بیمه بیکاری و آشنایی با اصول و راز بیمه بیکاری

? بیمه بیکاری | آشنایی با اصول و راز بیمه بیکاری | بخش تجربه PDF :

? ۱- آشنایی با اساس بیمه بیکاری

? ۲- نحوه تهیه بیمه بیکاری



قیمت : ۳۱.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


بیمه، سیستمی است که بر اساس آن، بیمه‌گر، در ازای مبلغی که معمولاً از قبل بر سر آن توافق شده است، قول می‌دهد که در صورت وقوع حوادثی خاص منجر به خسارت در یک دوره معین شود، هزینه‌های بیمه‌شده را بازپرداخت یا خدماتی را به بیمه‌شده ارائه خواهد کرد.

آشنایی با اصول و راز بیمه بیکاری : بنابراین روشی برای مقابله با ریسک است. کارکرد اصلی آن جایگزینی قطعیت برای عدم قطعیت در رابطه با هزینه اقتصادی رویدادهای زیان‌آور است.

بیمه به شدت بر “قانون اعداد بزرگ” متکی است. در جمعیت های همگن بزرگ، می توان فراوانی طبیعی رویدادهای رایج مانند مرگ و میر و تصادفات را تخمین زد.

زیان ها را می توان با دقت معقولی پیش بینی کرد و این دقت با افزایش اندازه گروه افزایش می یابد. از نقطه نظر تئوری، در صورت انتخاب یک گروه بی‌نهایت بزرگ، می‌توان تمام ریسک‌های خالص را حذف کرد.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش تجربه


آشنایی با اصول و راز بیمه بیکاری

از دیدگاه بیمه گر، یک ریسک قابل بیمه باید شرایط زیر را برآورده کند:

۱. اشیایی که باید بیمه شوند باید به اندازه کافی متعدد و همگن باشند تا امکان محاسبه دقیق و منطقی فراوانی احتمالی و شدت خسارات را فراهم کنند.

۲. آشنایی با اصول و راز بیمه بیکاری : اشیاء بیمه شده نباید در معرض تخریب همزمان قرار گیرند. به عنوان مثال، اگر تمام ساختمان های بیمه شده توسط یک بیمه گر در منطقه ای در معرض سیل باشد و سیل رخ دهد، خسارت پذیره نویس بیمه ممکن است فاجعه بار باشد.

لینک مفید : کشف رمز گنج

۳- خسارت احتمالی باید تصادفی بوده و خارج از کنترل بیمه شده باشد. اگر بیمه شده بتواند خسارت وارد کند، عنصر تصادفی بودن و قابل پیش بینی بودن از بین می رود.

۴. باید راهی وجود داشته باشد تا مشخص شود ضرری رخ داده است یا خیر و این ضرر چقدر بزرگ است.

آشنایی با اصول و راز بیمه بیکاری : به همین دلیل است که در قراردادهای بیمه به طور قطعی مشخص می شود که چه رویدادهایی باید رخ دهد، چه چیزی به منزله زیان است و چگونه باید اندازه گیری شود.

لینک مفید : چگونه از اعتیاد به مواد ها بیرون بیایم ؟

از دیدگاه بیمه شده، ریسک بیمه پذیر خطری است که احتمال خسارت آن به حدی نباشد که مستلزم پرداخت حق بیمه باشد. آنچه “بیش از حد” است به شرایط فردی از جمله نگرش بیمه شده نسبت به خطر بستگی دارد.

آشنایی با اصول و راز بیمه بیکاری : در عین حال، زیان احتمالی باید آنقدر شدید باشد که در صورت بیمه نشدن، باعث مشکلات مالی شود. خطرات بیمه پذیر شامل خسارات به اموال ناشی از آتش سوزی، انفجار، طوفان باد و غیره است.

تلفات جانی یا سلامتی؛ و مسئولیت قانونی ناشی از استفاده از اتومبیل، اشغال ساختمان ها، اشتغال یا ساخت. خطرات غیرقابل بیمه شامل زیان های ناشی از تغییرات قیمت و شرایط رقابتی در بازار است.

لینک مفید : دستورالعمل پروگرام کردن ال سی دی های اسنوا

خطرات سیاسی مانند جنگ یا کاهش ارزش پول معمولاً توسط احزاب خصوصی قابل بیمه نیستند، اما ممکن است توسط نهادهای دولتی بیمه شوند.

آشنایی با اصول و راز بیمه بیکاری : اغلب قراردادها را می توان به گونه ای تنظیم کرد که از طریق محدودیت در ضرر، تعریف مجدد خطرات، یا روش های دیگر، یک “ریسک غیرقابل بیمه” را به یک “بیمه پذیر” تبدیل کرد.


بیمه اموال

دو نوع قرارداد اصلی – مالک خانه و تجاری – برای بیمه در برابر ضرر ناشی از تخریب تصادفی اموال ایجاد شده است.

آشنایی با اصول و راز بیمه بیکاری : این قراردادها (یا فرم ها) معمولاً به سه یا چهار قسمت تقسیم می شوند: قراردادهای بیمه، شناسایی اموال تحت پوشش، شرایط و ضوابط، و استثنائات.


بیمه صاحب خانه

بیمه صاحب خانه اموال فردی یا غیرتجاری را پوشش می دهد. در سال ۱۹۵۸ معرفی شد و به تدریج جایگزین روش قدیمی بیمه اموال فردی تحت “سیاست استاندارد آتش سوزی” شد.


خطرات بیمه شده

در سیاست‌های مالک خانه، که انواع مختلفی از آن وجود دارد، پوشش می‌تواند «همه خطر» یا «خطر نام‌گذاری شده» باشد. بیمه نامه های تمام خطر بیمه را در هر خطری به جز مواردی که بعداً در بیمه نامه حذف می شوند، ارائه می دهند.

آشنایی با اصول و راز بیمه بیکاری : مزیت این قراردادها این است که اگر اموالی با خطری که به طور خاص مستثنی نشده اند از بین برود، بیمه خوب است. در سیاست های خطر نام‌گذاری شده، هیچ پوششی ارائه نمی‌شود، مگر اینکه دارایی به دلیل خطری که به طور خاص در قرارداد ذکر شده آسیب دیده باشد.

لینک مفید : چگونه بفهمیم واتس اپ هک‌ شده یا نه ؟

علاوه بر محافظت در برابر خسارت ناشی از تخریب اموال مالک در اثر خطراتی مانند آتش سوزی، رعد و برق، سرقت، انفجار و طوفان باد، سیاست های مالک خانه معمولاً در مقابل انواع دیگر خطراتی که صاحب خانه با آن مواجه است، مانند مسئولیت قانونی در قبال دیگران برای صدمات، بیمه می کند.

آشنایی با اصول و راز بیمه بیکاری : پرداخت های پزشکی به دیگران و هزینه های اضافی متحمل شده زمانی که مالک بیمه شده ملزم به تخلیه محل پس از وقوع خطر بیمه شده است. بنابراین، خط مشی صاحب خانه ماهیت چند خطری دارد و طیف وسیعی از خطرات را که قبلاً تحت قراردادهای جداگانه نوشته شده بود، پوشش می دهد.


ملک تحت پوشش

فرم های مالک خانه برای پوشش آسیب یا از بین رفتن نه تنها خانه مالک، بلکه سازه ها (مانند گاراژها و حصارها)، درختان و درختچه ها، اموال شخصی (به استثنای برخی موارد فهرست شده)، اموال دور از محل (مانند قایق) نوشته شده است. ، پول و اوراق بهادار (مشروط به محدودیت دلار) و زیان های ناشی از جعل.

آشنایی با اصول و راز بیمه بیکاری : آنها همچنین حذف آوار پس از خسارات، مخارج برای محافظت از اموال در برابر تلفات بیشتر، و از دست دادن اموال خارج شده از محل برای ایمنی پس از وقوع خطر بیمه شده را پوشش می دهند.


محدودیت در مقدار قابل بازیافت

بازیابی تحت فرم های صاحب خانه به ضرر مستقیماً به دلیل وقوع یک خطر بیمه شده محدود می شود. خسارات ناشی از برخی منابع مداخله گر که توسط بیمه نامه بیمه نشده اند پوشش داده نمی شوند.

آشنایی با اصول و راز بیمه بیکاری : به عنوان مثال، اگر سیل یا رانش زمین که معمولاً از خطرات خارج می‌شوند، به خانه‌ای آسیب جدی وارد کند که متعاقباً در اثر آتش سوزی از بین می‌رود، بازیابی مالک خانه از آتش‌سوزی به ارزش خانه‌ای که قبلاً در اثر سیل یا رانش زمین آسیب دیده است محدود می‌شود.

لینک مفید : رمز گشایی جوغن ها و آشنایی اصولی با جوغن ها

بازیابی تحت فرم های صاحب خانه ممکن است بر اساس هزینه جایگزینی کامل یا ارزش واقعی نقدی (ACV) باشد. بر اساس اولی، مالک به دلیل استهلاک ملک از ارزش اصلی آن، در بازپرداخت زیان کاهشی متحمل نمی شود.

این مبنا در صورتی اعمال می‌شود که مالک پوششی داشته باشد که حداقل برابر با درصد نام‌گذاری شده (مثلاً ۸۰ درصد) از ارزش جایگزینی ملک باشد.

آشنایی با اصول و راز بیمه بیکاری : اگر مبلغ بیمه کمتر از ۸۰ درصد باشد، یک بند بیمه مشترک ایجاد می شود که عملیات آن مبلغ بازیافت را به ارزش زیان برابر نسبت مبلغ بیمه واقعی به مبلغی معادل ۸۰ درصد ارزش کاهش می دهد.

از ملک. با این حال، بازیابی کاهش یافته کمتر از “ارزش نقدی واقعی” ملک نخواهد بود، که به عنوان هزینه جایگزینی کامل منهای کمک هزینه استهلاک، تا مبلغ بیمه نامه تعریف می شود.

به عنوان مثال، فرض کنید یک ملک ۱۰۰۰۰۰ دلار جدید ارزش گذاری شده است، ۲۰ درصد از ارزش آن مستهلک شده است، بیمه ۶۰۰۰۰ دلار گرفته شده و ۱۰۰۰۰ دلار ضرر رخ می دهد. ارزش نقدی واقعی زیان ۸۰۰۰ دلار است (۱۰۰۰۰ دلار منهای ۲۰ درصد استهلاک).

آشنایی با اصول و راز بیمه بیکاری : عملیات بند بیمه مشترک، بازیابی را به ۶/۸ ضرر یا ۷۵۰۰ دلار محدود می کند. با این حال، از آنجایی که ارزش نقدی واقعی ضرر ۸۰۰۰ دلار است، این مقدار بازیابی است.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : insurance

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *