تاریخچه جن شناسی و آموزش اصولی شناخت جن

? تاریخچه جن شناسی و آموزش اصولی شناخت جن | بخش متافیزیک PDF :

? ۱- آیا جن میخورد و میپوشد ؟

? ۲- شکل و صورت های مختلف جن

? ۳- کمک کردن و قربانی کردن برای جن

? ۴- جن زدگی و صرع

? ۵- علت جن زدگی چیست؟



قیمت : ۲۴.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


شخصی خطاب به حضرت امیرالمومنین خلیفه مسیح واع نوشت که در مصاحبه ای که در مجله طارق منتشر شد، ظاهراً نظر حضرت خلیفه مسیح چهارم توسط مصاحبه شونده مطرح شد که بر خلاف نظر حضرت مصلح مادرا، جن وجود داشته است.

آن شخص گفت که این موضوع باعث برخی ادعاهای مخالفان شده است و پرسید که چگونه می توان به آنها پاسخ داد.

«کلمه جن در قرآن کریم و روایات فراوان به کار رفته است. به معنای چیزی است که پنهان می ماند، خواه به دلیل شکل یا رفتارش پنهان باشد.

این کلمه با تغییر موارد یا به طرق دیگر معانی متعددی به خود می گیرد. با این وجود، مفهوم پنهان و مبهم بودن در همه این مفاهیم رایج است.


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


کانون آموزشی و فرهنگی کانون خرد ایران انواع PDF و فایل صوتی | بخش متافیزیک


تاریخچه جن شناسی

همچنین واژه جن برای زنان محجبه نیز به کار می رود. همچنین برای چنین سرداران و افراد برجسته ای که با مردم مخلوط نمی شوند استفاده می شود.

همچنین برای مردم کشورهایی که از نظر جغرافیایی در مناطق دور افتاده زندگی می کنند و از بقیه جهان جدا هستند استفاده می شود.

«به همین ترتیب کلمه [جن] برای حیوانات شب زنده داری که در تاریکی می مانند و برای حشرات بسیار کوچک یا میکروارگانیسم ها مانند میکروب ها و غیره نیز به کار می رود، به همین دلیل است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله دستور داده است که ظروف غذا را در شب پوشانده باشند.

وی همچنین استفاده از استخوان‌ها را برای نظافت پس از دعوت فطرت منع کرد و آن‌ها را غذای جن‌ها یعنی مورچه‌ها، موریانه‌ها و سایر باکتری‌ها دانست.

لینک مفید : طالع بینی هندی و نحوه آموزش اصولی طالع هندی

همچنین کلمه جن برای ارواح شیطانی پنهان یعنی شیطان و برای ارواح طیبه پنهان یعنی فرشتگان نیز به کار می رود چنانکه گفته شد:

مِنَّا الصَّالِحُونَ وَمِنَّا دُونَ ذَلِکَ

«[بعضی از ما صالح و برخی از ما غیر آن هستیم.] (سوره جن، باب ۷۲: آیه ۱۲).

«در ادبیات جماعت، به‌ویژه در نوشته‌ها و خطاب‌های حضرت مسیح (ع) و خلفای او، معمولاً کلمه جن به این معنا به کار می‌رود.

همه گفتار آنها عقاید و تصورات رایج در مورد جن را نفی می کند که آنها را به عنوان افراد کنترل کننده، زنان تسخیرکننده، عذاب دهنده مردم یا خود تحت کنترل افرادی نشان می دهد که سپس به آنها دستور می دهند چیزهایی را که می خواهند برای آنها بیاورند.

این گونه جن ها مخلوق ذهن افراد خرافاتی هستند و عقاید اسلامی آنها را قبول ندارد.

حضرت مسیح در پاسخ به سؤالی در مورد وجود جنیان فرمودند:

«ما به آنها ایمان آورده‌ایم، ولی از آنها اطلاعی نداریم. چرا ما حتی در مسائل عبادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و غیره به جن نیاز داریم؟ پیامبر اکرم چه زیبا فرمود:

مِنْ حُسْنِ إِسْلامِ الْمَرْءِ تَرْکُهُ ما لَا یَعْنِیهِ.

«[بخشی از برتری اسلام مرد این است که از آنچه به او مربوط نیست دوری کند. (موطه، کتاب حسن الخلق)]

«زندگی انسان بسیار کوتاه است، اما سفر [به آخرت] طولانی و دشوار است. بنابراین باید مقدمات لازم را برای آن سفر فراهم کرد. سزاوار نیست مؤمن به چنین کارهای کاملاً پوچ و بیهوده ای دست بزند. با خدا صلح کن و تنها بر او توکل کن. هیچ کس قدرتمندتر و قدرتمندتر از او نیست.

لینک مفید : احضار موکل و نحوه شناخت اصولی احضار موکل

حضرت خلیفه مسیح ایرا ضمن رد این جن های خیالی می فرمایند:

«یک پسر اینجا زندگی می کرد. نام او عبدالعلی بود. پدرش اغلب ادعا می کرد که می تواند جن را احضار کند. او اغلب نزد من می ماند، اما هرگز نتوانست جنیان را قبل از من احضار کند.» (میرقات الیقین فی حیات نورالدین، ص ۲۴۹، چاپ فوریه ۲۰۰۲).

«حضرت مصلح مادرا در نوشته‌ها و خطبه‌ها و خطبه‌های مختلف خود موضوع جن را از زوایای مختلف و به تفصیل بیان کرده است.

ایشان با توجه به آموزه های قرآن کریم و احادیث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وجود چنین جن هایی را که فقط در اذهان مردم وجود دارند و آنها را در اختیار دارند یا تحت کنترل عده ای قرار می دهند کاملاً رد کرده است.

لینک مفید : اسرار الواح

که سپس آنها را به دلخواه خود به کار می گیرند. از این رو حظوره در پاسخ به سؤالی درباره جن چنین می فرماید:

«من به وجود جن ها معتقدم، اما معتقد نیستم که مردم توسط آنها تسخیر شده باشند یا برای آنها میوه ای بیاورند.

همان گونه که مردم در تسخیر فرشتگان نیستند، جنیان نیز تسخیر نمی شوند; همانطور که فرشتگان با انسان ها ملاقات می کنند، جن ها نیز ملاقات می کنند، اما فقط تا آنجا که موجودیت طبیعی آنها اجازه می دهد.

با توجه به تعالیم پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله معتقدم که این تعالیم هم برای انسان و هم برای جن است و ایمان به او برای جن نیز لازم است. همچنین [بر همه واجب است] به وحی که بر او نازل شده عمل کند.

لینک مفید : علم جفر و نحوه شناخت اصولی از اسرار کائنات جفر

اما این اعتقاد من نیز مرا به این باور رسانده است که مردم را نه می‌توان تسخیر جن کرد و نه می‌توان ثمره‌ای برای آنها به ارمغان آورد.

«قرآن کریم می‌فرماید که وظیفه کسانی است که به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ایمان آورده‌اند یاری و حمایت کنند. اگر جنها قدرت کمک یا کمک به انسانها را داشتند، چرا ابوجهل و غیره در اختیار آنها نبود؟ آنها حتی مجبور نبودند [برای انجام این کار] فداکاری کنند.

«بعضی می گویند جن برای مردم شیرینی و غیره می آورد، اما من به این جن ها معتقد نیستم که گرچه برای این و آن شخص شیرینی می آورند، اما برای [پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم] ایمان آوردن به او لازم و واجب است.

و حتی گروهی از جنیان آمدند تا به او ایمان بیاورند – و کسانی که گاه سه روز متوالی از گرسنگی می‌میرند، حتی نان هم نمی‌آورند.

اگر لازم نبود به محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم ایمان بیاورند، این امر ما را دچار تردید می کرد که آیا آنها می توانند به بشر آسیب برسانند یا نه، اما اکنون مطمئن هستند که نمی توانند این کار را انجام دهند.

لینک مفید : طالع بینی هندی در ایران آشنایی اصولی طالع هندی

در مورد جن بودن زنان، اینها همه بیماری، خرافات یا مظهر پدیده های طبیعی است. مثلاً فسفر در شب می‌درخشد و اغلب در قبرستان‌ها دیده می‌شود، زیرا فسفر از استخوان‌ها بیرون می‌آید و می‌درخشد، اما مردم آن را به جن نسبت می‌دهند.» (الفضل قدیان [اردو]، شماره ۸۲، ج ۸، ۲). می ۱۹۲۱، ص ۷)

«هذوره نیز در یکی از سخنان خود که تحت عنوان فضائل القرآن منتشر شده است، جنبه دیگری از جن را روشن می کند و می گوید:

برخی می گویند جن ها غیر انسی هستند که به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و حضرت موسی و حضرت سلیمان ایمان آورده اند. اما آنچه باید مشخص شود این است که آیا قرآن این تفسیر را تصدیق می کند یا خیر.

اگر این استعاره است، قطعاً قرآن کریم در یکی از آیات دیگر آن را توضیح داده است. اگر آن را به عنوان استعاره در نظر نگیریم، دو آیه از قرآن کریم با هم برخورد می کنند که منجر به ناهماهنگی در قرآن کریم می شود.

«بنابراین باید دید آیا با رد استعاره در قرآن کریم تناقض ایجاد می‌شود یا با پذیرش آن. کسانی که آن را استعاره نمی دانند، می گویند مانند کلمه شیطان است که [در قرآن] به کار رفته است. همان طور که شیطان مخلوقی جدا از انسان است، جنیان نیز جدا از انسان هستند.

لینک مفید : بخش خدمات مشاوره

اما مفسران در مورد وَ إِذَا خَلَوْا إِلَی شَیَاطِینِهِمْ اتفاق نظر دارند [اما هنگامی که با سران خود خلوت کنند. شیاطین]… (سوره بقره، فصل ۲، ج ۱۵)] که «شیاطین» در اینجا به یهودیان و رهبران برجسته آنها اشاره دارند. پس اگر انسانها می توانند شیطان باشند پس چرا جن نباشند؟

«همچنین خداوند متعال می فرماید:

وَکَذٰلِکَ جَعَلْنَا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیَاطِینَ الْإِنْسِ وَالْجِنِّ یُوحِیْ بَعْضُهُمْ إِلٰوً زُفْرْعْقُمْ إِلٰاً.

«[سوره انعام، چ۶، آیه ۱۱۳]

«یعنی برای هر پیامبری از شیاطین انس و جن دشمنی قرار دادیم که بین مردم دشمنی می‌کرد و آنان را بر ضد پیامبر و امتش برانگیخت».

«در اینجا خداوند متعال به صراحت فرموده است که انسان نیز می تواند شیطان باشد. بنابراین، اگر از بین انسانها شیاطین وجود دارند، چرا جنیان از بین انسانها وجود ندارند؟ یعنی همان طور که می توان انسان هایی را که از آنها به عنوان شیطان یاد می شود وجود داشته باشد، انسان هایی نیز وجود دارند که از آنها به عنوان جن یاد می شود.

از این رو، تنها از قرآن استنباط می کنیم که نه تنها حضرت سلیمان به جن ها فرمان می داد، بلکه جن هایی نیز بودند که به حضرت موسی و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ایمان داشتند.» (فضائل القرآن [اردو]، شماره ۶). ص ۳۸۷، ۳۸۸)

«هذوره نیز پس از بحث گسترده درباره جنیان در تفسیر کبیر به جمع بندی این گفتار می پردازد و می نویسد:

«به طور خلاصه، تعبیر جن در قرآن کریم به اشکال مختلف به کار رفته است:

“‘۱. جن: همه موجودات نامرئی که از دسته شیطان متافیزیکی هستند. این موجودات همان گونه که فرشتگان خیر را تشویق می کنند، شر را تحریک می کنند.

با این حال تفاوت این است که تشویق فرشتگان دامنه وسیع تری دارد، در حالی که تحریک آنها محدود است. یعنی روی کسانی تمرکز می کنند که عمداً به افکار شیطانی روی می آورند. به این موجودات شیطان نیز می گویند.

«۲. جن: جن در اصطلاح قرآن کریم به غارنشینان نیز اطلاق می‌شود، یعنی انسان‌هایی که قبل از رسیدن به وحی در زیر زمین زندگی می‌کردند و مقید به هیچ نظام رسمی نبودند. اما قرآن کریم برای آینده شروط زیر را پذیرفته است:

کسانی که توانایی اطاعت را دارند انسان [مجنون] و به کسانی که دارای طبع آتشین هستند و از اطاعت خودداری می کنند جن نامیده می شوند.

و . . .


این موضوع به صورت کامل و جامع داخل این پی دی اف توضیح داده شده ، لطفا تهیه و با دقت مطالعه کنید !!


برگرفته از : Answers to Everyday Issues: Part XVII – Jinn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *