چگونه یک مقاله بنویسیم ؟ آشنایی با مقاله نویسی

? چگونه یک مقاله بنویسیم ؟ آشنایی با مقاله نویسی | بخش آموزشی PDF :

? ۱- شروع و پایان مناسب یک مقاله

? ۲- ویرایش فنی

? ۳- ویرایش محتوایی

? ۴- نکات نگارشی که باید رعایت شود

? ۵- ترتیب عناوین مقاله نویسی

? ۶- چگونه یک مقاله بنویسیم؟


logo200


قیمت : ۱۳.۰۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


تولید موفقیت آمیز یک محصول مکتوب برای ارسال به یک مجله علمی معتبر نیازمند تلاش قابل توجهی است.

چنین تلاشی را می توان با پیروی از چند پیشنهاد ساده در هنگام نوشتن/ایجاد محصول برای ارسال به حداکثر رساند.

چگونه یک مقاله بنویسیم ؟ با پیروی از برخی دستورالعمل‌های پیشنهادی و اجتناب از خطاهای رایج، می‌توان فرآیند را ساده‌تر کرد و حتی برای نویسندگان مبتدی/مبتدی که در حال مذاکره در مورد فرآیند انتشار هستند، موفقیت حاصل شد.

هدف از این تفسیر دعوت شده ارائه پیشنهادهای عملی برای دستیابی به موفقیت هنگام نوشتن و ارسال دست نوشته ها به مجله بین المللی ورزش فیزیوتراپی و سایر مجلات حرفه ای است.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش آموزشی

انجام تحقیقات علمی و بالینی تنها آغاز بورسیه کشف است. برای اینکه نتایج تحقیقات در دسترس سایر متخصصان قرار گیرد و تأثیر بالقوه ای بر جامعه علمی بزرگتر داشته باشد، باید نوشته و منتشر شود.

چگونه یک مقاله بنویسیم ؟ بیشتر اکتشافات بالینی و علمی در مجلات معتبر منتشر می‌شوند، مجلاتی که از فرآیندی استفاده می‌کنند که توسط همتایان نویسنده یا متخصصان حوزه محتوا، مقاله را ارزیابی می‌کنند.

لینک مفید : آموزش تصویری رایت کردن سی دی با نرم افزار نرو

پس از این بررسی، نسخه خطی برای انتشار، تجدید نظر یا رد توصیه می شود. این سختی فرآیند بررسی است که مجلات علمی را به منبع اصلی اطلاعات جدید تبدیل می کند که بر تصمیم گیری و عملکرد بالینی تأثیر می گذارد.

وظیفه نوشتن یک مقاله علمی و ارسال آن به یک مجله برای انتشار، کاری زمان‌بر و اغلب دلهره‌آور است. موانع نوشتن مؤثر عبارتند از فقدان تجربه، عادات ضعیف نوشتن، اضطراب نوشتن، ناآشنایی با الزامات علمی.

چگونه یک مقاله بنویسیم ؟ نوشتن، عدم اعتماد به توانایی نوشتن، ترس از شکست و مقاومت در برابر بازخورد.۵ با این حال، خود فرآیند نوشتن می‌تواند ابزار مفیدی برای ارتقای فرآیند تفکر علمی باشد، ۶،۷ و مهارت‌های نوشتاری مؤثر به متخصصان امکان مشارکت می‌دهد.

لینک مفید : راهنمای ماشین ظرفشویی وستل

در گفتگوهای علمی گسترده تر علاوه بر این، سیستم‌های انتشار نسخه‌های خطی بازبینی همتا که به این مهارت‌های نوشتاری فنی نیاز دارند را می‌توان با تمرین توسعه داد و بهبود بخشید. انتشار موفق

اطلاع رسانی واضح یافته های پژوهش برای رشد و توسعه علم و عمل حرفه ای ضروری است.

چگونه یک مقاله بنویسیم ؟ اوج فرآیند انتشار نه تنها رضایت محقق و حمایت از مالکیت معنوی را فراهم می کند، بلکه کارکرد مهم انتشار نتایج پژوهش، ایده های جدید و اندیشه های جایگزین را نیز فراهم می کند.

لینک مفید : نمونه سوالات کولر گازی فنی و حرفه ای

که در نهایت گفتمان علمی را تسهیل می کند. به طور خلاصه، انتشار مقالات علمی یکی از راه‌های پیشبرد تمرین مبتنی بر شواهد در بسیاری از رشته‌ها، از جمله فیزیوتراپی ورزشی است. عدم انتشار یافته های مهم به طور قابل توجهی تأثیر بالقوه ای را که آن یافته ها ممکن است بر روی عملکرد بالینی داشته باشد کاهش می دهد

مبانی تهیه نسخه خطی و نکات کلی نگارش

برای شروع شاید جالب باشد که بدانید چرا داوران دست نوشته ها را می پذیرند! داوران پنج معیار زیر را مهم‌ترین در تصمیم‌گیری درباره پذیرش نسخه‌های خطی برای انتشار می‌دانند: ۱) اهمیت، به‌موقع بودن، مرتبط بودن، و شیوع مشکل پرداخته شده. ۲) کیفیت سبک نوشتاری (یعنی به خوبی نوشته شده، واضح، سرراست، آسان برای دنبال کردن، و منطقی)؛ ۳) طرح مطالعه اعمال شده (یعنی اینکه طرح مناسب، دقیق و جامع بود)؛ ۴) درجه ای که بررسی متون متفکرانه، متمرکز و به روز بوده است.

چگونه یک مقاله بنویسیم ؟  ۵) استفاده از یک نمونه به اندازه کافی بزرگ.۱۰ برای اینکه این اظهارات درست باشد، دلایلی نیز وجود دارد که داوران نسخه های خطی را رد می کنند. در زیر پنج دلیل اصلی برای رد مقالات آمده است: ۱) آمار نامناسب، ناقص یا ناکافی توصیف شده است. ۲) تفسیر بیش از حد نتایج.

لینک مفید : راهنمایی و رانندگی و آشنایی با نمونه سولات راهنمایی رانندگی ۱۴۰۰

۳) استفاده از جمعیت ها یا ابزارهای نامناسب، نامناسب، یا به اندازه کافی توصیف نشده است. ۴) نمونه های کوچک یا مغرضانه؛ و ۵) متنی که ضعیف نوشته شده است یا دنبال کردن آن دشوار است. ۱۰،۱۱ با در نظر گرفتن این دلایل برای پذیرش یا رد، وقت آن است که اصول اولیه و نکات کلی نوشتن را مرور کنیم تا هنگام تهیه نسخه خطی از آنها استفاده شود.

“آخرش را در نظر گرفتن”. وقتی شروع به نوشتن در مورد تحقیق خود می کنید، با یک مجله هدف خاص در ذهن شروع کنید. IJSPT به دنبال ارائه اطلاعات فعلی به خوانندگان برای تقویت تمرین فیزیوتراپی ورزشی است.

چگونه یک مقاله بنویسیم ؟ بنابراین دسته‌بندی‌های دست‌نویس پذیرفته‌شده توسط IJSPT عبارتند از: پژوهش اصلی.

لینک مفید : آموزش تعمیر سشوار

بررسی سیستماتیک ادبیات؛ تفسیر بالینی و بررسی مفهوم فعلی. گزارش موارد؛ پیشنهادات بالینی و تکنیک های عمل منحصر به فرد؛ و نکات فنی پس از تصمیم گیری برای نوشتن یک نسخه خطی، یک طرح کلی بنویسید که با الزامات مجله ارسال هدف مطابقت داشته باشد و دارای هر یک از بخش های پیشنهادی باشد.

این به معنای بررسی دقیق معیارهای ارسال و آماده سازی مقاله خود در قالب دقیق مجله ای است که قصد ارسال آن را دارید.

لینک مفید : راهنما ساخت جوهر هندی

در مورد تمایز بین محتوا (آنچه گزارش می کنید) و ساختار (جایی که در دستنوشته آمده است) متفکر باشید. قرار دادن نامناسب محتوا خواننده (بازبینی کننده) را سردرگم می کند و ممکن است باعث تفسیر نادرست محتوا شود.

چگونه یک مقاله بنویسیم ؟ پیروی از قالب IMRaD برای نوشتن دست نوشته های علمی ممکن است مفید باشد. این مخفف مخفف بخش‌های موجود در مقاله است: مقدمه، روش‌ها، نتایج و بحث. در این تفسیر به هر یک از این حوزه های نسخه خطی پرداخته خواهد شد.

بسیاری از نویسندگان ماهر ابتدا نتایج خود را می نویسند، سپس یک مقدمه و بحث می نویسند تا به نتایج خود “وفادار بمانند” و در حوزه های دیگر سرگردان نشوند. معمولاً دو بخش آخری که باید نوشته شود نتیجه و چکیده است.

لینک مفید : جزوه شیمی یازدهم فصل اول آشنایی با جزوه شیمی

توانایی توصیف دقیق ایده‌ها، پروتکل‌ها/رویه‌ها و نتایج، ستون‌های نگارش علمی هستند. بیان دقیق و واضح افکار و اطلاعات تحقیقی شما باید هدف اصلی نگارش علمی باشد. به یاد داشته باشید که دقت و وضوح در هنگام تلاش برای ارائه ایده های پیچیده مهم تر است.

چگونه یک مقاله بنویسیم ؟ بررسی ادبیات، ایده‌ها و بحث‌های خود را در مورد موضوع، موضوع، مدل، بررسی، تفسیر یا مورد خود قرار دهید. از اصطلاحات مبهم و نثر بیش از حد خودداری کنید. از جملات کوتاه به جای طولانی استفاده کنید. اگر باید از اصطلاحات تخصصی استفاده شود، آن را به حداقل برسانید و اصطلاحاتی را که استفاده می کنید به وضوح توضیح دهید

لینک مفید : اصطلاحات برونر مغز و اعصاب و آشنایی با مغز اعصاب

با مقداری رسمی، با استفاده از زبان علمی و اجتناب از حروف ربط، عامیانه، و نظم یا نامگذاری یا اصطلاحات خاص منطقه ای بنویسید (مثلاً نام مستعار تمرین). به عنوان مثال، عبارت “Monster walks” را با “ربایش با زنجیره بسته لگن با مقاومت الاستیک در اطراف ران ها” جایگزین کنید. در صورت تمایل می‌توانید بعداً به این تمرین به عنوان “همچنین به عنوان پیاده روی هیولاها” اشاره کنید.

چگونه یک مقاله بنویسیم ؟ از زبان اول شخص خودداری کنید و در عوض با زبان سوم شخص بنویسید. برخی از مجلات به این الزام توجه نمی کنند و ارجاعات اول شخص را مجاز می دانند، با این حال، IJSPT استفاده از سوم شخص را ترجیح می دهد. به عنوان مثال، «ما تعیین کردیم که…» را با «نویسندگان تعیین کردند که….» جایگزین کنید.

برای نویسندگان مبتدی، جستجوی یک مربی خواندن که به شما کمک می کند تا مقاله خود را از قبل بخوانید بسیار مفید است. مشکلاتی مانند استفاده نادرست از دستور زبان، زمان و املا اغلب دلیلی برای رد شدن توسط داوران است.

چگونه یک مقاله بنویسیم ؟ علیرغم محتوای مطالعه، این اشتباهات به راحتی ثابت می‌شوند که نشان می‌دهد نویسندگان دست‌نوشته را با تفکر کمتری خلق کرده‌اند و باعث می‌شود داوران فکر کنند که این دست‌نویس ممکن است یافته‌های اشتباهی نیز داشته باشد.

لینک مفید : بخش فینگر فود

مروری بر مجموعه دوم از چشمان آموزش دیده اغلب متوجه این اشتباهات می شود که توسط نویسندگان اصلی از قلم افتاده است.

اگر انگلیسی زبان اول شما نیست، کارکنان تحریریه IJSPT به شما پیشنهاد می‌کنند که با فردی با تخصص مرتبط مشورت کنید تا درمورد قراردادهای نوشتن انگلیسی، زمان فعل و دستور زبان به شما راهنمایی دهد.

چگونه یک مقاله بنویسیم ؟ نوشتن عالی به زبان انگلیسی سخت است، حتی برای کسانی از ما که برای آنها زبان اول ماست!

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : HOW TO WRITE A SCIENTIFIC ARTICLE

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *