درمان طبیعی بیماری ها

? درمان طبیعی بیماری ها | بخش درمانی PDF :

? ۱- درمان با گیاهان

? ۲- درمان طبیعی در خانه

? ۳- راهکارها



قیمت : ۷.۰۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


درمان طبیعی بیماری ها | نوشیدن جوشاندهی » َمرغ« مفید است.

۲- دم کرده دانههای »زیره« برای درمان مفید است.

۳- سالادی که از برگهای تر و تازه »شاهی آبی« تهیه شود به خصوص در فصل بهار خاصیت تصفیه کننده مزاج را دارد و اعمال دستگاه هاضمه و کبد را منظم میکند.

۴- چـون »کـدو« به راحـتی میپزد غـذای سـاده و مفیـدی برای معـدههای ضـعیف میباشـد. کـدوی پخته را میتـوان به ب ّچههـا، به پیرمردان، حتی کسـانی که دچار بیماری عفونی شدهانـد، داد. از »کـدوی پخته« مخلوط با »شـکر« و »کره« یا »خامه« به صورت پوره میتوان به عنوان پیش غذا مصـرف کرد.

۵- مقـدار سـی گرم از ریشه علف »هفت بنـد« را در یک لیتر آب بجوشانیـد و آب آن را دور بریزیـد. بعـد این ریشههای پخته شـده را ….


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش درمانی

مکمل های گیاهی چیست؟

محصولات ساخته شده از گیاهان یا گیاهانی که برای درمان بیماری ها یا حفظ سلامت استفاده می شوند، محصولات گیاهی، محصولات گیاهی یا داروهای گیاهی نامیده می شوند.

محصولی که از گیاهان ساخته شده و صرفاً برای مصارف داخلی استفاده می شود، مکمل گیاهی نامیده می شود.

درمان طبیعی بیماری ها : بسیاری از داروهای نسخه ای و داروهای بدون نسخه نیز از محصولات گیاهی ساخته می شوند، اما این محصولات فقط حاوی مواد خالص هستند و توسط FDA تنظیم می شوند. مکمل های گیاهی ممکن است حاوی کل گیاهان یا قسمت های گیاه باشند.

لینک مفید : درمان قند خون و راهکار هایی برای درمان قند خون

مکمل های گیاهی به اشکال مختلف وجود دارند: خشک، خرد شده، پودر، کپسول یا مایع، و می توانند به روش های مختلفی استفاده شوند، از جمله:

  • به صورت قرص، پودر یا تنتور بلعیده می شود
  • به صورت چای دم کرده
  • به صورت ژل، لوسیون یا کرم روی پوست اعمال می شود
  • به آب حمام اضافه می شود

استفاده از مکمل های گیاهی به هزاران سال قبل برمی گردد. امروزه استفاده از مکمل های گیاهی در بین مصرف کنندگان آمریکایی رایج است. با این حال، آنها برای همه نیستند.

لینک مفید : مسمومیت های گیاهی

از آنجایی که آنها توسط FDA یا سایر آژانس های حاکم مورد بررسی دقیق قرار نمی گیرند، استفاده از مکمل های گیاهی همچنان بحث برانگیز است.

درمان طبیعی بیماری ها : بهتر است در مورد علائم یا شرایطی که دارید با پزشک خود مشورت کنید و در مورد استفاده از مکمل های گیاهی صحبت کنید.


FDA و مکمل های گیاهی

FDA مکمل های گیاهی را غذاها در نظر می گیرد نه داروها. بنابراین، آنها مشمول استانداردها و مقررات آزمایش، ساخت و برچسب گذاری مشابه داروها نیستند.

لینک مفید : راز موسیقی درمانی

اکنون می توانید برچسب هایی را ببینید که توضیح می دهند گیاهان چگونه می توانند بر اعمال مختلف بدن تأثیر بگذارند.

درمان طبیعی بیماری ها : با این حال، برچسب های مکمل های گیاهی نمی توانند به درمان بیماری های خاص اشاره کنند. دلیل این امر این است که مکمل‌های گیاهی تحت آزمایش‌های بالینی یا مطابق با استانداردهای تولیدی مشابه داروهای سنتی یا بدون نسخه نیستند.

به عنوان مثال، مخمر سنت جان یک مکمل گیاهی محبوب است که در برخی موارد برای درمان افسردگی مفید است.

لینک مفید : دارو درمانی برای کاهش وزن

برچسب محصول روی مخمر سنت جان ممکن است بگوید “خلق و خو را تقویت می کند”، اما نمی تواند ادعا کند که یک بیماری خاص مانند افسردگی را درمان می کند.

درمان طبیعی بیماری ها : مکمل های گیاهی، بر خلاف داروها، برای اطمینان از سازگاری دسته به دسته، نیازی به استانداردسازی ندارند.

لینک مفید : کاملترین فرهنگ درمان طبیعی بیماریی ها

برخی از تولیدکنندگان ممکن است از کلمه استاندارد شده در برچسب مکمل استفاده کنند، اما لزوماً معنای یکسانی از یک تولید کننده به سازنده دیگر ندارد.


اقدامات احتیاطی هنگام انتخاب مکمل های گیاهی

مکمل های گیاهی می توانند با داروهای معمولی تداخل داشته باشند یا اثرات قوی داشته باشند. خودتشخیصی نکن. قبل از مصرف مکمل های گیاهی با پزشک خود صحبت کنید.

خودت را آموزش بده با مشورت با پزشک خود و تماس با تولید کنندگان مکمل های گیاهی برای کسب اطلاعات، تا آنجا که می توانید در مورد گیاهانی که مصرف می کنید بیاموزید.

درمان طبیعی بیماری ها : اگر از مکمل های گیاهی استفاده می کنید، دستورالعمل های برچسب را به دقت دنبال کنید و فقط از دوز تجویز شده استفاده کنید.

هرگز از دوز توصیه شده تجاوز نکنید و به دنبال اطلاعاتی در مورد افرادی باشید که نباید مکمل را مصرف کنند.

لینک مفید : تشخیص و درمان یبوست

با یک حرفه ای کار کنید. به دنبال خدمات یک متخصص گیاهپزشکی آموزش دیده و دارای مجوز یا پزشک طبیعی باشید که آموزش های زیادی در این زمینه دارد.

مراقب عوارض جانبی باشید. در صورت بروز علائمی مانند حالت تهوع، سرگیجه، سردرد یا ناراحتی معده، دوز را کاهش دهید یا مصرف مکمل گیاهی را قطع کنید.

درمان طبیعی بیماری ها : نسبت به واکنش های آلرژیک هوشیار باشید. یک واکنش آلرژیک شدید می تواند باعث مشکلات تنفسی شود. اگر چنین مشکلی پیش آمد، برای کمک با ۹۱۱ یا با شماره اضطراری منطقه خود تماس بگیرید.

درباره شرکتی که گیاهان دارویی مصرف می کنید تحقیق کنید. همه مکمل های گیاهی یکسان ایجاد نمی شوند و بهتر است برند سازنده معتبری را انتخاب کنید. از خودت بپرس:

آیا سازنده درگیر تحقیق در مورد محصولات گیاهی خود است یا صرفاً به تلاش های تحقیقاتی دیگران متکی است؟

لینک مفید : درمان افسردگی

آیا این محصول ادعاهای عجیب و غریب یا سختی برای اثبات دارد؟

آیا برچسب محصول اطلاعاتی در مورد فرمول استاندارد، عوارض جانبی، مواد تشکیل دهنده، دستورالعمل ها و اقدامات احتیاطی ارائه می دهد؟

آیا اطلاعات برچسب واضح و آسان برای خواندن است؟

آیا یک شماره تلفن رایگان، یک آدرس یا یک آدرس وب‌سایت فهرست شده است تا مصرف‌کنندگان بتوانند اطلاعات بیشتری درباره محصول پیدا کنند؟

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : What are herbal supplements?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *