپ بادکنکی را در شریان پای شما قرار می دهد. سپس او آن را به آئورت شما هدایت می کند.

بادکش درمانی سریع : از آنجا، IABP می تواند کار خود را شروع کند. بالون تنظیم شده است که وقتی قلب آرام می شود باد کند. جریان خون را به سمت عروق کرونر به عقب می راند. آنها ممکن است بدون پمپ خون کافی دریافت نکرده باشند.

وقتی قلب منقبض می شود، بادکنک تخلیه می شود. این به قلب اجازه می دهد تا خون بیشتری را به بدن پمپ کند و در عین حال انرژی کمتری مصرف کند. دستگاه تا زمانی که خارج نشود به باد کردن و خالی شدن آن ادامه می دهد.

لینک مفید : آب نمک درمانی

IABP یک درمان کوتاه مدت است. ممکن است تا زمانی که وضعیت قلبی شما بهبود یابد یا تا زمانی که بتوانید درمان دائمی تری دریافت کنید به آن نیاز داشته باشید. استفاده از آن به سرعت در حال رشد است. اما هنوز در همه مراکز درمانی موجود نیست.


چرا ممکن است به بالون درمانی داخل آئورت نیاز داشته باشم؟

درمان IABP برای درمان شوک قلبی استفاده می شود. این زمانی است که قلب شما نمی تواند خون کافی برای رفع نیازهای بدن شما پمپ کند.

برخی از مشکلات قلبی می توانند باعث شوک قلبی شوند. این شامل:

  • آنژین ناپایدار
  • حمله قلبی
  • برخی از ریتم های غیر طبیعی قلب
  • نارسایی قلبی
  • نقایص قلبی

در صورت انجام یک روش پزشکی خاص، ممکن است به IABP نیز نیاز داشته باشید. به عنوان مثال، اگر مداخله عروق کرونر از راه پوست انجام دهید، ممکن است به آن نیاز داشته باشید.

بادکش درمانی سریع : این روش یک شریان مسدود شده در قلب را باز می کند. همچنین در صورت انجام عمل جراحی قلب، ممکن است از IABP بهره مند شوید.

لینک مفید : ادویه درمانی

در برخی موارد، ممکن است نتوانید از IABP استفاده کنید، حتی اگر قلب شما نتواند خون کافی پمپاژ کند. به عنوان مثال، افرادی که دریچه آئورت نشتی دارند نمی توانند به طور ایمن از IABP استفاده کنند. افراد مبتلا به آنوریسم آئورت نیز نمی توانند از این درمان سود ببرند.


خطرات درمان پمپ بالون داخل آئورت چیست؟

درمان IABP می تواند بسیار مفید باشد. گاهی اوقات حتی می تواند نجات دهنده باشد. اما خطراتی دارد. این شامل:

  • آسیب ناشی از کمبود جریان خون به اندام (ایسکمی)
  • آسیب به یک شریان
  • پارگی بالون

موقعیت نادرست بالون، که ممکن است باعث آسیب به کلیه ها یا سایر مشکلات شود
تعداد کم پلاکت ها، که ممکن است باعث خونریزی بیش از حد شود زیرا خون شما نیز لخته نمی شود

  • عفونت
  • سکته

خطرات خاص شما به سن شما و هر شرایط پزشکی دیگری که ممکن است داشته باشید بستگی دارد.

لینک مفید : سنگ درمانی

برای مثال، در صورت ابتلا به بیماری عروق محیطی، ممکن است کمبود جریان خون در پای شما بیشتر باشد.


چگونه برای درمان پمپ بالون داخل آئورت آماده شوم؟

قبل از عمل، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد تمام نگرانی های خود صحبت کنید. او دستورالعمل های دقیقی به شما خواهد داد. اگر باردار هستید یا فکر می کنید می توانید باردار باشید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین اگر دارید به او اطلاع دهید:

  • هر گونه شرایط پزشکی دیگر
  • مشکل آرامبخشی
  • علائم جدید، مانند تب ناگهانی

اگر سیگار می کشید، باید سعی کنید قبل از عمل خود را ترک کنید. این به کاهش احتمال عوارض کمک می کند.

بادکش درمانی سریع : همچنین نباید بعد از نیمه شب قبل از روز عمل چیزی بخورید یا بنوشید. همچنین ممکن است لازم باشد مصرف هر دارویی را قطع کنید. قبل و در طول درمان، احتمالاً نیاز به مصرف دارو برای کمک به جلوگیری از لخته شدن خون دارید.

لینک مفید : نکات ناگفته درمان انواع بیماری ها با ادویه

ممکن است برای ارزیابی سلامت خود از قبل به آزمایشات دیگری نیاز داشته باشید. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • آزمایش خون اولیه (برای ارزیابی کم خونی و عفونت)
  • نوار قلب (برای بررسی ریتم قلب)
  • رادیوگرافی قفسه سینه (برای مشاهده قلب و ریه ها)
  • اکوکاردیوگرام (برای مشاهده میزان پمپاژ قلب شما)

در طول درمان با بالون داخل آئورت چه اتفاقی می افتد؟

درمان IABP شامل قرار دادن کاتتر با نوک بالون در رگ خونی و پیشبرد آن به قلب است. معمولاً این اتفاق در طی یک عمل جراحی مربوط به قلب رخ می دهد. در مواقع اضطراری، یک تیم پزشکی ممکن است آن را در کنار تخت شما قرار دهد.

بادکش درمانی سریع : ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما می‌تواند دقیقاً به شما بگوید که چه انتظاری دارید. به طور کلی، این روش دارای مراحل زیر است:

ابتدا مقداری بیهوشی دریافت خواهید کرد. اگر در حین عمل جراحی قرار دادن را انجام می دهید، ممکن است در حال حاضر تحت بیهوشی عمومی قرار داشته باشید. در این صورت شما خواب خواهید بود و چیزی احساس نمی کنید.

لینک مفید : موسیقی درمانی با نکته های شگفت انگیز

در موارد دیگر، ممکن است دارویی برای کمک به آرامش دریافت کنید. همچنین داروی بی حسی را در محل تزریق دریافت خواهید کرد.

بادکش درمانی سریع : در طول این عمل، ضربان قلب، فشار خون و سایر علائم حیاتی شما کنترل می شود.

یک برش کوچک از طریق شریان در قسمت بالای ران داخلی شما ایجاد می شود. کاتتر بالون در آنجا وارد می شود.

جراح کاتتر را به قسمتی از آئورت در ناحیه قفسه سینه شما پیش می برد. او می تواند این حرکت را با استفاده از تصویربرداری مداوم اشعه ایکس ببیند.

لینک مفید : سنگ درمانی تکنیک های اصولی سنگ درمانی

بالون طوری برنامه ریزی می شود که وقتی قلب شما آرام می شود باد کند. وقتی قلب شما منقبض می شود، باد می کند

انتهای کاتتر محکم می شود، بنابراین در جای خود باقی می ماند. ممکن است بعد از عمل کمی درد قفسه سینه احساس کنید. باید ظرف چند دقیقه پس از شروع IABP از بین برود. اگر هنوز علائم دارید، ممکن است به درمان بیشتری نیاز داشته باشید.

بادکش درمانی سریع : ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما به دنبال عوارض خواهد بود. احتمالاً پس از آن باید در رختخواب بمانید. سر تخت شما باید کمی بالاتر باشد. پایی که کاتتر را وارد کرده است باید صاف بماند.

لینک مفید : عسل درمانی تخصصی

این به جلوگیری از حرکت بالون از جای خود کمک می کند. همچنین ممکن است به عکس برداری روزانه از قفسه سینه نیاز داشته باشید تا مطمئن شوید دستگاه هنوز در محل درست خود قرار دارد. پمپ معمولاً هنگام چرخش بین تورم و کاهش تورم صدا تولید می کند.

فوراً در مورد هر گونه علائم جدید مانند خونریزی از محل تزریق به پزشک خود اطلاع دهید. درد قفسه سینه ممکن است نشانه این باشد که زمان دستگاه شما باید تنظیم شود.

بادکش درمانی سریع : رنگ پریدگی یا گزگز در پای شما ممکن است به کاهش جریان خون در آن ناحیه اشاره کند.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : Intra-Aortic Balloon Pump Therapy

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *