مدارس طبیعت ایران بر اساس الفبا

🔷 مدارس طبیعت ایران بر اساس الفبا | فهرست :
🌟 لیست مدارس طبیعت ایران !!
قیمت : ۳.۵۰۰ تومان 🌟 سفارش / دریافت سریع 🌟
مدارس طبیعت ایران بر اساس الفبا : مدرسه طبیعت، یک الگوی ارائه آموزش در فضای باز است که در آن دانشآموزان برای یادگیری مهارتهای شخصی، اجتماعی و فنی از فضاهای طبیعی بازدید میکنند. این کار فرایندی الهامبخش است که به کودکان، جوانان و بزرگسالان فرصتهایی برای رشد اعتمادبهنفس از طریق یادگیری در فضای طبیعی ارائه میدهد.
تحقیقی که در سال ۲۰۰۸ توسط مورای در رابطه با مدارس طبیعت انجام شده است، این مدارس را اینگونه تعریف کرده است: «مدرسه طبیعت، یک الگوی ارائه آموزش در فضای باز است که در آن دانشآموزان برای یادگیری مهارتهای شخصی، اجتماعی و فنی از فضاهای طبیعی بازدید میکنند.
اینکار فرایندی الهامبخش است که به کودکان، جوانان و بزرگسالان فرصتهایی برای رشد اعتمادبهنفس از طریق یادگیری در فضای طبیعی ارائه میدهد.» در این مقاله لیست مدارس طبیعت ایران را برای شما گردآوری کردیم
منابع
کانون آموزشی و فرهنگی خرد ماندگار ایران انواع PDF و فایل صوتی – گردشگری

اهداف مدارس طبیعت
میخواهد امکان بازی، تخیل و کاوش شادمانه و رها برای کودکان در محیطی امن و سالم فراهم شود. مدارس طبیعت ایران بر اساس الفبا به تحقق استعدادهای حسی، حرکتی، عاطفی و شناختی کودکان از طریق فراهم آوردن امکانات لازم کمک گردد.
همچنین در طول روز هر کودک به صورت انفرادی با یکی از بزرگسالان به خواندن کتاب می پردازند در میان بازی و در زمان های استراحت برنامه های مربوط به نوشتن اجرا می شود حتی دانش آموزان به نوشتن شعر در رابطه با طبیعت نیز می پردازند.
مدارس طبیعت ایران بر اساس الفبا
نمیخواهد کودکان در زمینه طبیعت و محیطزیست آموزش ببینند. معلوم شده که اینگونه آموزشها در رویکرد و رفتار بزرگسالی آنها نسبت به محیطزیست تاثیر معنیدار ندارد. به کودکان همانقدر میتوان چنین آموزشهایی را داد که به ضبط صوت.
مدارس طبیعت ایران بر اساس الفبا هر روز درسی، شامل شناسایی و بررسی پدیده های پیرامون و در محیط اطراف و بیان حقایق علمی در رابطه با آنان برای کودکان است. علاوه بر این دانش آموزان برخی مهارت های فیزیکی نظیر بالا رفتن از درخت، ساختن خانه درختی، چگونگی ارزیابی ریسک در شرایط مختلف و… را یز می آموزند؛
همچین با انواع ابزارهای مختلف برای بکارگیری در انجام امور گوناگون آشنا می شوند. کودکان تحمل هضم اینگونه اخبار ناگوار را ندارند و واکنش طبیعی آنها ترس، یاس و دوری از طبیعت خواهد بود(کان، کلرت، وهاب زاده و حسینیان، ۱۳۹۴).
مزایای مدارس طبیعت
مدارس طبیعت ایران بر اساس الفبا در مدرسه طبیعت مطالب آموزشی در برنامه های تفریحی که در محیط طبیعی طراحی شده و در سایه تعامل نزدیک بچه ها با یکدیگر انجام می شود. بدون شک چنین رویه ای خاطره ای خوش از یادگیری مطالب درسی در ذهن آن ها به جای می گذارد و آن ها را برای ورود به مقاطع درسی بالاتر مهیا می کند.
در این مدارس، دانش آموزان می آموزند که همگی اقتصادی و اجتماعی، دارای ویژگی منحصر به فرد خود و ارزشمندی های خاص خود است با هم برابرند و کسی بر دیگری برتری ندارد.
به طور کلی دانش آموزان فضای بیرون از مدرسه برای تفریح و سرگمی خواه رفتن به سینما یا حتی پارک باشد به همراه هم سن وسالان خود دوست دارند و برای آن اشتیاق وصف ناپذیری دارند.
هر کسی در عین برابر بودن با دیگران به لحاظ موقعیت مدارس طبیعت ایران بر اساس الفبا که در جریان فعالیت های آن ها در امور آموزشی در نظر گرفته شده در جنگل بروز پیدا می کند(کاپلان، ۱۹۹۵).
دانش آموزان کاربرد و تاثیر آموزش های مدرسه را در زندگی در طبیعت و محیط پیرامون با چشمان خود می بینند و در می یابند که چگونه می توان از سازوکارهای حاکم در طبیعت برای زندگی بشری بهره برداری کرد.
لیست مدرسه های طبیعت
مهارت های اصلی در این سن یادگیری الفبا و توانایی انجام محاسبات ساده است. هر درس آموزشی با خاطره ای خوب در ذهن دانش آموزان حک شده و وارد حافظه بلندمدت آن ها می شود.
نمیخواهد به کودکان مفاهیم انتزاعی نظیر گرم شدن زمین، کاهش تنوع زیستی، آلودگی و نظیر آن گفته شود. مدارس طبیعت ایران بر اساس الفبا کودکان در این سنین قدرت درک مفاهیم انتزاعی را ندارند. نمیخواهد کودکان در معرض اخبار ناگوار نظیر شکار، کشتار، از بین رفتن جنگلها و امثال آن قرار بگیرند.
در این میان مربیان و بزرگسالان تنها به عنوان یک کمک کننده در مواقعی که دانش آموزان نتواند از پس کاری برآیند، وارد عمل می شوند و گاهی نیز به ارائه نظرات مثبت و راه کارهای مناسب برای انجام کارهای مختلف می پردازند.
مدارس طبیعت ایران بر اساس الفبا میخواهد مهارتها و سازگاریهای اجتماعی آنان از طریق بازیها و فعالیتهای جمعی در طبیعت تقویت شود. میخواهد عشق به طبیعت در نهاد کودکان پرورده شود. و از این طریق به تربیت نسلی از شهروندان خلاق، سرزنده و شایستهی زمین کمک گردد.
در کل این سیستم آمیزه ای از شوق کودکانه و آموزش درسی است که می تواند در آماده سازی کودکان برای ورود به مقاطع بالاتر و مهم تر از آن گرایش آن ها به سمت علم آموزی موثر باشد(کان، کلرت، وهاب زاده و حسینیان، ۱۳۹۴).
علت تعطیلی مدارس طبیعت چه بود ؟
مدارس طبیعت ایران بر اساس الفبا مهدی نویدادهم، رئیس شورای عالی آموزشوپرورش در این رابطه گفته بود: «تعریف مدرسه در ادبیات ما مکانی است که بر اساس مجوز آموزشوپرورش و قوانین و مقررات آموزشو پرورش تشکیل شده است و خدمات آموزشی ارائه میدهد.
در چند ماه اخیر علل مختلفی برای این موضوع اعلام شد، در ابتدا وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که هیچ مکانی که به اسم «مدرسه» حق ندارد بدون مجوز این وزارت خانه به فعالیتش ادامه بدهد.
مدرسه از ابتدای سال تحصیلی تا پایان سال تحصیلی فعال میشود و روزهای مشخصی هم باید فعال بوده و برنامه درسی آنها مدارس طبیعت ایران بر اساس الفبا برنامه مصوب آموزشوپرورش باشد و معلمان آنها باید معلم تأییدشده ما باشند و بر اساس نظام ارزشیابی ما ارزشیابی شوند.