آموزش تعمیر ماشین

? آموزش تعمیر ماشین | بخش خودرو PDF :

? ۱- فصل اول تا سوم

? ۲- وسایل اندازه گیری

? ۳- نحوه تعمیر خودرو



قیمت : ۹.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


اگر خودروی شما خرابی مکانیکی داشته باشد، مانند یک واشر منفجر شده یا یک سیستم الکتریکی در فریتز، بیمه نامه خودرو شما هزینه تعمیرات را پوشش نمی دهد.

به این دلیل که یک بیمه نامه استاندارد خودرو، بسته به نوع پوششی که خریداری می کنید، تنها حوادث رانندگی و انواع دیگر مشکلات (مانند آتش سوزی و سرقت خودرو) را پوشش می دهد.

اگر خواهان پوششی برای مشکلات مکانیکی هستید، ممکن است بتوانید بیمه اختیاری تعمیر خودرو، که معمولا به عنوان “بیمه خرابی مکانیکی” شناخته می شود، خریداری کنید.

اگر ماشین شما دارای مشکلات مکانیکی یا الکتریکی باشد، هزینه تعمیرات را پرداخت می کند. بیمه تعمیر خودرو شبیه به گارانتی تمدید شده خودرو است، اما بزرگترین تفاوت این است که شما آن را از یک شرکت بیمه خریداری می کنید.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش خودرو


کمی آشنایی با خودرو

موارد تحت پوشش بیمه خرابی مکانیکی به شرکت بیمه خودرو بستگی دارد اما معمولاً شامل موارد زیر است:

  • تهویه مطبوع
  • سیستم های خنک کننده
  • سیستم های الکتریکی (از جمله کامپیوتر ماشین)
  • موتور
  • اگزوز
  • سیستم های سوخت رسانی
  • اجزای فرمان
  • انتقال

به طور کلی، اگر تحت بیمه خرابی مکانیکی ادعایی داشته باشید، باید فرانشیز بپردازید. به عنوان مثال، اگر ۲۵۰ دلار فرانشیز دارید و ادعای بیمه تعمیر خودرو شما ۱۰۰۰ دلار است، شرکت بیمه خودرو شما ۷۵۰ دلار پرداخت خواهد کرد.

بیمه تعمیرات خودرو چه مواردی را پوشش نمی دهد؟

لیست اقلام و خساراتی که تحت پوشش بیمه خرابی مکانیکی قرار نمی‌گیرند، بسته به شرکت بیمه خودرو متفاوت است، اما به طور کلی شامل موارد زیر نمی‌شود:

خسارت ناشی از تصادف رانندگی

تعمیر و نگهداری معمولی، مانند تنظیم موتور، تعویض روغن، تراز سیستم تعلیق، چرخش لاستیک و بالانس چرخ

آسیب های ناشی از نگهداری ضعیف، مانند تعویض نادر روغن یا استفاده از نوع نامناسب سوخت

  • سایش و پارگی معمولی، مانند لنت ترمز فرسوده و لاستیک
  • اقلام غیر مکانیکی مانند تزئینات و قالب‌گیری خودرو
  • قطعات یا اقلام تحت پوشش گارانتی خودرو شما
  • قطعات یا اقلام تحت پوشش فراخوان
  • قطعات یا اقلام تحت پوشش یک برنامه تعمیر داوطلبانه سازنده
  • خسارت از قبل قبل از خرید بیمه
  • خوردگی و زنگ زدگی

آیا وسیله نقلیه من واجد شرایط بیمه تعمیر خودرو است؟

واجد شرایط بودن خرید بیمه خرابی مکانیکی به طور کلی به سن خودرو و مسافت پیموده شده بستگی دارد.

به عنوان مثال، ما به یک بیمه نامه عمومی ملی نگاه کردیم که بیمه خرابی مکانیکی خودروها را در مدل فعلی و هفت سال قبل از آن ارائه می کرد که کیلومتر شماری کمتر از ۷۲۰۰۱ مایل نشان می داد.

لینک مفید : آپاچی

اما نکته ای وجود داشت: وقتی زمان تمدید بیمه نامه فرا می رسد، اگر خودروی شما بیش از ۷۲۰۰۱ مایل مسافت طی شده باشد یا پیش بینی شود که مسافت پیموده شده بیش از آن باشد، بیمه خرابی مکانیکی از بیمه نامه حذف می شود.

بیمه نامه عمومی ملی قانون مسافت پیموده شده جالب دیگری نیز دارد: اگر میزان کیلومتر شمار شما در طول مدت بیمه نامه از ۹۰۰۰۰ مایل بیشتر شود، برای هیچ گونه خسارت بعدی تحت پوشش قرار نخواهید داشت و بیمه خرابی مکانیکی از بیمه نامه حذف می شود.

لینک مفید : سوناتا lf

به عنوان مثال، اگر بیمه خرابی مکانیکی خودرویی با مسافت ۶۵۰۰۰ مایل خریداری کنید و در طول مدت بیمه نامه ۲۵۰۰۰ مایل دیگر را طی کنید، زمانی که از ۹۰۰۰۰ مایل فراتر رفتید پوشش تعمیر خودرو را از دست خواهید داد.

شرکت بیمه اتومبیل شما ممکن است شرایط واجد شرایط دیگری داشته باشد. به عنوان مثال، سیاست بیمه عمومی ملی که بررسی کردیم، شما را ملزم به داشتن پوشش جامع خودرو برای واجد شرایط بودن برای پوشش تعمیر خودرو می کند.

انواع خاصی از خودروها ممکن است از بیمه خرابی مکانیکی مستثنی شوند. شرکت بیمه اتومبیل شما لیستی از وسایل نقلیه واجد شرایط یا مستثنی از پوشش خواهد داشت.

لینک مفید : دفترچه آپاچی

در اینجا برخی از بیمه‌گرانی که بیمه تعمیر خودرو را ارائه می‌دهند، آورده شده است:

  • قرارداد خدمات خودرو Allstate
  • بیمه خرابی مکانیکی Geico
  • حفاظت مکانیکی جیوه

بیمه تعمیرات خودرو در مقابل گارانتی های تمدید شده

برای دریافت بازپرداخت تعمیرات مکانیکی و برقی، لزوماً نیازی به بیمه خودرو خاصی ندارید. گارانتی های خودرو نیز مشابه است.

گارانتی ها و بیمه تعمیرات خودرو هر دو عیوب مکانیکی موتور، گیربکس و الکترونیک، از جمله کامپیوتر خودرو را پوشش می دهند. مشخصات دقیق آنچه تحت پوشش قرار می گیرد بسته به گارانتی یا بیمه نامه تعمیر خودرو متفاوت است.

ضمانت‌نامه‌ها را می‌توان به طور کلی به صورت زیر تقسیم کرد:

گارانتی ماشین جدید، که معمولاً هنگام خرید ماشین جدید شامل می شود. این نوع ضمانت معمولاً محدوده ای از سال یا مایل را پوشش می دهد، مانند گارانتی سه ساله یا ۳۶۰۰۰ مایلی.

لینک مفید : خودرو تویوتا chr

گارانتی خودروی جدید معمولاً با رسیدن به یکی از آن نقاط عطف، هرکدام که زودتر اتفاق بیفتد، منقضی می‌شود.

گارانتی تمدید شده خودرو، که طول گارانتی خودروی جدید را افزایش می دهد یا می توان آن را برای پوشش خودروی دست دوم خریداری کرد.

شما معمولاً می توانید گارانتی طولانی مدت خودرو را از یک نمایندگی خودرو یا یک شرکت شخص ثالث خریداری کنید.

در اینجا چند تفاوت اصلی بین بیمه تعمیر خودرو و گارانتی خودرو وجود دارد:

بیمه تعمیر خودرو از طریق شرکت بیمه خودرو خریداری می شود.

گارانتی های تمدید شده خودرو معمولاً از طریق نمایندگی های خودرو، باشگاه های خودرو و سایر شرکت ها فروخته می شود.

لینک مفید : دفترچه سانتافه ۲۰۱۸

بیمه تعمیر خودرو معمولا به صورت حساب بیمه خودرو شما اضافه می شود که می توانید آن را به صورت ماهانه، شش ماهه یا سالانه پرداخت کنید.

ضمانت‌نامه‌های تمدید شده خودرو معمولاً به صورت یکجا پرداخت می‌شوند یا در پرداخت‌های وام خودروی شما قرار می‌گیرند.


آموزش تعمیر ماشین

اگر خودروی شما مشکلی مانند نقص مکانیکی دارد، می‌توانید به شرکت بیمه تعمیر خودرو خود شکایت کنید.

نماینده ادعاها تعیین خواهد کرد که آیا مشکل برای پوشش واجد شرایط است یا خیر. به عنوان مثال، اگر سیستم الکتریکی خودروی شما به دلیل نقصی خراب شود، به احتمال زیاد تحت پوشش قرار خواهید گرفت.

لینک مفید : دفترچه راهنما آپاچی ۲۰۰

اگر سیستم الکتریکی خودروی شما به دلیل قطع سیم اشتباه در هنگام نصب یک رادیو ثانویه از بین برود، این احتمال وجود دارد که تحت پوشش قرار نگیرید.

اگر مشکل خودروی شما توسط بیمه تعمیر خودرو شما پوشش داده شده است، می توانید آن را برای تعمیر به یک مغازه ببرید.

برخی از بیمه نامه های تعمیر خودرو ممکن است مغازه هایی را که می توانید برای تعمیر استفاده کنید محدود می کند. قبل از اینکه آن را به مغازه ببرید، با شرکت بیمه تعمیر خودرو خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که تعمیر پوشش داده می شود.

آیا بیمه تعمیر خودرو ارزشش را دارد؟

بیمه تعمیر خودرو می تواند از شما در برابر هزینه های غیرمنتظره مانند پرداخت هزینه یک واحد تهویه مطبوع شکسته محافظت کند. ارزش بالقوه ممکن است برای شما ارزش آن را داشته باشد، بسته به هزینه چیزی که می شکند.

به عنوان مثال، تعمیر کولر خودرو می تواند از ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار هزینه داشته باشد. اما اقلام دیگر می توانند گران تر باشند. تعویض گیربکس می تواند از ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار متغیر باشد.

لینک مفید : خودرو پریوس

اگر خودروی شما نقص مکانیکی عمده داشت آیا می توانید از جیب خود پول پرداخت کنید؟ اگر نه، اگر وسیله نقلیه شما دیگر تحت گارانتی نباشد، بیمه تعمیر خودرو ممکن است برای شما ارزش داشته باشد. به خاطر داشته باشید، اگر ادعایی داشته باشید، فرانشیز خواهید داشت.

همچنین قبل از خرید بیمه نامه تعمیر خودرو، باید این عوامل را در نظر بگیرید:

آیا می توانید تعمیرگاه خود را انتخاب کنید؟ شرکت‌های بیمه خودرو معمولاً از شما می‌خواهند که خودرو را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید، اما برخی از شرکت‌ها ممکن است مغازه‌هایی را که می‌توانید انتخاب کنید، محدود کنند.

این ایده خوبی است که قبل از خرید بیمه نامه از کجا می توانید ماشین خود را تعمیر کنید.

آیا بیمه نامه تعمیر خودرو مزیت اضافه ای دارد؟ برخی از سیاست‌ها ممکن است شامل موارد اضافی مانند کمک‌های جاده‌ای، پوشش وقفه در سفر و پوشش بازپرداخت اجاره باشد.

لینک مفید : دفترچه راهنما آپاچی RTR 180

آیا می توانید پوشش را به مالک جدید منتقل کنید؟ اگر ماشین خود را بفروشید یا به شخص دیگری بدهید، برخی از بیمه نامه های تعمیر خودرو به شما این امکان را می دهد که پوشش را به مالک جدید منتقل کنید.

آیا از قبل پوشش دارید؟ ممکن است از قبل از طریق گارانتی خودروی جدید یا گارانتی تمدید شده پوشش داده شود. اگر چنین است، خرید بیمه تعمیر خودرو یک همپوشانی غیر ضروری در پوشش خواهد بود.

جایگزین های بیمه تعمیر خودرو

اگر بیمه تعمیر خودرو برای شما مناسب نیست، همچنان می خواهید برای هزینه های غیرمنتظره خودرو آماده باشید. در اینجا روش هایی برای جلوگیری از هزینه های تعمیرات غافلگیر کننده وجود دارد:

ساخت، مدل و سال تحقیق. قبل از خرید خودرو، در مورد قابلیت اطمینان خودرو تحقیق کنید. برای مثال، ممکن است بخواهید با راهنمای قابلیت اطمینان Consumer Reports شروع کنید.

تعمیر و نگهداری روتین انجام دهید. وسیله نقلیه خود را بر اساس برنامه تعمیر و نگهداری توصیه شده سازنده خودرو به خوبی نگهداری کنید.

لینک مفید : کیا سراتو

صرفه جویی در هزینه تعمیرات به گفته AAA، هزینه های معمول تعمیر خودرو بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار است، اما می تواند بسیار بالاتر باشد. AAA توصیه می کند حداقل ۵۰ دلار در ماه را برای پوشش هزینه های تعمیر و نگهداری معمول و تعمیرات غیرمنتظره کنار بگذارید.

یک مکانیک قابل اعتماد پیدا کنید. اگر ماشین شما نیاز به تعمیر دارد، یک مکانیک خوب می خواهید. یک شروع خوب، یافتن فروشگاهی است که در نوع ماشین شما تخصص داشته باشد، نظرات مشتریان را بخوانید و از دوستان و خانواده توصیه کنید.

از مکانیک خود بپرسید که آیا آنها گواهینامه ای از مؤسسه ملی تعالی خودرو دارند و چه نوع ضمانت هایی برای تعمیر کار می دهند.

لینک مفید : خودرو فیدلیتی

گارانتی را بررسی کنید. اگر ماشین شما قبلاً تحت گارانتی است، احتمالاً نیازی به بیمه تعمیر خودرو ندارید. گارانتی های خودرو و بیمه تعمیرات خودرو مشابه هستند، بنابراین نیازی به پرداخت هزینه همپوشانی در پوشش ندارید.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : car-repair-insurance

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *