درمان بیماری های کمر با یوگا درمان بیماری ها

? درمان بیماری های کمر با یوگا | تمرینات یوگا | بخش ورزشی PDF :

? ۱- اساس یوگا چیست ؟

? ۲- درمان بیماری های مختلف با یوگا



قیمت : ۹.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


کمردرد مزمن (CLBP) میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد و به نظر می رسد شیوع آن در حال افزایش است.

این نه تنها با درد، بلکه با افزایش ناتوانی، علائم روانی و کاهش کیفیت زندگی همراه است. گزینه های درمانی مختلفی برای CLBP وجود دارد، اما هیچ درمانی به عنوان موثرترین درمان شناخته نمی شود.

در ۱۰ سال گذشته، مداخلات یوگا به عنوان یک رویکرد درمانی CLBP مورد مطالعه قرار گرفته است. هدف این مقاله مروری بر متون فعلی است که از اثربخشی یوگا برای CLBP حمایت می کند.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش ورزشی


مواد و روش ها

یک جستجوی ادبیات در ابتدای سال ۲۰۱۵ در Pub Med برای کارآزمایی‌های تصادفی کنترلی که به درمان CLBP با یوگا پرداخته بودند، انجام شد.

در این بررسی ما استفاده از یوگا را به عنوان درمانی برای CLBP ارزیابی می کنیم. به طور خاص ما ارزیابی می کنیم که یوگا چگونه بر عملکرد فیزیکی و ناتوانی، درد و علائم روانشناختی مرتبط تاثیر می گذارد. ما همچنین واسطه های احتمالی تأثیر یوگا و ایمنی یوگا را ارزیابی می کنیم.


بحث

به جز چند استثنا، مطالعات قبلی و آزمایش‌های کنترل تصادفی‌شده اخیر (RCTs) نشان می‌دهد که یوگا می‌تواند درد و ناتوانی را کاهش دهد، می‌تواند به طور ایمن انجام شود و مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفته است.

برخی از مطالعات همچنین نشان می دهد که یوگا ممکن است علائم روانی را بهبود بخشد، اما این اثرات در حال حاضر به خوبی ثابت نشده است.

لینک مفید : فواید ورزش یوگا چیست ؟

کلمات کلیدی: یوگا، کمردرد، درمان های مکمل، تمرینات کششی عضلانی، درد مزمن
قابل اعتماد و متخصص:

معرفی

حدود یک چهارم بزرگسالان ایالات متحده کمردرد را گزارش می‌کنند که یک روز کامل یا بیشتر طول می‌کشد، در مقطعی از ۳ ماه گذشته.

این شایع ترین علت فعالیت محدود در افراد زیر ۴۵ سال است، دومین دلیل شایع برای مراجعه به پزشک، سومین دلیل شایع برای جراحی، و پنجمین علت شایع بستری شدن در بیمارستان در ایالات متحده است.

لینک مفید : درمان درد گردن با یوگا

اکثر افراد مبتلا به کمردرد و سیاتیک پس از یک دوره حاد در ۴-۸ هفته بهبود می یابند [۳-۵]. ۸۰-۹۰٪ در عرض ۱۲ هفته پس از آسیب به سر کار باز می گردند.

با این حال، ۲۵ تا ۸۰ درصد از بیماران کمردرد، نوعی مشکل عود کننده کمر را در سال بعد تجربه می کنند [۴،۵،۷،۸]. در میان کسانی که از یک دوره کمردرد رنج می برند، یک سال بعد، ۳۳ درصد درد با شدت متوسط ​​دارند و ۱۵ درصد ممکن است درد شدید داشته باشند.

افرادی که از کمردرد مزمن رنج می برند، مشکلات مرتبط دیگری مانند اضطراب [۹-۱۱]، افسردگی [۱۲،۱۳] و ناتوانی [۲،۱۴] با کاهش کیفیت زندگی دارند. میزان افسردگی اساسی برای افراد مبتلا به کمردرد مزمن ۲۰ درصد است، در حالی که این میزان برای افراد بدون درد ۶ درصد است.

لینک مفید : یوگا درمانی چگونه است ؟

کلمه “یوگا” در لغت به معنای “یوغ زدن” یا “به هم پیوستن” برای یک رابطه هماهنگ بین بدن، ذهن و احساسات است تا روح فردی انسان را با روح الهی یا خود واقعی متحد کند [۱۷،۱۸]. یوگا شامل فرآیندی از آموزش فیزیکی و ذهنی به سوی خودسازی است که تمرین آن دارای هشت عضو است.

این هشت مؤلفه رفتار در جامعه، نظم و انضباط شخصی، وضعیت ها/حالت ها («آساناها»)، تنفس، تمرکز، تفکر، مراقبه و جذب/سکوت را هدایت می کند. همانطور که به طور کلاسیک توضیح داده شد، ژست های یوگا تنها یکی از هشت مولفه یک رشته گسترده تر از سلامت جسمی، ذهنی و معنوی را شامل می شود.

لینک مفید : درمان درد گردن با یوگا

هاتا یوگای مدرن معمولا عناصری از وضعیت وضعیتی، تنفس، تمرکز و مدیتیشن را ترکیب می کند. یک برنامه معمولی هاتا یوگا شامل یک گروه به رهبری یک مربی برای یک جلسه ۶۰ تا ۹۰ دقیقه ای است.

مربی برای وضعیت های صحیح، تنفس و تمرکز راهنمایی می کند. آنها اغلب خودانگاره های مثبت را تشویق می کنند. یوگا آیینگار بر حفظ وضعیت ها و استفاده از اصلاحات (مانند بلوک، کمربند، صندلی، پتو) برای تطبیق با توانایی های فیزیکی فردی تمرکز دارد. سبک های دیگر یوگا وجود دارد و تجربه در یک سبک یا کلاس می تواند بسیار متفاوت باشد.


درمان بیماری های کمر با یوگا

شدت می تواند از ملایم تا شدید متغیر باشد، برخی از انواع یوگا تمرین قلبی عروقی را ارائه می دهند و برخی دیگر بر روی آرامش و آرامش تمرکز دارند. یکی دیگر از عوامل تجربی از خود مرکز یوگا ناشی می شود که می تواند حس جامعه اجتماعی و معنوی را ایجاد کند.

محبوبیت یوگا در چند سال گذشته به شدت افزایش یافته است. داده‌های نظرسنجی مصاحبه ملی سلامت که توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) انجام شد، افزایش استفاده از درمان‌های مکمل و جایگزین (CAM) را نشان می‌دهد [۱۹]. در سال ۲۰۰۷، یوگا هفتمین درمان رایج CAM بود.

لینک مفید : چگونگی مصرف مکمل در ورزش های قدرتی

درمان‌های CAM بیشتر برای درمان بیماری‌های اسکلتی- عضلانی، به‌ویژه کمردرد و تا حدی درد گردن استفاده می‌شوند.

هولتزمن و همکاران در سال ۲۰۱۱ جستجوی الکترونیکی برای شناسایی ۸ مقاله یوگا با تمرکز بر درد و ناتوانی عملکردی انجام داد.

وارد و همکاران همچنین در سال ۲۰۱۱ از طریق پایگاه های اطلاعاتی مختلف جستجو کرد تا ۱۷ مقاله در مورد ناتوانی عملکردی، درد و افسردگی شناسایی کند [۲۴،۲۵]. با این حال ارتباط و کیفیت مقالات محدود بود.


درمان کمر با یوگا

از ۱۷ مقاله، ۱۲ مقاله بر روی کمردرد متمرکز بود. این ۱۲ مورد شامل دو مطالعه مقدماتی بودند که با کیفیت روش‌شناختی ضعیف در نظر گرفته شدند و تنها سه مورد از مطالعات CLBP شناسایی‌شده دارای پایبندی قابل قبولی به مداخله در نظر گرفته شدند.

کرامر و همکاران همچنین مقالات ۲۰۱۱ را جستجو کرد و بر پیامدهای درد، ناتوانی و کیفیت زندگی تمرکز کرد. آنها از روش آماری دیگری برای به دست آوردن فهرستی از مقالات یوگا و کمردرد به ۸ مطالعه استفاده کردند.

لینک مفید : یوگا درمانی چگونه است ؟

اگرچه هولتزمن و همکاران، وارد و همکاران. و کرامر و همکاران مطالعات از استراتژی‌های جستجوی بسیار متفاوتی استفاده کردند، همه آنها یافته‌های خود را به روش‌های مختلف و نیمه هدفمند به فهرستی اساساً یکسان و کوچک‌تر از مطالعات یوگا برای بررسی بیشتر بردند.


یوگا

این گزارش با به‌روزرسانی‌هایی که در مقالات مروری قدیمی‌تر [۲۱-۲۵] موجود نیست، منحصربه‌فرد است.

این مقاله کارآزمایی‌های کنترل تصادفی‌سازی شده، و همچنین مطالعات تصادفی سازی شده، یوگا را با مداخلات ورزشی فعلی مقایسه می‌کند.

لینک مفید : بخش خدمات مشاوره

علاوه بر این، این مقاله یافته‌های موجود در ادبیات موجود را بررسی می‌کند، زیرا آنها به عملکرد فیزیکی و ناتوانی، درد و عوامل روان‌شناختی مربوط می‌شوند، و همچنین مروری بر یافته‌های مربوط به مکانیسم‌های بیولوژیکی یوگا بر روی کمردرد.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : Yoga as a treatment for chronic low back pain: A systematic review of the literature

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *