آموزش پایان نامه نویسی ارشد اصول پایان نامه

? آموزش پایان نامه نویسی ارشد | بخش دانشگاهی PDF :

? ۱- مقدمه

? ۲- فرایند کلی تهیه و‌نگارش پایان نامه

? ۳- نوشتن طرح پیشنهادی

? ۴- ساختار گزارش پایان نامه

? ۵- ذکر منابع

? ۶- سایر نکات قابل توجه



قیمت : ۱۷.۰۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


یک برد-برد. این چیزی است که من پیشنهاد می کنم: برد-برد. تعداد زیادی از دانشجویان دکترا بدون تکمیل پایان نامه، برنامه های تحصیلات تکمیلی را ترک می کنند.

آخرین برآوردها این تعداد را کمتر از ۵۰ درصد نشان می‌دهد، در حالی که علوم انسانی و علوم اجتماعی نسبت به رشته‌های STEM (علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) نرخ فرسایش بالاتری دارند.

اعضای هیئت علمی در حال انجام کارهایی هستند که مملو از تدریس، بورس تحصیلی، تحقیق، خدمات و مشاوره هستند.

و در زمانی که دانشجویان دکتری ممکن است بیشترین نیاز را به حمایت و دسترسی به مشاوران پایان نامه داشته باشند و زمانی که دوره های رفاقتی به پایان رسیده است، دکتری های تازه فارغ التحصیل شده گزارش داده اند که مشاورانشان در هنگام تهیه پایان نامه و دفاع از پایان نامه کمترین دسترسی را داشته اند. فاز. پس راه حل چیست؟ یا حداقل راه حل؟


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش دانشگاهی


آموزش پایان نامه نویسی ارشد اصول پایان نامه

من پیشنهاد می کنم که همه برنامه های دکترا سمینارهای نوشتاری ساختاریافته ارائه دهند. منظورم سمینارهای تحقیقاتی یا سمینارهای جانبی نیست که اعضای هیئت علمی تحقیقات خود را ارائه دهند.

اگرچه اینها فعالیت های توسعه حرفه ای عالی هستند، اما به طور مستقیم به دانشجویان در نوشتن و پایان پایان نامه کمک نمی کنند.

لینک مفید : رشته معماری و لیست تمام دروس ارائه شده معماری

آموزش پایان نامه نویسی ارشد : من در مورد سمینارهای متمرکز بر تحقیق یا روش شناسی صحبت نمی کنم، جایی که دانشجویان می توانند در مورد پایان نامه خود به عنوان بخشی از سمینار بحث کنند و تحقیق کنند.

من در مورد سمینارهایی صحبت می کنم که بر روند نوشتن تمرکز دارند. در مورد نحوه یادداشت برداری مفید، تهیه طرح های کاربردی که شامل ارجاع هستند، هر روز بنشینید و انگشتان خود را روی صفحه کلید قرار دهید، برای غلبه بر موانع نویسنده، تجدید نظر به اندازه کافی، و دانستن زمان توقف. من در مورد سمینارهایی صحبت می کنم که عادات نوشتن روان را آموزش می دهند.

لینک مفید : منابع دکتری وزارت بهداشت و نحوه آشنایی با منابع

آموزش پایان نامه نویسی ارشد : زمانی که دانشجوی کارشناسی ارشد بودم، در دوره های آموزشی خود بسیار عالی بودم. از من خواسته شد که دو سال دروس طاقت فرسا را ​​در مورد نظریه های روانشناسی، روش های تحقیق و روش های آماری بگذرانم.

اگرچه در دوره‌هایم عالی بودم، اما هنوز در معرض خطر ABD (همه به جز پایان‌نامه) بودم، زیرا نمی‌دانستم چگونه یک نسخه خطی بیش از ۱۰۰ صفحه در مورد یک پروژه تحقیقاتی خودگردان بنویسم.

لینک مفید : پروپوزال چیست ؟

می‌توانستم مقاله‌های طولانی مدت بنویسم، اما پایان‌نامه موضوعی کاملاً متفاوت بود.

آموزش پایان نامه نویسی ارشد : خوش شانس بودم که با رابرت بویس، کارشناس نویسندگی آکادمیک و توسعه هیئت علمی آشنا شدم و او موافقت کرد که یک سمینار نویسندگی را برای من و گروهی از دانشجویان فارغ التحصیل تسهیل کند.

او همچنین پذیرفت که قبل از بازنشستگی به آخرین دانشجوی دکترا مشاوره بدهد و آن آخرین دانشجوی دکترا من بودم.

لینک مفید : رشته معماری و لیست تمام دروس ارائه شده معماری

از طریق او یاد گرفتم که چگونه یادداشت برداری کنم به نحوی که هدف را در ذهن داشته باشم، یعنی از تحقیق و استناد به آن برای حمایت از استدلال خود استفاده کنم.

آموزش پایان نامه نویسی ارشد : من یاد گرفتم که چگونه در چیزی که او آن را “جلسات مختصر روزانه” می نامید بنویسم و ​​تمرین نوشتن را تنها در زمانی که بلاک های زمانی بسیار مضحکی داشتم (و اغلب یک ضرب الاجل قریب الوقوع) را رها می کردم.

یاد گرفتم چگونه منتقد درونی خود را خاموش کنم و بر تمایل خود به تعویق غلبه کنم. اگر او را ندیده بودم، ممکن است پایان نامه ام را تمام کرده باشم، اما واقعاً می ترسم که نتوانم.

لینک مفید : راهنمای ثبت نام دانشجویان در کلاس مجازی

به دلیل تجربه‌ام، پانزده سال گذشته را صرف ارائه کارگاه‌ها و سمینارهای نویسندگی به دانشجویان دکترا و اعضای هیئت علمی جدید کرده‌ام و به تعداد زیادی از دانشگاهیان آموزش نویسندگی ارائه داده‌ام.

آموزش پایان نامه نویسی ارشد : در حین تدریس سمینار پایان نامه نویسی در دانشگاه ورمونت، کتاب های نوشتاری مختلفی را به عنوان مطالعه مورد نیاز امتحان کردم. بسیاری از آنها بسیار خوب هستند. اما هیچ کدام از آنها به هدف من در این دوره عمل نکردند.

من کتابی می‌خواستم که بر اهمیت کار در یک محیط گروهی و به اشتراک گذاشتن طرح‌ها و پیش‌نویس‌ها، تشویق و مسئولیت‌پذیری تأکید کند.

لینک مفید : کتاب پرازیتولوژی طبی و آشنایی با پرازیتولوژی

بنابراین، من آن را نوشتم. یا حداقل برای هر کلاس خطوط کلی نوشتم. سپس، هنگامی که سال بعد سمینار را تدریس کردم، طرح ها را گسترش دادم و اصلاح کردم و سال بعد دوباره آنها را اصلاح کردم.

آموزش پایان نامه نویسی ارشد : قبل از اینکه متوجه شوم، کتابی نوشته بودم که می‌توانست به عنوان متن اصلی یک سمینار نوشتن پایان‌نامه یا پروپوزال نویسی باشد یا می‌توانست توسط گروهی از دانشجویانی که به طور غیررسمی برای حمایت از یکدیگر در حین نوشتن پایان‌نامه‌هایشان ملاقات می‌کردند، استفاده شود.

من به پیچ و مهره های نوشتن پایان نامه می پردازم. من در مورد اهمیت پیش‌نویسی و اینکه چگونه پیش‌نویسی بهترین پادزهر برای بلاک نویسنده است، مفصل می‌نویسم.

لینک مفید : جزوه مقایسه نوروپسیکولوژی آشنایی با جزوه مقایسه

من راهنمایی های صریح در مورد نحوه استفاده از برنامه های کتابشناختی برای یادداشت برداری مفید و سپس مرتب سازی و بازی با یادداشت ها در حین سازماندهی پایان نامه ارائه می کنم.

آموزش پایان نامه نویسی ارشد : تمرکز این کتاب بر روی دانشجویان رشته های علوم انسانی و اجتماعی است، نه به این دلیل که دانشجویان دکترا در رشته های STEM نتوانستند کتابی مانند این را مفید بیابند، بلکه به این دلیل که زمینه کار روی پایان نامه متفاوت است.

اغلب دانشجویان در رشته های STEM از حمایت اجتماعی آماده به شکل دانشجویان دکترا و فوق دکترای پیشرفته تر که در آزمایشگاه آنها کار می کنند، برخوردارند.

لینک مفید : جزوه معادلات دیفرانسیل و آشنایی با اساس دیفرانسیل

آموزش پایان نامه نویسی ارشد : همچنین، مشاوران ممکن است بیشتر در دسترس باشند، زیرا آنها در تحقیقاتی که دانشجویانشان انجام می دهند، علاقه خاصی دارند و سرمایه گذاری در آن (اغلب به شکل حمایت کمک هزینه) دارند، زیرا اغلب دانشجویان روی یکی از جنبه های برنامه تحقیقاتی مشاور STEM کار می کنند.

در حالی که این وضعیت در علوم انسانی و اجتماعی اتفاق می افتد، بسیار کمتر رایج است.

در Demystifying Dissertation Writing، نه تنها تکنیک های نوشتن و عادات نوشتن روان را آموزش می دهم، بلکه به دانشجویان دکترا در مورد نحوه کار با مشاوران دکتری خود نیز نکاتی ارائه می دهم.

لینک مفید : منبع مفید آزمون SAT و آشنایی با آزمون SAT

آموزش پایان نامه نویسی ارشد : از جمله پیشنهادات دیگر، من به آنها آموزش می دهم که چگونه برای جلسات با مشاوران آماده شوند و چگونه از وقت مشاورانشان به طور عاقلانه استفاده کنند.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : Demystifying Dissertation Writing

‫۷ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *