منبع مفید آزمون SAT و آشنایی با آزمون SAT

🔷 منبع مفید آزمون SAT و آشنایی با آزمون SAT | بخش دانشگاهی PDF :

🌟 ۱- آشنایی با آزمون SAT



قیمت : ۹.۰۰۰ تومان 🌟 سفارش / دریافت سریع 🌟


در حال حاضر، اکثر مربیان پزشکی برای بررسی کیفیت و عملکرد روان‌سنجی یک آیتم، منحصراً بر شاخص‌های دشواری و تمایز آیتم تکیه می‌کنند.

ما استدلال می‌کنیم که تأثیرات «آشنایی آموزشی» باید برای افرادی که تلاش می‌کنند کیفیت و معنای مجموعه‌ای از نمرات آزمون را تشخیص دهند، دغدغه اصلی باشد.

چهار هدف اصلی این مطالعه وجود داشت: (۱) بازبینی مفهوم سازی هالادینا و رویید از “حساسیت آموزشی” در چارچوب ارزیابی های مبتنی بر معیار، (۲) ارائه یک نمای کلی از “آشنایی آموزشی” و اهمیت آن، (۳) چارچوب مجدد.

این مفهوم برای یک مخاطب مدرن مرتبط با ارزیابی های دانشکده پزشکی است، و (۴) یک ارزیابی تجربی از یک معاینه دانشکده پزشکی را انجام می دهیم که در آن ما سعی می کنیم اثرات آموزشی را بر معیارهای فرد و آیتم بررسی کنیم.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش دانشگاهی


عنوان ها و روش ها

این مطالعه شامل یک مربی دوره دانشکده پزشکی بود که رتبه‌بندی آشنایی آموزشی (IF) را برای هر آیتم امتحانی میان‌ترم و یک سری تحلیل‌های روان‌سنجی برای بررسی تأثیرات IF بر نمرات و آمار آیتم‌های دانشجویان ارائه می‌کرد.

منبع مفید آزمون SAT : روش مورد استفاده در این مطالعه اساساً مبتنی بر یک طرح ترکیبی، “اقدام پژوهی” برای یک دوره دانشکده پزشکی با تمرکز بر غدد است. مدل اندازه گیری راش; تجزیه و تحلیل همبستگی.

لینک مفید : ریاضیات عمومی انتگرال (فصل ۴-۹) ریاضیات

روش ارائه شده در این مقاله برای تشخیص بهتر یادگیری معتبر نسبت به رویکردهای سنتی که اطلاعات زمینه ای ارزشمند در مورد آشنایی دانش آموزان با موارد امتحان را نادیده می گیرد، اثبات شد.

منبع مفید آزمون SAT : نویسندگان سایر مربیان پزشکی را تشویق می کنند تا این روش ساده را اتخاذ کنند تا احتمال استنتاج معتبر در مورد یادگیری افزایش یابد.

در سال ۱۹۸۱، هالادینا و روید[۱] مقاله مهمی را در مجله سنجش آموزشی با موضوع «حساسیت آموزشی» منتشر کردند.

لینک مفید : لیست تمام دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در دنیا

نویسندگان حساسیت آموزشی را به عنوان “تمایل به تغییر دشواری یک آیتم به عنوان تابعی از آموزش” تعریف کردند (ص. ۴۰).

منبع مفید آزمون SAT : آنها در ادامه می گویند: “وقتی آموزش به طور معقولی موثر باشد، مواردی که به دانش آموزان آموزش دیده داده می شود باید دشوار به نظر برسند و همان موارد زمانی که برای دانش آموزان آموزش دیده اجرا می شوند باید آسان به نظر برسند” (ص. ۴۰).

لینک مفید : منابع دکتری وزارت بهداشت

اگرچه هالادینا و روید اولین محققینی نبودند که به موضوع حساسیت آموزشی پرداختند، [۲،۳،۴،۵،۶،۷] آنها از اولین کسانی بودند که استدلال کردند که حساسیت آموزشی جزء مهمی از ارزیابی های مرجع معیار است و هنگام تلاش برای ارزیابی تأثیرات آموزشی بر یادگیری دانش آموزان، باید دغدغه اصلی ارزیاب باشد.

منبع مفید آزمون SAT : 30 سال پیش و موضوع حساسیت آموزشی بار دیگر توجه قابل توجهی را در ادبیات پژوهشی آموزشی جریان اصلی به خود جلب کرده است.

با این حال، تعریف حاضر تکامل یافته است، و این موضوع در درجه اول در زمینه ارزیابی های K-12 در مقیاس بزرگ مورد بحث قرار می گیرد.

لینک مفید : لیست تمام دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در دنیا

در حال حاضر، اکثراً تعریف ارائه شده توسط محقق آموزشی مشهور پاپهام را می پذیرند که می گوید: “حساسیت آموزشی یک آزمون نشان دهنده درجه ای است که عملکرد دانش آموزان در آن آزمون به طور دقیق کیفیت آموزشی ارائه شده برای ارتقای تسلط دانش آموزان بر آنچه ارزیابی می شود را نشان می دهد” (ص. ۱۴۶).

منبع مفید آزمون SAT : هدف این مقاله این است که مفهوم سازی هالادینا و رویید از حساسیت آموزشی را در چارچوب ارزیابی های مبتنی بر معیار بررسی کند.

یک نمای کلی از اهمیت آن ارائه دهد، قالب بندی مجدد مفهوم را برای مخاطبان مدرن مرتبط با پزشکی انجام دهد.

لینک مفید : جزوه معادلات دیفرانسیل و آشنایی با اساس دیفرانسیل

ارزیابی‌های کلاس درس مدرسه، و یک ارزیابی تجربی از یک معاینه دانشکده پزشکی را انجام می‌دهیم که در آن سعی می‌کنیم اثرات آموزشی را بر معیارهای فرد و آیتم بررسی کنیم.


آشنایی آموزشی

همانطور که قبلا ذکر شد، تعریف حساسیت آموزشی در چند دهه گذشته تکامل یافته است. با افزایش محبوبیت آزمون های مرجع، حساسیت آموزشی به طور کلی در نظر گرفته شد، بر خلاف تست شده.

منبع مفید آزمون SAT : کسانی که حساسیت آموزشی را در طول دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ آزمایش کردند، عموماً از این اصطلاح به عنوان «اعتبار آموزشی» [۱۰] یاد می‌کردند، زیرا این اصطلاح برای متمایز کردن تأثیرات آموزشی به عنوان ویژگی کیفیت آموزشی بود.

لینک مفید : لغات زبان تخصصی رشته کامپیوتر it لغات زبان

در طول دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰، اصطلاح «حساسیت درسی» [۱۱،۱۲] نیز برای نشان دادن تأثیرات آموزش بر برنامه درسی مورد استفاده قرار گرفت. این اصطلاح برای متمایز کردن تأثیرات آموزشی به عنوان ویژگی کیفیت برنامه درسی در نظر گرفته شده است.

در هر صورت، واضح است که این اصطلاح در چند دهه اخیر آشفتگی زیادی را تجربه کرده است.

منبع مفید آزمون SAT : بنابراین، ما پیشنهاد می‌کنیم که مفهوم‌سازی Haladyna و Roid را به‌عنوان آشنایی آموزشی (IF) مدرن کنیم، زیرا معتقدیم آشنایی دانش‌آموز با محتوای آموزشی (و آیتم‌ها) است که می‌تواند باعث شود آیتم‌ها با مشکل متفاوت باشند.

لینک مفید : راهنمای ثبت نام دانشجویان در کلاس مجازی

تحت این مفهوم سازی، تأثیر IF به طور مستقیم بر نمره امتحان تأثیر می گذارد، بنابراین IF را به یک ویژگی روانسنجی قابل آزمایش تبدیل می کند.

منبع مفید آزمون SAT : ما بر این باوریم که IF برای افرادی که به تشخیص یادگیری معتبر و استنتاج امتیازات معتبر توجه دارند، اهمیت حیاتی دارد. در حال حاضر، اکثر مربیان پزشکی برای بررسی کیفیت و عملکرد روان‌سنجی یک آیتم، منحصراً بر شاخص‌های دشواری و تمایز آیتم تکیه می‌کنند.

ما با تز Haladyna و Roid موافقیم که در هنگام تلاش برای ارزیابی مجموعه ای از نمرات امتحان و درک اینکه چرا آیتم های مختلف مانند آنها عمل می کنند، اثرات IF باید دغدغه اصلی باشد.

منبع مفید آزمون SAT : ما همچنین ادعا می‌کنیم که تنها با درک تأثیر IF بر مجموعه‌ای از نمرات امتحانی، می‌توان متوجه شد که نمرات تا چه حد مدرک معتبری از یادگیری دانش‌آموز هستند، یا صرفاً مصنوعی از نمرات حاصل از «تدریس به آزمون» هستند.

لینک مفید : راهنمای ثبت نام دانشجویان در کلاس مجازی

ما سعی کردیم اثرات بالقوه‌ای را که مطالب آشنای آموزشی ممکن است مجموعه‌ای از نمرات معاینه دانشکده پزشکی با ریسک متوسط ​​تا بالا داشته باشد، بررسی کنیم.

منبع مفید آزمون SAT : روش «اقدام پژوهی» مبتنی بر تحقیق آموزشی شامل این می‌شود که مدرس دوره قبل از برگزاری آزمون، برای هر آیتم رتبه‌بندی IF ارائه دهد.

پس از انجام معاینه، داده ها توسط نظریه آزمون کلاسیک و چارچوب های اندازه گیری Rasch برای درک بهتر تفاوت های ظریف داده ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

منبع مفید آزمون SAT : سپس، رابطه بین رتبه‌بندی‌های IF مربی و عملکرد دانش‌آموزان در هر مورد مورد بررسی قرار گرفت تا میزان تأثیرات احتمالی IF بر نمرات امتحانات دانش‌آموزان تعیین شود.

لینک مفید : طرح درس سلامت پرستاری

با توجه به اخلاق پژوهشی و فرافکنی آزمودنی های انسانی، این مطالعه مستثنی تلقی شد.

سیستم غدد درون ریز و تغذیه یک دوره ۲ و نیم هفته ای در سال دوم برنامه MD در دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی است.

منبع مفید آزمون SAT : مطالب مربوط به رشد طبیعی، ساختار و عملکرد سیستم غدد درون ریز و همچنین پاتوفیزیولوژی، تظاهرات بالینی، تشخیص و مدیریت اساسی حالت‌های کمبود/افزایش هورمون در طول دوره پوشش داده می‌شود.

لینک مفید : کتاب پرازیتولوژی طبی

مطالب دوره آموزشی عمدتاً از طریق جلسات سخنرانی گروهی بزرگ و هفت بحث گروهی کوچک بر اساس موارد بالینی ارائه می‌شود. این دوره به دو بخش موضوعی تقسیم می شود.

بخش اول بیماری های اندام های اصلی تولید کننده هورمون را پوشش می دهد: هیپوتالاموس، هیپوفیز، آدرنال، تیروئید، و پاراتیروئید از جمله اختلالات کلسیم و استخوان.

منبع مفید آزمون SAT : یک موضوع مشترک برای هر اندام در این بخش معرفی می‌شود، که با بررسی عملکرد طبیعی و بافت‌شناسی شروع می‌شود، سپس به تظاهرات بالینی و مدیریت بیماری‌های مرتبط و در نهایت تقویت درک تفسیر آزمایشگاهی می‌پردازد. بخش دوم این دوره به هموستاز گلوکز، دیابت، تعادل انرژی و چاقی اختصاص دارد.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : A Method for Investigating “Instructional Familiarity” and Discerning Authentic Learning

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه