جزوه مقایسه نوروپسیکولوژی آشنایی با جزوه مقایسه

? جزوه مقایسه نوروپسیکولوژی | بخش دانشگاهی PDF :

? ۱. عصب روانشناسی چیست ؟

? ۲. روش های بررسی و‌مطالعه در نوروپسیکولوژی

? ۳. اصول سازمان کارکردی مغز

? ۴. جانی شدن

? ۵. حرکت

? ۶. زبان و‌ مغز

? ۷. یادگیری و حافظه

? ۸. ارزیابی عصب روانشناختی

? ۹. توانبخشی عصب



قیمت : ۲۱.۰۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


ممکن است بدیهی به نظر برسد که حواس و افکاری که ما تجربه می کنیم به نوعی توسط مسیرهای عصبی و محرک هایی که از سیستم عصبی ما عبور می کنند و به مغز می گذرند، شکل می گیرند.

این اخبار قدیمی برای اینکاها و سومری ها بود، که نه تنها متذکر شدند که آسیب های سر می تواند بر افکار و رفتار تأثیر بگذارد، بلکه برخی از تکنیک های جراحی ابتدایی را برای مقابله با چنین مشکلاتی ارائه کردند. دکارت کل ایده را با «من فکر می‌کنم، پس هستم» وارد قلمرو فلسفه کرد.

اما برای کنار هم قرار دادن این دو به علم مدرن نیاز بود.

روانشناسان اعصاب افرادی هستند که پشت این سنتز هستند. آنها هم ویژگی های تشریحی و الکتریکی مغز و سیستم عصبی و هم افکار و رفتارهایی را که به نظر می رسد با این ویژگی ها مرتبط هستند، مطالعه می کنند.

آنها اغلب در محیط‌های بیمارستانی کار می‌کنند و به بیماران مبتلا به آسیب مغزی ضربه‌ای یا بیماری‌های سیستم عصبی مرکزی کمک می‌کنند تا از طریق مشکلات روانی همراه کار کنند. آنها همچنین در تحقیقات به خوبی نشان داده می شوند، ارتباطات را ردیابی می کنند و متوجه می شوند که کدام بخش از مغز برای کدام بخش از تفکر عالی مهم است.

آنها ممکن است بیشتر روز خود را صرف ارزیابی بیماران از نظر کمبودهای روانی یا درمان مبانی روانی مسائل مربوط به سلامت روان کنند. سایر عصب‌روان‌شناسان در آزمایش‌های مکرر شرکت می‌کنند و مطالعاتی را برای بررسی نحوه تعامل ذهن و بدن طراحی می‌کنند.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش دانشگاهی


چگونه در ۵ مرحله یک روانشناس عصبی شویم؟

اگر همه اینها برای شما پیچیده به نظر می رسد، حق با شماست! عصب روانشناسی تخصص سختی است که باید وارد آن شد و حتی تسلط بر آن سخت تر است. عصب روانشناسی بالینی به عنوان یکی از رشته های تخصصی انجمن روانشناسی آمریکا (APA) شناخته شده است.

نوروپسیکولوژی : این بدان معناست که تخصص مورد نیاز برای این منطقه فراتر از آن چیزی است که یک روانشناس معمولی انتظار می رود.

لینک مفید : منابع دکتری وزارت بهداشت

چگونه آن دانش و تخصص را به دست می آورید؟ این فقط پنج مرحله طول می کشد، اما این مراحل می تواند یک دهه طول بکشد تا از آن عبور کنید.

۱. مدرک اعصاب روانشناسی – کسب مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا

۲. تجربه در عمل یا تحقیق عصب روانشناسی

۳. به عنوان یک روانشناس مجوز دریافت کنید

۴. به عنوان یک روانشناس عصبی شغلی پیدا کنید

۵. به عنوان یک روانشناس اعصاب دارای گواهینامه حرفه ای شوید


برای عصب‌روان‌شناس بودن به چه مدارکی نیاز دارید؟

روانشناسان اعصاب تقریباً همیشه به حداقل مدرک دکترا در روانشناسی، معمولاً با تمرکز روانشناسی عصبی، به علاوه یک سال یا بیشتر تجربه تحت نظارت نیاز دارند.

لینک مفید : لیست تمام دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در دنیا

برای تمرین بالینی، آنها باید برای یک مجوز دولتی درخواست دهند و EPPP یا آزمون برای تمرین حرفه ای در روانشناسی را بگذرانند.

نوروپسیکولوژی : این آزمون یک آزمون جامع ۲۲۵ سؤالی است که توسط انجمن هیئت‌های روان‌شناسی ایالتی و استانی (ASPPB) ایجاد شده است که هر جنبه از آموزش و مهارت‌های روان‌شناختی، از زیست‌شناسی گرفته تا اخلاق و ارزیابی را پوشش می‌دهد.


چند سال طول می کشد تا عصب روانشناس شوید؟

چه مدت طول می کشد تا یک عصب روانشناس شوید؟ مسیر رسیدن به مدرک دکترا شامل چهار سال اخذ مدرک لیسانس و چهار تا هفت سال دیگر در راه رسیدن به خود دکترا است (که ممکن است شامل دو سال گرفتن مدرک کارشناسی ارشد باشد یا نباشد).

لینک مفید : لغات زبان تخصصی رشته کامپیوتر it لغات زبان

معمول است که یک یا دو سال دیگر را در دوره های کارآموزی یا فلوشیپ بگذرانید تا تجربه نظارتی مورد نیاز برای صدور مجوز و دریافت آموزش های بیشتر مخصوص عصب روانشناسی را دریافت کنید. در مجموع، شما احتمالاً به هر جایی بین ده تا سیزده سال نگاه می کنید!

نوروپسیکولوژی : عصب روانشناسی احتمالاً تا به حال مشخص شده است که قبل از اینکه حتی بتوانید رویای عصب روان‌شناس شدن را داشته باشید، باید مغز خود را با داده‌های روان‌شناختی و بیولوژیکی پر کنید.

لینک مفید : پروپوزال چیست ؟

شما می توانید آن را در مقطع لیسانس با مدرک روانشناسی شروع کنید، اما اگر می خواهید کاری بیش از تمیز کردن اسلایدهای میکروسکوپی برای حرفه خود انجام دهید، قطعاً به مدرک پیشرفته نیاز خواهید داشت.


فوق لیسانس روانشناسی اعصاب

کارشناسی ارشد در برنامه های درجه اعصاب روانشناسی نیز شما را خیلی دور نمی برد. اگرچه یافتن این برنامه های تخصصی امکان پذیر است، اما در اکثر ایالت ها شما را واجد شرایط دریافت مجوز نمی کند.

نوروپسیکولوژی : آنها همچنین شامل آن نوع آموزش پیشرفته در تحقیق و آزمایش نمی شوند که در مطالعات عصب روانی حیاتی تلقی می شود.

دکتری عصب روانشناسی

بهترین کار شما این است که به دنبال دکترا در برنامه های درجه عصب روانشناسی باشید تا آموزش مناسب برای حرفه خود را دریافت کنید.

این مدارک به شما آموزش های خاصی را در دوره هایی از قبیل:

  • نوروآناتومی
  • زیست روانشناسی
  • نورولوژی بالینی
  • ارزیابی عصب روانشناختی
  • روش های کمی و کیفی

آنها همچنین شامل تمرین و تجربه میدانی قابل توجهی هستند تا به شما کمک کنند کار با داده ها و بیماران دنیای واقعی را کثیف کنید.

نوروپسیکولوژی : شاید مهمتر از همه، آنها شامل این شرط باشند که یک پروژه دکتری یا پایان نامه را تکمیل کنید.

لینک مفید : کتاب پرازیتولوژی طبی

این بخش‌های اوج برنامه دکترا نیاز به تفکر و تحقیق اصیل قابل توجهی در موضوعی که انتخاب می‌کنید، طول می‌کشد تا دو یا سه سال از برنامه شما برای طراحی، اجرا و نوشتن صرف شود.

این یک تمرین فشرده است که برای کنار هم قرار دادن تمام قطعات آموزش شما و نشان دادن ارزش شما در زمینه عصب روانشناسی طراحی شده است.

نوروپسیکولوژی : برای شروع کار خود به عنوان روانشناس عصبی آماده اید؟ یک برنامه درجه روانشناسی در نزدیکی خود پیدا کنید!

لینک مفید : کنترل فرآیند دانشگاه علوم تحقیقات دکتر آبادچی

همچنین باید مطمئن شوید که یک برنامه دکترا را انتخاب می کنید که به طور کامل توسط کمیسیون اعتباربخشی APA (COA) تأیید شده است.

این اعتبار تخصصی برای اطمینان از دریافت طیف کامل آموزش روانشناسی که برای حرفه ای بودن در این زمینه نیاز دارید، مهم است.

نوروپسیکولوژی : به همان اندازه مهم، معمولاً معیاری برای هیئت‌های صدور مجوز ایالتی است که به دنبال تعیین پذیرش یا عدم پذیرش مدرک شما در طول فرآیند درخواست مجوز هستند.

آیا برای عصب‌روان‌شناس شدن باید به دانشکده پزشکی بروید؟

خیر. روانشناسان اعصاب پزشک نیستند و نمی توانند دارو تجویز کنند یا بیماران را عمل کنند. اگرچه آنها مغز و سیستم عصبی را بررسی می کنند، اما این کار را با روش های آماری یا روانشناختی انجام می دهند که نیازی به مجوز پزشکی ندارند.

نوروپسیکولوژی : روانپزشکان اعصاب، پزشکان واجد شرایط و دارای مجوز هستند که آموزش روانشناسی نیز دارند. سطح دستمزد روانپزشکان اعصاب عموماً بالاتر از روانشناسان اعصاب است، اما هزینه تحصیل آنها نیز همینطور است.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : Neuropsychologist

‫۸ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *