جزوه شیمی یازدهم فصل اول آشنایی با جزوه شیمی
? جزوه شیمی یازدهم فصل اول | بخش آموزشی PDF :
? ۱- زمین
? ۲- استخراج عنصرها
? ۳- چرخه مواد در طبیعت
? ۴- انواع مواد
? ۵- کاربرد برخی مواد در زندگی
? ۶- الگوها و روندها در رفتار مواد
? ۷- دلایل افزایش مصرف مواد
قیمت : ۶.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?
پیش نیازها در اکثر برنامه های درسی STEM تعبیه شده است. با این حال، این فرض که محتوای ارائه شده در این دوره ها باعث بهبود یادگیری در دوره های بعدی می شود تأیید نشده است.
از آنجایی که مقایسه مستقیم عملکرد بین دانشآموزان با و بدون پیشنیازهای مورد نیاز، از نظر لجستیکی دشوار است که به صورت تصادفی ترتیب داده شود، ما یک مقیاس آشنایی جدید ایجاد کردیم، و از آن برای تعیین اینکه آیا مفاهیم معرفیشده در یک دوره پیشنیاز باعث بهبود یادگیری دانشآموز در دوره بعدی میشود یا خیر، استفاده کردیم. در دو رشته زیست شناسی).
این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!
کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش آموزشی
جزوه شیمی یازدهم فصل اول : سوالات امتحانی دروس اخیر بر اساس میزان تدریس مفهوم تست شده در درس پیش نیاز به سه دسته طبقه بندی می شدند. اگر آشنایی با محتوا اهمیت داشت، انتظار میرفت که نمرات امتحان در موضوعات مطرح شده در پیشنیاز بالاتر از نمرات موضوعات جدید باشد.
ما متوجه شدیم که این تا حدی برای سؤالات “بسیار آشنا” صادق است (مفاهیم به طور عمیق در پیش نیاز پوشش داده شده است).
لینک مفید : نمونه سوالات آیین نامه
با این حال، نمرات مفاهیمی که فقط به طور خلاصه در پیش نیاز مورد بحث قرار گرفتند (“آشنا”) از عملکرد در موضوعاتی که “آشنا نبودند” قابل تشخیص نبود (مفاهیم فقط در دوره بعدی آموزش داده شد).
جزوه شیمی یازدهم فصل اول : این نتایج حاکی از آن است که صرفاً “پوشش” موضوعات در یک دوره پیش نیاز منجر به بهبود عملکرد آینده نمی شود و ممکن است برخی از موضوعات از یک دوره حذف شوند و در نتیجه زمان کلاس آزاد شود.
لینک مفید : آموزش مقدماتی تکنسین داروخانه | اشکال دارویی و مفاهیم پایه
بنابراین، نتایج ما ممکن است از اجرای روشهای آموزشی دانشآموز محور مانند یادگیری فعال پشتیبانی کند، زیرا ماهیت زمان بر یادگیری فعال به عنوان مانعی برای پذیرش آن ذکر شده است.
علاوه بر این، ما پیشنهاد می کنیم که سیستم آشنایی ما می تواند به طور گسترده برای کمک به ارزیابی اثربخشی پیش نیازها مورد استفاده قرار گیرد.
برنامه های درسی معمولی STEM در مقطع کارشناسی متوالی هستند و نیاز به تکمیل پیش نیازهای خاصی قبل از ثبت نام در دوره های بعدی دارند.
جزوه شیمی یازدهم فصل اول : یک دلیل نظری برای این امر از دیدگاه سازندهگرایانه یادگیری ناشی میشود، که نشان میدهد افراد از تجربیات گذشته برای درک ایدهها یا مفاهیم جدید استفاده میکنند .
لینک مفید : آموزش مقدماتی خط بریل
مطالبی که در دوره های پیش نیاز پوشش داده می شود ممکن است دانش آموزان را با اطلاعات جدیدی هدفمند قرار دهد که ممکن است از آنها برای کمک به درک خود از پدیده جدیدی که در دوره بعدی معرفی می شود استفاده کنند.
جزوه شیمی یازدهم فصل اول : به این ترتیب، ساختار درسی لایه ای، در تئوری، رشد دانش آموزان را به افراد آگاه تر و با سواد علمی تسهیل می کند. علاوه بر این، ممکن است دلایل غیرآموزشی برای گنجاندن پیش نیازها در برنامه درسی وجود داشته باشد.
لینک مفید : شیخ نخودکی و نسخه های طلایی
به عنوان مثال، پیش نیازهای مورد نیاز به مدیران اجازه می دهد تا تخمین دقیق تری از ثبت نام دوره های آینده داشته باشند (یعنی اگر ۱۰۰ دانشجو در BIO1 شرکت کنند، می دانیم که ۱۰۰ نفر یا کمتر در ترم تحصیلی بعدی در BIO2 ثبت نام خواهند کرد) و منابع لازم برای تخصیص.
جزوه شیمی یازدهم فصل اول : در حالی که هدف دوم به راحتی قابل اثبات است، برای ارزیابی دقیق این ایده که تکمیل پیش نیازها برای موفقیت در دوره های بعدی مهم است، انجام نشده است.
چند مطالعه قبلی تأثیر پیش نیازها را بر سطح دوره فردی بررسی کرده اند. McRae یک همبستگی آماری معنادار بین نمره کسب شده در یک دوره پیش نیاز دوره کارشناسی شیمی آلی و نمره کسب شده در یک دوره بیوشیمی کایروپراکتیک در همان موسسه شناسایی کرد
لینک مفید : جزوه باکتری شناسی پزشکی
به طور مشابه، Forester و همکاران. مشاهده کرد که دانشآموزانی که دوره کارشناسی بافتشناسی یا آناتومی را گذراندهاند، نمره بالاتری را در دورههای بافتشناسی یا آناتومی دانشکده پزشکی کسب کردهاند.
جزوه شیمی یازدهم فصل اول : از سوی دیگر، رایت و همکاران. دریافتند که دانشآموزانی که یک دوره پیشنیاز شیمی آلی را تکمیل کردهاند، نمرات مشابهی را در کلاس بیوشیمی کسب کردهاند که همسالان خود که پیش نیاز را نگرفتهاند.
و استیل و بارنهیل نشان دادند که دانشآموزان در یک دوره ژنتیک دانشکده پزشکی، بدون توجه به اینکه قبلاً در دوره کارشناسی ژنتیک ثبتنام کردهاند یا نه، نمرات امتحانی مشابهی کسب کردند .
لینک مفید : بخش فینگر فود
کاپلان و همکاران بررسی گسترده تری از پیش نیازهای دانشکده پزشکی از جمله آناتومی، بیوشیمی، بافت شناسی و جنین شناسی و ارتباط آنها با دوره دانشکده پزشکی مربوطه را انجام داد و تنها ارتباطی بین نمرات کسب شده در بیوشیمی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد یافت .
جزوه شیمی یازدهم فصل اول : علاوه بر این، کار برای بررسی تأثیر پیش نیازها بر موفقیت در سطح برنامه (یعنی معدل اصلی، نرخ فارغ التحصیلی) در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام شده است.
مشابه مطالعات فوق، این ارزیابیها نتایج متفاوتی را در رابطه با ارتباط بین پیشنیازها و موفقیت برنامه تولید کردهاند.
لینک مفید : بخش خدمات مشاوره
برای مطالعه ما، عملکرد امتحان دانشآموز را در یک دوره زیستشناسی مولکولی (MB) در زمینه یک دوره پیشنیاز ژنتیک (G) و همچنین یک دوره آناتومی انسان (A) و پیشنیاز فیزیولوژی انسانی آن (P) بررسی کردیم.
جزوه شیمی یازدهم فصل اول : بر اساس این فرضیه که پوشش محتوا در دروس پیش نیاز باعث بهبود یادگیری دانشآموز در دورههای آینده میشود، انتظار داریم که در دوره بعدی (MB/A)، دانشآموزان در سؤالات امتحانی که محتوایی را که از درس پیش نیاز با آن آشنا بودند، عملکرد بهتری داشته باشند. /P)، در مقایسه با سؤالاتی که به موضوع محتوای بدیع می پرداختند.
لینک مفید : بخش پخش تراکت
نتایج ما نشان میدهد که این فرضیه فقط تا حدی درست است و نیاز به پیشنیازهای دقیقتر و ارزیابی برنامه درسی را برجسته میکند.
با استفاده از سیستم آشنایی جدید ما، امکان تولید دادههایی وجود دارد که میتوان از آنها برای ارزیابی یک برنامه استفاده کرد و بهطور بالقوه تحول برنامه درسی دوره کارشناسی را هدایت کرد.
جزوه شیمی یازدهم فصل اول : این مطالعه در یک دانشگاه تحقیقاتی بزرگ و عمومی R1 در غرب ایالات متحده انجام شد و بر یک دوره ژنتیک (G) که پیش نیاز یک دوره زیست شناسی مولکولی (MB) و یک دوره فیزیولوژی انسانی (P) است متمرکز شد.
لینک مفید : بخش فال ابجد
پیش نیاز دوره آناتومی انسان (A). هر دو G و MB دروس بخش پایین تری هستند که برای رشته های علوم زیستی و علوم دارویی مورد نیاز هستند و عموماً توسط دانشجویان سال دوم گذرانده می شوند.
و . . .
این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!
برگرفته از : A Familiar(ity) Problem: Assessing the Impact of Prerequisites and Content Familiarity on Student Learning