آموزش رایت سی دی با نرو ۲۰۲۱ آموزش رایت با نرو

? آموزش رایت سی دی با نرو ۲۰۲۱ آموزش رایت با نرو | بخش آموزشی PDF :

? ۱- نرو چیست؟

? ۲- نحوه نصب برنامه نرو

? ۳- نحوه رایت سی دی با نرو ۲۰۲۱

? ۴- ویندوز های مناسب برای نرو ۲۰۲۱


logo200


قیمت : ۶.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


سی دی ها و دی وی دی ها راهی برای پشتیبان‌گیری از داده‌ها از رایانه شما ارائه می‌دهند. رایانه‌های قدیمی‌تر می‌توانند سی‌دی را رایت کنند، در حالی که اکثر رایانه‌های جدیدتر امکان رایت DVD را نیز دارند.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش آموزشی


آیا می توانید DVD را رایت کنید؟

چگونه می توان تشخیص داد که کامپیوتر شما می تواند دی وی دی رایت کند؟ این بستگی به این دارد که مک دارید یا رایانه شخصی.

از منوی اپل “درباره این مک” را انتخاب کنید

آموزش رایت سی دی با نرو ۲۰۲۱ : از لیست سخت افزار در سمت چپ، “Disc Burning” را انتخاب کنید.

برای یافتن فرمت هایی که می توانید بنویسید، به بخش “DVD-Write” نگاه کنید. اگر گم یا خالی باشد، قابلیت نوشتن DVD وجود ندارد.

لینک مفید : حکمت به من چه شمس تبریزی

روی “رایانه من” دوبار کلیک کنید

به بخش «دستگاه‌های ذخیره‌سازی قابل جابجایی» پنجره نگاه کنید.

اگر دستگاهی وجود دارد که روی آن “DVD” نوشته شده است، روی آن کلیک راست کرده و “Properties” را انتخاب کنید.

لینک مفید : آموزش درست کردن جوهر روحانی

آموزش رایت سی دی با نرو ۲۰۲۱ : تب Hardware باید به شما بگوید که آیا درایو DVD می تواند ضبط کند یا خیر (ممکن است DVD-ROM نامیده شود، که نشان می دهد فقط قابل خواندن است، نه قابل نوشتن).


نکات کلی رایت سی دی و دی وی دی

سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌ها در دو نوع هستند: R و RW. در حالی که می توانید از هر یک از انواع CD یا DVD برای هر نسخه پشتیبان استفاده کنید، هر نوع دارای اهداف خاصی است که برای آن طراحی شده است. به زبان ساده:

  • دیسک‌های CD-R و DVD-R عمدتاً برای پشتیبان‌گیری از داده‌ها یا موسیقی یک بار استفاده می‌شوند. برای مطمئن ترین دیسک های پشتیبان داده، از CD-R یا DVD-R استفاده کنید.
  • دیسک‌های CD-RW و DVD-RW عمدتاً زمانی استفاده می‌شوند که می‌خواهید داده یا موسیقی رایت کنید و بعداً سی‌دی یا دی‌وی‌دی را پاک کنید و فایل‌های به‌روزرسانی یا جدید را در آن رایت کنید. دیسک های CD-RW را می توان هزاران بار پاک و رایت کرد، DVD-RW شاید صدها بار.

آموزش رایت سی دی با نرو ۲۰۲۱ : اکثر سی دی ها ظرفیت ۷۰۰ مگابایتی دارند. برای دریافت ایده ای در مورد میزان ذخیره داده، یک سند Word معمولی ۵ صفحه ای فقط حدود ۶۰ کیلوبایت است. با این اندازه، می توانید بیش از ۱۰۰۰۰ فایل را در یک سی دی ذخیره کنید.

لینک مفید : نمونه سوالات کولر گازی فنی و حرفه ای

فایل‌های تصویری فشرده‌نشده ممکن است به طور متوسط ​​هر کدام حدود ۱ مگابایت باشد، بنابراین می‌توانید حدود ۷۰۰ عکس را در یک CD ذخیره کنید.

دی وی دی ها ۴.۷ گیگابایت ظرفیت دارند که تقریبا ۷ برابر سی دی است.


گزینه های موجود با نرم افزار رایت سی دی

خط بین دیسک‌های R و RW تار می‌شود زیرا برخی از نرم‌افزارهای رایت CD/DVD به شما اجازه می‌دهند تا به طور انعطاف‌پذیر از هر نوع استفاده کنید.

آموزش رایت سی دی با نرو ۲۰۲۱ : به عنوان مثال، اگر از Roxio Easy CD Creator در رایانه شخصی یا Toast در مک استفاده می کنید، یکی از گزینه هایی که به شما داده می شود این است که یک جلسه را روی CD-R نهایی کنید، اما CD را نهایی نکنید.

لینک مفید : راهنما ساخت جوهر هندی

این به شما امکان می دهد امروز برخی از فایل ها را رایت کنید و در تاریخ دیگری فایل های بیشتری را برگردانید و رایت کنید. به این ترتیب، یک دیسک CD-R می تواند عملکردی مشابه یک CD-RW داشته باشد.

آموزش رایت سی دی با نرو ۲۰۲۱ : اگر می خواهید یک سی دی را پر کنید، این یک ویژگی مفید است. با ظرفیت ۷۰۰ مگابایت، اگر یک فایل یا پوشه را رایت کنید، می توانید تنها از بخش کوچکی از فضای موجود استفاده کنید.

لینک مفید : مراحل استعلام سایت سیکا

مهم است که توجه داشته باشید که سی دی ممکن است با سایر درایوهای سی دی سازگار نباشد، بنابراین شما فقط می توانید فایل ها را به طور قابل اعتماد از رایانه خود بخوانید.

با نهایی کردن یک دیسک CD-RW یا DVD-RW، می توانید از آن به عنوان یک CD/DVD بایگانی برای پشتیبان گیری از اطلاعات خود استفاده کنید.

اگر این کار را انجام دهید، نمی توانید دیسک را پاک کنید و بعداً فایل های جدید را روی آن رایت کنید.

آموزش رایت سی دی با نرو ۲۰۲۱ : همچنین باید بدانید که CD-RW و DVD-RW برای این منظور کمتر قابل اعتماد هستند و نباید از این روش استفاده کرد مگر زمانی که باید یک نسخه پشتیبان تهیه کرد و دیسک CD-R یا DVD-R در دسترس نیست.


رایت گام به گام CD/DVD مقدماتی

دستورالعمل های گام به گام ارائه شده در زیر ساده ترین روش برای رایت فایل ها بر روی CD یا DVD در رایانه های شخصی مک یا ویندوز است. رایانه شخصی شما ممکن است نرم افزارهای رایت CD/DVD دیگری نیز روی آن نصب کرده باشد که گزینه های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

آموزش رایت سی دی با نرو ۲۰۲۱ : یک CD یا DVD خالی را در درایو قابل نوشتن CD/DVD خود قرار دهید. پنجره ای باز می شود که از شما می خواهد یک نام برای CD یا DVD وارد کنید. یک نام عمومی مانند “backup Oct08” را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید.

لینک مفید : زمین تو خالی است ؟

اگر گزینه ای برای نامگذاری CD/DVD در اینجا به شما داده نشده است، روی OK کلیک کنید تا باز شود.

فایل‌هایی را که می‌خواهید نسخه پشتیبان تهیه کنید به نماد CD یا DVD روی دسکتاپ بکشید. وقتی همه فایل‌ها را روی سی‌دی/دی‌ویدی که پیدا کرده‌اید کشیده‌اید،
نماد CD یا DVD را به “سطل زباله” در Dock خود بکشید.

آموزش رایت سی دی با نرو ۲۰۲۱ : نماد به نماد Burn تغییر می کند. اگر قبلاً CD/DVD را نامگذاری نکرده اید، این پنجره فضایی برای انجام این کار فراهم می کند. برای رایت روی OK کلیک کنید. وقتی رایت کامل شد، CD/DVD را دوباره به نماد Trash بکشید و این بار به نماد Eject تبدیل می شود.

لینک مفید : لغات تخصصی شهرسازی و آشنایی اصولی با لغات

پس از رایت اولین سی دی یا دی وی دی خود، آن را در رایانه دیگری قرار دهید و یک یا دو فایل را باز کنید تا مطمئن شوید که فرآیند را به درستی انجام داده اید. هیچ چیز بدتر از از دست دادن فایل های شما نیست، فقط یاد می گیرید که پشتیبان خوبی هم ندارید.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : CD and DVD Burning

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *