کتاب پرازیتولوژی طبی و آشنایی با پرازیتولوژی طبی

? کتاب پرازیتولوژی طبی | بخش دانشگاهی PDF :

? ۱- پرازیتولوژی چیست ؟

? ۲- تمام نکات

? ۳- اختلالات انتانات در حاملگی

? ۴- شیوع ویروس انفلونزا در غشای انساج جنینی



قیمت : ۱۳.۰۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


هدف اعلام شده این فرهنگ لغت ارائه «منابع به روز برای بسیاری از اصطلاحات موجود در ادبیات انگل شناسی معاصر» است.

این کتاب شامل تعاریف و توضیحات مربوط به بسیاری از زمینه های تحقیقاتی است که به نوعی با مطالعه انگل ها تلاقی می کنند.

جزئیات عمیق یک موضوع به اندازه کافی برای آموزش یک تازه وارد در مورد روش آزمایشگاهی یا فرآیند بیولوژیکی جدید، فراتر از محدوده هر فرهنگ لغت است.

آنچه ارائه شده است، یادآور سطح بالایی از معنای یک کلمه یا عبارت برای تضعیف حافظه یا حداقل رساندن معنای کافی برای بحث آگاهانه است.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش دانشگاهی


کتاب پرازیتولوژی طبی

این فرهنگ لغت که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، بر روی روش‌ها و دانش کنونی مربوط به انگل‌شناسی متمرکز است، از جمله، همانطور که از عنوان نشان می‌دهد، بسیاری از اصطلاحات و عبارات ترتیب‌بندی.

کتاب پرازیتولوژی طبی : متن شامل ۳۰۶ صفحه با بیش از ۴۵۰۰ تعریف است که بر اساس حروف الفبا سازماندهی شده اند. بیش از ۱۷۰ تصویر در این ۳۰۶ صفحه پخش شده است که شامل عکس ها، تصاویر میکروسکوپی و تصاویر است.

لینک مفید : رشته معماری و لیست تمام دروس ارائه شده معماری

هفت ضمیمه در ۲۴ صفحه دیگر پخش شده است. کتاب به خوبی چیدمان شده است و هر صفحه دو ستون متن دارد. نوشته ها با فاصله مناسب و خواندن آسان است.

در حال حاضر همه کتاب های درسی و فرهنگ لغت با یک سوال ساده روبرو هستند: چرا این کتاب را بخریم در حالی که با جستجوی اینترنتی تقریباً هر چیزی پیدا می شود؟ همه چیز در این کتاب را می توان در اینترنت پیدا کرد. هیچ یافته تحقیق یا مطالعه جدیدی ارائه نشده است.

کتاب پرازیتولوژی طبی : حداکثر، تعاریف یک پاراگراف کوتاه هستند. جزئیات بسیار بیشتری را می توان در جای دیگری در کتاب های درسی موضوعی خاص یا مقالات مروری یافت. در عوض، این کتاب اصطلاحات بسیاری را از زمینه های متفاوت ارائه می دهد. و مهمتر از همه، اصطلاحات تعریف شده در متن هستند.

لینک مفید : جزوه معادلات دیفرانسیل و آشنایی با اساس دیفرانسیل

اگرچه جستجوی اینترنتی می تواند هر چیزی را تعریف کند، اما این اشکال را نیز در تعریف همه چیز دارد. زمینه اهمیت دارد، و ارجاع گذرا به یک اصطلاح اغلب برای اجازه دادن به پایگاه داده یا جستجوی اینترنتی سریع کافی نیست.

کتاب پرازیتولوژی طبی : تعاریف این کتاب از دیدگاه فردی است که در مورد انگل شناسی و بسیاری از رشته های متقاطع آن فکر می کند. تعریف سوم در کتاب، “ABC” (درمان ترکیبی مبتنی بر آنتی بیوتیک)، این را به خوبی نشان می دهد.

کسانی که سوابق پزشکی دارند ممکن است با آن مخفف آشنا باشند. ممکن است دیگران با کاست اتصال ATP بیشتر آشنا باشند.

لینک مفید : لغات زبان تخصصی رشته کامپیوتر it لغات زبان

دیگران در تلاش برای جستجوی ABC در اینترنت باقی خواهند ماند. در اختیار داشتن این کتاب، یافتن تعریف مناسب را آسان تر می کند و می تواند در زمان صرفه جویی کند.

کتاب پرازیتولوژی طبی : یکی از مزیت های بزرگ این کتاب این است که می تواند تعاریف را تا تعاریف دیگر دنبال کند. اغلب، تعریف یک اصطلاح شامل اصطلاحات دیگری است که خواننده ممکن است بخواهد آنها را جستجو کند.

این کتاب در این زمینه کاملاً کامل است. اغلب، یک تعریف واحد منجر به زنجیره ای از چندین تعریف بعدی می شود. پیروی از چنین زنجیره ای از تعاریف می تواند اصطلاحات پس زمینه کافی را فراهم کند تا خواننده در گفتگو درباره موضوعی ناآشنا گم نشود.

لینک مفید : آموزش پایان نامه نویسی ارشد اصول پایان نامه

به عنوان مثال، تعاریف پیرامون توالی یابی و ژنومیک فراوان هستند و مفاهیم اساسی مفیدی را برای آن تلاش ها ارائه می دهند.

کتاب پرازیتولوژی طبی : عباراتی مانند “کتابخانه” و “خوشه” و زنجیره اصطلاحاتی که آنها به آن منتهی می شوند می توانند به خواننده کمک کنند تا درکی کلی داشته باشند، زیرا آنها به توالی یابی کل ژنوم با کارایی بالا نگاه می کنند.

عنوان به ما می گوید که این کتاب حداقل به انگل شناسی و ژنومیک می پردازد. بسیاری از زمینه های دیگر از جمله ایمونولوژی، زیست شناسی سلولی، فیزیولوژی، آمار، اصطلاحات مورفولوژیکی انگل، بوم شناسی و اپیدمیولوژی مورد بررسی قرار می گیرند.

کتاب پرازیتولوژی طبی : نویسندگان بیان می‌کنند که تمرکز بر شرایط «ارتباط با بیوتکنولوژی انگل و زیست‌شناسی مولکولی» است و کتاب به این هدف دست می‌یابد.

لینک مفید : راهنمای ثبت نام دانشجویان در کلاس مجازی

بدیهی است که هیچ فرهنگ لغتی نمی تواند همه چیز مربوط به آن دو رشته مرتبط را شامل شود، بنابراین چالش این است که در نظر بگیریم کدام اصطلاحات را حذف کنیم. به عنوان مثال، “اشریشیا کلی” وجود دارد اما Caenorhabiditis elegans وجود ندارد.

هر دو موجودات نمونه هستند و هیچکدام انگل نیستند. انتخاب شامل یکی در مقابل دیگری نشان دهنده هدف تمرکز بر بیوتکنولوژی و زیست شناسی مولکولی به جای صرف همه چیز است.

کتاب پرازیتولوژی طبی : کار در این دو زمینه بیشتر مستلزم استفاده از E. coli است، بنابراین نسبت به C. elegans مرتبط تر است، حتی اگر به عنوان یک نماتد، اولی ممکن است یک انتخاب واضح به نظر برسد. چنین تصمیماتی در سراسر فرهنگ لغت یافت می شود.

لینک مفید : کنترل فرآیند دانشگاه علوم تحقیقات دکتر آبادچی

با چنین مجموعه وسیعی از اصطلاحات، آیا این کتاب برای اطلاع انگل شناسان در مورد سایر زمینه ها مناسب تر است یا برای آوردن انگل شناسی به مخاطبان خارجی؟ اولی مناسب ترین به نظر می رسد.

کتاب پرازیتولوژی طبی : هنوز تعاریف انگل زیادی وجود دارد. تعاریف معمولاً مختصر هستند و یک ایده کلی از چیستی ارگانیسم و ​​چرایی نگرانی یا توجه ارائه می دهند. برخی از آنها با جزئیات بسیار بیشتری نسبت به بقیه تعریف شده اند.

برای مثال، «Trichinella spiralis» توضیح مختصری داده می‌شود، در حالی که «Thelazia callipaeda» یک پاراگراف کامل داده می‌شود، «اکینوکوکوزیس» حتی بزرگ‌تر است، و «midges» تقریباً نیم صفحه می‌شود.

لینک مفید : پروپوزال چیست ؟

اما به طور کلی، به نظر می‌رسد که توصیفات انگل برای ارائه خلاصه‌ای سریع از گونه‌های فردی یا یک گروه است. این فرهنگ لغت همچنین قرار نیست فهرستی جامع باشد، بنابراین برخی از رایج ترین انگل ها گنجانده نشده اند.

کتاب پرازیتولوژی طبی : به عنوان مثال، در حالی که چهار نوع جرب (کوریوپتیک، دمدکتیک، پسوریوپتیک، و گال) توصیف شده است، تنها یک گونه کک و هیچ گونه شپش وجود ندارد.

بنابراین برای کسانی که با انگل شناسی آشنا نیستند و به دنبال فهرستی جامع از انگل های مورد توجه دامپزشکی یا سلامت انسان هستند، این کتاب برای آنها مناسب نیست.

لینک مفید : لغات زبان تخصصی رشته کامپیوتر it لغات زبان

به طور مشابه، تعداد قابل توجهی از تعاریف مربوط به مورفولوژی انگل وجود دارد. برخی از تعاریف مختصر و برخی دیگر تشریحی تر هستند.

اما باز هم نمی توان انتظار داشت که هیچ فرهنگ لغت معقولی حاوی فهرست و توضیحات کامل برای هر اصطلاح مورفولوژیکی هر انگل باشد. بر اساس رویکرد به آنچه در این کتاب آمده است، دانستن نام مناسب هر عضو بدن ضروری نیست.

کتاب پرازیتولوژی طبی : برای انگل شناسان یا کسانی که آشنایی گذرا با انگل شناسی دارند، این کتاب جزئیات بسیار بیشتری را در مورد سایر زمینه ها نسبت به کتاب های درسی استاندارد انگل شناسی ارائه می دهد.

لینک مفید : بخش غذا

اصطلاحات مرتبط با ایمونولوژی مثال خوبی هستند. سیستم ایمنی میزبان برای چرخه زندگی بسیاری از انگل‌ها ضروری است و کسانی که در مورد انگل‌ها تحقیق می‌کنند باید در نهایت با اصطلاحات ایمنی مبارزه کنند.

تعدادی از اصطلاحات مربوط به سیستم ایمنی در این کتاب وجود دارد که باید جزئیات کافی را برای یک انگل شناس ارائه دهد تا بدون غرق شدن در Ts و Bs و ILs به تحقیقات انگل ایمنی نزدیک شود.

کتاب پرازیتولوژی طبی : مقایسه تعداد اصطلاحات مستقیم مرتبط با انگل شناسی با اصطلاحات سایر زمینه ها نشان می دهد که این کتاب بیشتر برای انگل شناسی بیرونی است تا مخالف.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : Illustrated Dictionary of Parasitology in the Post-Genomic Era

‫۶ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *