همه چیز درباره کاهش و ‌افزایش وزن

? همه چیز درباره کاهش و ‌افزایش وزن | فهرست :
? ۱. آشنایی با روش کاهش وزن اصولی !!
? ۲. آشنایی با روش افزایش وزن اصولی
? ۳. کاهش و افزایش وزن اصولی چیست ؟
? ۴. بهترین روش چیست ؟!!


⬅️ سوالات پاسخ داده شده :
? برای شروع کاهش وزن چکار باید کرد ؟
? بهترین کاهش وزن چیست ؟
? میخوام لاغر بشم چیکار کنم ؟
? چگونه اصولی افزایش وزن بدم ؟
? تا چه زمانی باید ادامه بدم ؟
? چیجوری میتونم وزنم ثابت نگه دارم ؟


قیمت : ۷.۵۰۰ تومان ? سفارش / دریافت سریع ?


کاهش وزن زمانی اتفاق می افتد که به طور مداوم کالری کمتری مصرف می کنید.

برعکس، افزایش وزن هنگامی اتفاق می افتد که شما به طور مرتب به جای سوزاندن، کالری بیشتری مصرف می کنید.

هر گونه غذا یا نوشیدنی که مصرف می کنید، دارای کالری است. به این ترتیب، تعداد کالری هایی که هر روز می سوزانید به عنوان انرژی یا کالری مصرف  شناخته می شوید.


منابع

کانون آموزشی و فرهنگی خرد ماندگار ایران انواع PDF و فایل صوتی – تناسب اندام



همه چیز درباره کاهش و ‌افزایش وزن
همه چیز درباره کاهش و ‌افزایش وزن

عوامل موثر بر کاهش وزن

خواب به نظر می رسد جزء مهم و قابل توجهی از کاهش وزن است. کمبود خو اب به طور مشخص مانع کاهش وزن  و حتی کاهش سرعت آن می شود.

با این حال، مطمئن شوید که کسری کالری شما خیلی زیاد نباشد. انجام این کار نه تنها ناپایدار است، بلکه شما را در معرض خطر کمبود مواد مغذی قرار می دهد. به علاوه، ممکن است باعث کاهش وزن در فرم توده عضلانی شود، به جای کاهش  توده چربی بدنتان شود.

فقط یک شب نخوابید باعث می شود میل شما به مواد غذایی با  کالری های بالا، مواد مغذی مانند کوکی ها، کیک ها، نوشیدنی های شکر و چیپس  افزایش یابد.

در نتیجه، محرومیت از خواب به شدت با دیابت نوع ۲، چاقی، بیماری های قلبی و برخی از سرطان ها مرتبط است.

مقدار وزن ای که شما از دست می دهید، به خصوص طی چند هفته اول، با وزن بدن شما متناسب است. افرادی که سنگین تر هستند، وزن بیشتری از افرادی که سبک تر هستند، از دست می دهند.

این تغییرات همراه با عوامل دیگری مانند  کاهش کالریهای  که ارگان های اصلی بدن شما به RMR کمتر، کمک می کند. در واقع، افراد بالای ۷۰ سال می توانند RMR هایی که ۲۰ تا ۲۵ درصد پایین تر از جوان هستند را داشته باشند.

نسبت چربی به عضله در بدن شما تا حد زیادی بر توانایی شما در از دست دادن وزن تاثیر می گذارد. از آنجایی که زنان به طور معمول نسبت چربی به عضلات بیشتری نسبت به مردان دارند، آنها میزان متابولیسم پایدار ۵-۱۰ درصد پایین تر از مردان در همان وضعیت دارند.

این به این معنی است که زنان معمولا کالری کمتر از ۵-۱۰ درصد کالری نسبت به مردان در حالت استراحت می سوزانند. بنابراین، مردان تمایل دارند وزن را سریع تر از زنان پس از رژیم غذایی با کالری یکسان کاهش دهند.

یکی از بسیاری تغییرات بدنی که با پیر شدن اتفاق می افتد تغییرات در ساختار بدن است – توده چربی افزایش می یابد و توده عضلانی کاهش می یابد.

لینک مفید : جدول کالری مواد غذایی

به عنوان مثال، یک فرد با وزن ۳۰۰ پوندی (۱۳۶ کیلوگرم) ممکن است پس از کاهش مصرف روزانه خود به میزان ۵۰۰ کالری برای ۲ هفته، ۱۰ پوند (۴.۵ کیلوگرم) را از دست دهد. برعکس، فردی درهمان سن و جنس وزن ۱۵۰ پوند (۶۸ کیلوگرم) ممکن است فقط ۵ پوند (۲.۳ کیلوگرم) را از دست بدهد.

این کاهش در RMR می تواند کاهش وزن را به طور فزاینده ای با عامل سن دشوار کند. وزن اولیه شما نیز بر میزان چاقی شما تاثیر می گذارد. شما باید یک تعادل کالری منفی برای کاهش وزن ایجاد کنید.

در یک مطالعه ۲ هفته ای که نشان داده شده افرادی که ۵.۵ ساعت خواب در شبانه روز دارند ۵۵ تا ۶۰ درصد کمترکاهش وزن نسبت به کسانی که ۸.۵ ساعت در شبانه روز می خوابند دارند. میزان کمبود کالری باعث کاهش وزن شما می شود به عنوان مثال، مصرف ۵۰۰ کالری کمتر در روز به مدت ۸ هفته احتمالا موجب کاهش وزن بیشتری خواهد شد نسبت به  مصرف ۲۰۰ کالری کمتر در روز است.


بین وعده های غذایی بیشتر از چهار ساعت فاصله نیاندازید

بدن نیاز به انرژی دارد، درست مانند موتوری که همیشه روشن است. قلب دائما در حال تپیدن است، خون در حال گردش است و ذهن و عضلات تان هم کار می کنند.

لینک مفید : لاغری با ذهن

می توانید دفترچه یادداشتی از خوراکی هایتان تهیه کنید تا متوجه شوید چقدر پراکنده و نامنظم غذا می خورید. ثبات و پیگیری کلید کار است.

بهترین راه برای پیشگیری از کم حجم شدن بافت های مهم این است که مرتب وعده ها را استفاده کنید، همانند رژیم غذایی دکترکرمانی که سه وعده اصلی و سه میان وعده دارد. اگر سعی دارید عضله سازی کنید سعی کنید فاصله بین وعده ها بیشتر از سه تا پنج ساعت نباشد.

وقتی وعده ها را جا می اندازید، بدن را از سوختی که برای ادامه دادن نیاز دارد محروم می کنید. در نتیجه ذخایر انرژی تان کم می شود که متاسفانه این مورد شامل حجم عضلانی نیز می شود.


غذاهای پرکالری و کم حجم مصرف کنید

در نتیجه دریافت چربی از این طریق کمتر و آب کردن آن نیز با ورزش آسان تر خواهد بود. مثلاً سعی کنید مصرف سبزیجات را کاهش دهید چون دارای کالری کمتری به نسبت سایر مواد بوده و حدود۸۰% از وزن آنها آب است.

غذاهای پرکالری و کم حجم مصرف کنید مصرف این غذاها بسیار به صرفه است. هر چه مقدار کالری در هر گرم غذایی که مصرف می کنید بیشتر باشد، بهتر است چرا که سبب خواهد شد حجم کمتری از غذا را مصرف کنید. همچنین این نوع غذاها زودتر شما را سیر خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *