آیین نامه رانندگی و آشنایی با جزوه آیین نامه رانندگی ۱۴۰۰

? جزوه آیین نامه رانندگی ۱۴۰۰ | بخش آموزشی PDF :

? ۱- آشنایی با علائم راهنمایی رانندگی

? ۲- آموزش حق تقدم

? ۳- آموزش قوانین پارک دوبل

? ۴- آموزش قوانین و مقررات مهم در رانندگی


logo200


قیمت : ۹.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


راه یابی یک مهارت حیاتی است که به رانندگان امکان می دهد از یک مکان به مکان دیگر حرکت کنند.

توانایی های راه یابی با افزایش سن افراد کاهش می یابد، که ممکن است اتکای راننده مسن تر به نشانه های جهت دار (مثلاً علائم) را افزایش دهد و منابع شناختی را به قیمت کنترل وسیله نقلیه و ایمنی منحرف کند.

آشنایی با یک محیط به دلیل آگاهی قبلی از مسیر می تواند مسیریابی را تسهیل کند. این مطالعه نقش آشنایی در خطاهای ایمنی رانندگی مرتکب شده در طول یک کار راهیابی را بررسی می کند.

نتایج نشان می دهد که مشکلات رانندگی مرتبط با سن را می توان با آشنایی با محیط کاهش داد. نتایج بر نیاز به در نظر گرفتن محدودیت‌های مجوز جغرافیایی در سیاست‌های اداری با هدف بهبود ایمنی رانندگان مسن‌تر تاکید می‌کند.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش آموزشی

جزوه آیین نامه رانندگی ۱۴۰۰ : رانندگی وسیله نقلیه شکل اصلی حمل و نقل برای رانندگان مسن در ایالات متحده است (Kostyniuk & Shope، ۱۹۹۹). با افزایش سن، بسیاری از وظایف ناوبری لازم برای رانندگی، مانند یادگیری مسیر و راهیابی، دشوارتر می شود (باراش، ۱۹۹۴؛ برنز، ۱۹۹۸؛ برنز، ۱۹۹۹؛ هد و ایسوم، ۲۰۱۰؛ ایاریا، پالرمو، کومیتری، و بارتون، ۲۰۰۹; ویلکنیس، جونز، کارول، گلد، و منینگ، ۱۹۹۷).

لینک مفید : راهنمای ماشین ظرفشویی های سامسونگ

راه یابی هم شامل تعیین یک مسیر بین مبدأ و مقصد و هم اجرای اقدامات لازم برای دنبال کردن آن مسیر است (Golledge, 1999). رانندگان در هر سنی باید هنگام پیمایش موفقیت آمیز جاده به مسیری از حافظه دسترسی داشته باشند.

جزوه آیین نامه رانندگی ۱۴۰۰ : دشواری رانندگان مسن‌تر در انجام موفقیت‌آمیز این وظایف احتمالاً به کاهش پیری در فرآیندهای عصبی ضروری برای ناوبری مربوط می‌شود (دابسون، کراسیک، و آلن، ۱۹۹۵؛ لایت و زلینسکی، ۱۹۸۳؛ موفات، ۲۰۰۹؛ موفات، زاندرمن، و رسنیک، ۲۰۰۱).

لینک مفید : نمونه سولات راهنمایی رانندگی ۱۴۰۰

رانندگان در هر سنی باید روی شناسایی علائم مرتبط با وظایف ناوبری مسیر (مانند نام خیابان ها) تمرکز کنند و در عین حال مراقب علائم راهنمایی و رانندگی مرتبط با ایمنی در یک محیط ناآشنا باشند (Musselwhite & Haddad, 2010). از آنجایی که توجه یک کالای محدود است، توجه بیشتر به شناسایی علائم به معنای توجه کمتر به عملکرد رانندگی است.

جزوه آیین نامه رانندگی ۱۴۰۰ : این امر افراد مسن را در معرض خطر خطاهای ناامن در جاده قرار می دهد (دی ریدر، الیف، دیش، گرشنسون و پیک جونیور، ۲۰۰۲). غیرمعمول نیست که رانندگان مسن قبل از وقوع تصادف به دنبال علائمی مانند تابلوهای خیابانی باشند (Rothe, Cooper, & de Vries, 1990).

لینک مفید : آموزش فال نخود به سبک هندی

با این حال، تحقیقات همچنین نشان می دهد که دانش محیط تأثیر مثبتی بر عملکرد در وظایف راه یابی دارد.

افرادی که گزارش می‌دهند با محیط اطراف آشنا هستند، در مسیریابی دقیق‌تر از کسانی هستند که کمتر آشنا هستند (Prestopnik و Roskos-Ewoldsen، ۲۰۰۰). آشنایی همچنین به نفی اثرات محیط های پیچیده بر توانایی های مسیریابی کمک می کند.

جزوه آیین نامه رانندگی ۱۴۰۰ : مطالعات تا به امروز در مورد راهیابی و ناوبری اساساً بر گزارش های شخصی (مانند برنز ۱۹۹۸؛ پرستوپنیک و روسکوز-اوولدسن، ۲۰۰۰) و/یا محیط های مجازی در آزمایشگاه ها متکی بوده است (هد و ایزوم، ۲۰۱۰؛ ویلکنیس و همکاران، ۱۹۹۷).

لینک مفید : دستورات مدیتیشن برای راحتی

چنین مطالعاتی شواهدی مبنی بر ارتباط بین عملکرد رانندگی و مهارت‌های مرتبط با استدلال فضایی، ناوبری و مسیریابی ارائه می‌دهند.

در این مطالعه، ما توانایی واقعی برای پیمایش از طریق یک مسیر آموخته شده در حین رانندگی در جاده در یک وسیله نقلیه ابزاردار (IV) را بررسی کردیم.

مطالعه حاضر با هدف بررسی رفتار ناوبری در یک جمعیت مسن در مقایسه با رانندگان میانسال انجام شد.

جزوه آیین نامه رانندگی ۱۴۰۰ : ما فرض کردیم که افراد مسن در مقایسه با رانندگان میانسال هنگام تکمیل یک رانندگی در جاده در طول مسیری تعیین شده، خطاهای ناوبری (مانند پیچ‌های اشتباه) و رانندگی (مانند سرعت غیرمجاز) را بیشتر می‌کنند.

لینک مفید : بخش متافیزیک

ما همچنین فرض کردیم که آشنایی راننده با مسیر و سطح عملکرد عصبی شناختی (شناختی، حرکتی و حسی بصری) با عملکرد بهتر رانندگی، مانند خطاهای ایمنی کمتر، در حین پیمایش در مسیر مرتبط است.

آزمودنی‌ها ۱۰۵ راننده مسن (۶۵ تا ۸۹ سال، میانگین سنی ۷۲.۲ سال) و ۸۸ راننده میانسال (۴۰ تا ۶۴ سال، میانگین سنی ۵۷ سال) بودند.

لینک مفید : بخش استخدام

شرکت کنندگان از منطقه شهر آیووا از طریق تبلیغات در روزنامه های محلی، اطلاعیه های خدمات عمومی و بازدید از مراکز ارشد و کلیساها استخدام شدند.

جزوه آیین نامه رانندگی ۱۴۰۰ : همه گواهینامه رانندگی معتبر داشتند و در حال حاضر رانندگی می کردند. معیارهای خروج شامل ضایعات مغزی، سکته مغزی، بیماری دهلیزی، بیماری حرکت، اعتیاد به الکل و بیماری های عصبی یا روانپزشکی تشخیص داده شده از جمله افسردگی بود.

رضایت آگاهانه با پیروی از دستورالعمل های هیئت بررسی نهادی دانشگاه آیووا به دست آمد.

مهارت های شناختی، حرکتی و بصری با استفاده از مجموعه ای از آزمون ها، همانطور که در داوسون، یو سی، اندرسون، جانسون و ریزو، ۲۰۱۰ توضیح داده شد، ارزیابی شدند.

جزوه آیین نامه رانندگی ۱۴۰۰ : متغیرهای پیش بینی کننده شامل دموگرافیک (سن، تحصیلات، دفعات رانندگی و آشنایی با مسیر)، تست های شناختی، تست های دیداری و تست های حرکتی بودند.

لینک مفید : بخش فینگر فود

یک معیار ترکیبی از شناخت (“Cogstat”) بر اساس اضافه کردن نمرات شناختی استاندارد شده (هر کدام با میانگین ۵۰ و انحراف استاندارد ۱۰، با مقادیر بالا نشان دهنده شناخت بهتر) محاسبه شد.

این رویکرد توسط ما در مطالعات قبلی در مورد رانندگان مسن و معلول استفاده شده است (داوسون، اندرسون، یو سی، داستروپ، و ریزو، ۲۰۰۹؛ داوسون و همکاران، ۲۰۱۰). چهار معیار نتیجه در نظر گرفته شد:

۱) تعداد خطاهای ناوبری انجام شده، (تقسیم بندی شده به صورت حداقل یک در مقابل صفر)،

۲) اینکه آیا سوژه گم شده است یا نه (یعنی راننده تشخیص نمی دهد که خطای ناوبری رخ داده است)

۳) مدت زمان لازم برای پیمایش در این بخش از دوره،

۴) تعداد خطاهای ایمنی مرتکب شده توسط راننده در طول این کار. توجه داشته باشید که سه مورد اول از این نتایج معیارهای عملکرد کار هستند، در حالی که چهارمین معیار ایمنی رانندگی است.

جزوه آیین نامه رانندگی ۱۴۰۰ : این چهار معیار در یک ترکیب کلی ترکیب شدند به طوری که نمرات بالا عملکرد بدتری را نشان داد (با استفاده از رویه‌هایی مشابه آنچه برای توسعه کامپوزیت Cogstat استفاده می‌شود).

لینک مفید : بخش خدمات مشاوره

آمار توصیفی متغیرهای پیش‌بینی‌کننده و پیامدها بر اساس گروه سنی (سالمندان در مقابل میانسالی) طبقه‌بندی شد.

مقایسه بین گروه‌های متغیرهای عددی با استفاده از آماره رتبه‌بندی Wilcoxon-Mann-Whitney برای اطمینان از استحکام در برابر هرگونه انحراف از نرمال انجام شد.

نتایج دوگانه با استفاده از آزمون دقیق فیشر مقایسه شد. چهار پیامد عددی (مقدار زمان مورد نیاز، تعداد خطاهای ایمنی انجام شده و ترکیب) با استفاده از نمودارهای رگرسیون وزن‌دار محلی (معروف به منحنی‌های لس [Cleveland and Devlin, 1988]) برای ارزیابی اثرات سن در گروه‌ها تجزیه و تحلیل شدند.

جزوه آیین نامه رانندگی ۱۴۰۰ : در گروه سالمندان، ما از رگرسیون خطی و لجستیک برای آزمایش اثرات متغیرهای جمعیت شناختی، شناختی، بصری و حرکتی بر روی چهار پیامد فردی و امتیاز ترکیبی رانندگی استفاده کردیم.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : EFFECTS OF FAMILIARITY AND AGE ON DRIVER SAFETY ERRORS DURING WAYFINDING

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *